Gå til innhold

Begravelse for ufødt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare starte med å si at dette er en god venninne og ALLE sørger på hver sin måte, og ingen måter er feil!:-)

Min venninne mistet sitt barn i magen i uke29, det er så ufattelig trist og vondt å noe man ikke ønsker sin verste fiende å oppleve.

Jeg reagerte litt på dødsannonsen. Det sto vår kjære lille (kjønn) (navn) f.dato. døde uventet samme dato. Så familie. Deretter står det at begravelsen finner sted i den og den kirken og at sørgestunden avsluttes ved graven.

Annonsen blir litt misvisende, har aldri opplevd lignende. Barnet døde jo i mors mage, det pleier man vell å skrive i annonsen. Å jeg har aldri opplevd at man har en skikkelig begravelse. Det pleier jo å være en lukket begravelse/minnestund for nærmeste familie. Så kommer dødsannonsen etterpå. Jeg Forventer at nå kommer mange til å gå i begravelsen for nysgjerrigheten bare. Jeg personlig kommer ikke til å delta i begravelsen.

Men det er jo deres valg hvordan de vil gjøre det. Har bare aldri opplevd lignende. Å har andre i min familie som har mistet barn i magen.

Anonymous poster hash: 1d9c8...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare starte med å si at dette er en god venninne og ALLE sørger på hver sin måte, og ingen måter er feil!:-)

Min venninne mistet sitt barn i magen i uke29, det er så ufattelig trist og vondt å noe man ikke ønsker sin verste fiende å oppleve.

Jeg reagerte litt på dødsannonsen. Det sto vår kjære lille (kjønn) (navn) f.dato. døde uventet samme dato. Så familie. Deretter står det at begravelsen finner sted i den og den kirken og at sørgestunden avsluttes ved graven.

Annonsen blir litt misvisende, har aldri opplevd lignende. Barnet døde jo i mors mage, det pleier man vell å skrive i annonsen. Å jeg har aldri opplevd at man har en skikkelig begravelse. Det pleier jo å være en lukket begravelse/minnestund for nærmeste familie. Så kommer dødsannonsen etterpå. Jeg Forventer at nå kommer mange til å gå i begravelsen for nysgjerrigheten bare. Jeg personlig kommer ikke til å delta i begravelsen.

Men det er jo deres valg hvordan de vil gjøre det. Har bare aldri opplevd lignende. Å har andre i min familie som har mistet barn i magen.

Er det en god venninne burde du stille

Anonymous poster hash: 675b6...6d8

Skrevet

Herregud!!det er venninna di!!! Du burde stille opp i begravelsen...:( får vondt i meg av henne, selføøgelig vil hun ha begravelse..... !!

Skrevet

Hun måtte vel føde ungen. om de skal begrave ett ufødt barn må jo moren også begraves.

Vet du helt sikkert at ungen var død da den ble født?

Anonymous poster hash: 50cc9...0a1
Skrevet

Herregud, dette er en god venninne av deg. Du burde støtte henne uansett! Dette var meget usmakelig av deg å reagere på, du burde virkelig gå i deg selv og tenke over dette.

Anonymous poster hash: b64f5...6c4

Skrevet

Alvorlig talt! La folk håndtere sorgen sin og så kan du stikke nesa di i egne saker.

Anonymous poster hash: bbffd...09f

Skrevet

Er ikke sikkert venninnen vil ha venner der, bare nærmeste familie.

Og en baby født i uke 29 er ganske "ferdig" så jeg skjønner de vil ha begravelse. Hadde vært rarere om dette var et foster som var spontanabortert i uke 5

Anonymous poster hash: 3e037...070

Skrevet

Hun har mistet barnet sitt. Hun sørger på sin måte. Du stiller opp.

Slik burde det være.

Skrevet

Vet 110% sikker at barnet var dødt. At jeg ikke kommer i begravelsen er helt Ok og veldig forståelig. Jeg er selv gravid like langt og takler det ikke. Støtter henne på alle andre måter!:-) jeg støtter også valget av å ha begravelse, har bare aldri opplevd noen som har hatt det før.

Å er redd som jeg sier at mange bare kommer fordi de er nyskjerrig og bare "vil se" en så liten kiste og en slik type begravelse. Å ikke brur seg om familien som sørger.

Skrevet

Du mangler empati. Med tanke på at døfødselsraten i landet ligger på 3-4 per tusen fødsler. Er det rart at mange i din familie har opplevd dødfødsel.

Grunnen til at mange velger privat bisettelse ved barnedød er at de pårørende er så preget av tapet at de ikke takler flere enn de aller nærmeste.

Anonymous poster hash: 493ae...bd7

Skrevet

Selvsagt bør du stille opp i begravelsen! Har selv mistet et barn (et barnehagebarn) og det var utrolig godt å se hvor mange som stilte opp. Kirken var helt full, men jeg la likevel merke til hvem som kom. Hadde blitt veldig skuffet om ikke venninnene mine kom.. Når man er på en av livets tøffeste dager forventer man nesten at vennene er der.

Anonymous poster hash: 3ff10...73d

Skrevet

Ja, det var litt spesielt, enig i det. Når det er sagt, så ville jeg absolutt ha deltatt i begravelsen, selv om jeg synes dette høres rart ut. Av respekt for min venninne.

Skrevet

Det rareste her er måten du reagerer på dødsannonsen, Hi!

Jeg håper inderlig at du har endret historien så mye at foreldrene til denne lille babyen ikke kjenner seg igjen.

Makan til tanketomt skriveri er det en stund siden jeg har sett!

Anonymous poster hash: 8453a...848
Skrevet

Tror jeg faktisk hadde foretrukket at hi ikke kom, av den grunn at jeg lett hadde blitt bitter og hatsk mot ei som står der med stor gravidmage og vi skulle få babyer på likt,mens jeg må begrave min lille baby.

Men uansett, bor dere så lite og bondsk til at du er redd folk skal komme som observatører bare for å oppleve en babybegravelse? Slike folk er i så fall vemmelige gribber som mesker seg ved andres ulykke

Anonymous poster hash: 3e037...070

Skrevet

Jeg fødte en gutt i uke 23 og han er begravd. Eneste grunn til at vi ikke ba folk i begravelsen er fordi jeg rett og slett ikke maktet det. Og fordi de nærmeste kom på sykehuset å "møtte" ham der. Synes ikke det er det minste merkelig at de holder åpen begravelse.

Skrevet

Selvsagt bør du stille opp i begravelsen! Har selv mistet et barn (et barnehagebarn) og det var utrolig godt å se hvor mange som stilte opp. Kirken var helt full, men jeg la likevel merke til hvem som kom. Hadde blitt veldig skuffet om ikke venninnene mine kom.. Når man er på en av livets tøffeste dager forventer man nesten at vennene er der.

Anonymous poster hash: 3ff10...73d

❤❤

Skrevet

Fy faen så usmakelig. Hun har mistet barnet sitt, still opp. Ikke still spørsmålstegn, bare vær der for henne.

Anonymous poster hash: 1a7c9...097

Skrevet

Ærlig talt! Det er vel ikke rart i det hele tatt! Folk gjør det på ulike måter, og det må være greit. Av de jeg ble kjent med i sorggruppe etter å ha mista barn, så var de som angret mest de som gjorde minst ut av en begravelsesseremoni. Og at folk kommer av nysgjerrighet er bare absurd å tenke på. Foreldrene må gjøre det som passer for dem.

At du ikke går fordi du er gravid selv, er noe du må finne ut av. Og snakke med din venninne om. Personlig må jeg si at etter at vi mistet vårt barn, født i uke 33, så setter jeg veldig stor pris på at min venninne som var like langt på vei kom i begravelsen. Det var vanskelig for oss begge der og da. Men i ettertid er det viktig for oss å ha delt det.

Anonymous poster hash: 13c17...800

Skrevet

Du er ikke en god venninne. Du har ikke tenkt å gå i begravelsen?? DET er usmakelig med tanke på at hun er en god venninne!

Skrevet

Jeg har sett babyer bli født i uke 23 og overlevd så en baby født i uke 29 er i mine øyne en baby.

Synes du er dømmende.

Anonymous poster hash: 9d460...987

Skrevet

Vet 110% sikker at barnet var dødt. At jeg ikke kommer i begravelsen er helt Ok og veldig forståelig. Jeg er selv gravid like langt og takler det ikke. Støtter henne på alle andre måter!:-) jeg støtter også valget av å ha begravelse, har bare aldri opplevd noen som har hatt det før.

Å er redd som jeg sier at mange bare kommer fordi de er nyskjerrig og bare "vil se" en så liten kiste og en slik type begravelse. Å ikke brur seg om familien som sørger.

Du er like langt på vei og takler det ikke?? Fy skam deg🤦🏼‍♀️

Skrevet

Hva lurer du på egentlig?

Akkurat det lurer jeg på også. Hva lurer du på, og hva i alle dager er problemet ditt, HI. Og du bekymrer deg for at folk kommer i begravelsen av "nysgjerrighet"! Wow, det er i så tilfelle ikke halvparten så ufint som din mangel på forståelse og dine spørsmål her. Og det er mye bedre å gå i en begravelse av nysgjerrighet (noe jeg tviler på at veldig mange gjør) enn å ikke møte opp når en god venninne går igjennom noe så tragisk. Hadde hun bedt deg pent om å ikke komme fordi hun ikke orker å se deg gravid, er det en ting, men at du ikke kommer fordi du ikke er enig i måten de gjør det på eller fordi du ikke orker, er verken forståelig eller ok, så lenge du ikke er 16 år. Voksne folk gjør det de må gjøre, selv i vanskelige stunder.

Din venninnes måte å gjøre det på er forresten helt ok og absolutt ingenting å sette spørsmål ved.

Skrevet

Du er like langt på vei og takler det ikke?? Fy skam deg🤦🏼‍♀️

Dette reagerte jeg på også! Fy flate! Stakkar venninna di! Det er henne det er synd på! Ikke deg! Ta deg sammen!

Anonymous poster hash: b64f5...6c4

Skrevet

Hun er kanskje en god venninne....DU er ikke!!

Anonymous poster hash: d8f82...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...