Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #26 Skrevet 19. februar 2017 Altså hun ser ikkje barnet nødvendigvis mindre enn andre som jobbet turnus. Mange der ute tror at man kan bare velge seg en 8-16 jobb, da har jeg en ting å si: velkommen til det virkelige verden! Jeg jobber turnus med 2-3 seinvakter hver uke. Jeg ser da ikke barna noe på ettermiddag da. Når jeg kommer hjem sover de jo. Eneste forskjellen er vel at de dagene jeg jobber sein så tar vi morgenen med ro, spiser hjemme og leverer seint (innen 10). Så hvorfor er dette som HI gjør en dårlig løsning? Jeg vil anta far ikke deltar siden barnet er hos andre, sånn er det bare av og til. Det var heller ikke poenget. Jeg synes mor løser dette på best mulig måte. Jobber og står på, samtidig som hun har faste trygge mennesker som passer barnet. Klapp deg selv på skulderen, du viser barnet det å vere løsningsorientert og en god rollemodell som ordner det på best mulig måte😀 Anonymous poster hash: 30652...41f
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #27 Skrevet 19. februar 2017 Ingenting galt med å jobbe. Jeg ser ikke forskjellen på det du gjør og det andre i turnus gjør. Jobbe må man for å forsørge barna. Flott at du har familie som stiller opp og tøft av deg å jobbe. Her jobber begge turnus, så vi er også mye borte i helger og kvelder. Den eneste forskjellen hos deg og oss er at her er barnet med den andre forelderen når en av oss jobber, men det er ikke noe bedre eller verre enn at ditt barn er hos andre i familien. Stå på og ignorer alle idiotiske kommentarer. Vi får også mye kritikk for turnus, men det er faktisk ikke slik at man alltid har et valg. Anonymous poster hash: a9e99...632
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #28 Skrevet 19. februar 2017 Jeg jobber ikke turnus men har arbeidstid 8-16. Jobber mye mer enn dette da mest etter barnet har lagt seg. I perioder så må jeg reise litt og har noen sene dager. Er 100% alene med barnet og jeg får og de kommentarene. Først og fremst så elsker jeg jobben min og så lenge barnet har det fint så tenker jeg det er OK. Kommentarene kommer ofte fra min søster som har ungene sine annenhver uke Og allikavel klager på at jeg ikke ser min nok. Og ser min mer enn henne. Tenker det har litt med sjalusi å gjøre og jeg. At de ser du får det til det de ikke får til. Stå på du !!! Anonymous poster hash: 2811c...f4d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #29 Skrevet 19. februar 2017 Stå på! Jeg tenker dette er veldig fint for barnet ditt, at det kan ha andre trygge omsorgspersoner i livet sitt. Det er mye mer berikende og tiden du og barnet ditt har blir mye bedre. Ikke bry deg om hva andre sier og mener. De som mener noe annet er blåst! Anonymous poster hash: 83858...802
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #30 Skrevet 19. februar 2017 Jeg jobber turnus og tilbringer flere timer sammen med barnet i våken tilstand enn min mann som jobber 8-16. Skjønner dere ikke at vi i turnus faktisk kan være sammen med barnet til 9-9.30 om morran før senvakt og mitt barn som står opp 6 får da mange timer med meg. Når jeg går av nattevakt henter jeg barnet 14. Far er sammen med barnet fra 16.30-18.30. Det er 2!! timer det! Enig i at det kanskje hadde vært bedre om barnepasser har vært hjemme hos HI så hadde barnet sluppet å forholde seg til 2 "hjem". Anonymous poster hash: d7fb0...435
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #31 Skrevet 19. februar 2017 Bare jobb på, du er et flott forbilde for barna dine! http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/04/Forskere-Moedre-bruker-for-mye-tid-med-barna Anonymous poster hash: 63ff7...62d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #32 Skrevet 19. februar 2017 Jeg jobber turnus og tilbringer flere timer sammen med barnet i våken tilstand enn min mann som jobber 8-16. Skjønner dere ikke at vi i turnus faktisk kan være sammen med barnet til 9-9.30 om morran før senvakt og mitt barn som står opp 6 får da mange timer med meg. Når jeg går av nattevakt henter jeg barnet 14. Far er sammen med barnet fra 16.30-18.30. Det er 2!! timer det! Enig i at det kanskje hadde vært bedre om barnepasser har vært hjemme hos HI så hadde barnet sluppet å forholde seg til 2 "hjem". Anonymous poster hash: d7fb0...435 Vi har alle forskjellige utgangspunkt! Da mine gikk i barnehage leverte min mann kl 9.00 og jeg hentet 14.00. Nå går de på skolen og jeg er hjemme når de går og når de kommer hjem. Unntaksvis bruker vi SFO, da få bruker det rundt her og det alltid er unger hjemme. Sånn gjør vi det, så får andre gjøre som de vil. Forstår du ikke det da? Anonymous poster hash: e953b...b05
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #33 Skrevet 19. februar 2017 Vi har alle forskjellige utgangspunkt! Da mine gikk i barnehage leverte min mann kl 9.00 og jeg hentet 14.00. Nå går de på skolen og jeg er hjemme når de går og når de kommer hjem. Unntaksvis bruker vi SFO, da få bruker det rundt her og det alltid er unger hjemme. Sånn gjør vi det, så får andre gjøre som de vil. Forstår du ikke det da? Anonymous poster hash: e953b...b05 Men når jobber DU, da? Anonymous poster hash: b79ca...da9
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #34 Skrevet 19. februar 2017 Far er ikke inne i bildet, han er uaktuell som avlastning da han ikke lengre er bosatt i Norge. Jeg har tre seinvakter, der jeg og barnevakten har funnet ut at det beste for barnet er å få sove over hos barnevakten. Resten av de 11 dagene er barnet hjemme. (Hender seg pga møter, kurs ol. at jeg må ha mer avlastning) Barnet er 6 år og begynner på skolen snart. Barnet kommer først, men pga jobbmarkedet er det lite jobber og velge mellom da ryggen og knærne mine ikke takler renholdyrket lengre, og jeg har ikke høyere utdanning eller utdanning/erfaring til 8-4 jobber, og de få som ikke har disse kravene er umulige og få. Grunnen for jeg tar meg nær av dette når jeg får slengt i trynet at jeg ikke må jobbe slikt, er for det går på yrkes stoltheten min, men hovedsaklig tar jeg meg nær av det for jeg føler der og da at jeg feiler delvis som mor. Jeg har spurt om hva de mener jeg skal gjøre, noen sier: finn deg en annen jobb, andre sier: ja gå på skole da og finn deg en annen jobb. Ingen tenker egentlig på at imellom disse stadiene så må jeg ha noe å leve av, og dagpenger gir meg minstesatsen (var der i fjor en kort periode), i tillegg til at jeg får null hjelp til å gå skole uten og ta opp masse lån, som er uaktuelt for meg nå. Jeg får støtte av mine nærmeste og kollegene mine og det hjelper mye. Det hjelper mer og se at flere også ikke ser ned på at man må jobbe for å få det til å gå rundt HI Anonymous poster hash: b5965...786
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #35 Skrevet 19. februar 2017 Far er ikke inne i bildet, han er uaktuell som avlastning da han ikke lengre er bosatt i Norge. Jeg har tre seinvakter, der jeg og barnevakten har funnet ut at det beste for barnet er å få sove over hos barnevakten. Resten av de 11 dagene er barnet hjemme. (Hender seg pga møter, kurs ol. at jeg må ha mer avlastning) Barnet er 6 år og begynner på skolen snart. Barnet kommer først, men pga jobbmarkedet er det lite jobber og velge mellom da ryggen og knærne mine ikke takler renholdyrket lengre, og jeg har ikke høyere utdanning eller utdanning/erfaring til 8-4 jobber, og de få som ikke har disse kravene er umulige og få. Grunnen for jeg tar meg nær av dette når jeg får slengt i trynet at jeg ikke må jobbe slikt, er for det går på yrkes stoltheten min, men hovedsaklig tar jeg meg nær av det for jeg føler der og da at jeg feiler delvis som mor. Jeg har spurt om hva de mener jeg skal gjøre, noen sier: finn deg en annen jobb, andre sier: ja gå på skole da og finn deg en annen jobb. Ingen tenker egentlig på at imellom disse stadiene så må jeg ha noe å leve av, og dagpenger gir meg minstesatsen (var der i fjor en kort periode), i tillegg til at jeg får null hjelp til å gå skole uten og ta opp masse lån, som er uaktuelt for meg nå. Jeg får støtte av mine nærmeste og kollegene mine og det hjelper mye. Det hjelper mer og se at flere også ikke ser ned på at man må jobbe for å få det til å gå rundt HI Anonymous poster hash: b5965...786 Du gjør det riktige. Stabile relasjoner er bra for barnet ditt, og kan godt være en annen enn mor og far. Det viktigste er hvilken omsorg man får. Barnet trenger faktisk mer enn én viktig voksenperson i livet sitt etterhvert. Dette er jo ikke et spebarn som ligger ved brystet... Anonymous poster hash: b79ca...da9
pifi med tre nurk Skrevet 19. februar 2017 #36 Skrevet 19. februar 2017 Det er alt fra arbeidsledige, til de i jobb, single, par, foreldre og aleneforeldre. Er litt sånn holdning: du skal jobbe, men også gå hjemme holdning. Og jeg holder meg unna dem, jeg orker ikke den negative holdningen. Bare fikk meg til å tenke og det virkelig er galt å være i jobb, sånn lørdagsnatt tenking som kommer smygende på natten når man sitter alene HI Anonymous poster hash: b5965...786 Men altså, hvordan mener de at du skal forsørge deg og barnet uten å jobbe da?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #37 Skrevet 19. februar 2017 Jeg jobber turnus og tilbringer flere timer sammen med barnet i våken tilstand enn min mann som jobber 8-16. Skjønner dere ikke at vi i turnus faktisk kan være sammen med barnet til 9-9.30 om morran før senvakt og mitt barn som står opp 6 får da mange timer med meg. Når jeg går av nattevakt henter jeg barnet 14. Far er sammen med barnet fra 16.30-18.30. Det er 2!! timer det! Enig i at det kanskje hadde vært bedre om barnepasser har vært hjemme hos HI så hadde barnet sluppet å forholde seg til 2 "hjem". Anonymous poster hash: d7fb0...435 Funker fint når barna er små 😊 jobbet selv turnus i barnehagealder og småskolen. Men nå har jeg jobbet dagtid i 2 år og ser mer til barnet nå enn jeg ville gjort i turnus. Nå barna blir store skal de tidlig på skolen og venner blir ofte viktigere. Så jeg synes det er gull å ha fri hver helg og alle røde dager. Anonymous poster hash: 11ccd...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå