Gå til innhold

Lavkarbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på ketolyse, som er streng lavkarbo. Har gått ned 17 kilo, og er fornøyd med det

Anonymous poster hash: 659f3...87d

Hva er typisk dagsmeny for deg? :-)

Anonymous poster hash: 9139b...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på ketolyse, som er streng lavkarbo. Har gått ned 17 kilo, og er fornøyd med det

Jeg går også på ketolysekuren.

Veldig bra jobba! Hvor lang tid brukte du på å gå ned de 17 kiloene?

Anonymous poster hash: 56a7d...c5a

Skrevet

Hva er typisk dagsmeny for deg? :-)

Jeg er veldig enkel i matveien og spiser mye det samme. Her er noe av det jeg pleier å spise :

Frokost :

- 2 lavkarboknekkebrød med pålegg som smør, frokostsalat, ost og skinke. Majones og salami.

- eggerøre og røkt ørret eller spekeskinke

- 2 kokte egg + reker i majones

- avocado og reker

- tallerken med litt av hvert av det jeg finner i kjøleskapet. F.eks 1 kokt egg, kokt skinke, reker, grønnsaker, osteskive

- 1 lavkarbo brødskive med skinke og ost

Lunsj :

- omelett med ost og skinke

- salat med kylling

- middagsrester

Middag :

- ovnsbakt laks eller ørret med ovnsbakte grønnsaker (brokkoli, paprika, blomkål, løk, squash)

- kotelett med salat, paprika, agurk, squash og litt olje/rømme med krydder eller dressing over. Litt rømme ved siden av

- Kjøttdeig og løk surret i litt matfløte, serveres med salat

- squasspagetti med kjøttdeig

- hamburger med ost, noen ganger lavkarbohamburgerbrød, serveres med salat

- grillet kyllinglår med salat

Spiser det meste av rene kjøtt, kylling og fisk. Med ovnsbakte grønnsaker, dampede grønnsaker, ostegratinerte grønnsaker, salat eller blomkålmos

Kvelds :

Jeg spiser sjelden noe på kvelden med mindre jeg er veldig sulten, noe jeg sjelden er. Man kan i blant spise noen bær, nøtter eller lage meg litt ostechips

Har agurk, paprika og squash i skiver som tilbehør til alle måltider,  uansett hva jeg spiser

Skrevet

Jeg brukte 11 uker. Du da?

Skrevet

Takk for svar :-) blir litt forvirret jo mer jeg leser: noen skriver at man ikke skal tenke på kalorier, bare pøse på og spise så mye man vil så lenge det ikke inneholder karbo. Andre mener at man bør ligge på 1500 kcal daglig og ikke spise for mye fett. Noen tanker om dette?

Hi

Skrevet

Takk for svar :-) blir litt forvirret jo mer jeg leser: noen skriver at man ikke skal tenke på kalorier, bare pøse på og spise så mye man vil så lenge det ikke inneholder karbo. Andre mener at man bør ligge på 1500 kcal daglig og ikke spise for mye fett. Noen tanker om dette?

Hi

Det viktigste er at du bestemmer deg for kun 1 retning, en retning som passer for deg. Ikke prøv deg på en mellomløsning, det kan ofte føre deg opp i vekt.

Skrevet

Jeg brukte 11 uker. Du da?

Wow! Det er jo kjempebra! Jeg er bare på uke 2, men har allerede gått ned 3 kilo. Ny veiing på søndag :)

Skrevet

Wow! Det er jo kjempebra! Jeg er bare på uke 2, men har allerede gått ned 3 kilo. Ny veiing på søndag :)

Jeg er ganske overvektig og skal ned minst 20 til,  så da går det gjerne litt fort i starten. Lykke til :)

Skrevet

Dag 4. Ned 1 kilo. Sikkert vann. Men har også trent mye, så kan jo være litt muskelvekst også der. :)

Anonymous poster hash: a245e...14c

Skrevet

Hva spiser du? Kanskje jeg kan få noen nye ideer :)

Skrevet

Hva spiser du? Kanskje jeg kan få noen nye ideer :)

Jeg skal ned 15 kilo for å nå trivselsvekta mi. Det går fort nå i begynnelsen ettersom mye er vann, men skal komme i gang med treninga i neste uke i håp om at det skal få fortgang i ting :)

Jeg prøver ligge på 1500 kcal om dagen og bruker lifesum for å regne ut forholdet mellom karbohydrater, fett og protein. Den største utfordringa er egentlig å få i seg nok fett og ikke for mye proteiner.

Til frokost lager jeg chiagrøt eller spiser tyrkisk yoghurt med noen linfrø og kokosflak. Lunsj er gjerne middagsrester eller en salat med egg, kylling eller skinke og en del ost. Spiser alltid babybel-ost som mellommåltid sammen med paprika eller selleri. Til middag prøver jeg ut en ny oppskrift stort sett hver dag. Følger mange blogger og profiler på instagram for inspirasjon. Blir veldig mye blomkål i ulike former, men spiser utrolig mye god mat. Føler meg veldig mye mer opplagt og er i generelt mye bedre form enn når jeg spiser karbohydrater, så tror dette er en kost jeg kommer til å holde meg til selv etter at jeg har gått ned de ønskede kiloene.

Skrevet

Dag 4. Ned 1 kilo. Sikkert vann. Men har også trent mye, så kan jo være litt muskelvekst også der. :)

Anonymous poster hash: a245e...14c

Så bra! Merker det går fort i begynnelsen og det hjelper jo veldig på motivasjonen 😊

Skrevet

Jeg skal ned 15 kilo for å nå trivselsvekta mi. Det går fort nå i begynnelsen ettersom mye er vann, men skal komme i gang med treninga i neste uke i håp om at det skal få fortgang i ting :)

Jeg prøver ligge på 1500 kcal om dagen og bruker lifesum for å regne ut forholdet mellom karbohydrater, fett og protein. Den største utfordringa er egentlig å få i seg nok fett og ikke for mye proteiner.

Til frokost lager jeg chiagrøt eller spiser tyrkisk yoghurt med noen linfrø og kokosflak. Lunsj er gjerne middagsrester eller en salat med egg, kylling eller skinke og en del ost. Spiser alltid babybel-ost som mellommåltid sammen med paprika eller selleri. Til middag prøver jeg ut en ny oppskrift stort sett hver dag. Følger mange blogger og profiler på instagram for inspirasjon. Blir veldig mye blomkål i ulike former, men spiser utrolig mye god mat. Føler meg veldig mye mer opplagt og er i generelt mye bedre form enn når jeg spiser karbohydrater, så tror dette er en kost jeg kommer til å holde meg til selv etter at jeg har gått ned de ønskede kiloene.

Hvorfor teller du kalorier i tillegg til karbohydrater? trodde ikke man skulle gjøre det på ketolyse

Skrevet

Det er dette jeg er så forvirret over 😱 Er redd for å få i meg, er jo veldig mye kalorier i fett..,

Hi

Skrevet

Det er dette jeg er så forvirret over Er redd for å få i meg, er jo veldig mye kalorier i fett..,

Hi

Mem hvis du velger lavkarbo, så skal man jo ha i seg fett siden man kutter på karbohydrater. Men man trenger ikke å bade i fett

Skrevet

Det er dette jeg er så forvirret over 😱 Er redd for å få i meg, er jo veldig mye kalorier i fett..,

Hi

Om du prøver å registrere i en uke vil du bli overrasket over at du ikke kommer til å orke så mye mat og derfor ikke får i deg så mange kcal som en skulle trodd 😊

Skrevet

Hvorfor teller du kalorier i tillegg til karbohydrater? trodde ikke man skulle gjøre det på ketolyse

Mange delte meninger om dette. Når jeg la inn vektmål og ønsket diett var det det jeg ble anbefalt i lifesum. Har lest mange delte meninger om dette på lavkarbo-forum, men mener det står i ketolysekur-boken at en bør ligge rundt 1500 kcal per dag. Da går man jo i underskudd når det gjelder kalorier også. Tror forholdet mellom karbohydrater, fett og proteiner har mest og si egentlig. Sliter faktisk med å få i meg så mye som 1500 kcal hver dag...

Skrevet

Mange delte meninger om dette. Når jeg la inn vektmål og ønsket diett var det det jeg ble anbefalt i lifesum. Har lest mange delte meninger om dette på lavkarbo-forum, men mener det står i ketolysekur-boken at en bør ligge rundt 1500 kcal per dag. Da går man jo i underskudd når det gjelder kalorier også. Tror forholdet mellom karbohydrater, fett og proteiner har mest og si egentlig. Sliter faktisk med å få i meg så mye som 1500 kcal hver dag...

Takk for svar :) Tror ikke jeg har sett det i ketolyseboka, har kanskje oversett det. Jeg tenker ikke på kalorier i det hele tatt, jeg regner heller ikke ut forhold mellom karbohydrater, fett og proteiner. Jeg regner kun karbohydrater, og det har funket bra for meg. Tror jeg hadde blitt helt opphengt hvis jeg skulle regnet ut alt det, synes det holder lenge med å regne ut karbohydratene

Skrevet

Mem hvis du velger lavkarbo, så skal man jo ha i seg fett siden man kutter på karbohydrater. Men man trenger ikke å bade i fett

Fett gjør at du holder deg mett mye lengre,ikke minst får du jevnere energi. Fett er bra for hud, hormoner, fordøyelse osv i tillegg så spis med god samvittighet 😊

Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...