Gå til innhold

Skal barnebidrag dekke barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du betalere en pris pr barn, så hva det koster kommer an på hvor mange gjester du velger ha...

Koster ca 200 kr pr barn, litt avhengig av hvilken meny du velger.

Her vi bor er det vanlig å slå seg sammen om slike bursdager, datteren min hadde akkurat bursdag på Vitensenteret, der koster det 190 kr pr gjest. Vi slo da sammen tre jenter som alle har bursdag i samme måned også spleiset vi på kostnaden. Tre venninnen feiret altså bursdag sammen istedenfor å invitere i tre forskjellige selskaper hver for seg i løpet av en drøy uke. Alle synes det er greit å gjøre det på den måten egentlig, de er mange jenter i klassen så det blir mange bursdager...

Anonymous poster hash: 109c2...18c

Men da måtte barna ha med seg tre gaver, for å gå i en bursdag? Lønnsomt for dere ja, men ikke like "lønnsomt" for barna/gjestene.....

Anonymous poster hash: 079f1...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da måtte barna ha med seg tre gaver, for å gå i en bursdag? Lønnsomt for dere ja, men ikke like "lønnsomt" for barna/gjestene.....

Anonymous poster hash: 079f1...9b0

De er 6 jenter i klassen med bursdag i samme måned, de tre som slo seg sammen har bursdag samme uke. Alle jentene blir bedt i seks bursdager den måneden, og vi har hatt fokus på det hele tiden at siden de er så mange jenter i klassen er det viktigere at alle kommer enn at man kjøper dyre gaver. En pakke hårspenner til 20 kr er helt greit, vi har en makspris på 50 kr og mange holder seg faktisk under. Det er ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 109c2...18c

Skrevet

Mor kan selvsagt spørre. Far er ikke pålagt å være med å betale. Bidraget skal i utgangspunktet dekke alt, med noen få unntak som konfirmasjon og tannregulering.

Barn tar ikke skade av å få et nei en gang i blant. Mine barn har ikke alltid fått nøyaktig de (dyre) bursdagsselskapene de har ønsket seg, selv om jeg er gift med faren deres. Man har ikke alltid råd til alt, og det må barn (og voksne) bare takle. Det går fint an å gi barnet en fin og minneverdig bursdag uten Leos lekeland, men hvis en av foreldrene legger det fram som noe bortimot en katastrofe er det ikke lett for barnet å komme over det ønsket. 

Jeg synes det er fint med skilte foreldre som klarer å samarbeide til barnets beste. I historien hi legger fram er det litt for få opplysninger til at jeg klarer å finne ut hvem som er vanskelig. Er det slik at far alltid sier nei, bare fordi han kan og fordi han liker å være vanskelig? Eller er det slik at mor liker å leve over evne og forventer at hun kan bestemme og far skal betale, og så har han gått lei og satt foten ned? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...