Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #1 Skrevet 15. februar 2017 Noen som har gode erfaringer med lavkarbo? Vurderer å legge om kostholdet. Anonymous poster hash: 9139b...248
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #2 Skrevet 15. februar 2017 Ingen?:-) Anonymous poster hash: 9139b...248
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #3 Skrevet 15. februar 2017 Søk opp lavkarboblogger for å hente inspirasjon, tips til mat og fallgruver. Det som er riktig for meg, er nødvendigvis ikke riktig for deg. Og man bør legge om livsstilen helt og tenke annerledes. Anonymous poster hash: 2873f...e2d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #4 Skrevet 15. februar 2017 En venninne av søsteren min kjører kosthold i form av LCHF. Hun gikk ned 4 cm rundt midjen på 2 uker, men da spiste hun kun 10-15 gram karbohydrater per dag. Jeg merker selv at etter jeg reduserte inntak av karbohydrater er vekta stabil, føler meg friskere og har jevn og god energi. Da jeg spiste mye karbohydrater kunne jeg "gå i kjelleren" av sult, men slik er det ikke nå. Kommer aldri til å gå tilbake til ett høykarbokosthold igjen. Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #5 Skrevet 15. februar 2017 Jeg er på dag 5 idag. Spiser rundt 15-18g karbohydrater. Vekta viste 3 kg mindre idag. (Sikkert en del vann) Er aldri sulten og spiser mye god mat. Har slanket meg 30 kg før på å redusere kaloriene, men da endte jeg opp med å gå mye sulten og bli veldig lei av mager mat. Nå går det i røkelaks og eggerøre, tomat, agurk og paprika, eller omelett med fløte, skinke og ost, eller to stekte egg med 5 skiver bacon pluss grønnsaker til frokost og evt lunsj. Mye avokado, reker, kjøtt, fisk, majones, seterrømme, meierismør, fleskesvor, litt mandler og cottage cheese, oster, oliven og fetaost og alle grønnsaker som vokser over jorda unntatt mais. Er mett veldig lenge etter hvert måltid og kjenner ikke noe sult. Skal ned 25 kilo og tenker at dette kostholdet kan jeg leve med. Savner selvfølgelig iskaffe og diverse andre uvaner jeg har hatt, men det går vel over med tiden. Synes det er veldig gøy når jeg ser at det skjer noe på vekta og jeg samtidig føler jeg spiser veldig godt og mye. Anonymous poster hash: fc546...a19
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #6 Skrevet 15. februar 2017 Jeg er på dag 5 idag. Spiser rundt 15-18g karbohydrater. Vekta viste 3 kg mindre idag. (Sikkert en del vann) Er aldri sulten og spiser mye god mat. Har slanket meg 30 kg før på å redusere kaloriene, men da endte jeg opp med å gå mye sulten og bli veldig lei av mager mat. Nå går det i røkelaks og eggerøre, tomat, agurk og paprika, eller omelett med fløte, skinke og ost, eller to stekte egg med 5 skiver bacon pluss grønnsaker til frokost og evt lunsj. Mye avokado, reker, kjøtt, fisk, majones, seterrømme, meierismør, fleskesvor, litt mandler og cottage cheese, oster, oliven og fetaost og alle grønnsaker som vokser over jorda unntatt mais. Er mett veldig lenge etter hvert måltid og kjenner ikke noe sult. Skal ned 25 kilo og tenker at dette kostholdet kan jeg leve med. Savner selvfølgelig iskaffe og diverse andre uvaner jeg har hatt, men det går vel over med tiden. Synes det er veldig gøy når jeg ser at det skjer noe på vekta og jeg samtidig føler jeg spiser veldig godt og mye. Anonymous poster hash: fc546...a19 Lavkarbo er genialt 😊 Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #7 Skrevet 15. februar 2017 Gikk på dette i en periode, men ble VELDIG matlei etterhvert. Følte meg konstant mett på en ekkel måte. Pluss at innimellom må man jo skeie ut, for eksempel var jeg på tur med jobben hvor det ble endel alkohol samt mat på restauranter i ca 6 dager. Jeg fikk så mye vann i kroppen og følte meg som den svampen. Gikk opp 4 kg på de 6 dagene, og det føltes ikke bra i det hele tatt. Bestemte meg for å slutte da jeg ikke fant noen glede i mat lenger, savnet pasta og brød, kunne ikke ta et kakestykke engang uten å "ødelegge alt" følte jeg. Ble som en besettelse for meg, på en dårlig måte. Nå går jeg på periodisk faste, dvs at jeg spiser som normalt når jeg spiser, men spiser innenfor et vindu på 8 timer. Dvs at jeg ikke spiser frokost før lunsj (er aldri sulten før da normalt heller), spiser da gjerne eggerøre med en brødskive og diverse kjøttpålegg, gjerne litt salat og slikt ved siden av. Og creme fraiche til Deretter spiser jeg normal middag i 17-18 tiden. Etter det klarer jeg å holde meg mett frem til lunsj neste dag. Er heller ikke nazi nå, dvs at jeg kan spise ting om det er noe sosialt eks. Merker at jeg er mer fornøyd nå og at vekten har gått ned på et nivå som jeg trives med, og den er blitt stabil der. Før dette hadde jeg forresten en periode på et par mnd hvor jeg kjørte 5/2 dietten. Google den. Da gikk jeg ned opptil en kg i uka. Ikke noe vanskelig å overholde heller da man kan spise normalt resten av dagene bortsett fra to valgfrie fastedager i uken hvor man spiser max 500 kcal. Det var egentlig deilig, for jeg følte at jeg fikk renset kroppen litt på disse dagene. Poenget her er at man lurer kroppen til å forbrenne mer på de dagene man ikke faster da det ikke er stabilitet i kaloriinntaket. Dersom man derimot sulter seg over flere dager/uker vil kroppen gå i sparemodus og du vil ikke forbrenne noe etterhvert. Kjører på en måte litt lavkarbo nå også, det vil si at jeg tenker mer over hva jeg spiser, og spiser kanskje ubevisst mer grønnsaker og proteiner enn karbohydrater. Men det er ikke noe jeg merker noe av i hverdagen. Får i meg nok karbohydrater til å ikke føle hungeren etter det og spiser jo en del pasta (men da gjerne fullkorn). Anonymous poster hash: 8bcad...313
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #8 Skrevet 15. februar 2017 Gikk på dette i en periode, men ble VELDIG matlei etterhvert. Følte meg konstant mett på en ekkel måte. Pluss at innimellom må man jo skeie ut, for eksempel var jeg på tur med jobben hvor det ble endel alkohol samt mat på restauranter i ca 6 dager. Jeg fikk så mye vann i kroppen og følte meg som den svampen. Gikk opp 4 kg på de 6 dagene, og det føltes ikke bra i det hele tatt. Bestemte meg for å slutte da jeg ikke fant noen glede i mat lenger, savnet pasta og brød, kunne ikke ta et kakestykke engang uten å "ødelegge alt" følte jeg. Ble som en besettelse for meg, på en dårlig måte. Nå går jeg på periodisk faste, dvs at jeg spiser som normalt når jeg spiser, men spiser innenfor et vindu på 8 timer. Dvs at jeg ikke spiser frokost før lunsj (er aldri sulten før da normalt heller), spiser da gjerne eggerøre med en brødskive og diverse kjøttpålegg, gjerne litt salat og slikt ved siden av. Og creme fraiche til Deretter spiser jeg normal middag i 17-18 tiden. Etter det klarer jeg å holde meg mett frem til lunsj neste dag. Er heller ikke nazi nå, dvs at jeg kan spise ting om det er noe sosialt eks. Merker at jeg er mer fornøyd nå og at vekten har gått ned på et nivå som jeg trives med, og den er blitt stabil der. Før dette hadde jeg forresten en periode på et par mnd hvor jeg kjørte 5/2 dietten. Google den. Da gikk jeg ned opptil en kg i uka. Ikke noe vanskelig å overholde heller da man kan spise normalt resten av dagene bortsett fra to valgfrie fastedager i uken hvor man spiser max 500 kcal. Det var egentlig deilig, for jeg følte at jeg fikk renset kroppen litt på disse dagene. Poenget her er at man lurer kroppen til å forbrenne mer på de dagene man ikke faster da det ikke er stabilitet i kaloriinntaket. Dersom man derimot sulter seg over flere dager/uker vil kroppen gå i sparemodus og du vil ikke forbrenne noe etterhvert. Kjører på en måte litt lavkarbo nå også, det vil si at jeg tenker mer over hva jeg spiser, og spiser kanskje ubevisst mer grønnsaker og proteiner enn karbohydrater. Men det er ikke noe jeg merker noe av i hverdagen. Får i meg nok karbohydrater til å ikke føle hungeren etter det og spiser jo en del pasta (men da gjerne fullkorn). Anonymous poster hash: 8bcad...313 Jeg har lekt litt med tanken på å kjøre 5:2-dietten. Kan du fortelle litt mer om det? Hva spiste du på fastedagene? Hvordan var det å være på jobb? Kunne du drikke kaffe eller te? Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #9 Skrevet 15. februar 2017 Jeg har lekt litt med tanken på å kjøre 5:2-dietten. Kan du fortelle litt mer om det? Hva spiste du på fastedagene? Hvordan var det å være på jobb? Kunne du drikke kaffe eller te? Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6 Hadde fastedager søndag og torsdag. Søndag var det veldig deilig å faste etter ofte å ha spist litt mer usunt i helgen. Da kunne jeg også faste mens jeg var hjemme og brukte sånn sett mindre energi. På fastedagene er det greit å ha faste ting å spise. Til lunsj spiste jeg ofte et kokt egg og et par tomater. Jeg vekslet mellom to ting til middag, enten en kyllingfilet eller en laksefilet, stekt i ovnen uten noe som helst smør eller olje. Tilbehøret var broccoli. Det metter godt og er lite kalorier. Tingen er å spise det med mest volum og minst kalorier. Det som er bra med denne dietten er at magesekken også minsker, og du spiser automatisk litt mindre de dagene du ikke faster også, selv om du i teorien skal gå ned ved å spise det du har lyst på (innen rimelighetens mengder) de dagene du ikke faster. Anonymous poster hash: 8bcad...313
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #10 Skrevet 15. februar 2017 Hadde fastedager søndag og torsdag. Søndag var det veldig deilig å faste etter ofte å ha spist litt mer usunt i helgen. Da kunne jeg også faste mens jeg var hjemme og brukte sånn sett mindre energi. På fastedagene er det greit å ha faste ting å spise. Til lunsj spiste jeg ofte et kokt egg og et par tomater. Jeg vekslet mellom to ting til middag, enten en kyllingfilet eller en laksefilet, stekt i ovnen uten noe som helst smør eller olje. Tilbehøret var broccoli. Det metter godt og er lite kalorier. Tingen er å spise det med mest volum og minst kalorier. Det som er bra med denne dietten er at magesekken også minsker, og du spiser automatisk litt mindre de dagene du ikke faster også, selv om du i teorien skal gå ned ved å spise det du har lyst på (innen rimelighetens mengder) de dagene du ikke faster. Anonymous poster hash: 8bcad...313 Det var helt ok å være på jobb forresten. La meg tidlig på fastedagene, da jeg merket at jeg ble litt sulten og fikk litt mindre energi på kvelden. Anonymous poster hash: 8bcad...313
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #11 Skrevet 15. februar 2017 Det var helt ok å være på jobb forresten. La meg tidlig på fastedagene, da jeg merket at jeg ble litt sulten og fikk litt mindre energi på kvelden. Anonymous poster hash: 8bcad...313 Hvordan reagerte din omgangskrets? Jeg lurer fortsatt på om du kan drikke kaffe og te? Jeg er avhengig av kaffen på morgenen. Når jeg jobber aftenvakt er jeg avhengig av en kopp kaffe 😛 Det jeg også tenker litt på, er om jeg kan risikere å gi datteren min på 2,5 år ett anstrengt forhold til mat ved å kjøre 5:2-dietten? Hvor lenge har du kjørt denne dietten? Hvor lang tid tok det før kroppen ble vant til det? Oi, her ble det mange spørsmål 😀 Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #12 Skrevet 15. februar 2017 Hvordan reagerte din omgangskrets? Jeg lurer fortsatt på om du kan drikke kaffe og te? Jeg er avhengig av kaffen på morgenen. Når jeg jobber aftenvakt er jeg avhengig av en kopp kaffe Det jeg også tenker litt på, er om jeg kan risikere å gi datteren min på 2,5 år ett anstrengt forhold til mat ved å kjøre 5:2-dietten? Hvor lenge har du kjørt denne dietten? Hvor lang tid tok det før kroppen ble vant til det? Oi, her ble det mange spørsmål Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6 Kan drikke alt du vil uten kalorier, her er det kun kalorier som teller. Omgangskretsen visste ikke så mye om det, da jeg bor alene med sønnen min. Lunsjen spiste jeg litt før de andre da jeg var sulten og ville ha litt mat. Middag spiste jeg sammen med sønnen min, bare at jeg da ikke spiste tilbehør som pasta, poteter eller ris. Var iallefall ingen som merket noe spesielt. Og middagsporsjonen ble jo forholdsvis stor med såpass mye brokkoli og et stk 125 g laks eller en kyllingfilet. Tror datteren din er litt for liten til å merke dette, og du klarer fint å kamuflere det tror jeg. Kjørte den i et par mnd og gikk så over til Periodisk Faste. Kroppen ble vant til det fra første gang, det føltes bare deilig å kjenne litt på sulten og føle at kroppen jobbet litt ekstra. Anonymous poster hash: 8bcad...313
Nullstress;) Skrevet 15. februar 2017 #13 Skrevet 15. februar 2017 Jeg spiser går på moderat karbo. Spiser mellom.40 og 100 g pr dag. Koser meg i på lørdagen, da blir det mer. Holder meg unna brød, pasta, ris, poteter og sukker. Ellers spiser jeg alt. Knekkebrød, nesten all frukt, grønnsaker,salat, kjøtt, nøtter, meieriprodukter, egg osv. Har gått ned de 8 kg jeg skulle ned, holdt meg der. Magen er mye bedre, ikke oppblåst og vondt noe mer. Huden er mye finere,ingen kviser. Og blodsukkeret er mer stabilt. Prøv, det kan hende du klarer deg på moderat karbo og ikke lavkarbo. Jeg unner meg også noe ekstra i gode lag som bursdager osv.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 Jeg spiser går på moderat karbo. Spiser mellom.40 og 100 g pr dag. Koser meg i på lørdagen, da blir det mer. Holder meg unna brød, pasta, ris, poteter og sukker. Ellers spiser jeg alt. Knekkebrød, nesten all frukt, grønnsaker,salat, kjøtt, nøtter, meieriprodukter, egg osv. Har gått ned de 8 kg jeg skulle ned, holdt meg der. Magen er mye bedre, ikke oppblåst og vondt noe mer. Huden er mye finere,ingen kviser. Og blodsukkeret er mer stabilt. Prøv, det kan hende du klarer deg på moderat karbo og ikke lavkarbo. Jeg unner meg også noe ekstra i gode lag som bursdager osv. Du sier du holder deg unna brød, men knekkebrød går jo også under kategorien brødmat. Jeg har kuttet ned på karbohydrater og merker samme forbedringer som deg 😊 Etter at jeg kuttet ut meieriprodukter er kvisene nesten borte 😊 Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6
Nullstress;) Skrevet 15. februar 2017 #15 Skrevet 15. februar 2017 Du sier du holder deg unna brød, men knekkebrød går jo også under kategorien brødmat. Jeg har kuttet ned på karbohydrater og merker samme forbedringer som deg 😊 Etter at jeg kuttet ut meieriprodukter er kvisene nesten borte 😊 Anonymous poster hash: 7e6ba...8d6 I en brødskive er det mellom 10 og 15 g karbohydrater, og i ett knekkebrød er det mellom 3 og 6 g. Så en vesentlig forskjell er der jo 😉
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #16 Skrevet 15. februar 2017 I en brødskive er det mellom 10 og 15 g karbohydrater, og i ett knekkebrød er det mellom 3 og 6 g. Så en vesentlig forskjell er der jo Hvilke knekkebrød er så lav på karbohydrater? Anonymous poster hash: 659f3...87d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #17 Skrevet 15. februar 2017 Jeg går på ketolyse, som er streng lavkarbo. Har gått ned 17 kilo, og er fornøyd med det Anonymous poster hash: 659f3...87d
Nullstress;) Skrevet 15. februar 2017 #18 Skrevet 15. februar 2017 Hvilke knekkebrød er så lav på karbohydrater? Anonymous poster hash: 659f3...87d Brisk sine inneholder 2-3 g pr knekkebrød. Jeg spiser rugsprø, som inneholder 6 g pr. Lager man selv, kan man vel få de ned i nesten 0 g. Google lavkarbo knekkebrød.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #19 Skrevet 15. februar 2017 I en brødskive er det mellom 10 og 15 g karbohydrater, og i ett knekkebrød er det mellom 3 og 6 g. Så en vesentlig forskjell er der jo 😉 Det tror jeg kommer VELDIG an på hvilket brød og hvilket knekkebrød, du. For i prinsippet er ikke en deig annet enn en deig, og man kan lage både brød og knekkebrød av den samme, man bare steker det ene til vannet er borte. Anonymous poster hash: d7624...69b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #20 Skrevet 15. februar 2017 Brisk sine inneholder 2-3 g pr knekkebrød. Jeg spiser rugsprø, som inneholder 6 g pr. Lager man selv, kan man vel få de ned i nesten 0 g. Google lavkarbo knekkebrød. Hvis du tenker på Brisk sine glutenfrie lavkarbo knekkebrød, så inneholder de bare 1,1 karbohydrat pr knekkebrød. Jeg håpte du hadde tips om noen andre enn brisk på 2-3 g, søren au Er litt lei av brisk sine Anonymous poster hash: 659f3...87d
Hønemor30 Skrevet 15. februar 2017 #21 Skrevet 15. februar 2017 Hvis du tenker på Brisk sine glutenfrie lavkarbo knekkebrød, så inneholder de bare 1,1 karbohydrat pr knekkebrød. Jeg håpte du hadde tips om noen andre enn brisk på 2-3 g, søren au Er litt lei av brisk sine Anonymous poster hash: 659f3...87d Lag selv 😊 Da kan du variere ingrediensene slik du selv vil 😊
Nullstress;) Skrevet 15. februar 2017 #22 Skrevet 15. februar 2017 Det tror jeg kommer VELDIG an på hvilket brød og hvilket knekkebrød, du. For i prinsippet er ikke en deig annet enn en deig, og man kan lage både brød og knekkebrød av den samme, man bare steker det ene til vannet er borte. Anonymous poster hash: d7624...69b Det kan godt hende du har rett i det, men for meg gjelder det å telle g karbohydrater. Og får jeg mindre g fra ett knekkebrød enn jeg gjør fra en brødskive, så spiser jeg knekkebrødene. Dessuten er det snakk om to knekkebrød til lunsj, det er det hele.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #23 Skrevet 15. februar 2017 Takk for svar alle sammen :-) hvor rask begynte vekta å gå nedover? Hi Anonymous poster hash: 9139b...248
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #24 Skrevet 15. februar 2017 Kan drikke alt du vil uten kalorier, her er det kun kalorier som teller. Omgangskretsen visste ikke så mye om det, da jeg bor alene med sønnen min. Lunsjen spiste jeg litt før de andre da jeg var sulten og ville ha litt mat. Middag spiste jeg sammen med sønnen min, bare at jeg da ikke spiste tilbehør som pasta, poteter eller ris. Var iallefall ingen som merket noe spesielt. Og middagsporsjonen ble jo forholdsvis stor med såpass mye brokkoli og et stk 125 g laks eller en kyllingfilet. Tror datteren din er litt for liten til å merke dette, og du klarer fint å kamuflere det tror jeg. Kjørte den i et par mnd og gikk så over til Periodisk Faste. Kroppen ble vant til det fra første gang, det føltes bare deilig å kjenne litt på sulten og føle at kroppen jobbet litt ekstra. Anonymous poster hash: 8bcad...313 Hvorfor gikk du over til periodisk faste i stedet for 5:2? Anonymous poster hash: 5b7a9...0ae
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #25 Skrevet 15. februar 2017 Hvorfor gikk du over til periodisk faste i stedet for 5:2? Anonymous poster hash: 5b7a9...0ae Fordi jeg begynte å nærme meg matchvekt og så hørte jeg om dette. Ville prøve å starte med noe jeg kunne ha som en livsstil. Og siden jeg ikke er noe frokostmenneske så passet dette perfekt for meg. De siste kiloene har gått sakte men sikkert nedover siden da, og nå er jeg der jeg vil være. Om jeg skeier ut innimellom er dette heller ikke noe stress. Kroppen har på en måte stabilisert seg 😊 Anonymous poster hash: 8bcad...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå