Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #26 Skrevet 19. februar 2017 Tenker også at pizzaboller er lunsj. Men hjemmelaget pizza er jo alltid godt da, tar sikkert kortere tid å lage også Anonymous poster hash: 270dc...b85
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #27 Skrevet 19. februar 2017 Hva ville du servert da? Som alle vil like (voksne og barn på 1,2 og 4 år). Anonymous poster hash: e159d...20d hjemmelaget pizza eller lasagne Anonymous poster hash: a05d5...f5f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #28 Skrevet 19. februar 2017 Hva ville du servert da? Som alle vil like (voksne og barn på 1,2 og 4 år). Anonymous poster hash: e159d...20d Ikke tenk så mye på at alle må like det. Lag mat du selv liker. Hverken barn eller voksne kan forvente å få favorittmaten sin hver gang de spiser borte. Anonymous poster hash: 23274...9c1
ma(G)ma med to små :) Skrevet 19. februar 2017 #29 Skrevet 19. februar 2017 Pizzasnurrer er kjempegodt, det er bare ikke "nok" til middagsmat. Dersom du lager en fyldig salat med f.eks avokado, kikerter og fetaost hjelper det godt på. Hvis ikke blir det for lite proteiner/fett og for mye karbohydrater til at jeg føler det er middagsmat. Men jeg hadde blitt glad for invitasjonen, og satt stor pris på det, selv om jeg nok hadde lagd meg noe mer mettende når jeg kom hjem. På en hverdag er egentlig det meste greit å bli invitert på, tenker jeg. Fiskeburger med coleslaw og ovnsbakte poteter, laks med grønnsaker, ris/potet og saus, kjøttkaker i brun saus med ertestuing, hjemmebakt pizza, lasagne, kjøttsuppe. Alt mulig, egentlig, bare det er mettende.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #30 Skrevet 19. februar 2017 Må si jeg blir oppgitt av dere som sier dere heller ville laget hjemmelAget pizza. Er jo AKKURAT det samme? Og dere som sier måltidet ikke inneholder nok protein, fett etc..herregud. er deg maten dere selv lager i hverdagen eller den dere fårsom servert en sjelden gang som er viktig tror dere? Ble først usikker av de første svarene her, men nå synes jeg rett og slett det blir dumt. Takk for alle svar. Konklusjonen for mim del er at dette ikke er stedet å spørre om råd Ps: glad jeg ikke trenger å invitere dere på middag 😝 Hi Anonymous poster hash: e159d...20d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #31 Skrevet 19. februar 2017 Pizzasnurrer er kjempegodt, det er bare ikke "nok" til middagsmat. Dersom du lager en fyldig salat med f.eks avokado, kikerter og fetaost hjelper det godt på. Hvis ikke blir det for lite proteiner/fett og for mye karbohydrater til at jeg føler det er middagsmat. Men jeg hadde blitt glad for invitasjonen, og satt stor pris på det, selv om jeg nok hadde lagd meg noe mer mettende når jeg kom hjem. På en hverdag er egentlig det meste greit å bli invitert på, tenker jeg. Fiskeburger med coleslaw og ovnsbakte poteter, laks med grønnsaker, ris/potet og saus, kjøttkaker i brun saus med ertestuing, hjemmebakt pizza, lasagne, kjøttsuppe. Alt mulig, egentlig, bare det er mettende. Enig. Pizzasnurrer er ikke en fullverdig middag. HI: Selv om du ikke fikk svarene du ønsket, trenger du ikke å bli snurt. Ikke vits å spørre om tips hvis man uansett har bestemt seg 😉 Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #32 Skrevet 19. februar 2017 Må si jeg blir oppgitt av dere som sier dere heller ville laget hjemmelAget pizza. Er jo AKKURAT det samme? Og dere som sier måltidet ikke inneholder nok protein, fett etc..herregud. er deg maten dere selv lager i hverdagen eller den dere fårsom servert en sjelden gang som er viktig tror dere? Ble først usikker av de første svarene her, men nå synes jeg rett og slett det blir dumt. Takk for alle svar. Konklusjonen for mim del er at dette ikke er stedet å spørre om råd Ps: glad jeg ikke trenger å invitere dere på middag 😝 Hi Anonymous poster hash: e159d...20d Forskjellen på pizzabolle og vanelig hjemmelaget pizza er at de variantene jeg har fått av pizzabolle har bestått av veldig lite fyll og mye mer brød enn en vanelig pizza. Jeg regner egentlig ikke pizza som fullverdig middag heller, men det er i hvertfall bedre enn pizzabolle. Anonymous poster hash: 23274...9c1
ma(G)ma med to små :) Skrevet 19. februar 2017 #33 Skrevet 19. februar 2017 Må si jeg blir oppgitt av dere som sier dere heller ville laget hjemmelAget pizza. Er jo AKKURAT det samme? Og dere som sier måltidet ikke inneholder nok protein, fett etc..herregud. er deg maten dere selv lager i hverdagen eller den dere fårsom servert en sjelden gang som er viktig tror dere? Ble først usikker av de første svarene her, men nå synes jeg rett og slett det blir dumt. Takk for alle svar. Konklusjonen for mim del er at dette ikke er stedet å spørre om råd Ps: glad jeg ikke trenger å invitere dere på middag 😝 Hi Anonymous poster hash: e159d...20d Men kjære vene, da! De fleste av oss sier jo at vi hadde satt pris på både invitasjonen og maten, men at det for oss ikke er et "tungt" nok måltid til at vi ville blitt "tilfredsstilt" ut dagen, og dermed ville ha endt opp med å lage oss noe mat når vi kom hjem. Det er ikke kritikk, det er bare sånn det er. Og nei, pizzasnurrer er ikke det samme som pizza. Du får mye mer fyll på en pizza, og den er derfor mer mettende. Jeg er ikke redd for å spise mat som ikke inneholder nok fett/proteiner, jeg blir bare ikke skikkelig mett av det, og må derfor lage meg f.eks en omelett til kvelds. No problem, men man vil jo som regel at gjestene sine skal bli skikkelig mette, vil man ikke? Du spurte, vi svarte ærlig. Du gjør jo som du vil, men jeg ser ikke helt at du har noen grunn til å hisse deg opp sånn?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #34 Skrevet 19. februar 2017 Må si jeg blir oppgitt av dere som sier dere heller ville laget hjemmelAget pizza. Er jo AKKURAT det samme? Og dere som sier måltidet ikke inneholder nok protein, fett etc..herregud. er deg maten dere selv lager i hverdagen eller den dere fårsom servert en sjelden gang som er viktig tror dere? Ble først usikker av de første svarene her, men nå synes jeg rett og slett det blir dumt. Takk for alle svar. Konklusjonen for mim del er at dette ikke er stedet å spørre om råd Ps: glad jeg ikke trenger å invitere dere på middag Hi Anonymous poster hash: e159d...20d Grunnen til at jeg sa at jeg heller ville hatt pizza i langpanne, er fordi jeg synes det er bedre fordi det er mindre deig og mer fyll. Så Je synes ikke at pizzaboller er helt det samme som pizza. Men det er jo min mening, og du spurte om den. Det er jo ikke noe å ta så på vei for. Anonymous poster hash: 5e401...d3a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #35 Skrevet 19. februar 2017 Hva ville du servert da? Som alle vil like (voksne og barn på 1,2 og 4 år). Anonymous poster hash: e159d...20d Jeg ville servert kjøttkaker! På en travel hverdag: kjøttkakene kjøpt hos slakteren, posesaus fra Toro med jevning oppi så den ble tykkere, poteter skrellet dagen før, grønnsaker fra pose! Vi har igså makaroni og tyttebær til! Anonymous poster hash: f2558...45f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #36 Skrevet 19. februar 2017 Skjønner jeg fremsto hissig i forrige svar. Det var ikke meningen. Men må helt ærlig innrømme at jeg ble litt oppgitt. Men som sagt tidligere, takk for alle svar! Hi Anonymous poster hash: e159d...20d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #37 Skrevet 19. februar 2017 Forskjellen på pizzabolle og vanelig hjemmelaget pizza er at de variantene jeg har fått av pizzabolle har bestått av veldig lite fyll og mye mer brød enn en vanelig pizza. Jeg regner egentlig ikke pizza som fullverdig middag heller, men det er i hvertfall bedre enn pizzabolle. Anonymous poster hash: 23274...9c1 Apropos fullverdig, den pizza vi lager er fullverdig middag siden bunnen består av ost,egg,litt fiberhusk og kvernete mandler. Bunnen blir sprø,god og mettende 😊 Verdens beste pizza i våre øyne 😉 Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #38 Skrevet 19. februar 2017 Apropos fullverdig, den pizza vi lager er fullverdig middag siden bunnen består av ost,egg,litt fiberhusk og kvernete mandler. Bunnen blir sprø,god og mettende 😊 Verdens beste pizza i våre øyne 😉 Anonymous poster hash: 6a3a9...349 Jeg tviler ikke på at det fungerer går an å lage pizza flik at det blir et fullverdig måltid. Det er bare ikke så veldig mange som gjør det. Anonymous poster hash: 23274...9c1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #39 Skrevet 19. februar 2017 Apropos fullverdig, den pizza vi lager er fullverdig middag siden bunnen består av ost,egg,litt fiberhusk og kvernete mandler. Bunnen blir sprø,god og mettende Verdens beste pizza i våre øyne Anonymous poster hash: 6a3a9...349 Har du lyst til å dele oppskrift på den pizzabunnen? Anonymous poster hash: 5e401...d3a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #40 Skrevet 19. februar 2017 Jeg tviler ikke på at det fungerer går an å lage pizza flik at det blir et fullverdig måltid. Det er bare ikke så veldig mange som gjør det. Anonymous poster hash: 23274...9c1 Mange vet ikke at det går an ser jeg for meg. Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #41 Skrevet 19. februar 2017 Mange vet ikke at det går an ser jeg for meg. Anonymous poster hash: 6a3a9...349 Men du ville ikke dele oppskriften på den altså Anonymous poster hash: 5e401...d3a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #42 Skrevet 19. februar 2017 Har du lyst til å dele oppskrift på den pizzabunnen? Anonymous poster hash: 5e401...d3a Her er pizzabunnen jeg snakket om: Ett bakepapirkledt brett: - 4 dl revet ost - 4 ss mandelmel/kvernete mandler - 1 ts bakepulver - 1 ts fiberhusk - 4 egg Bland sammen og la det svelle i 10 minutter. For stek i 10 minutter på ca 180 grader. Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #43 Skrevet 19. februar 2017 Men du ville ikke dele oppskriften på den altså Anonymous poster hash: 5e401...d3a Jeg sitter ikke lenket til mobilen 24/7 😉 Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #44 Skrevet 19. februar 2017 Det er vel INGEN som spiser "fullverdig middag" HVER ENESTE dag? Jeg skjønner ærlig talt ingen ting av svarene du får, hi.... Jeg og veldig mange andre hadde blitt glad for middagsinvitasjon men pizzasnurrer og salat på menyen! Stol på deg selv, stå på og server det du ønsker. Middagsinvitasjoner i hverdagen er sjelden vare. Hvis jeg får en sånn invitasjon, blir jeg glad uansett hva som står på menyen. Så hyggelig og omtenksomt, tenker jeg! DET er mitt hovedfokus. Såkalte "fullverdige middager" kan jeg lage selv resten av året. Lykke til med middag! Håper dere får det riktig trivelig - husk det er masse helse i trivsel også!😉 Anonymous poster hash: f6a55...639
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #45 Skrevet 19. februar 2017 Det er vel INGEN som spiser "fullverdig middag" HVER ENESTE dag? Jeg skjønner ærlig talt ingen ting av svarene du får, hi.... Jeg og veldig mange andre hadde blitt glad for middagsinvitasjon men pizzasnurrer og salat på menyen! Stol på deg selv, stå på og server det du ønsker. Middagsinvitasjoner i hverdagen er sjelden vare. Hvis jeg får en sånn invitasjon, blir jeg glad uansett hva som står på menyen. Så hyggelig og omtenksomt, tenker jeg! DET er mitt hovedfokus. Såkalte "fullverdige middager" kan jeg lage selv resten av året. Lykke til med middag! Håper dere får det riktig trivelig - husk det er masse helse i trivsel også!😉 Anonymous poster hash: f6a55...639 Vi spiser fullverdige middager 365 dager i året og det er ikke "atomspalting". Det går på autopilot for vi er så vant til det og trives så godt med det 😊 Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #46 Skrevet 19. februar 2017 Det er vel INGEN som spiser "fullverdig middag" HVER ENESTE dag? Jeg skjønner ærlig talt ingen ting av svarene du får, hi.... Jeg og veldig mange andre hadde blitt glad for middagsinvitasjon men pizzasnurrer og salat på menyen! Stol på deg selv, stå på og server det du ønsker. Middagsinvitasjoner i hverdagen er sjelden vare. Hvis jeg får en sånn invitasjon, blir jeg glad uansett hva som står på menyen. Så hyggelig og omtenksomt, tenker jeg! DET er mitt hovedfokus. Såkalte "fullverdige middager" kan jeg lage selv resten av året. Lykke til med middag! Håper dere får det riktig trivelig - husk det er masse helse i trivsel også!😉 Anonymous poster hash: f6a55...639 ...skulle altså stå at vi ville blitt glad for middagsinvitasjon MED pizzasnurrer på menyen👍 Beklager skrivefeil Anonymous poster hash: f6a55...639
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #47 Skrevet 19. februar 2017 Vi spiser fullverdige middager 365 dager i året og det er ikke "atomspalting". Det går på autopilot for vi er så vant til det og trives så godt med det 😊 Anonymous poster hash: 6a3a9...349 Jeg lager også flest fullverdige middager. De fleste jeg kjenner gjør det. Men de fleste har andre middagsløsninger i ny og ne. Ingen tar skade av pizzasnurrer og salat en dag iblant. Så lenge det vanlige og daglige er sunn mat, går det helt fint å spise pizzasnurr iblant. Her får man i tillegg hyggelig sosialt samvær "på kjøpet" - DET er også bra for helsa!👍😀 Anonymous poster hash: f6a55...639
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #48 Skrevet 19. februar 2017 Jeg lager også flest fullverdige middager. De fleste jeg kjenner gjør det. Men de fleste har andre middagsløsninger i ny og ne. Ingen tar skade av pizzasnurrer og salat en dag iblant. Så lenge det vanlige og daglige er sunn mat, går det helt fint å spise pizzasnurr iblant. Her får man i tillegg hyggelig sosialt samvær "på kjøpet" - DET er også bra for helsa!👍😀 Anonymous poster hash: f6a55...639 Jeg har ikke sagt at noen tar skade av det. Folk gjør som de vil. Vi trives som sagt veldig godt 😊😀 Hyggelig sosialt samvær er flott, men det blir ikke mindre hyggelig av og eks spise noe annet enn pizzaboller 😄 Anonymous poster hash: 6a3a9...349
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #49 Skrevet 19. februar 2017 Blir selvfølgelig ikke mindre hyggelig av annen mat. Poenget mitt er at jeg og mange med meg hadde blitt veldig glad for middagsinvitasjon med pizzasnurrer og salat på menyen. Jeg ønsker å formidle til HI at dette er GOD NOK mat for veldig mange hvis vi er så heldige å få en invitasjon midt i uka👍😊 Man kan lage sin egen fullverdige middag alle andre dager. Den ene dagen med middagsinvitasjon kan man vel stille med åpent sinn og takknemlighet uten tanke på karbohydrater og proteiner - da blir det garantert trivelig👍 Annet er i mitt hode en liten snev av hysteri.... Anonymous poster hash: f6a55...639
vetra Skrevet 20. februar 2017 #50 Skrevet 20. februar 2017 Jeg forbinder pizzaboller med lunsj. Hva med å servere pasta og hjemmelaget kjøttsaus? Kjøttsausen kan lages dagen før. En enkel salat til og måltidene er fullverdig og lettvint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå