Gå til innhold

Sende barnet i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hentet vesla i barnehagen i går , da hun hadde vært sutrete og hostet stygt. De hadde målt 37,6- Ikke feber, men synes hun vel var laber. Hadde henne hjemme i dag, vært aktiv å lekt masse til tross for surklete hoste. Hadde 36,6 på morgenen og hadde 37,6 igjen nå på kvelden...

Selv tenkte jeg å sende henne i bhg i morgen, men gubben synes hun har en stygg hoste og at hun blir medtatt av hosten.

Er selvfølgelig klar over at allmenn tilstanden er viktigst når hun ikke gir tegn til feber... Bare at vi har litt forskjellig opplevelse av allmenntilstanden. Jeg har opplevd henne som direkte hyper nå i kveld og masse energi. Ikke vært sutrete i løpet av dagen. Tenker at det er en slitsom forkjølelse og litt dumt å bruke opp sykt barn dager på det?

Er det far som er litt blaut i hjertet? Eller burde jeg faktisk holde henne hjemme i morgen og? Veldig vanskelig med mine barn, da de sjeldent blir spesielt medtatt når de er syke...

Anonymous poster hash: 894fc...354
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte som deg sist sønnen min hadde stygg hoste at han kan fint gå i barnehage ettersom han virker grei ellers.

Men jeg fikk verdens dårligste samvitighet når jeg henter han å han er glovarm.Når vi kom hjem så hadde han nesten 40 i feber!

Etter den episoden så blir jeg nok litt mer forsiktig med når jeg leverer han i barnehagen å ikke.

Anonymous poster hash: f79f8...ffc
Skrevet

Stygg hoste kommer gjerne av en grunn så ville holdt hjemme.

Anonymous poster hash: ad174...999

Skrevet

Det er klart barnet ditt er i fin form hjemme det er jo mye mer rolig hjemme enn i bhg, ikke send ett barn i bhg som ikke er 100%.

Mannen din har rett barnet blir utslitt av hoste og.

Skrevet

Jeg tenkte som deg sist sønnen min hadde stygg hoste at han kan fint gå i barnehage ettersom han virker grei ellers.

Men jeg fikk verdens dårligste samvitighet når jeg henter han å han er glovarm.Når vi kom hjem så hadde han nesten 40 i feber!

Etter den episoden så blir jeg nok litt mer forsiktig med når jeg leverer han i barnehagen å ikke.

Ja ser den altså, bare at jeg tenkte det i går før jeg leverte og ba dem ringe. Jeg ringte dem senere og da sa de at hun hadde vært laber og målt 37,6... Jeg valgte selv å hente for sikkerhetsskyld...Hvis hun faktisk er syk, ville ikke feberen ha vist seg dette siste døgnet da? Din sønn ble jo syk... Men min har jo ikke blitt forverret. Derfor jeg er litt usikker ;) HI

Skrevet

Ja ser den altså, bare at jeg tenkte det i går før jeg leverte og ba dem ringe. Jeg ringte dem senere og da sa de at hun hadde vært laber og målt 37,6... Jeg valgte selv å hente for sikkerhetsskyld...Hvis hun faktisk er syk, ville ikke feberen ha vist seg dette siste døgnet da? Din sønn ble jo syk... Men min har jo ikke blitt forverret. Derfor jeg er litt usikker ;) HI

Men hun var jo faktisk laber når du ringte, så hun var jo ikke i form selv om hun ikke hadde feber. Det er mye mer slitsomt å være i barnehagen enn hjemme, kanskje er de ute i timesvis og. Jeg ville holdt henne hjemme

Anonymous poster hash: 2c5de...889

Skrevet

Det er klart barnet ditt er i fin form hjemme det er jo mye mer rolig hjemme enn i bhg, ikke send ett barn i bhg som ikke er 100%.

Mannen din har rett barnet blir utslitt av hoste og.

Ja ok, men under forkjølelse så kan jo hosten vare opptil 14 dager? Har vært hos lege flere ganger med eldste grunnet surklete hoste og da får jeg beskjed om at hoste kan vare lenge(selv om det ikke er noe annet)... Og så lenge allmenn tilstanden er grei kan de i bhg.., Har riktignok ikke tatt med minste til lege... Blir dere hjemme med barna flere dager i strekk grunnet hoste? Bare lurer ;) For litt kjipt å bruke opp alle sykt barn dagene grunnet hoste også blir de skikkelig syke til høsten, med alt som går da ;)

Skal ta tempen før jeg legger meg også sjekke henne litt i morgen, så får se det an. Hi

Hi

Skrevet

Huff, det er pyton når man må veie slik for og imot. Man vil selvsagt ikke sende barn i barnehagen hvis de ikke har det greit, men samtidig har man jo et begrenset antall dager som må fordele gjennom året.

Hvis du opplever henne som i ok form kan du jo levere og presisere at de skal ha lav terskel for å ringe dere hvis hun fremstår som slapp og utilpass.

God bedring til lille.

Skrevet

Huff, det er pyton når man må veie slik for og imot. Man vil selvsagt ikke sende barn i barnehagen hvis de ikke har det greit, men samtidig har man jo et begrenset antall dager som må fordele gjennom året.

Hvis du opplever henne som i ok form kan du jo levere og presisere at de skal ha lav terskel for å ringe dere hvis hun fremstår som slapp og utilpass.

God bedring til lille.

Takk :) Ja skal se om formen er forandret i morgen. Hvis jeg sender i bhg, skal jeg be dem ringe dersom formen er laber... Uavhengig av feber ;) Hater sånne tvil tilfeller, vil jo ikke sende henne dersom hun er syk.. Men allikevel dumt dersom det bare er forkjølelse, da jeg av erfaring vet at det kan sitte i lenge.. haff.. Ja ja, får se ;)

Skrevet

Her sendes ungene med hoste, ellers kan jeg bare slutte i jobben. Begge to får astmalignende tilstand når de blir forkjølet, og surkler fælt. Nå har jeg fått astmamedisin til å bruke ved forkjølelse da, så nå klarer vi å holde det noenlunde under kontroll. Kanskje du skulle ta en tur til legen for å sjekke for astma, dersom hosten sitter i lenge og hun virker fin ellers? For det er jo slitsomt for henne og gå rundt med langvarig surkling og tung pust.

Anonymous poster hash: 21562...980

Skrevet (endret)

Ja ok, men under forkjølelse så kan jo hosten vare opptil 14 dager? Har vært hos lege flere ganger med eldste grunnet surklete hoste og da får jeg beskjed om at hoste kan vare lenge(selv om det ikke er noe annet)... Og så lenge allmenn tilstanden er grei kan de i bhg.., Har riktignok ikke tatt med minste til lege... Blir dere hjemme med barna flere dager i strekk grunnet hoste? Bare lurer ;) For litt kjipt å bruke opp alle sykt barn dagene grunnet hoste også blir de skikkelig syke til høsten, med alt som går da ;)

Skal ta tempen før jeg legger meg også sjekke henne litt i morgen, så får se det an. Hi

Hi

Så lenge hosten er fæl og det går ut over nattesøvnen og barnet blir redusert så blir jeg hjemme med henne ja!

Det er ingen som sier du må være hjemme til hosten er borte men fæl vond hoste er ikke noe særlig og ha, i bhg så er barna inne og ute så barnet kommer til og merke den godt imorgen.

Men du velger selv.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Så lenge hosten er fæl og det går ut over nattesøvnen og bare nettbutikk blir redusert så blir jeg hjemme med henne ja!

Det er ingen som sier du må være hjemme til hosten er borte men fæl vond hoste er ikke noe særlig og ha, i bhg så er barna inne og ute så barnet kommer til og merke den godt imorgen.

Men du velger selv.

Nettbutikk? :P

Skrevet

Nettbutikk? :P

Haha har redigert det nå😊

Skrevet

Så lenge hosten er fæl og det går ut over nattesøvnen og barnet blir redusert så blir jeg hjemme med henne ja!

Men du velger selv.

Har ikke gått utover nattesøvnen, kan ikke se at jeg har nevnt det ;) hun sover som en stein på natt og dagdupp. Hun er surklete når hun først hoster. Hun har ikke "hostekuler" hvis du skjønner hva jeg mener. Men ser det an i morgen ;) HI

Skrevet

Her sendes ungene med hoste, ellers kan jeg bare slutte i jobben. Begge to får astmalignende tilstand når de blir forkjølet, og surkler fælt. Nå har jeg fått astmamedisin til å bruke ved forkjølelse da, så nå klarer vi å holde det noenlunde under kontroll. Kanskje du skulle ta en tur til legen for å sjekke for astma, dersom hosten sitter i lenge og hun virker fin ellers? For det er jo slitsomt for henne og gå rundt med langvarig surkling og tung pust.

Anonymous poster hash: 21562...980

Har forsøkt astmamedisin før på henne grunnet surklingen.. funket ikke :(. Legen mente forrige gang at hun kunne være uheldig å bli smittet om og om igjen med forkjølelse evt virus...  Ikke første gang hun er sånn kan du si. Derfor jeg er usikker om jeg skal bruke enda et sykt barn dag, for å vente på en feber som ikke/kanskje kommer. Får bare se. Ringer legen i morgen uansett grunnet surklingen. Er sånn hver gang hun blir litt forkjølet.

Skrevet

Det er vel mannens tur til å være hjemme i dag?

Anonymous poster hash: 18aaf...44f

Skrevet

Kjære deg, det er da ikke noe du har noe med! Jeg tenker at de ordner seg som det passer best 😂 noen folk, altså 😝

Anonymous poster hash: 8b8e7...d7f

Skrevet

Kjære deg, det er da ikke noe du har noe med! Jeg tenker at de ordner seg som det passer best noen folk, altså

Veldig mange lar det kun gå ut over mors arbeidsgiver, noen folk altså :(

Når mange nok ikke klarer regulere det selv blir det mer og mer som staten regulerer for ALLE

Skrevet

Skjønner ikke problemet.

Er vel bare å sende i barnehagen og si at terskelen for å ringe hvis barnet virker sliten er LAV.

Jeg har gjort det mye i vinter. Hatt en beintøff vinter med mye forkjølelse og påfølgende langvarig hoste.

Noen ganger ringer barnehagen og sier hun virker sliten, andre ganger går det fint og hun er i storform når vi henter.

Anonymous poster hash: 65942...5d4

Skrevet

Her begynte 2 åringen i bhg i høst. Hun var borte i ca 20 dager (altså 1 mnd av 4) tilsammen før jul. Konstant forkjølet og en runde med omgangssyke. Har fått lagt inn dren nå og hun er faktisk bedre. Men mest sannsynlig så begynner hun å bli bedre rustet. Konstant snørrete og småforkjølet med surkling, men ikke like hardt angrepet som tidligere 😊

Vet ikke hvor gammel hun er, men for meg personlig så så hadde jeg sendt henne i bhg om hun er akkurat slik du beskriver. Men jeg har selv opplevd at det ikke har vært lurt og hun må være hjemme flere dager etter. Men sånt er vanskelig å vite på forhånd. Man kan faktisk ikke bruke sykt-barn-dager på "kun" forkjølelse, spesielt ikke om man har ett barn til. Det er altfor få dager til det.

Anonymous poster hash: 49f14...af6

Skrevet

Til orientering har mannen nettopp begynt i ny jobb (vært der i 2 mnd snart)og vi ble enige om at dersom barna ble syke den første tiden skulle jeg ta det ;) Litt forskjell på arbeidsplasser og... Dersom han er borte går alt arbeid over på 1 person... Hvis jeg er borte blir det fordelt på 40 andre(det merkes ikke like godt kan du si ). Han har tilbydd å ta med vesla på jobb i morgen hvis hun ikke er bedre(grunnen er at den andre personen han jobber med har fri..)

Men klart, helt enig at det skal deles. Det pleier vi og, bare litt unntak nå grunnet ny jobb ;) Hi 

Skrevet

I en ideell verden kunne man holdt barnet hjemme når det ikke var 100%, men de færreste har muligheten til det. I ditt tilfelle er hun feberfri og har vært hjemme og hentet seg inn litt. Jeg ville levert, men sagt at de kunne ha lav trskel for å ringe deg og at hun gjerne kan ta en ekstra dupp eller sove litt lenger.

Skrevet

min ble sendt hjem i går, og har litt feber idag( eller han har 37,5 ,men har vanlig temp på 36,5 ) så kunne sikkert sendt han i morgen,men han får fri til og komme seg, og skal ha samvær med far,mens jeg er på jobb, så slipper jeg og bruke flere syk barn dager

Skrevet

Veldig mange lar det kun gå ut over mors arbeidsgiver, noen folk altså :(

Når mange nok ikke klarer regulere det selv blir det mer og mer som staten regulerer for ALLE

Men det er da ikke noe hverken du eller jeg har noe med? De har nok sine dager som de fordeler etter beste evne uten at de trenger å forklare det for deg.

Pass på deg selv, så sørger nok hi for sin familie.

Skrevet

Dette er en godt eksempel på at bhg ikke burde måle feber,men la allmentilstand avgjøre formen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...