Gå til innhold

Dere med tre barn (eller flere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere? Hallo jeg er da for pokker en person? Hva er det med dere mødre som gir f ibarneoppdragelse? Se der, like saklig.

Er ikke humor i slikt, det er faktisk heller motsatt. Og da fordi vi ikke deler ditt syn så må vi?? være traurige?

Anonymous poster hash: 8772e...125

Det er noe med tonen i måten du svarer på. Den er moraliserende og provoserende.

Jeg er forsåvidt enig med deg at det er sikkert både lurt og mulig å avvikle leggingen på en mer rolig og organisert måte.

Du står fritt i å komme med dine tips om hvordan få til dette, men jeg tror nok de fleste ville hatt lettere for å ta det til seg hvis du vinklet det som nettopp råd, i stedet for bare å rakke ned og kritisere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe med tonen i måten du svarer på. Den er moraliserende og provoserende.

Jeg er forsåvidt enig med deg at det er sikkert både lurt og mulig å avvikle leggingen på en mer rolig og organisert måte.

Du står fritt i å komme med dine tips om hvordan få til dette, men jeg tror nok de fleste ville hatt lettere for å ta det til seg hvis du vinklet det som nettopp råd, i stedet for bare å rakke ned og kritisere.

Tonen? Virkelig? Jeg har gitt mine tips separat. Men "dere" synes det er mye mer interessant å krangle på svar som gir litt kritikk enn å lese de svarene så da blir det slik. Hvorfor tåler ikke folk kritikk? Er man bare ute etter å få likes nå for tiden? Ingen tilbakemelding som ikke er tommel opp?

Skrevet

Er alene med de alle. Kle av seg og ta på pysj gjør de selv. De er 3, 6 og 8. Legger minste 19.00, mellomste 19.30 og eldste 20.00. Slag i slag, men de er veldig greie å legge alle sammen

Anonymous poster hash: 16644...5e1

Skrevet

Tonen? Virkelig? Jeg har gitt mine tips separat. Men "dere" synes det er mye mer interessant å krangle på svar som gir litt kritikk enn å lese de svarene så da blir det slik. Hvorfor tåler ikke folk kritikk? Er man bare ute etter å få likes nå for tiden? Ingen tilbakemelding som ikke er tommel opp?

Godt spørsmål. Hvorfor tåler du ikke kritikk?

Fordi du sitter med fasiten? :)

Anonymous poster hash: b8efc...3cc

Skrevet

Godt spørsmål. Hvorfor tåler du ikke kritikk?

Fordi du sitter med fasiten? :)

Anonymous poster hash: b8efc...3cc

Hehe.. hjelpes, du er av den sorten. Ha en fin trolledag videre. 

Skrevet

Hvis jeg er alene med dem, steller jeg fireåringen og babyen samtidig, legger fireåringen med baby på armen, så legger jeg babyen (må ofte sitte der en stund). Eldste på 6 år legger seg kl åtte, da er jeg ferdig med de to andre. Han klarer seg for det meste selv, men jeg pusser tenner og koser litt.

Hvis mannen er hjemme tar han vanligvis mellomste mens jeg legger babyen, og så bytter vi litt på hvem som følger eldstemann i seng.

Skrevet

Humor? Nei, dette var da hverken søtt eller morsomt? Mange lar jo ungene holde på sånn, løper etter dem med tannbørsten. Prøver å pusse mens ungene leker eller ser på tv. Synes ikke det er sjarmerende med unger helt ute av kontroll og tafatte foreldre. Sorry, men sånn er jeg.

Guri så kjedelig du er 😂

Anonymous poster hash: 6c464...bd9

Skrevet

Guri så kjedelig du er

Anonymous poster hash: 6c464...bd9

Ja, når jeg ikke lo av dette så må jeg jo være kjedelig. Guri malla azzå.

Skrevet

De to på 9 og 12 ordner seg selv. Jeg legger 3 åringen hver kveld, selvom mannen er hjemme. Orker ikke kampen det er å skulle få mannen til å legge han. Han hyler og skriker og blir helt krakilsk. Skulle jo selvsagt ønske at det gikk an for meg å flate ut på sofaen i 18 tiden og bare bli der, men den gang ei. Det kommer sikkert en dag han syns det er ok at pappa legger og. Det er forøvrig ingen problem når jeg ikke er hjemme, så det er bare trass. Han legger seg mellom 19 og 19.30 mens de 2 andre legger seg kl 21

Anonymous poster hash: c8748...c82

Haha, jeg trodde først det er mannen din som hyler, skriker og blir krakilsk om du ber ham om å legge barnet😂😂

Anonymous poster hash: ad762...f50

Skrevet

Hvordan organiserer dere legging? Tar en forelder en unge og den andre to, og så bytter dere neste kveld? Og hvordan gjør dere det når dere er alene med de?

Anonymous poster hash: fd97a...1ec

Har 5 barn, de 3 elsde er 18,16 og 14 ,så de klarer seg selv,mens de 2 yngste på 5 og 2 tar jeg meg av, 5åring er oppe ca en time lengre enn minste som legger seg mellom 18-1830,mens nest yngste legges mellom 19-1930 ,kommer an på når miste sovner, da er ofte 5 åringen sammens med søsteren på 18, de på 16 og 14 er gutter og hjelper til av og til ,men ikke så ofte,er alenemor

Anonymous poster hash: c9cd0...e4f

Skrevet

Det er kaos. Spesielt når jeg er alene med 3 barn.

Eneste løsning jeg har er å sende de to eldste i seng med telefoner så de kan spille. Da får jeg lagt minste på 1,5. De spiller til jeg kommer inn til dem, også sitter jeg i ca. en halvtime med de før de sovner.

Legging tar altså minst 2 timer hver kveld her. Galskap, jeg vet!

Bedre når mannen er her. Han legger minste, jeg legger mellomste så største.

Anonymous poster hash: 0c6ed...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...