Gå til innhold

Hundedritt i retur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor står det at jeg er stolt? Trenger ikke reise lenger enn til USA så blir hunden skutt om den kommer inn på privat eiendom. Helt lovlig!

Du kan slappe helt av. Hundene våre har aldri knekt nakken på en annen hund men de hadde nok jagd bikkjekreket veggemellom så det aldri kom tilbake.

Du hater hundeeiere? Jeg hater pedofile. Hver sin smak.

Anonymous poster hash: 95f29...9a5

Trenger ikke reise lenger enn til USA? Ligger USA mellom norge og sverige eller? Les deg litt opp på geografi. Og kultur. USA er langt unna på mange måter. Der kan man skyte mennesker også som er på sin eiendom. Vil man ha det slik? Nei.

Vil vi ha hunder som er så lite trent at de oppfører seg slik du beskriver dine? Nei. Men ulven skal vekk? Slike bikkjer som du har er ok? Samfunnet er virkelig på bærtur.

Anonymous poster hash: 28716...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere ikke gjerde rundt hagen?

Ikke mot denne nabo nei for hun nekter. Vi har hager vegg i vegg men hun nekter for hekk og gjerde da hun ikke liker å føle seg innesperret.

Anonymous poster hash: 27697...ed2

Skrevet

Ikke mot denne nabo nei for hun nekter. Vi har hager vegg i vegg men hun nekter for hekk og gjerde da hun ikke liker å føle seg innesperret.

Sett opp et gjerde du. Så løser problemet seg. Har du lyst til å sette opp gjerde på din eiendom så har du vel lov til det.

http://m.nettavisen.no/na24/smartepenger/reglene-som-kan-tvinge-naboen-til-a-betale-for-gjerdet-ditt/3422791607.html

Anonymous poster hash: a8206...f52

Skrevet

Æsj.. lar du hunden din bæsje i hagen? 

Anonymous poster hash: 7a3c6...cc7
Skrevet

Æsj.. lar du hunden din bæsje i hagen?

Anonymous poster hash: 7a3c6...cc7

Jepp 😊

Skrevet

Sett opp gjerde. Du har lov å sette det opp på grensen uten at naboen kan si noe.

Anonymous poster hash: 4ca6d...8d8

Skrevet

Jeg hadde nok satt opp gjerde på egen eiendom, så får heller naboen tåle å føle seg litt innesperret hvis det er det som skal til for å holde hunden hennes utestengt.

Når det er sagt, reagerer jeg mer på at hunden deres ikke får tur hver dag, og derfor må skite i hagen selv.

Skrevet

Jeg hadde nok satt opp gjerde på egen eiendom, så får heller naboen tåle å føle seg litt innesperret hvis det er det som skal til for å holde hunden hennes utestengt.

Når det er sagt, reagerer jeg mer på at hunden deres ikke får tur hver dag, og derfor må skite i hagen selv.

Hunden er 8 måneder og en stor rase. Den skal ikke ha tur hver dag.

Skrevet

Helt greit så lenge du har gitt beskjed om problemet og de ikke tar hunden i bånd. Har lyst å gjøre det samme med kattene som driter i Hagen vår. Er så lei . Hunder og katter burde ha samme regler om båndtvang !

Anonymous poster hash: 4ca6d...8d8

Hun trenger ikke å "gi beskjed om problemet". De slipper jo hunden ut og lar den skite!

Anonymous poster hash: 53190...29b

Skrevet

Trenger ikke reise lenger enn til USA? Ligger USA mellom norge og sverige eller? Les deg litt opp på geografi. Og kultur. USA er langt unna på mange måter. Der kan man skyte mennesker også som er på sin eiendom. Vil man ha det slik? Nei.

Vil vi ha hunder som er så lite trent at de oppfører seg slik du beskriver dine? Nei. Men ulven skal vekk? Slike bikkjer som du har er ok? Samfunnet er virkelig på bærtur.

Anonymous poster hash: 28716...baf

I Danmark kan man også med loven i hånd avlive andres hunder og katter på egen eiendom.

Anonymous poster hash: 53190...29b

Skrevet

Vær så snill å oppdatere oss når du får respons fra naboen.

Anonymous poster hash: 96abe...d3a

Skrevet

Har du litt vanskelig å forstå?

Vi har et sted i hagen vi lufter hunden vår. Vi plukker opp hver gang. Klager ikke på det og dette er slik vi gjør det de dagene vi ikke når tur. Skal det da være fritt frem for nabolagets hunder å bruke VÅR hage fordi vi gjør det?

Vi har vært ganske så greie i beskjedene våre at vi ikke syns dette var greit men de bryr seg ikke. Det irriterer.

Jeg ville nok ha helt ut dritten på naboens trapp, ikke bare latt den ligge i posen siden naboene har fått så mange advarsler.

Naboens hund har også bitt barna dine, hvorfor i all verden har dere ikke anmeldt naboen?

Naboen har en hund som biter barn, og likevel lar de hunden springe løst i nabolaget.

Da er de ikke egnet å ha hund.

På tide å anmelde naboen.

Men, jeg stusser på at du skriver "dette er slik vi gjør det de dagene vi ikke når tur".

Du vet at hunder nå har en lovfestet rett til tur tre ganger pr. dag?

Du har i tillegg en stor hund og da trenger den trolig en god del lufting og da er ikke en tur ut i hagen nok.

Dere har hatt hund i fem måneder, og dere har allerede dager hvor dere ikke rekker å gå tur med den.

Da burde dere vel strengt tatt ikke hatt hund?

Naboen bør anmeldes, men dere bør også se på eget hundehold, for om det stemmer det du skriver her, at dere har dager dere ikke når å gå tur med hunden, da bryter dere loven, og da bør dere ikke ha hund. Har dere tatt på dere ansvar for hunden så må dere også gi den det den trenger. Å ikke ha tid er ikke god nok unnskyldning! Da kan dere ikke ha hund.

Anonymous poster hash: ce18e...e29

Skrevet

Hvilken rase er det, og hvem påstår at den ikke skal ha tur hver dag???

Skrevet

Trenger ikke tur hver dag? Hvem sier det? Totalt feil!

Anonymous poster hash: 5909b...d76

Skrevet

Jeg ville nok ha helt ut dritten på naboens trapp, ikke bare latt den ligge i posen siden naboene har fått så mange advarsler.Naboens hund har også bitt barna dine, hvorfor i all verden har dere ikke anmeldt naboen?Naboen har en hund som biter barn, og likevel lar de hunden springe løst i nabolaget.Da er de ikke egnet å ha hund.På tide å anmelde naboen. Men, jeg stusser på at du skriver "dette er slik vi gjør det de dagene vi ikke når tur".Du vet at hunder nå har en lovfestet rett til tur tre ganger pr. dag?Du har i tillegg en stor hund og da trenger den trolig en god del lufting og da er ikke en tur ut i hagen nok.Dere har hatt hund i fem måneder, og dere har allerede dager hvor dere ikke rekker å gå tur med den.Da burde dere vel strengt tatt ikke hatt hund? Naboen bør anmeldes, men dere bør også se på eget hundehold, for om det stemmer det du skriver her, at dere har dager dere ikke når å gå tur med hunden, da bryter dere loven, og da bør dere ikke ha hund. Har dere tatt på dere ansvar for hunden så må dere også gi den det den trenger. Å ikke ha tid er ikke god nok unnskyldning! Da kan dere ikke ha hund. Anonymous poster hash: ce18e...e29

Jeg er hundeeier, og stusser også over at hunden ikke får/skal ha tur hver dag. Stor hund også?!

Du skriver at dere er nedfelt i lov at hunder skal gåes tur med tre ganger PR dag. Er vel ikke det som er lovbestemt. Forsto det slik at de har krav på å luftes tre ggr daglig. Om dette skjer ved å gå tur eller å slippe hunden ut på plena sier vel ikke loven noe om.

Selv om jeg selvfølgelig er enig i at tur tre ganger daglig er gullstandarden.

Sett opp gjerde du hi. Sånne som naboen din er uforbederlige.

Skrevet

Jeg er hundeeier, og stusser også over at hunden ikke får/skal ha tur hver dag. Stor hund også?!

Du skriver at dere er nedfelt i lov at hunder skal gåes tur med tre ganger PR dag. Er vel ikke det som er lovbestemt. Forsto det slik at de har krav på å luftes tre ggr daglig. Om dette skjer ved å gå tur eller å slippe hunden ut på plena sier vel ikke loven noe om.

Selv om jeg selvfølgelig er enig i at tur tre ganger daglig er gullstandarden.

Sett opp gjerde du hi. Sånne som naboen din er uforbederlige.

Loven sies vel at hunden skal luftes, men det står også at det skal tilpasses til den enkelte hunds og rases behov.

Det finnes ingen friske hunder som ikke skal ha turer. Å ikke gjøre annet enn å slippe hunden ut i hagen er greit om man selv er syk og ikke har noen til å hjelpe seg, ellers ikke.

Om man ikke kan gi hunden det den trenger av basalbehov så bør man ikke ha hund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...