Gå til innhold

Mannen min sier han hater å være ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og være i aktivitet. Likevel nekter han å omplassere hunden og for at han har et ansvar for at ungene skal være ute. Han mener med andre ord det er mitt ansvar dersom vi skal ut eller på andre aktiviteter å gjøre alt alene med ungene i tillegg til ansvar for hunden. Det hadde kanskje vært greit dersom han deltok her hjemme med husarbeid, praktiske ting osv, men det gjør han ikke.

Er det urimelig av meg å sette et ultimatum?

Anonymous poster hash: 1ee7c...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Ut med mannen og hunden.

Anonymous poster hash: 60fc3...46e
Skrevet

Mannen kan bo alene sammen med hunden.

Anonymous poster hash: b2de9...ad5

Skrevet

Er han voksen? I så fall kan han hate så mye han vil. Voksne har en del ting de bare må gjøre. Spiller ingen rolle hva han mener om det.

Anonymous poster hash: 7175f...7ea

Skrevet

Hadde omplassert mannen...

Anonymous poster hash: 2f761...642

Skrevet

Vel, jeg hater å vaske doen. Må likevel gjøre det rett som det er gitt.

Skrevet

Hvem gikk til anskaffelse av hunden?

Anonymous poster hash: e799c...ec0

Skrevet

Hvem gikk til anskaffelse av hunden?

Begge

Skrevet

Begge

Da får dere ta ansvar begge to. Hvis mannen ikke tar ansvar er det du som må gjøre det.

Skrevet

Da får dere ta ansvar begge to. Hvis mannen ikke tar ansvar er det du som må gjøre det.

Så jeg skal ta ungene, hunden og alt det andre fordi mannen ikke gjør det? Jeg kan ikke stille noen krav?

Skrevet

Hi her

Mannen er voksen, og jeg tvinger ham ut fra tid til annen, men da går han rundt som en liten drittunge og er sur. Han furter skikkelig. Jeg har prøvd å forklare at jeg også gjør ting jeg ikke liker eller hater for å bruke hans ord, men det mener han er annerledes av en eller annen grunn.

Skrevet

Så jeg skal ta ungene, hunden og alt det andre fordi mannen ikke gjør det? Jeg kan ikke stille noen krav?

Nei, du tar ansvar for å gjøre det som er best. Om det er heldigst å omplasse hunden eller mannen kan nok diskuteres.

Anonymous poster hash: 7493d...502

Skrevet

Hi her

Mannen er voksen, og jeg tvinger ham ut fra tid til annen, men da går han rundt som en liten drittunge og er sur. Han furter skikkelig. Jeg har prøvd å forklare at jeg også gjør ting jeg ikke liker eller hater for å bruke hans ord, men det mener han er annerledes av en eller annen grunn.

Og det er jo mannens taktikk for å slippe å gjøre disse tingene. Så får du velge om du vil bli offer for taktikken hans eller ikke.

Skrevet

Du kan stille krav, klar det! Om han tar det til seg, er jo noe annet. 

Skrevet

Men hva ble dere enige om da dere fant på å skaffe dere hund? Likte han å være ute da?

Skrevet

Men hva ble dere enige om da dere fant på å skaffe dere hund? Likte han å være ute da?

Hunden fikk vi flere år før førstemann kom til verden. Han gikk mange turer, med og uten meg før barna kom. Og ja, han sa han likte å være ute og var mye ute.

Skrevet

Parterapi og ansvarsfordeling må du kreve. Eller avslutte forholdet. To voksne bør fordele byrden ved barn, hjem, husdyr, utvendig vedlikehold osv likt. Dere trenger ikke gjøre alt annenhver gang, men dere bør ha ca samme arbeidsmengde totalt.

Men for all del, hvis han hater klesvask mindre enn tur med hunden kan jo han overta vaskerommet mens du tar hovedansvaret for hunden.

Anonymous poster hash: b6357...721

Skrevet

Jeg hadde gitt ham et ultimatum, ingen tvil om det. Slik han er i dag har du ingen nytte og ingen glede av ham, han bare belaster deg med merarbeid og masse negativitet som fører til tonnevis med energitappende frustrasjoner for deg. Slik trenger du ikke leve!

Han var tidligere mye ute på tur og aktiv, og om jeg leser mellom linjene dine så gjorde han også litt mer hjemme?

I så fall er den endringen han har gjort rimelig enorm, fra å være aktiv og glad i å være ut og gjøre ting i hjemmet så har han blitt en mann som isolerer seg inne og ikke bidrar med hus og hjem og familie.

Det er ikke akseptabelt. Enten er han syk, fysisk eller psyksisk, eller han har andre problemer han ikke forteller deg om. Eller han har utviklet seg til en egoistisk latsabb av en unnasluntrer.

Mitt ultimatum ville være tredelt:

1. Han må til lege for sjekk, og være ærlig med legen om at han har endret seg fra en aktiv og delaktiv mann til en som ikke orker noenting lenger. Og han må være åpen for ev. behandling av fysisk eller psykiske problemer.

2. Han må umiddelbart begynne å gjøre sin del av oppgaver i hjemmet uten å surmule. Skriv en liste over alt som må gjøres, og del den. Han følger sin liste med hva, når og hvordan han gjør ting.

3. Parterapi.

Om han ikke er villig til alle tre punktene så kan du like gjerne bestille time til mekling.

Anonymous poster hash: 59f90...13a
Skrevet

Eh, jo, men hvis han ikke gjør det likevel da? Skal ungene sulte ihjel og bikkja krepere?

De får bruke vett de som har det. Og så enten kjefter du mannen din så stiv at han gjør sin del, eller så må du jo endre på livet deres. Da har dere jo påtatt dere mer enn dere gaper over, så da må noe ut. Enkel matematikk!

Anonymous poster hash: 2f761...642

Skrevet

Hvis valget hadde stått mellom bikkja eller en SÅ sjarmerende kar som din, så vet jeg hva JEG ville valgt.

Jeg tenker at enten må du bare godta at sånn er det og sånn blir det, eller så må du faktisk sette med foten og gjøre en endring.

Det er kun du som har ansvar for hvordan livet ditt skal være, og ser du et problem må du ta tak i det selv.

Han høres jo nydelig ut å bo med, sånn generelt...

Anonymous poster hash: 51223...98c

Skrevet

Og det er jo mannens taktikk for å slippe å gjøre disse tingene. Så får du velge om du vil bli offer for taktikken hans eller ikke.

Dette! Drit i om han furter og still krav. Følg med på hva du selv gjør og krev at han gjør tilsvarende. Hvis dere trenger å vaske sier du "vil du vaske badet eller kjøkkenet?", "ta med hund og barn ut så jeg får vasket" eller motsatt osv. Gjør ting sammen og begynn aldri å gjøre noe før han har begynt på sin oppgave. F.eks. etter jobb så lager du middag og han går tur med hunden. Kommer han tilbake etter to minutter sier du "det er jo ikke lang nok tur, da bytter vi da" og lar han stå igjen med middagen.

Om hunden ikke har det bra hos dere fordi dere ikke har kapasitet til den er det riktige å omplassere. Men ikke bare kvitt deg med hunden til hvem som helst og la det være med det. Du tok på deg et ansvar for hundens liv da du kjøpte den og det skal du følge opp, enten gir du hunden et godt hjem hos deg eller finner noen andre som kan gi den det. Og selv om hunden blir borte så er mannen likevel et stort problem.

Anonymous poster hash: 6ea82...0e1

Skrevet

Mannen kan bo alene sammen med hunden.Anonymous poster hash: b2de9...ad5

Det fortjener ikke hunden

Anonymous poster hash: 3a698...eec

Skrevet

Og hun kan ta ansvar ved å omplassere hunden.

Anonymous poster hash: 5e401...28f

Skrevet

Kast ut mannen og hunden. Så slipper du å passe på de😊

Skrevet

Til og med ettåringen min må gjøre ting han ikke liker. Fra en voksen mann forventer jeg innsikt nok til at han kan gjøre nødvendige ting han ikke liker uten å furte.

Klart du kan stille krav. Han får furte i vei, men jeg ville ikke latt ham slippe unna av den grunn. Furting funker ikke for barna, da bør det heller ikke funke for gubben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...