Gå til innhold

Begravelse for ufødt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bare mangle at babyer får en "skikkelig begravelse", de er mennesker med en sjel like mye som deg! 

Anonymous poster hash: 13a71...e5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usmakelig hele greia. Altså hi. I en slik situasjon ville du gjort ALT for henne!!! Og omvendt... Du tror virkelig at det er tyngre for deg for at du er gravid. Du sutrer på samme måte som Anna Rasmussen. Ta deg sammen!

Anonymous poster hash: 26f4e...1bd

Skrevet

Gudameg som dere reagerer da!!!

Selvfølgelig har jeg ikke skrevet dødsannonsen ordrett.

Vi har ikke mange i familien som har opplevd det, men vi HAR noen som har opplevd det.

Jeg reagerer IKKE på at barnet skal begraves!!!! Jeg lurte på om det var vanlig med en åpen begravelse? Da jeg har fått mange forespørsler om hvorfor de skal det og at det ikke er noe som er vanlig (her hvor vi bor vel å merke) å jeg skriver gjentatte ganger ar jeg støtter hennes families valg 110%..det er jo p.g.a alle disse spørsmålene jeg selv spør. Det er vell spørsmål fra disse "gribbene" som ender opp i begravelsen bare av nysgjerrighet!

Går jo ikke å spør om noe her inne uten å være jævlig, ikke empatisk, dårlig venn, egoistisk. Ja lista er lang!!! Jeg er gravid like langt som henne, vi har snakket om det å jeg er IKKE en dårlig venn fordi jeg ikke kommer. Jeg har grått sammen med henne å stilt opp for henne når hun har trengt en venn å ikke familie..det er da ikke helt uforståelig å ikke ville delta. Det er ikke alle som takler en slik begravelse, folk er forskjellig å det må man godta!!! Har noen tenkt på at det er en sår og vond ting for henne at jeg trapper opp med min struttende mage? NEIDA!!!! Dere aner jo ikke hva vi har snakka om eller hva hun føler om den saken!!!!

Så lenge dere får slengt fra dere hvor jævlig jeg er!!!

Anonymous poster hash: 1d9c8...ff3

Skrevet

Alvorlig talt! La folk håndtere sorgen sin og så kan du stikke nesa di i egne saker.

Anonymous poster hash: bbffd...09f

Å sette en annonse i avisen er vel ikke akkurat hva man gjør hvis man syns folk bør stikke nesa i sine egne saker. Da inviterer man jo alle neser inn.

Anonymous poster hash: 706b2...9c1

Skrevet

Vi har ikke mange i familien som har opplevd det, men vi HAR noen som har opplevd det.

Jeg reagerer IKKE på at barnet skal begraves!!!! Jeg lurte på om det var vanlig med en åpen begravelse? Da jeg har fått mange forespørsler om hvorfor de skal det og at det ikke er noe som er vanlig (her hvor vi bor vel å merke) å jeg skriver gjentatte ganger ar jeg støtter hennes families valg 110%..det er jo p.g.a alle disse spørsmålene jeg selv spør. Det er vell spørsmål fra disse "gribbene" som ender opp i begravelsen bare av nysgjerrighet!

Går jo ikke å spør om noe her inne uten å være jævlig, ikke empatisk, dårlig venn, egoistisk. Ja lista er lang!!! Jeg er gravid like langt som henne, vi har snakket om det å jeg er IKKE en dårlig venn fordi jeg ikke kommer. Jeg har grått sammen med henne å stilt opp for henne når hun har trengt en venn å ikke familie..det er da ikke helt uforståelig å ikke ville delta. Det er ikke alle som takler en slik begravelse, folk er forskjellig å det må man godta!!! Har noen tenkt på at det er en sår og vond ting for henne at jeg trapper opp med min struttende mage? NEIDA!!!! Dere aner jo ikke hva vi har snakka om eller hva hun føler om den saken!!!!

Det er veldig bra med en åpen begravelse. Det er så mye tabu rundt dødsfall i Norge fortsatt. Venninna di er lur. Hun er åpen, ønsker å møte folk mens hun sørger.

Du er enkel. Sier rett ut at du ikke har tenkt å gå. Altså du støtter ikke en god venninne i en svært vanskelig tid.

Jeg hadde droppet deg som venninne.

Hva er DU redd for?

Anonymous poster hash: d8f82...2eb

Skrevet

Hadde jeg mistet et barn så sent i svangerskapet hadde jeg også helt klart gått for åpen begravelse. Mye lettere å møte folk. Mye lettere for andre å møte meg. Da vet de at jeg er åpen om det. Du burde la være å tenke, synes og tolke så mye. Du går i begravelsen og støtter din venninne.

Synes du er smålig som tenker st mange hår for nysgjerrigheten. Sier mer om deg. Kanskje hun ønsker flest mulig der for å vise at det er ok å prate med henne, at hun er åpen.

Skrevet

Forresten... det er ikke noe som er "vanlig" rundt en begravelse som innebærer et foster, en baby eller et barn som begraves!

Skrevet

Selv om babyen døde i mors mage var det brått. Ingenting som heter at en må skrive at barnet var dødfødt. Jeg sitter selv på sykehuset med prematurt barn, født i uke 30. At barnet var dødfødt- og altså like gammel som min ca- betyr jo ikke at babyen ikke er verdig en vanlig begravelse.

Hadde en venninne av meg mistet hadde jeg jammen tatt permisjon fra sykehuset og stillt i begravelse. At jeg hadde funnet det vanskelig ville vært én promille av vanskelighetsgraden hun måtte oppleve. Du kan argumentere for at din venninne syns avgjørelsen din er ok, men empati kan du ikke pårope deg.

Stakkars din venninne. Den som får det vanskelig er ikke du om du går i begravelsen, men din venninne som vil se din baby vokse opp hvor hun hele tiden vil minnes den hun mistet. Siden dere var like langt på vei vil ditt barns milepæler være en konstant påminnelse om hva hun ikke fikk oppleve.

Anonymous poster hash: 9bf82...e04

Skrevet

Grunnen til at du får mye tyn er at det du skriver og måten du gjør det på er helt hårreisende. Du skrev tidligere at du ikke går i begravelsen fordi du ikke klarer, nå sier du at det er fordi det er vanskelig for henne. Jeg håper du finner ut av hvorfor du eventuelt ikke går.

Anonymous poster hash: 13c17...800

Skrevet

Jeg bare lurer er det virkelig så mange psykisk syke folk som bor der dere bor at de drar i en begravelse for nysjerrighetens skyld???? Altså gribbene som du kaller dem..

Anonymous poster hash: 197e9...961

Skrevet

Jeg bare lurer er det virkelig så mange psykisk syke folk som bor der dere bor at de drar i en begravelse for nysjerrighetens skyld???? Altså gribbene som du kaller dem..

Anonymous poster hash: 197e9...961

Jeg tipper ingen. Det er hi som har en helt syk tankegang.

Anonymous poster hash: d8f82...2eb

Skrevet

Denne begravelsen bør du stille opp i.Du svikter venninna di på det groveste her.Dette handler om hennes følelser og ikke dine."Du takler ikke"...bla,bla,tenk på hva venninna di må takle!Du bør ta deg kraftig sammen!

Skrevet

Betyr det egentlig noe om hva som er vanlig? For denne familien er det riktig å ha åpen kirke og at de som ønsker det skal få ta farvel med et lite liv som aldri rakk å leve. For andre er det best å ha alt i stillhet.

Jeg tror mange reagerer på at du faktisk stiller spørsmål ved valgene en familie i krise tar, når alt de trenger er støtte og varme.

Jeg tror heller ikke at det er så mange som stiller i begravelsen for å se den lille kisten! Det er faktisk ganske grusomt å bare tenke den tanken. De aller fleste kunne nok ønske at de slapp å møte, men de manner seg opp og gjør det i respekt. Å tillate seg å 'ikke orke' er ikke et alternativ for de fleste.

Skrevet

Skjønner det godt jeg, folk er sikkert forskjellige på det også. For meg/oss var babyen veldig virkelig og hadde fått navn ved uke 29. Ville vært grusomt å mistet henne og ville sikkert ønsket å ha begravelse. Det må være så fryktelig trist å miste et barn før det er født, aldri få vise det frem og være stolt av det lille mirakelet. Hvis du er en god venninne så støtter du så godt du kan og viser medfølelse og aksept for måten hun markerer liv og død for sin lille. Kanskje ikke du ville gjort det på samme måte, men så har da di heller ikke vært i hennes sko. Personlig så synes jeg alle måter å sørge på og reagere på er ok og det er i allefall sp utrolig mye bedre å ha en vakker seremoni som.alle kan delta i enn å lukke seg inne alene med sorgen.

Skrevet

Herregud...så ufølsom og selvsentrert du er!!! Fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt.

Det er ikke akkurat en spontanabort i uke 6 hun opplevde..men at barnet hennes døde. I uke 29 overlever de fleste hvis det blir fødsel.

Din reaksjon er helt uforståelig for meg. Skulle tro at du som gravid ville hatt større forutsetninger til å forstå sorgen, ikke mindre!

Å ikke delta i begravelsen til barnet til en nær venninne er...virkelig kaldt.

Anonymous poster hash: 5fe22...340

Skrevet

Jenta mi er født i uke 28,så om hun ikke hadde overlevd skulle hun ikke ha blitt begravd? Og du orker ikke gå i begravelsen fordi det er for sterkt fordi du er like langt kommet? Hykler.

Skrevet

Håper virkelig ikke venninna di er her inne å leser hva du skriver hi :(

Lett gjenkjennelig..

Anonymous poster hash: 0647c...946

Skrevet

grusomt, har virkelig ikke noe andre ord, tror neppe du hadde vert min venninne lengre

Skrevet

Det verste for meg er at du henger henne ut her og gir tydelig inntrykk av hvem du er i vennegjengen hennes.. dette vil hun med stor sannsynlighet få lese en dag.

Tror du troller.

Anonymous poster hash: 966ef...aa3

Skrevet

Dette er nok ikke trolling. Jeg er ganske sikker på at det er samme person jeg og kjenner, og som har vært åpen om dette bl.a. På Facebook. På en var og fin måte. Jeg synes hi sitt innlegg er helt "unødvendig" og jeg skjønner virkelig ikke tanken bak å spørre om dette på den måten som er gjort. At man stusser over formuleringen på en vakker dødsannonse. Vel, nå dyttet jeg denne dumme tråden men jeg måtte bare.

Anonymous poster hash: c4b09...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...