Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Faktisk absolutt ingenting 😫 Og poden er ikke interessert i å gå til gapahuken og grille. Det gjør de ofte gjennom skolen. Vil ut av bygda, skal vi til et badeland må vi til nærmeste by, og jeg har ikke råd til drivstoff til så mange mil eller billett inn. Så da sitter vi her da. Anonymous poster hash: 2919a...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Hvordan har du kommet i en slik situasjon? Jobber du ikke? Eller bruker du inntekt feil? Har du budsjett? Sparer du ikke? Anonymous poster hash: db42a...78b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Hvordan har du kommet i en slik situasjon? Jobber du ikke? Eller bruker du inntekt feil? Har du budsjett? Sparer du ikke? Anonymous poster hash: db42a...78b Selvfølgelig er det en historie bak dette. Og den er lang og komplisert og har ikke noe lyst til å dele den. Jeg er mer rastløs enn poden da, er jeg som er på sosiale media og ser hvordan andre koser seg her og der. Kan ikke dere som er i lignende situasjon dele noen småting dere gjør som ikke koster så mye? Anonymous poster hash: 2919a...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Hvor gammel er gutten? 10 år er han 😃 Anonymous poster hash: 2919a...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Kan dere ikke prøve å finne på noe koselig sammen med andre der du bor? Det må jo være kjekkere å grille ved gapahuken dersom dere er flere? Overnattingsbesøk? Besøk hos besteforeldre? Anonymous poster hash: e99af...9b5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Her er det vi gjør: Kino hjemme. Popcorn koster lite. Aketur på det som er igjen av snø. Møter venner på fotballbanen. Baker boller og tar med på tur. Går i fjæra og i skogen og ser etter ting vi kan lage hobbyprosjekter av. Dyrker karse. Ber venner på besøk. Anonymous poster hash: 00496...17e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 Ingen venner av 10 åringen hjemme? Anonymous poster hash: db42a...78b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 For det første, så ta pause fra sosiale medier hvor alt virker som fryd og gammel. Det gjør bare vondt verre å sammenligne seg med alle andre. Jeg har også en 10 åring og vi har heller ikke så mye penger til overs. Feriens planer er; sove lenge og kose oss med gode frokoster, ta med dynene i sofaen og se filmer, pakke sekken og gå på oppdagelsesturer (nye tursteder), grille ostesmørbrød på bål, tomatsuppe på termos, lommelyktjakt på tur på kvelden, biblioteket, lage kinokveld hjemme og be en kompis eller to, gå på kafe, bake, lage middag sammen(han synes det er stas å lære å lage mat og liker å få litt ansvar) osv. Viktig å jobbe med innstillingen! Selvfølgelig kan ferien bli kjempefin selv med lite penger! Kos dere :-) Anonymous poster hash: db22f...fd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Supert folkens, jeg er på god glid etter mange gode tips. Ja, jeg hengte meg opp i at vi også burde ut av bygda, men nå instiller vi oss bedre. Gutten min har ikke så mange venner, de få som han har er borte og står slalom. Var på kino i går og så den nye lego batmanfilmen da, trengte å kjøpe kun hans billett (har ledsagerbevis). I dag er det strålende vær også, vi skal nok komme oss ut 😃 Anonymous poster hash: 2919a...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har forøvrig også en date på onsdag så da skal poden overnatte hos besteforeldrene. Gleder meg 😛 Anonymous poster hash: 2919a...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 Syns det høres ut som hangar en fin ferie allerede:) Vi er hjemme og har slumret hjemme en dag, besøkt familie en dag, skal ake og på kino i dag, middagsbesøk, overnatting hos besteforeldre, bytur med bibliotekbesøk og museumsbesøk, tur på badeland og ut å leke. Har en 6-åring jeg da, men aller helst så vil han være hjemme og slappe av. Ungene er nok ikke så kravstore, det er jo bare vi voksne! Anonymous poster hash: 27dd4...8e8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 Her er det vinterferie neste uke og jeg har også dårlig råd nå, men gud som jeg gleder meg likevel. Har også en sønn på 10 år, og jeg elsker når det er skolefri og jeg har ordnet meg fri samtidig. Satser på en filmkveld hvor han får be noen kompiser- popcorn og hjemmelaget pizza koster ikke allverden. Kanskje en eller to overnatter også. Vi har to hunder som vi blir å ta en del ut på turer, og vi satser på et par skiturer og turer i akebakken. Siden det er "bare" oss to er jeg flink å invitere med andre, både barn og voksne. Blir været dårlig blir det mye film, noe baking, kanskje en tur på kafe eller bowling, kino etc. Vi har faktisk aldri reist bort i vinterferien. Vi har feriehus tilgjengelig, men dit drar vi som regel ikke før i påsken. Må si jeg syns det er herlig bare å slappe av, se film sent på kvelden og bare lade batterier og kose seg sammen. Anonymous poster hash: 9c9be...1a7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 Kanskje dere kan passe noens hund? Da får dere noe gøy å holde på med, og kanskje betaler de litt for det også? Anonymous poster hash: 29c87...287
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #15 Skrevet 20. februar 2017 Vi har vinterferie neste uke, jeg har heller ingen penger, og har gutt på 10 år. Så det blir film hjemme, spille brettspill, vi spiller pokemon go, så da er vi ute og går. Lager avtaler med venner av han, står på skøyter og skal på besøk til familie en dag. Og vi har alltid hatt det sånn. Nå er det ganske mange skoleferier. Og sommerferien er vel eneste ferien, vi faktisk finner på noe. Men er noen år, vi ikke har vært på noe ferie heller. Og vi reiser på ferie til Polen, Berlin og lignende. For dit kan vi komme oss til, og bo for ca 3000 kr. Anonymous poster hash: b9451...5c4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #16 Skrevet 20. februar 2017 Vi har god råd men skal likevel være hjemme og kose oss. I en travel hverdag skal vinterferien nytes selv om det regner og ikke har vært snø hele vinteren. Guttene her er 11 og 14 år samt tvillinger på nesten 1 år. Vi skal rydde rommene deres. I alle skap og skuffer. De velger musikk og jeg hjelper! Blir mange gode samtaler av slikt samt hyggeligere rom! Begge skal ha kompiser på overnatting. Film og popcorn. Eldste prater om at de skal døgne og spille pc hele natta! Helt greit, det er vinterferie! Kveldene skal brukes på brettspill, se filmer sammen. Vi skal lage både middager, bake sammen. De får velge meny! Han på 11 år har spurt om han kan overnatte hos besteforeldre. Bestefar tar han med på jobb, spennende! Vi spiser middag hos dem når vi levere han. Inviterer et vennepar med barn på middag. Gutta bestemmer meny og lager maten. Regner med det blir taco! Tenker gutta får litt penger og går til europris og kjøper billig smågodt på lørdagen. Det pleier de ikke så det er stas. Ellers skal vi ikke gjøre særlig mye. Gå litt turer, pokemonjakt, leke medsmåsøsken, far og gutta tar kanskje en tur på kino. Regner med det dukker fram noen glemte leker/ting når rommene ryddes. Har dere noen søskenbarn som kan komme på overnatting/besøk? Inviter dere på middag hos besteforeldre? Inviter noen til middag og spill brettspill med ungene! Se på finn/gi bort sider mulig det dukker opp feks billig lego eller andre ting du Jan kjøpe billig? Gå på biblioteket og lån bøker dere Jan lese sammen. Under et teppe på sofaen med en kopp kakao! Finnes det noe bedre for barn at foreldrene har god tid og barna ingen planer/aktiviteter som skal nås? Anonymous poster hash: 5abac...15b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #17 Skrevet 20. februar 2017 Her er det vinterferie nå og ungene på 10 og 12 skulle være hjemme 2 dager alene før jeg fikk fri,men nå er jeg blitt syk så da er jeg hjemme. Regner med at vi blir hjemme her siden ikke formen min er på topp! De er med bestemor i svømmehallen idag da,ellers tar vi en skogstur hvis formen min bedrer seg raskt 😊 Film har vi planer om å se, kanskje bake litt..Fredag skal vi reise litt oppi høyden og gå på ski.. Anonymous poster hash: f2e91...a35
ma(G)ma med to små :) Skrevet 20. februar 2017 #18 Skrevet 20. februar 2017 Jeg tror kanskje dere som har dårlig råd stresser mer med dette enn oss som ikke har det. Vi har økonomi til å finne på det vi vil, men synes vi har det minst like fint hjemme, så vi reiser sjelden bort i slike ferier. Vi pleier å reise en tur om sommeren, men ikke noe ekstravagant da heller. Vi nyter treige morgener og god frokost, og spiller spill eller ser film om kveldene. Til helgen reiser vi en tur til hytta til et vennepar, men det er bare fordi det ikke er snø her vi bor, og ungene gjerne vil gå på ski. Ikke noe slalom elller andre dyre ting. Bare kakao, kviklunsj og pølser på bål. Nyt å ha god tid, og gjør hyggelige ting sammen. For barna er det faktisk mer enn godt nok 😊
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #19 Skrevet 20. februar 2017 DU er ikke alene .Mange som har det sånn.Jeg også.Dårlig råd har jeg alltid hatt. Anonymous poster hash: 3d5c7...a3d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #20 Skrevet 20. februar 2017 Hi her Innser at jeg har sytet unødvendig. Det er faktisk godt å være hjemme. Jeg har lagt fra meg rastløsheten i takt med hvert innlegg her der flere av dere også er hjemme. Nå har jeg og gutten min vært ute og gått en tur. Ble en fin runde der vi var innom biblioteket og Rema. Nå spiser vi middag og skal kose oss resten av dagen med bøker og film vi har lånt. Jeg er ved mye bedre mot nå, takket være gode råd og oppmuntring i denne tråden. Tusen takk 😀 Anonymous poster hash: 2919a...0b7
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #21 Skrevet 20. februar 2017 Faktisk absolutt ingenting 😫 Og poden er ikke interessert i å gå til gapahuken og grille. Det gjør de ofte gjennom skolen. Vil ut av bygda, skal vi til et badeland må vi til nærmeste by, og jeg har ikke råd til drivstoff til så mange mil eller billett inn. Så da sitter vi her da. Anonymous poster hash: 2919a...0b7 Her har vi ikke ferie en gang, så ungene kjeder seg alene hjemme. Anonymous poster hash: 6bfde...75e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #22 Skrevet 20. februar 2017 Her elsker ungene å ha fri. Ikke fordi da skal vi på all slags aktiviteter og turer, men nettopp fordi de er fri til å gjøre akkurat som de vil. Ingen planer, ingen forventninger, ikke noe mas. De kan gå ut, tegne, leke, spille +++ ja, gjøre akkurat som de vil. Det trenger vi alle i en hverdag som det er lagt opp planer og forventninger fra alle hold. Høres nesten ut som om jeg er imot turer og aktiviteter, men det er jeg ikke altså det tar vi gjerne altså, men ikke noe vi trenger for å ha en fin ferie. Koble fra SoMe og kos deg med gutten din i ferien HI Anonymous poster hash: 80ff1...ecb
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #23 Skrevet 20. februar 2017 Hi her Innser at jeg har sytet unødvendig. Det er faktisk godt å være hjemme. Jeg har lagt fra meg rastløsheten i takt med hvert innlegg her der flere av dere også er hjemme. Nå har jeg og gutten min vært ute og gått en tur. Ble en fin runde der vi var innom biblioteket og Rema. Nå spiser vi middag og skal kose oss resten av dagen med bøker og film vi har lånt. Jeg er ved mye bedre mot nå, takket være gode råd og oppmuntring i denne tråden. Tusen takk 😀 Anonymous poster hash: 2919a...0b7 Så bra! Det er foreldrenes humør og innstilling som bestemmer hvilken type ferie barna får! Skulle han på overnatting til besteforeldre? Kan de ta han med på kino/svømmehall eller kjøpe en liten my lego til han dersom du har så dårlig råd? Eller spør om de kan bake/snekre/gå tur. Hos oss spiller farmor kort med gutta og lager vafler, skal ikke mer til. Kanskje han kan ta to overnattinger der? Så får han en miniferie fra hjemmet og du får huset for deg selv?! Anonymous poster hash: 5abac...15b
Ophiophagus Hannah Skrevet 20. februar 2017 #24 Skrevet 20. februar 2017 Er også "blakk" denne vinterferien. Har vært for mange store utgifter i det siste. Så må stramme inn litt. Men her er det klubben som er redningen; bydelen har veldig bra tilbud, og det er gratis, nettopp for at alle skal ha noe å gjøre i ferien, uansett økonomi. Ellers er billige aktiviteter skøyter og tur i skogen. Og filmkveld er skikkelig hyggelig.
Gjest Skrevet 20. februar 2017 #25 Skrevet 20. februar 2017 Innlegget har blitt moderert grunnet personangrep, avsporinger og svar til dette! Mod K. Taylor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå