Twintipp og himmelblå Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Nå har jeg sett det for ente gang. Er det helt normalt? At katten sitter og bæsjer der folk spiser og oppbevarer/lager mat.
Mumua Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Det hadde jeg aldri taklet. De gangene vi har vært nødt til å ha kattedo har vi hatt det på vaskerommet. Men om man ikke har vaskerom så er det ikke lett å finne en plass å sette det, for det blir jo mye gris og lukt. Badet funker ikke hvis man har varmekabler iallefall
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Vi har på doen vår vi. Anonymous poster hash: 3560d...0d2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Æsj. Anonymous poster hash: ff841...484
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Nå har jeg sett det for ente gang. Er det helt normalt? At katten sitter og bæsjer der folk spiser og oppbevarer/lager mat. Har sett det jeg også, men de hadde i hvert fall en med lokk. Jeg synes egentlig det er verre med kattemat på kjøkkenbenken... man kan si hva man vil, men katter er ikke rene bare fordi de er "renslige"! Anonymous poster hash: 80d9b...2c3
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Vi har hatt kattedoen i et hjørne på kjøkkenet, da dette var eneste rommet hvor den kom til uten at vi måtte åpne alle mulige dører for henne. Både bad og vaskerom er nede i kjelleren, og med småbarn i hus ville både dører og trappegrind vært i veien. Ingen vond lukt eller noe. Nå går hun på do ute. Anonymous poster hash: 6c7f8...b34
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 Nå er vår minimalt i bruk, men ja, den står på kjøkkenet/spisestuen. Et par meter fra kjøkkenbenkene da, nærmere bordet. Den har dør og lokk med filter og lukter ikke. Anonymous poster hash: e4c5a...67d
Salomine Skrevet 21. februar 2017 #8 Skrevet 21. februar 2017 Har også sett det, og jeg synes det er upassende. Ekkelt, samme hvor tett og lukket kattedoen er. Man har liksom ikke bæsj på kjøkkenet der man spiser og lager mat. Like ekkelt syntes jeg det var, da jeg var i middagsselskap hos noen som har to hunder. Etter middag satte de tallerkenene på gulvet så hundene fikk slikke dem rene, før de ble satt i oppvaskmaskinen. Greit nok at temperaturen i maskinen sikkert er høy nok til å ta knekken på bakterier, men det er bare ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 Her står den under et bord i en krok i stua, er veldig synlig. Vet ikke om det er noe bedre? Anonymous poster hash: 4e4ec...a83
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2017 Har også sett det, og jeg synes det er upassende. Ekkelt, samme hvor tett og lukket kattedoen er. Man har liksom ikke bæsj på kjøkkenet der man spiser og lager mat. Like ekkelt syntes jeg det var, da jeg var i middagsselskap hos noen som har to hunder. Etter middag satte de tallerkenene på gulvet så hundene fikk slikke dem rene, før de ble satt i oppvaskmaskinen. Greit nok at temperaturen i maskinen sikkert er høy nok til å ta knekken på bakterier, men det er bare ekkelt. Enig med deg, synes også det er usigelig ekkelt!!!!!!
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2017 Her står den under et bord i en krok i stua, er veldig synlig. Vet ikke om det er noe bedre? Anonymous poster hash: 4e4ec...a83 Nei, i grunn ikke. Katter spiser fugler, mus og andre smittebærende gnagere, og bæsjer ut dette og folk har det tilsynelatende åpent for publikum.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #12 Skrevet 21. februar 2017 Synes ikke det er noe særlig. Svigermor hadde det Og kattene skulle alltid drite når det var middag, appetittlig... Da jeg hadde katt, hadde jeg ikke kattedo. Hun gjorde bare fra seg ute, alltid! Hadde do en god stund, men ga opp. Jeg har hatt do i stua - synes ikke det er OK.. skulle jeg hatt katt, skulle doen vært på do, eller i gangen Anonymous poster hash: e2c60...251
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #13 Skrevet 21. februar 2017 Hjelper ikke hvor det står. Uansett grisete å ha dyr i senger, sofaer og over alt. Alle med hund og katt er griser Anonymous poster hash: 78f7a...935
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #14 Skrevet 21. februar 2017 Hjelper ikke hvor det står. Uansett grisete å ha dyr i senger, sofaer og over alt. Alle med hund og katt er griser Anonymous poster hash: 78f7a...935 Nei, ikke alle... mange som ikke lar dem gå i seng og sofa. Men er enig i at det er grisete å ha dem i seng og sofa! Anonymous poster hash: e2c60...251
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #15 Skrevet 21. februar 2017 Hva med å bry seg om sine egne ting?? Det finnes selvsagt folk som ikke liker katter eller hunder det er helt greit, men å satt her og disse såpass mange mennesker synes jeg rett og slett er en uting. Helt greit at du har meninger men det er faktisk ikke alltid de trengs å deles med andre 😉 Var på besøk hos en av verdens beste hundeoppdrettere i min rase. Hun har selvsagt både hunder og katter i hus. Hennes kommentar er alltid om DU ikke liker deg i MITT hus er det faktisk bare å gå ut døren!! Vel det samme gjelder her også... Anonymous poster hash: 5c7ab...05d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #16 Skrevet 21. februar 2017 Fysj! Har ikke vært borti at folk har den på kjøkkenet. Det mest normale er vel å ha den på vaskerommet eller toalettet. Anonymous poster hash: 9abf4...bb9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #17 Skrevet 21. februar 2017 Bedre at de gjør fra seg på kjøkkenet til eieren enn i hagen til naboen. Anonymous poster hash: 44ec2...d6a
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2017 Hva med å bry seg om sine egne ting?? Det finnes selvsagt folk som ikke liker katter eller hunder det er helt greit, men å satt her og disse såpass mange mennesker synes jeg rett og slett er en uting. Helt greit at du har meninger men det er faktisk ikke alltid de trengs å deles med andre 😉 Var på besøk hos en av verdens beste hundeoppdrettere i min rase. Hun har selvsagt både hunder og katter i hus. Hennes kommentar er alltid om DU ikke liker deg i MITT hus er det faktisk bare å gå ut døren!! Vel det samme gjelder her også... Anonymous poster hash: 5c7ab...05d Men, er det viktigere å la kattene bæsje der selskapet spiser?!? Vi snakker om barn som skal oppføre seg pent, men voksne som lar kattene drite der mat blir laget og andre sitter og spiser er uhøflig. Og se på dyr som krummer ryggen for å drite midt under napoleonskaka og en eim av avføring som brer seg er bare ikke greit!
*Miss Marple* Skrevet 21. februar 2017 #19 Skrevet 21. februar 2017 Hvorfor gjør ikke dyrene fra seg ute? Jeg hadde virkelig slitt om katten hadde sittet og gjort fra seg 2 m fra der vi satt og spiste! Urk, blir uggen bare av tanken.
Nullstress;) Skrevet 21. februar 2017 #20 Skrevet 21. februar 2017 Kattene våre får sove i sengene og i sofaen, men kassa (som kun er i bruk på vinteren) DEN Står i gangen!
Hengebukksvinet Skrevet 21. februar 2017 #21 Skrevet 21. februar 2017 Synes det er ekkelt å ha kattedoen på kjøkkenet.Når vi har hatt kattunger har vi hatt doen i gangen eller på badet.Vi fjerner også bæsjen så fort som mulig,for vi hører jo når de graver.Har også pleid å bruke en type sand som kamuflerer lukten litt.Når kattene er store nok,så blir de avvent med kassa og går på do ute.
Cat.68 Skrevet 21. februar 2017 #22 Skrevet 21. februar 2017 Jeg synes tanken er litt fremmed å ha kattedoen på kjøkkenet. Det trur jeg ikke jeg har sett noe sted. Men tenker at de som har det kanskje ikke har mulighet å ha den et annet sted hvor katten har fri tilgang. Min katt kan foreløpig ikke være ute, men tenker at utekatter ikke har så veldig stort behov for kattedo og da er det vel muligens et litet problem. Skal vel godt gjøres at katten velger å drite akkurat når man skal spise. Men hadde sikkert reagert jeg også.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #23 Skrevet 21. februar 2017 Kattedo på kjøkkenet? Ingen har vel det? I såfall ekstremt uhygienisk. Vi har selv katt,og kattedoen står på vaskerommet hvor vi har kattedør,så katten går ut og inn som han vil. Sjelden doen blir brukt,kun vært et par ganger da det var veldig kaldt,og han ikke ville ut. Anonymous poster hash: 46c3e...b22
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #24 Skrevet 21. februar 2017 Æsj! Hadde aldri spist mat hos noen som har kattedoen på kjøkkenet 😵 Hadde mistet matlysten med det samme Anonymous poster hash: 38026...50a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2017 #25 Skrevet 21. februar 2017 Nå har jeg sett det for ente gang. Er det helt normalt? At katten sitter og bæsjer der folk spiser og oppbevarer/lager mat. 😵😵😵 ÆSJ! Så ufattelig kvalmt! Anonymous poster hash: 958cf...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå