Gjest Darwinia:-) Skrevet 16. februar 2017 #26 Skrevet 16. februar 2017 Finnes det noe statestikk ? Kilder? 3.mann her er gutt.og vi er 6 barn .5 jenter og 1 gutt Anonymous poster hash: def32...e74 Link rett over her😊
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #27 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er en av dem som bare har gutter, og håpte på gutter. Anonymous poster hash: 9d023...906
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #28 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er en av dem som bare har gutter, og håpte på gutter. Anonymous poster hash: 9d023...906 Sorry, ble sendt for fort. Grunnen til det var irrasjonell. Jeg opplevde at det var vanskelig å vokse opp som jente, og klarte ikke se for meg hvordan en datter skulle kunne få en fin oppvekst. Derfor håpte jeg på gutter. Jeg innser jo at min datter ikke ville vært meg, jeg ville jo aldri utsatt henne for det jeg gjennomgikk, men følelsen var der. Hadde jeg fått en jente, måtte jeg jobbet mer med denne frykten, men nå fikk jeg ikke det. Jeg innser jo også at gutter er mer utsatt for andre typer problemer som jeg ikke har erfaring med, men jeg har større tro på at jeg skal takle deres utfordringer. Folk kan ha så mange grunner for å ønske seg det ene eller det andre, men når alt kommer til alt, blir alle de hypotetiske ønskene visket ut når det ligger et lite, vaskeekte barn i armene dine. Da elsker man det barnet, om det er en bajas av en jente eller en følsom liten gutt, -eller motsatt. Anonymous poster hash: 9d023...906
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #29 Skrevet 16. februar 2017 Ja, sjansen er jo der Absolutt.. men jeg har hørt at hvis man har 2 av samme kjønn, blir 3.mann mest sannsynlig det samme kjønnet ! Vi er 3 jenter i min søskenflokk Anonymous poster hash: 7805c...151 Ja hvis du mener "mest sannsynlig" ved at sannsynlighetsberegningen endrer seg med 1-2 % så.. fra omtrent 50-50 til 52-48. Anonymous poster hash: 96329...9a9
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #30 Skrevet 16. februar 2017 Du rakker ned på jenter fordi du ikke har det selv og du er en av de få som bruker det som forsvarsteknikk for å overbevise oss andre om at du er så lykkelig over å slippe å få en datter. Det er jo egentlig bare trist,for din del. Anonymous poster hash: ce031...8d1 Reagerer du like sterkt når jentemammaer priser seg lykkelig for ikke å ha fått gutter? Anonymous poster hash: 43cd3...19a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #31 Skrevet 16. februar 2017 Reagerer du like sterkt når jentemammaer priser seg lykkelig for ikke å ha fått gutter? Anonymous poster hash: 43cd3...19a Det går begge veier. Vil ikke si jeg reagerer sterkt akkurat 😃 Anonymous poster hash: ce031...8d1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #32 Skrevet 16. februar 2017 Du rakker ned på jenter fordi du ikke har det selv og du er en av de få som bruker det som forsvarsteknikk for å overbevise oss andre om at du er så lykkelig over å slippe å få en datter. Det er jo egentlig bare trist,for din del. Anonymous poster hash: ce031...8d1 Hvor så du noe stygt om jenter i det jeg skrev? Vær gjerne konkret. Anonymous poster hash: 02940...0ed
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #33 Skrevet 16. februar 2017 5 minutter på Leos lekeland og jeg priser meg LYKKELIG for at jeg har 3 jenter og ikke 3 gutter. Hadde jeg hatt tre gutter hadde jeg nok priset meg like lykkelig for at jeg ikke hadde 3 intrigemakere som skiftet klær 14 ganger om dagen og insisterer på at tyllskjørt og 10 minusgrader er fin-fin kombo. Kjønn er irrelevant. Det aller beste er det du har. Heldigvis😊 Men nå sa jeg ikke noe som innebærer de fordommene du her bringer til torgs, da. Folk "leser inn" det de selv tenker. Anonymous poster hash: 02940...0ed
Gjest Darwinia:-) Skrevet 16. februar 2017 #34 Skrevet 16. februar 2017 Men nå sa jeg ikke noe som innebærer de fordommene du her bringer til torgs, da. Folk "leser inn" det de selv tenker. Anonymous poster hash: 02940...0ed Poenget er det samme. Hadde du vært jentemamma hadde du ikke fokusert så mye på disse "problemene". De hadde vært en naturlig del av oppdragelsen. Da hadde du heller vært glad for å slippe problemene med å oppdra gutter til å bli gode menn.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2017 #35 Skrevet 16. februar 2017 Poenget er det samme. Hadde du vært jentemamma hadde du ikke fokusert så mye på disse "problemene". De hadde vært en naturlig del av oppdragelsen. Da hadde du heller vært glad for å slippe problemene med å oppdra gutter til å bli gode menn. Jeg er ikke spesielt fokusert på disse "problemene" (og har aldri kalt dem problemer.) Men jeg observerer at mine venninner og min kusine som har døtre er fokusert på dem og balanserer i dem hele dagen. Anonymous poster hash: 02940...0ed
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. februar 2017 #36 Skrevet 17. februar 2017 Jeg er ikke spesielt fokusert på disse "problemene" (og har aldri kalt dem problemer.) Men jeg observerer at mine venninner og min kusine som har døtre er fokusert på dem og balanserer i dem hele dagen. Anonymous poster hash: 02940...0ed Det blir uansett litt feil å si at man er glad for at man ikke har jenter for da slipper man "problemstillingene" rundt det å oppdra jenter. Å være guttemamma kommer jo med et eget sett med "problemstillinger" som vi jentemammaer slipper. Derfor tenker jeg at det, i det store og det hele, er likegyldig hvilket kjønn man har. Det er fordeler og ulemper med begge😊
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #37 Skrevet 17. februar 2017 Jente, jente, fler i vente hetes det.. Hilsen mamma til 4 jenter! Anonymous poster hash: 238c6...39a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #38 Skrevet 17. februar 2017 Kjenner ikke mange som har 3 av samme kjønn.. Anonymous poster hash: 798df...f5d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #39 Skrevet 17. februar 2017 Det er vel ganske vanlig at fedre ønsker seg en sønn. Mannen min gjorde også det, men etter vi fikk han innsåg han at kjønn spiller nada. Vi danner oss nok et bilde over hvordan ting kommer til å bli, men så blir det kanskje ikke alltid slik vi hadde sett for oss. Det er den ene datteren vår som er mest interessert i jakt og fiske sammen med faren, ikke sønnen vår (slik som kanskje mannen min hadde forestilt seg). Når det er sagt kjenner jeg flere, inkludert oss, som har fått to jenter og deretter en gutt. Anonymous poster hash: 856dd...0c9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #40 Skrevet 17. februar 2017 Det blir uansett litt feil å si at man er glad for at man ikke har jenter for da slipper man "problemstillingene" rundt det å oppdra jenter. Å være guttemamma kommer jo med et eget sett med "problemstillinger" som vi jentemammaer slipper. Derfor tenker jeg at det, i det store og det hele, er likegyldig hvilket kjønn man har. Det er fordeler og ulemper med begge😊 Jeg brukte verken "problemer" eller "problemstillinger". Jeg kalte det utfordringer, fortalte hvilke jeg mener, og påpeker at jentenes mødre er opptatt av dem. Derfor er jeg lettet. Det er mye færre utfordringer av det kaliber i mitt liv som mamma. Anonymous poster hash: 02940...0ed
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #41 Skrevet 17. februar 2017 Jeg brukte verken "problemer" eller "problemstillinger". Jeg kalte det utfordringer, fortalte hvilke jeg mener, og påpeker at jentenes mødre er opptatt av dem. Derfor er jeg lettet. Det er mye færre utfordringer av det kaliber i mitt liv som mamma. Anonymous poster hash: 02940...0ed Hvordan vet du så mye om utfordringer ved døtre når du ikke har noen selv? Ingen garanti at gutter er lettere. Anonymous poster hash: ce031...8d1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #42 Skrevet 17. februar 2017 Kjenner ikke mange som har 3 av samme kjønn.. Anonymous poster hash: 798df...f5d Det gjør jeg. Vet om en flokk på kanskje 10 unger, og der er det 1 jente Anonymous poster hash: 7805c...151
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #43 Skrevet 17. februar 2017 Hvordan vet du så mye om utfordringer ved døtre når du ikke har noen selv? Ingen garanti at gutter er lettere. Anonymous poster hash: ce031...8d1 Jeg har ikke antydet at de er lettere. Leste du i det hele tatt tråden? Det er SAMFUNNET som er verre for jenter. Anonymous poster hash: 02940...0ed
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. februar 2017 #44 Skrevet 17. februar 2017 Jeg brukte verken "problemer" eller "problemstillinger". Jeg kalte det utfordringer, fortalte hvilke jeg mener, og påpeker at jentenes mødre er opptatt av dem. Derfor er jeg lettet. Det er mye færre utfordringer av det kaliber i mitt liv som mamma. Anonymous poster hash: 02940...0ed Men herregud, utfordringer da! Slutt og heng deg opp i ordbruken så KANSKJE du ser hvor jeg vil hen. Snakker om å gjøre seg vanskelig. Festlig at du vet så mye om UTFORDRINGENE (fornøyd nå?) med å være jentemamma, du som ikke har noen. Jaja, du skal få lov til å leve i troen om at du har trukket det lengste strået😂 GRATULERER🎉
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. februar 2017 #45 Skrevet 17. februar 2017 Jeg ønsket meg en sønn fordi jeg så for meg at det ville bli enklere. Mindre drama, mindre bekymringer og lettere alderdom for oss foreldre. Har dog både familie og venninner som har fått helt rå jenter!
Nyttårs barn Skrevet 17. februar 2017 #46 Skrevet 17. februar 2017 Det er ikke så rart at en mann ønsker seg en sønn.
Nyttårs barn Skrevet 17. februar 2017 #47 Skrevet 17. februar 2017 Men herregud, utfordringer da! Slutt og heng deg opp i ordbruken så KANSKJE du ser hvor jeg vil hen. Snakker om å gjøre seg vanskelig. Festlig at du vet så mye om UTFORDRINGENE (fornøyd nå?) med å være jentemamma, du som ikke har noen. Jaja, du skal få lov til å leve i troen om at du har trukket det lengste strået GRATULERER Voldsomt som du henger deg opp i hennes svar. Har en av hvert kjønn og kjenner jo at det å ha en jente er mer sårbart på noen område. Jenter blir utsatt for et voldsomt kjør om å være flinke, pene, tynne, populære and the list goes on. Og ja- jeg vet at gutter har egne utfordringer bla i forhold til skole, men jeg tror ikke de blir like utsatt for skjønnhetspresset.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #48 Skrevet 17. februar 2017 Jeg ønsket meg en av hver, og det fikk jeg. Nå ønsker gutten å bli jente, så kan se ut som jeg blir 100% jentemamma. Går sikkert bra, det også :-D Anonymous poster hash: 6c854...8fa
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. februar 2017 #49 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Voldsomt som du henger deg opp i hennes svar. Har en av hvert kjønn og kjenner jo at det å ha en jente er mer sårbart på noen område. Jenter blir utsatt for et voldsomt kjør om å være flinke, pene, tynne, populære and the list goes on. Og ja- jeg vet at gutter har egne utfordringer bla i forhold til skole, men jeg tror ikke de blir like utsatt for skjønnhetspresset. Nei, men du innser jo at hver av kjønnene kommer med sine egne utfordringer😊 Det er ikke slik at det ene kjønnet kommer med utfordringer mens det med det andre kjønnet er "smooth sailing". Det er like mange, men kanskje andre, utfordringer med gutter. Poenget var at man lett ikke tenker like mye på utfordringene med eget kjønn fordi man står midt i det og det blir en del av hverdagen. Og godt er jo det😊 Endret 17. februar 2017 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #50 Skrevet 17. februar 2017 Men herregud, utfordringer da! Slutt og heng deg opp i ordbruken så KANSKJE du ser hvor jeg vil hen. Snakker om å gjøre seg vanskelig. Festlig at du vet så mye om UTFORDRINGENE (fornøyd nå?) med å være jentemamma, du som ikke har noen. Jaja, du skal få lov til å leve i troen om at du har trukket det lengste strået😂 GRATULERER🎉 Jeg personlig har ikke trukket noe strå. Og livet som jentemamma er ikke det jeg er letta over å slippe, i seg sjøl. Jeg er letta over at barna mine slipper livet som JENTE. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 02940...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå