Gå til innhold

Fantorangen er jo fullstendig tonedøv!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du må ha et trist liv...

Hvorfor skulle hun ikke være sangpedagog?

 

Det er for meg revnende likegyldig hva du mener. Stemmen bak fantorangen synger surt, og alle med et visst musikkøre hører det. Synd for barna våre.

HI

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

 

 

Den som må ha et trist liv er vel heller du, som sitter og slenger dritt og bruker faguttrykk på feil måte, og så blir drittungesur og svarer ufint. Å synge surt er ikke det samme som å være tonedøv. 

 

Anonymous poster hash: 7509a...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart fantorangen er tonedøv,han er tross alt en barnetvfigur og ikke ett menneske..

 

Anonymous poster hash: 82da4...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff minner om en student jeg hadde i bhg en gang, hun hadde sang og musikk som fordypning å når hu sang slet jeg skikkelig med å høre hvilken sang det var hun prøvde å synge. Hun sang lille Petter edderkopp helt uten melodi, kunne like så godt være Mikkel rev hun sang.

 

Anonymous poster hash: 3231f...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste har dilla på "kroppen min"

; jeg har så fiiin snabel,tjubbedutten dytten dutten snaaaabel, stryke på snabelen ,være god mot snabelen

Bra dette ikke er mannen din som synger denne...

 

Anonymous poster hash: 20a1a...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi det er slikt folk gjør på anonymforum. Og fordi hun åpenbart ikke vet at tonedøvhet er meget sjeldent.

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Hva jeg vet og ikke vet har jeg ikke begynt å utbre meg om, men jeg var nysgjerrig på hva du mener ligger i ordet tonedøv? Siden du var så rask til å slå ned innleggene før deg?

 

Til din informasjon så opererer ikke vi med dette som begrep i det hele tatt, like lite som lærere i småskolen snakker om å være ordblind. Men begge uttrykkene er gått inn i dagligtalen hos lekfolk, og dér betyr de åpenbart ett eller annet.

 

Og det er det jeg vil ta hull på her - hva mener "folk" (ikke musikere) når de bruker slike ord?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg vet og ikke vet har jeg ikke begynt å utbre meg om, men jeg var nysgjerrig på hva du mener ligger i ordet tonedøv? Siden du var så rask til å slå ned innleggene før deg?

 

Til din informasjon så opererer ikke vi med dette som begrep i det hele tatt, like lite som lærere i småskolen snakker om å være ordblind. Men begge uttrykkene er gått inn i dagligtalen hos lekfolk, og dér betyr de åpenbart ett eller annet.

 

Og det er det jeg vil ta hull på her - hva mener "folk" (ikke musikere) når de bruker slike ord?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

 

 

Jeg har ikke slått ned noe som helst, kun bemerket at HI ikke helt vet hva som ligger i begrepet "tonedøv".

 

Hehehe, lekfolk? 

 

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg vet og ikke vet har jeg ikke begynt å utbre meg om, men jeg var nysgjerrig på hva du mener ligger i ordet tonedøv? Siden du var så rask til å slå ned innleggene før deg?

 

Til din informasjon så opererer ikke vi med dette som begrep i det hele tatt, like lite som lærere i småskolen snakker om å være ordblind. Men begge uttrykkene er gått inn i dagligtalen hos lekfolk, og dér betyr de åpenbart ett eller annet.

 

Og det er det jeg vil ta hull på her - hva mener "folk" (ikke musikere) når de bruker slike ord?

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

 

Og jo, tonedøvhet, eller amusia, er et uttrykk som brukes. Det er en nevrologisk forstyrrelse. 

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette ikke er mannen din som synger denne...

 

Anonymous poster hash: 20a1a...3d3

😂 må ha vært på hallusinogener , tekstforfatteren 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke slått ned noe som helst, kun bemerket at HI ikke helt vet hva som ligger i begrepet "tonedøv".

 

Hehehe, lekfolk?

 

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Du forteller at verken jeg eller HI vet det, men du mener deg å vite det.

 

Del det med oss, da.

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og jo, tonedøvhet, eller amusia, er et uttrykk som brukes. Det er en nevrologisk forstyrrelse.

 

Anonymous poster hash: a5328...45a

Pedagoger har ikke tilgang på undersøkelsesutstyr som sjekker nevrologiske funksjoner. Vi forholder oss til elevens prosess. Men hvis du har gjort noe mer enn å google, vil jeg gjerne ha din beskrivelse.

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet denne tråden, var det ikke for å starte en diskusjon om definisjonen på ordet tonedøv. Selvsagt kan jeg ikke vite om stemmen bak fantorangen er tonedøv eller ikke. Det er, som noen påpeker lenger opp her, kun et uttrykk.

Fakta er uansett at hun synger ikke barnesangene riktig. Det er surt å høre på.

NRK lager en fantastisk fin musikkserie, Sangfoni, der de leker med musikk for barn på en flott måte. Hvorfor kunne de ikke i det minste veilede fantorangen litt?

HI

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet denne tråden, var det ikke for å starte en diskusjon om definisjonen på ordet tonedøv. Selvsagt kan jeg ikke vite om stemmen bak fantorangen er tonedøv eller ikke. Det er, som noen påpeker lenger opp her, kun et uttrykk.

Fakta er uansett at hun synger ikke barnesangene riktig. Det er surt å høre på.

NRK lager en fantastisk fin musikkserie, Sangfoni, der de leker med musikk for barn på en flott måte. Hvorfor kunne de ikke i det minste veilede fantorangen litt?

HI

 

Anonymous poster hash: 27e2f...5b4

Dessverre er holdningen generelt at det "ikke er så farlig" når noe er for barn. De kan avspises med billig skit.

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minste har dilla på "kroppen min"

; jeg har så fiiin snabel,tjubbedutten dytten dutten snaaaabel, stryke på snabelen ,være god mot snabelen😂😂

Omg!! For en tekst!😂😂😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg!! For en tekst!😂😂😂

I know! Satt med haka i fanget ,da jeg hørte den første gang😂

Hvordan i helvete kan folk skrive det uten å tenke at det er svært ,svært dobbelttydig?

Samme med ; vil du være vennen min,kom og rekk meg snabelen din😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! Satt med haka i fanget ,da jeg hørte den første gang😂

Hvordan i helvete kan folk skrive det uten å tenke at det er svært ,svært dobbelttydig?

Samme med ; vil du være vennen min,kom og rekk meg snabelen din😳

For ikke å snakke om at Fantorangen HAR penisnese.

 

Anonymous poster hash: ebadd...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at Fantorangen HAR penisnese.

 

Anonymous poster hash: ebadd...1f6

Å himmel! Nå lo jeg så høyt at hunden skvatt!

 

:legrine:  :legrine:  :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at Fantorangen HAR penisnese.

 

Anonymous poster hash: ebadd...1f6

Det har han, og han er ikke redd for å riste på den👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har han, og han er ikke redd for å riste på den👀

Er ikke fantorangen kjønnsløs?

 

Anonymous poster hash: e7db9...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forventer du noe mer enn det av barne-tv?  Syng med den stemmen du har om den høres ut son en nypult sjøbanan eller en en sliten alkis! 

 

Anonymous poster hash: 36bb9...d72

 

 

 

Ja, faktisk. Man trenger ikke å være styrt av janteloven hele tiden. Det finnes mange barn i dette landet som synger rent og er flinke. Hvorfor i helvete kan de ikke ha kvalitet på barneprogrammer, og egentlig kultur generelt. "Syng med den stemmen du har" kan du gjøre i dusjen. På riksdekkende TV som man er tvunget til å betale for, bør det være kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 23. februar 2017 den 18.28, Fullrulle86 skrev:

Haha... satt å tenkte på det samme! Når han sang "Det satt to katter på et bord" i stad holdt jeg på å skru av! Det var tortur😵 Skiftet toneleie på annenhvert ord... grusomt!

Endelig tar NRK selvkritikk! 

https://www.minervanett.no/nrk-viktig-fantorangen-synger-rent/

Anonymkode: ffc6b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...