Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #26 Skrevet 20. februar 2017 Var i 7 år gift med en mann som løy og brukte penger bak ryggen min. Det var alltid ubetalte regninger. Han lovet å betale men så brukte han penger på noe annet i stedet. Så skulle jeg styre økonomien og han overføre penger til meg. De penger fikk jeg sjelden. Han var arbeidsledig i noen perioder. Derfor stod billån og slike ting registrert på meg. En dag stakk han. Han hadde brukt penger i mitt navn. Får intet fra ham til barna og har brukt flere år på å komme av med gjelden han lot meg stå alene med. Må være utrolig forsiktig med pengebruk. Jobber stadig med å få bygget opp litt buffer. Hadde endelig greit det i høst, men så måtte jeg til tannlegen og det ble dyrt, så nå er jeg startet forfra... Anonymous poster hash: 5b53e...88d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #27 Skrevet 20. februar 2017 Ting uten særlig annen verdi enn emosjonell verdi får man da ut av et dødsbo selv om man frasier seg arven. Det er bare om du ønsker ting av økonomisk verdi du må ta gjelden også.... Jeg hadde tatt bildene o.l. uten verdi og frasagt meg arven. Anonymous poster hash: 35969...c74 Jeg måtte takke ja eller nei til alt. Leiligheten ble låst av og jeg fikk nøklene av skifteretten etter at jeg hadde takket ja til arven. Det var ingenting av økonomisk verdi - bortsett fra gifteringen til mamma og noen av mine egne smykker som lå i hennes leilighet. Anonymous poster hash: 3ed8a...c8f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #28 Skrevet 20. februar 2017 Jeg måtte takke ja eller nei til alt. Leiligheten ble låst av og jeg fikk nøklene av skifteretten etter at jeg hadde takket ja til arven. Det var ingenting av økonomisk verdi - bortsett fra gifteringen til mamma og noen av mine egne smykker som lå i hennes leilighet. Anonymous poster hash: 3ed8a...c8f Da har det blitt gjort en feil! Bilder og slike ting har ingen verdi for kreditor, det kan arvingene få uten å ta hele arven. Anonymous poster hash: 35969...c74
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #29 Skrevet 20. februar 2017 Da har det blitt gjort en feil! Bilder og slike ting har ingen verdi for kreditor, det kan arvingene få uten å ta hele arven. Anonymous poster hash: 35969...c74 Åhh! Er det noe å gjøre med det nå? Anonymous poster hash: 3ed8a...c8f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #30 Skrevet 20. februar 2017 Fordi samboeren min ikke får seg skikkelig jobb og hadde med seg mye drittgjeld fra forrige forhold. Det fant jeg ut litt for sent. Jeg går selv på AAP men tjente godt før så jeg har godt utbetalt nå også. Hadde klart meg mye bedre økonomisk alene, men jeg tror og håper han er verdt det. Ikke mye gjeld igjen nå og håpet er jo der for at han en dag får seg en fulltidsjobb. Anonymous poster hash: b5e1f...e6b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #31 Skrevet 20. februar 2017 Fordi mannen er student. Anonymous poster hash: 4aca9...e0e Kan han ikke jobbe utenom? Mannen her er og student, master fulltid, og har 100 % jobb. Vi hadde hatt dårlig råd om han ikke jobbet... Anonymous poster hash: 278b8...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå