Gå til innhold

Mannen min ønsker seg en sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det hadde vært gøy med gutt og, da". Han elsker jentene sine, vi har to stk :) Men han har alltid ønsket seg en sønn. Ærlig talt tror jeg ikke han har gutteceller hehe. Men hvem vet. Jeg sliter når jeg er gravid, skikkelig vond bekkenløsning, hormoner, blir feit og tung, alltid.. er lav.. så magen vokser bare utover. 

Jeg kunne tenkt meg et nytt barn om noen år, men det vil jo mest sannsynlig bli en jente til :) Jeg synes det er flott å være jentemamma, barn er barn. Men mannen min, da? Jeg kan jo ikke få 10 barn bare fordi vi må få gutten :P

Hva tenker dere om det? Han vil bli glad i en 3. jente også, garantert, men han har et så dypt og inderlig ønske om gutt at jeg er redd han ikke vil slutte å være babysyk før han får en..

Anonymous poster hash: 7805c...151
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, poenget med at jeg sliter som gravid var at jeg er usikker på om jeg ønsker meg barn. Samtidig kunne jeg tenkt meg 1-2 til, men jeg vet ærlig talt ikke om kroppen tåler det. Må også ta sprøyter hele svangerskapet, og forrige fødsel var grusom... 

Skrevet

Leste en gang en artikkel fra en jentepappa, hvor han laget en liste over alt han ikke kunne gjøre med døtrene, bare en sønn. Listen var på ett punkt, han kunne ikke si "God morgen,sønn" til jentene, ellers kunne han gjøre det samme

Anonymous poster hash: 0a977...3b3

Skrevet

En kollega av mannen har 5 døtre, da gav de opp drømmen om en sønn ;)

En familie i nabolaget her har 4 jenter.

Men både jeg og en venninne har fått to av hver, jeg har gutt, gutt, jente, jente mens venninnen min har jente, jente, gutt, gutt.

Anonymous poster hash: b972a...947
Skrevet

Leste en gang en artikkel fra en jentepappa, hvor han laget en liste over alt han ikke kunne gjøre med døtrene, bare en sønn. Listen var på ett punkt, han kunne ikke si "God morgen,sønn" til jentene, ellers kunne han gjøre det samme

Anonymous poster hash: 0a977...3b3

Det er sant :) Men det er noe med å relatere seg til en sønn, som jeg tror han tenker på... Han har vokst opp med en bror, bare hatt guttevenner, det er "det han kan" (og jeg har vokst opp med bare jenter, så jeg fikk jo det jeg kan :P )

Skrevet

En kollega av mannen har 5 døtre, da gav de opp drømmen om en sønn ;)

En familie i nabolaget her har 4 jenter.

Men både jeg og en venninne har fått to av hver, jeg har gutt, gutt, jente, jente mens venninnen min har jente, jente, gutt, gutt.

Anonymous poster hash: b972a...947

Ja, sjansen er jo der :) Absolutt.. men jeg har hørt at hvis man har 2 av samme kjønn, blir 3.mann mest sannsynlig det samme kjønnet :)

Vi er 3 jenter i min søskenflokk :P 

Skrevet

Sånn var min pappa også. Jeg og søsteren min var ganske gamle da lillebroren vår ble født så vi fikk godt med oss at vi ikke var bra nok fordi vi var jenter, og ENDELIG fikk pappa sønnen sin. Han påstår selvfølgelig at han er like glad i alle men det er lett å se at det ikke stemmer. Han er også mer glad i mine barn (som er gutter) enn min søsters datter, det er trist å se og ganske motbydelig. Vi tillater ikke materiell forskjellsbehandling men vi ser jo tydelig hvem av barnebarna han er interessert i å skape bånd med og ta initiativ til å snakke/leke med osv. Og det kan vi ikke styre.

Hva er det som gjør at mannen din har så "dypt og inderlig ønske" om en gutt? Hva tror han at han kan få fra en hypotetisk sønn som han ikke kan få fra døtrene han allerede har?

Nei, man bør få barn fordi man ønsker seg et barn, ikke fordi man ønsker seg et kjønn. Jeg har to gutter og før den første graviditenen hadde jeg en preferanse for jenter, fordi det er "det jeg kan" og det føles tryggest og minst fremmed hypotetisk sett. Men jeg ble fort vant til tanken etter ultralyden og etter jeg fikk sønnen min så har den opprinnelige preferansen forsvunnet helt. Jeg kommer aldri til å få et barn til bare fordi jeg ønsker meg jente. Det holder med to enn så lenge men om vi vil ha nummer tre vil en gutt til være like velkommen som en jente.

Anonymous poster hash: 24611...0c8
Skrevet

Sånn var min pappa også. Jeg og søsteren min var ganske gamle da lillebroren vår ble født så vi fikk godt med oss at vi ikke var bra nok fordi vi var jenter, og ENDELIG fikk pappa sønnen sin. Han påstår selvfølgelig at han er like glad i alle men det er lett å se at det ikke stemmer. Han er også mer glad i mine barn (som er gutter) enn min søsters datter, det er trist å se og ganske motbydelig. Vi tillater ikke materiell forskjellsbehandling men vi ser jo tydelig hvem av barnebarna han er interessert i å skape bånd med og ta initiativ til å snakke/leke med osv. Og det kan vi ikke styre.

Hva er det som gjør at mannen din har så "dypt og inderlig ønske" om en gutt? Hva tror han at han kan få fra en hypotetisk sønn som han ikke kan få fra døtrene han allerede har?

Nei, man bør få barn fordi man ønsker seg et barn, ikke fordi man ønsker seg et kjønn. Jeg har to gutter og før den første graviditenen hadde jeg en preferanse for jenter, fordi det er "det jeg kan" og det føles tryggest og minst fremmed hypotetisk sett. Men jeg ble fort vant til tanken etter ultralyden og etter jeg fikk sønnen min så har den opprinnelige preferansen forsvunnet helt. Jeg kommer aldri til å få et barn til bare fordi jeg ønsker meg jente. Det holder med to enn så lenge men om vi vil ha nummer tre vil en gutt til være like velkommen som en jente.

Anonymous poster hash: 24611...0c8

Han kommer til, dersom vi bestemmer oss for det, å få et barn. Det sier han selv, uansett kjønn så er han like glad i barnet, men jeg vet at ønsket om gutt er der. Det er vel noe med å ha prøvd begge deler. 

Mange sier "jeg er heldig som har en av hver", det blir det samme tenker jeg. Man vil oppleve begge deler. Det ER jo forskjell på gutter og jenter, selv om jeg kler jentene mine i gutteklær og jenteklær om hverandre, så vil de helst ha prinsesser og kattepuser hihih :P

Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig. De fleste kvinner ønsker seg en datter og de fleste menn ønsker seg en sønn. Men de færreste vil innrømme det. Hvertfall ikke de som kun har motsatt kjønn enn seg selv.

Anonymous poster hash: ce031...8d1

Skrevet

Tror ikke det er så uvanlig. De fleste kvinner ønsker seg en datter og de fleste menn ønsker seg en sønn. Men de færreste vil innrømme det. Hvertfall ikke de som kun har motsatt kjønn enn seg selv.

Det er nok mye sannhet i det, ja...

Skrevet

Her tenker jeg det avgjørende må være om man vil ha et BARN til, ikke en sønn eller datter. Det blir jo helt tåpelig å skulle få en til bare fordi man har et ønske om kjønn.

Anonymous poster hash: 2a7e8...a8e
Skrevet

Her tenker jeg det avgjørende må være om man vil ha et BARN til, ikke en sønn eller datter. Det blir jo helt tåpelig å skulle få en til bare fordi man har et ønske om kjønn.

Anonymous poster hash: 2a7e8...a8e

Ja, det synes jeg og. Så det kommer jeg til å være påpasselig med. Tror egentlig greia er at det, om det er en sønn, er ekstra gøy. Men at en baby er like fullt stas likevel.

Noe annet hadde jeg ikke orket :P Verre er det med foreldrene hans, de liker ikke jenter og ble sure da sistemann var jente. Idioter.

Skrevet

Før jeg ble gravid kunne jeg ønske meg det, ja.

Men nå har jeg ikke noe å innrømme, rett og slett fordi det ikke stemmer lenger. Jeg har tre gutter og har ikke ønsket meg en datter siden den første gutten ble født.

Når jeg er sammen med venninner og deres døtre er det hyggelig, men jeg reiser alltid hjem med en lettelse over å kun ha gutter.

Synd å si det, for "ideelt sett" så kan jeg jo innbille meg hvordan min relasjon til en evt datter skulle ha blitt og alt det der. Drømmebabyen i rosa kyse bleikner når jeg ser de utfordringene de har med sine døtre.

Anonymous poster hash: 02940...0ed

Skrevet

Men nå har jeg ikke noe å innrømme, rett og slett fordi det ikke stemmer lenger. Jeg har tre gutter og har ikke ønsket meg en datter siden den første gutten ble født.

Når jeg er sammen med venninner og deres døtre er det hyggelig, men jeg reiser alltid hjem med en lettelse over å kun ha gutter.

Synd å si det, for "ideelt sett" så kan jeg jo innbille meg hvordan min relasjon til en evt datter skulle ha blitt og alt det der. Drømmebabyen i rosa kyse bleikner når jeg ser de utfordringene de har med sine døtre.

Seriøst.. skal du sitte her og slenge dritt om jenter? Bare fordi du bare har gutter selv, for å føle deg bedre? Det er lavmål! 

Det er mye negativt jeg kunne sagt om gutter, og gutter i barnehagen, men jeg er voksen nok til å forstå at alle unger er forskjellige og at et kjønn ikke er bedre enn et annet kjønn.

Skrevet

Synes det blir litt dumt å fremheve noe ved å trekke ned noe annet.

Anonymous poster hash: e47c9...e08

Skrevet

Du bekrefter akkurat det jeg tenker. Du trenger vel ikke å rakke ned på jenter fordi du bare har gutter selv. Hadde du hatt en datter hadde du ikke hatt disse tankene.

Skrevet

Ja, sjansen er jo der :) Absolutt.. men jeg har hørt at hvis man har 2 av samme kjønn, blir 3.mann mest sannsynlig det samme kjønnet :) !

Det stemmer ikke. Forskjellen er så liten at det er tilnærmet 50/50 uansett. Som noen sa: For hvert barn kaster du mynten på nytt.

Anonymous poster hash: a9c52...757

Skrevet

Du er nok missunnelig på oss som har jenter. Derfor rakker du ned på dem.

Anonymous poster hash: f64e3...034

Skrevet

Seriøst.. skal du sitte her og slenge dritt om jenter? Bare fordi du bare har gutter selv, for å føle deg bedre? Det er lavmål!

Det er mye negativt jeg kunne sagt om gutter, og gutter i barnehagen, men jeg er voksen nok til å forstå at alle unger er forskjellige og at et kjønn ikke er bedre enn et annet kjønn.

Slengte jeg dritt?

Bare fordi du er hårsår trenger du ikke juge opp en fornærmelse som ikke fins der.

Skrevet

For the record: utfordringene med å ha jenter ligger i hva verden rundt dem forlanger av dem, hvordan rammene blir trangere og trangere, hvordan risikoene ved å vokse opp som jente er flere enn da vi selv vokste opp, hvordan kropp, vennskap og prestasjoner skal balansere i livet hennes.

Det mange ikke tar innover seg er hvordan mødrene må gå på eggeskall for å både kunne oppmuntre og gi selvtillit og få henne til å tro hun kan klare ting, men samtidig ikke dytte henne inn i en "flink pike"-rolle der det å klare ting blir alt.

Her er enormt mange råfornærma svar i tråden, og alle som én ser ut til å ha helt andre assosiasjoner til ordet "utfordringer" enn jeg har. Men det sier vel egentlig mer om hva som foregår i deres eget hode enn i mitt?

Påstander om at jeg "rakker ned på jenter" blir bare dobbelt latterlig når det allerede er åpenbart at jeg er jente selv...

Skrevet

For the record: utfordringene med å ha jenter ligger i hva verden rundt dem forlanger av dem, hvordan rammene blir trangere og trangere, hvordan risikoene ved å vokse opp som jente er flere enn da vi selv vokste opp, hvordan kropp, vennskap og prestasjoner skal balansere i livet hennes.

Det mange ikke tar innover seg er hvordan mødrene må gå på eggeskall for å både kunne oppmuntre og gi selvtillit og få henne til å tro hun kan klare ting, men samtidig ikke dytte henne inn i en "flink pike"-rolle der det å klare ting blir alt.

Her er enormt mange råfornærma svar i tråden, og alle som én ser ut til å ha helt andre assosiasjoner til ordet "utfordringer" enn jeg har. Men det sier vel egentlig mer om hva som foregår i deres eget hode enn i mitt?

Påstander om at jeg "rakker ned på jenter" blir bare dobbelt latterlig når det allerede er åpenbart at jeg er jente selv...

Du rakker ned på jenter fordi du ikke har det selv og du er en av de få som bruker det som forsvarsteknikk for å overbevise oss andre om at du er så lykkelig over å slippe å få en datter. Det er jo egentlig bare trist,for din del.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

5 minutter på Leos lekeland og jeg priser meg LYKKELIG for at jeg har 3 jenter og ikke 3 gutter.

Hadde jeg hatt tre gutter hadde jeg nok priset meg like lykkelig for at jeg ikke hadde 3 intrigemakere som skiftet klær 14 ganger om dagen og insisterer på at tyllskjørt og 10 minusgrader er fin-fin kombo.

Kjønn er irrelevant. Det aller beste er det du har. Heldigvis😊

Skrevet

Ja, sjansen er jo der :) Absolutt.. men jeg har hørt at hvis man har 2 av samme kjønn, blir 3.mann mest sannsynlig det samme kjønnet :) !

Finnes det noe statestikk ? Kilder? 3.mann her er gutt.og vi er 6 barn .5 jenter og 1 gutt

Anonymous poster hash: def32...e74

Skrevet

Min far har nok alltid savnet en sønn. Helt til han fikk to svigersønner. Tror han syntes det var utrolig kjekt å ha noen som syntes det var gøy å se fotballkamp sammen med ham og diskutere bil og sånne ting.

Min egen mann har aldri gitt uttrykk for at han ønsket en sønn. Han har tatt de to døtrene våre med på alt han ville hatt en sønn med på. Men vi ble begge i ekstase da nr tre viste seg å være en gutt. Hadde selvsagt blitt glad for ei tulle også, men synes det er spesielt å få oppleve å være guttemamma også <3

Anonymous poster hash: cda84...252

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Dette er bare tull.

Har man 4 gutter fra før er det 51,4 % sannsynlig at nr. 5 er gutt.

Har man 4 jenter fra før er det 49,5 % sannsynlig at nr. 5 er gutt.

Forskjellene er marginale. I det store og det hele er det 50/50 uavhengig av hva man har fra før.

https://www.ssb.no/a/samfunnsspeilet/utg/200903/01/tab-2009-06-15-02.html

Endret av Darwinia:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...