Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Hva jobber du son? Brenner du for jobben, føler du at den er helt ok, eller jobber du bare for å ha inntekt? Begrunn gjerne hvorfor Anonymous poster hash: 6aa9e...910
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Ja, brenner for jobben, vitenskapelig stilling på universitet. Elsker studentkontakten, elsker forberedelsene og forskningen. Anonymous poster hash: 53419...7d2
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 Jeg brenner for jobben, kanskje altfor mye. Brent så mye at jeg er sykemeldt 50% men klarer det ikke. Jeg kan jobbe fra hvor som helst så gjør alt jeg må gjøre, men sitter ikke og jobber med noen store prosjekter nå. Jobb betyr veldig mye for meg, kommer rett etter sønnen min. Jeg tenkte aldri jeg skulle få barn, men kun ha karriere. Nå har jeg et barn, men karrieren min betyr utrolig mye for meg. Det er ofte det som gjør meg glad. Jeg er alene med barnet mitt og så jeg jobber hver kveld omtrent. Har egentlig fått en fantastisk jobb som jeg begynte i ifjor, og det var oppstartsfirma og jeg kunne være med å forme mye og elsker det. For meg betyr ikke pengene så mye, men arbeidsoppgaver og gjøre det kjempebra. For min del føler jeg det eneste stedet jeg har kunnet påvirke hvor vellykket jeg er er i jobben slik at dette betyr mye for meg. De aller fleste vennene mine deler ikke samme syn som meg og med engang de ble foreldre skulle de begynne å jobbe redusert og ville bare være hjemme. Så jeg får høre nesten daglig at jeg gjør for mye og ikke vil klare å komme meg noe videre hele tiden. Dette gjør at jeg jobber mye mer. Legger alt i jobb, trenger å bli utfordret og gjøre en forskjell. Anonymous poster hash: 8a6cf...4fa
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 Jeg er opptatt av å gjøre en god jobb, og jeg er opptatt av å ha et godt forhold til jobben min. Jeg elsker kollegaene mine, og jeg gleder meg stort sett til jobb hver dag, men jeg brenner ikke nødvendigvis for arbeidsoppgavene jeg har, selvom de på mange måter er spennende. Jeg jobber som merkantil, med ekstremt mye lederstøttefunksjoner til flere ledere, samt ansvar for personalet. Anonymous poster hash: 72fd3...f59
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Dere er heldige! Jeg har aldri brent for jobbene mine. Da jeg var yngre og sosial av meg elsket jeg likevel å gå på jobb bare for å se folk. Nå er det en kamp hver dag. Bruker ettermiddagene på å grue meg til neste dag. Hater å måtte være sosial hver dag. Hater å forholde meg til andre mennesker. Blir deprimert av hele greia Anonymous poster hash: 2df00...077
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 Jeg liker jobben min, jeg liker kollegaene mine og jeg elsker å jobbe med unger. Men jeg brenner ikke for jobben. Jeg jobber fordi jeg trenger inntekt. Jobber i barnehage Anonymous poster hash: 1a82f...27f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 Brenner ikke for jobben nei. Liker jobben, kollegane og har veldig god lønn, men det finnes viktigere ting i verden. Er kontorleder i bank Anonymous poster hash: f669a...ada
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 Jeg brenner ikke for jobben min, men jeg stortrives i den Har en kontorjobb, og har jobbet i samme arbeidsplassen siden 2008. (Var ferdigstudert i 2003). Utrolig flott arbeidsmiljø og herlige kollegaer. Ikke en dag gruer meg til å gå på jobben. Lønna er viktig, men det betyr ikke alt. Jeg kunne ha gått over til konkurrenten for 2-3 år siden. Ble headhuntet, og de kunne tilbydd meg mer i lønn på ca 200 000kr, men nei takk orket ikke masse overtidsarbeid og en del reising. Jobber jo en del overtid her også, men langt unna det de gjør hos det andre firmaet. Jeg er veldig glad i å jobbe, men kvalitetstid med familien betyr langt mer for meg. Dessuten har vi god privat økonomi, så de 200' der 'trenger' jeg ikke. Både mannen og jeg får bonus så og si hvert år, så det glippet blir ikke så stor allikevel. Anonymous poster hash: 06d5d...892
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #9 Skrevet 17. februar 2017 Nei. Jeg liker ikke å jobbe. Har omtrent aldri gjort det. Det er vanskelig. Anonymous poster hash: 0bdf5...305
TPK Skrevet 17. februar 2017 #10 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Nei. Er økonom. Trives veldig godt sosialt, men arbeidsoppgavene er sånn passe. Kjenner det veldig godt nå når jeg har permisjon, at jeg savner bare folkene. På tide å bytte jobb! Lønnen er dårlig forresten. Endret 17. februar 2017 av TPK
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #11 Skrevet 17. februar 2017 Ja jeg brenner for jobben min! Jobber i statlig sektor. Kontorjobb. Elsker jobben min, den utvikler meg og utfordrer meg. Ingen arbeidsdag er lik. Har flotte kollegaer. Ofrer mye for jobben min, jobber en del overtid og reiser litt. Trives med det. Er veldig heldig! Anonymous poster hash: fc444...cfd
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #12 Skrevet 17. februar 2017 Helsefagarbeider. Jobber mest for inntekt. Å jobbe kvelder, helger og helligdager er ikke noe for meg nå med en to-åring, nr. 2 på vei og kanskje flere barn i fremtiden. Det er altfor viktig for meg å vite at jeg kan være hjemme sammen med familien på dager som i mine øyne er viktige. Men jeg aner ikke hva annet jeg kan jobbe med hvor jeg i tillegg får bruk for utdannelsen min som jeg nettopp har fullført. Anonymous poster hash: 2e86e...af0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 Jeg "brenner for" brukerene, naver'ene. Jeg liker å hjelpe, liker å møte, finne gode løsninger, lytte og motivere. Jeg brenner ikke for jobben, det er mye byråkrati, det er mye ansvarsfradkriving, og mye arbeidsdeling. Det er også mye spesialisering. Jeg kunne mye heller tenkt meg å jobbe etter generalist modellen. At vi alle følger våre fra start til slutt. Det hadde vært en måte jeg hadde likt å jobbe på. Anonymous poster hash: 2c1f3...7b4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #14 Skrevet 17. februar 2017 Ja, jeg elsker jobben min! Jobber innen kunstsektoren, så jobben er på en måte en livsstil også. Elsker det jeg driver med men ser også frem til å bruke livet til å studere mer og utvikle meg videre i det Anonymous poster hash: 3dd04...e8f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #15 Skrevet 17. februar 2017 Absolutt. Jeg har mye ubetalt overtid, blir jevnlig skjelt ut og truet, stanger i håpløst byråkrati osv., men klarer ikke tenke meg en annen jobb jeg hadde blitt lite engasjert i, så jeg blir. Jobber i kommunal barneverntjeneste i et av landets absolutt verste strøk når det gjelder barns levekår. Anonymous poster hash: 0b1a1...da7
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #16 Skrevet 17. februar 2017 Nei, for jeg er en sykepleier. Jeg tok bare utdanningen fordi jeg ikke kom inn på noe annet og jeg orker ikke gjøre en skikkelig jobb. Så da valgte jeg sykepleier, hvor jeg bare trenger å bytte noen bleier i løpet av dagen og ellers bare gjør som legen ber meg om. Anonymous poster hash: 3137e...c83
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #17 Skrevet 17. februar 2017 Brenner for den når jeg er der, men når jeg går derfra er den ikke så viktig for meg 😂 Anonymous poster hash: 64745...9aa
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #18 Skrevet 17. februar 2017 Jobber som styrer i barnehage. Om jeg brenner for jobben min.... Nei det vil jeg ikke si. Lønna er ok under middels. Men jeg har fleksibilitet og det betyr mye i hverdagen med små barn. Arbeidsoppgavene er varierte, og mange av dem liker jeg godt. Anonymous poster hash: be113...715
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #19 Skrevet 17. februar 2017 Ja! Er leder innen helse. Synes det er morsomt og utfordrende. Gjør ting jeg ikke kan ofte, liker å kaste meg ut i ting og høste erfaringer. Gjør ofte suksess, og det motiverer og inspirerer meg videre. Tjener godt også da, det er jo heller ikke feil... årslønn på 1 mill. Anonymous poster hash: 85219...abc
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #20 Skrevet 17. februar 2017 Nei, for jeg er en sykepleier. Jeg tok bare utdanningen fordi jeg ikke kom inn på noe annet og jeg orker ikke gjøre en skikkelig jobb. Så da valgte jeg sykepleier, hvor jeg bare trenger å bytte noen bleier i løpet av dagen og ellers bare gjør som legen ber meg om. Anonymous poster hash: 3137e...c83 Uff da, håper da virkelig du er smilende og tar deg godt av de stakkarene som ligger der. Får helt vondt inni meg om det ligger noen stakkars gamle syke der og så kommer sykepleieren som så vidt kaster et blikk på dem før du gjør oppgavene du "må" gjøre Anonymous poster hash: 3dd04...e8f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #21 Skrevet 17. februar 2017 Ja, nesten for mye, vanskelig å koble den helt ut. Lege. Anonymous poster hash: 7baa3...209
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #22 Skrevet 17. februar 2017 Uff da, håper da virkelig du er smilende og tar deg godt av de stakkarene som ligger der. Får helt vondt inni meg om det ligger noen stakkars gamle syke der og så kommer sykepleieren som så vidt kaster et blikk på dem før du gjør oppgavene du "må" gjøre Anonymous poster hash: 3dd04...e8f Tror innlegget er et lite spark til en annen tråd her... Anonymous poster hash: 428c4...46f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #23 Skrevet 17. februar 2017 Uff da, håper da virkelig du er smilende og tar deg godt av de stakkarene som ligger der. Får helt vondt inni meg om det ligger noen stakkars gamle syke der og så kommer sykepleieren som så vidt kaster et blikk på dem før du gjør oppgavene du "må" gjøre Anonymous poster hash: 3dd04...e8f Signerer det Anonymous poster hash: 6aa9e...910
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #24 Skrevet 17. februar 2017 Jeg er delt. Jobber 50% som lærer og resten som frilanser. Jeg mener jeg er en dyktig lærer, men dessverre er inspirasjonen og dermed hele piffen gått ut av meg der. Ikke pga elevene, men pga systemet. Så jeg brenner for arbeidet mitt, men det er i den delen der jeg er frilanser. Der opplever jeg å glede andre mennesker hver eneste gang jeg er på jobb. Og det er fantastisk. Anonymous poster hash: 428c4...46f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #25 Skrevet 17. februar 2017 Overhode ikke. Valgte ut fra fornuft. Sikker jobb og inntekt, men synes jobben min blir mer og mer vernet bedrift, kundene mine pålegges så utrolig mye urimelige oppgaver. Jobber med regnskap. Finnes ikke spennende overhode Anonymous poster hash: 11f84...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå