Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Barnet mitt på fire år har aldri drukket brus, tenkte aldri over det før en bekjent påpekte det i en bursdag der alle barna drakk brus unntatt barnet mitt. Hun har kun smakt en gang, det vil si tok en liten slurk - likte det ikke. Hun får selvfølgelig lov av oss å drikke i selskap og helger, men liker det ikke og vil ikke ha, så like greit. Hva med deres barn? Anonymous poster hash: 32457...b55
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Eldste på seks år drikker litt brus hvis hun blir tilbudt det. Det er ikke noe savn hvis hun ikke får tilbudet. Mellomste på tre år elsker brus, men får det nesten aldri. (Har kanskje drukket det 5-6 ganger i sitt liv.) Yngste på ett år får ikke. Anonymous poster hash: 10e7c...263
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Ikke uvanlig at små barn ikke liker kullsyre Anonymous poster hash: fd2c8...394
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Alle mine tre liker det, men spør aldri etter det. De drikker det hvis de får tilbud om det. Flere venner av barna liker ikke brus. Selv styrer jeg også unna brus hvis jeg kan. Anonymous poster hash: 2ea24...7e3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Hun blir snart 7 år og det er først nå at hun vil smake på brus. Men kun Solo. Ellers holder hun seg til vann, Biola og melk. Alle bursdager har hun spist kake og drukket vann. Hun er visst superfornøyd med det og jeg klager ikke Anonymous poster hash: 46223...c07
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Eldste er 3,5 år og er veldig glad i brus. Vi har omtrent aldri brus, men har det jo ved bursdager, jul og andre typiske anledninger. Da får han drikke "så mye han vil", og det begrenser seg som regel til et glass eller to. Er obs på at han "skal ha" vanlig cola da, han får ikke pepsi max eller lignende med kunstig søtning. Ja, han får også lørdagsgodt (typisk ett kinderegg og 5-10 ting fra smågodthylla) Minste er bare 6 mnd, så han får selvsagt verken godteri eller brus. Anonymous poster hash: 2ecc3...289
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Eldste er 3,5 år og er veldig glad i brus. Vi har omtrent aldri brus, men har det jo ved bursdager, jul og andre typiske anledninger. Da får han drikke "så mye han vil", og det begrenser seg som regel til et glass eller to. Er obs på at han "skal ha" vanlig cola da, han får ikke pepsi max eller lignende med kunstig søtning. Ja, han får også lørdagsgodt (typisk ett kinderegg og 5-10 ting fra smågodthylla) Minste er bare 6 mnd, så han får selvsagt verken godteri eller brus. Anonymous poster hash: 2ecc3...289 Eldste er forresten veldig glad i kaffe og te også. Med melk da, og koffeinfri 😄 Anonymous poster hash: 2ecc3...289
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 I klassen til min datter (1 klasse) drikker bare to brus. Tror det er ganske vanlig at de yngste barna ikke er så glad i brus. Anonymous poster hash: 52f75...4ea
Optatium Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 Min 2,5 åring vil gjerne ha brus. Hun får hvis vi voksne drikker det, altså i helger/bursdager. Hun drikker også godt med vann, så er ikke bekymret☺
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Vi har sagt til vår 2 åring at bare voksne liker brus og det godtar hun foreløpig. Storesøster har smakt brus men liker det ikke, så ser vi hvor lenge dette varer Anonymous poster hash: cc7dc...71d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 Her har jeg hørt noen har gitt de Farris når spørsmål om å smake brus har kommet.... Disse drikker ikke brus i dag heller, de er 14 år nå Så det kan være noe for de som ikke vil barna skal like brus? Altså, her i huset er det brus, og barna elsker det,- men vi satser på måtehold, er ikke det. Men ser jo ikke noe "nytte i brusen";- og da tenker jeg det skader ikke å prøve denne "Introduksjonen".. jeg fikk høre om det for sent, da var brus allerede introdusert hos oss,- men hadde det ikke vært for det Anonymous poster hash: 42987...529
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 Vår er snart 9 år og drikker bare vann. Kan drikke melk , men liker helst vann . Drikker ikke saft, juice eller brus. Du aner ikke hvor mange sjokka kommentarer vi får når han heller spør etter vann 😅 Anonymous poster hash: 92ce1...bd8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 Min på 4 drikker ikke brus. Får smake hvis han vil men han vil ikke. Søskenbarnet på 16 drikker heller ikke brus,har aldri gjort det. Anonymous poster hash: 48e12...c17
Superdolly Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 Vår er snart 9 år og drikker bare vann. Kan drikke melk , men liker helst vann . Drikker ikke saft, juice eller brus. Du aner ikke hvor mange sjokka kommentarer vi får når han heller spør etter vann Anonymous poster hash: 92ce1...bd8 Samme her. Jeg har et barn som drikker melk eller vann. Kan til nød ta et glass saft til en festlig anledning, men vil helst slippe. Og jeg har fått utrolig mange kommentarer på det, særlig i barneselskaper. Når barnets mor kommer med brusflaska og skal skjenke i, og mitt barn høflig spør om det kan få vann i stedet. Skjeve blikk til mor og "jammen, stakkars!"-kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #15 Skrevet 20. februar 2017 Sønnen mi er 5 år å har smakt cola ettersom jeg drikker det i helger,men han likte det heldigvis ikke. Han har også fått smake på julebrus men heller ikke det likte han. Så i helgene så får han juice istedenfor brus. Når vi hadde barnebursdag når sønnen min ble 5 år så var det faktisk veldig få som drakk brus så var glad vi hadde kjøpt inn 2 kartonger med juice itellegg. Anonymous poster hash: f99e1...58e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #16 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har også en på 4 år som ikke liker brus. Fetteren hans er omtrent like gammel og har vært veldig glad i brus siden han var rundt 1,5 år og søsteren min kan ikke forstå at sønnen min ikke liker brus og hver gang det er bursdag eller en annen anledning der brus serveres, prøver hun å få sønnen min til å drikke brus. Og er like overrasket hver gang han sier at han ikke liker.. sønnen min kan også plutselig si at han ikke vil ha godteri men heller banan eller druer. Og folk blir så overrasket hver gang! Anonymous poster hash: e0064...e3e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #17 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har også en på 4 år som ikke liker brus. Fetteren hans er omtrent like gammel og har vært veldig glad i brus siden han var rundt 1,5 år og søsteren min kan ikke forstå at sønnen min ikke liker brus og hver gang det er bursdag eller en annen anledning der brus serveres, prøver hun å få sønnen min til å drikke brus. Og er like overrasket hver gang han sier at han ikke liker.. sønnen min kan også plutselig si at han ikke vil ha godteri men heller banan eller druer. Og folk blir så overrasket hver gang!Anonymous poster hash: e0064...e3e Aldri skjønt dette med at folk skal prøve å få ungene til å spise snop og brus. Alle vet jo det ikke er bra for oss, så om ungen spør om vann blir det helt sært å lokke med "vil du ikke heller ha cola, det er nammenam" Anonymous poster hash: cc7dc...71d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #18 Skrevet 20. februar 2017 Aldri skjønt dette med at folk skal prøve å få ungene til å spise snop og brus. Alle vet jo det ikke er bra for oss, så om ungen spør om vann blir det helt sært å lokke med "vil du ikke heller ha cola, det er nammenam" Anonymous poster hash: cc7dc...71d Akkurat dét har jeg opplevd i MANGE sammenhenger med min eldste. Han hælte ikke brus før i 3.klasse, men andre ungers foreldre var rørende ihuga i sitt arbeid for å få brusen i ham. "Vil du ikke heller ha cola" var akkurat det de svarte! Anonymous poster hash: 340a7...cf8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #19 Skrevet 20. februar 2017 Min 3,5-åring har drukket brus, men hun får det "aldri". Det er ikke noe vi kjøper til henne. I selskaper får de ofte saft/capri sonne Anonymous poster hash: 64fb0...459
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #20 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har også en på 4 år som ikke liker brus. Fetteren hans er omtrent like gammel og har vært veldig glad i brus siden han var rundt 1,5 år og søsteren min kan ikke forstå at sønnen min ikke liker brus og hver gang det er bursdag eller en annen anledning der brus serveres, prøver hun å få sønnen min til å drikke brus. Og er like overrasket hver gang han sier at han ikke liker.. sønnen min kan også plutselig si at han ikke vil ha godteri men heller banan eller druer. Og folk blir så overrasket hver gang! Anonymous poster hash: e0064...e3e Men, det ER jo litt sjokkerende da! For eksempel er både mannen min, jeg og de tre eldste barna våre ekstremt glad i sjokolade. Sjokolade er rett og slett noe av det aller beste jeg vet, i omtrent alle former. Derfor blir jeg like forundret hver gang minste på 7 år sier at hun ikke er noe særlig glad i sjokolade og gladelig gir meg sine sjokoladebiter og heller spiser noe annet. Vi har diskutert litt om det muligens er noe galt med henne, hun burde jo tross alt være veldig genetisk utsatt for å elske sjokolade, men nei (det siste er tull altså, vi tror ikke oppriktig at det er noe galt med henne). Anonymous poster hash: d0df8...c23
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #21 Skrevet 20. februar 2017 Får svare i andre enden av skalaen ettersom ingen andre har turt 😊 Mine har drukket brus og spist godteri siden de var rundt 1 år. Men kun i helgene og ekstra i ferier. Har hatt større søskenbarn som vi har tilbringt mye tid med så det har egentlig vært håpløs. De får ikke så mye de vil eller når de vil, vi begrenser det. Funker for oss 😊 Anonymous poster hash: e3e9d...295
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #22 Skrevet 20. februar 2017 Min 3,5-åring har drukket brus, men hun får det "aldri". Det er ikke noe vi kjøper til henne. I selskaper får de ofte saft/capri sonne Anonymous poster hash: 64fb0...459 Du vet at det er like mye sukker i saft og Capri sånne som i brus? Anonymous poster hash: b3d4f...a98
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #23 Skrevet 20. februar 2017 Er vel med barn som med alle andre, smak og behag. Minsta mi liker ikke skumgodteri eller sjokoladepålegg. Niesa mi liker ikke sjokolade. Brus sy sammen hun er for sterkt så hun blander det med vann. Eldstejenta mi foretrekker hjemmelaget brus, ganske enkelt sodastream med vanlig saft. Anonymous poster hash: 06dd8...d02
februarprins2013 Skrevet 20. februar 2017 #24 Skrevet 20. februar 2017 (endret) min smakte både godt og brus når han var 2,5 år ca, og han liker det, han får det på lørdag, vann og melk ellers i uka, av og til saft. men smakte på kaker,is og boller fra han var ca 9mnd Endret 20. februar 2017 av Blair Waldorf
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2017 #25 Skrevet 20. februar 2017 5åringen min liker ikke brus. Har aldri likt det, og jeg trodde det var helt vanlig for barn, men i bursdagsselskaper er hun den eneste som ikke vil ha brus. Broren på 2 elsker brus. Vi kan ikke ha brus i hus pga ham. Han elsker absolutt alt vi voksne liker, en gang maste han sånn om kaffen min, at jeg lot ham smake bare for å få ham til å slutte å mase, men det slo helt feil vei, og nå maser han om kaffe også... 🙈 Anonymous poster hash: bf379...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå