Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #26 Skrevet 14. februar 2017 Og hvis hi hadde skrevet at det var mannen som var utro for 15 år siden og at han nå skulle møte denne dama igjen? Da hadde hele DIB bedt henn komme seg unna drittsekken så fort som mulig Anonymous poster hash: 19bef...4dc Hear hear! 👏 Anonymous poster hash: bf491...965
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #27 Skrevet 14. februar 2017 Det er spennende å få oppmerksomhet. Det er godt å føle at man lever. Problemet er at det er en av grunnene til at folk er utro. Du hadde neppe planer om å være det for 15 år siden. Du har ikke planer om det nå heller. Jeg unner deg å møte han, men ikke at du ender opp med å være utro, bli oppdaget, forhold går dukken etc. Uskyldig hverdagsspenning er ok. Flørting er ok. Den dagen jeg ikke har interesse av å flørte med andre er jeg følelsesmessig ødelagt tror jeg og bør avlives hos dyrlegen. Bare husk at første skritt til å være utro er å møte folk. Du tar en risiko og vet ikke hvordan dette ender. Lykke til. Anonymous poster hash: 91fa5...ce5
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #28 Skrevet 14. februar 2017 "Gjør mot andre slik du vil de skal gjøre mot deg". For å snu det, ville du følt deg respektert og verdsatt hvis mannen din stakk ut for å møte en dame han hadde vært utro mot for 15 år siden? Anonymous poster hash: 1a8c4...7c5
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #29 Skrevet 14. februar 2017 Man "skader" ikke andre ved å ligge med noen. Der er ingen tredjepart som har noe med hvem du har samleie med, vet du. Men der fins en masse konvensjoner i samfunnet. Og de påfører deg og en del andre slike vrangforestillinger; som at man kan "tilhøre" et annet menneske og at det finnes en eller annen person i verden som har lov å mene noe om hva du bruker slufsa di til. Men det er altså feil. Anonymous poster hash: 9cf21...902 Hvis man tenker sånn så trenger man ikke gå inn i et monogamt forhold. Man eier ikke en annen person, men man har rett til å stille krav til personen man er i forhold med. Hvis du ikke er enig, ikke bli sammen med denne personen. Hvis HI, du eller andre synes det er så fælt å bli "eid" så får dere være ærlige om det. Ikke si en ting (godta monogami/late som at det er det dere ønsker) og så gå å være utro. Løgn og bedrag er løgn og bedrag uansett hvilke unnskyldninger man bruker, "sammfunnskonvensjoner" osv. Guess what, dette er et fritt land - det er ingen som vil fengsle deg om du vil ha et åpent forhold. Det er kanskje ikke så sosialt akseptert ennå men jo flere som er ærlige om hva slags forhold de egentlig ønsker, desto raskere vil holdningene endre seg. Å gå bak ryggen på noen bare øker stigmaet, fordi det sårer og skader uskyldige tredjeparter som helt berettighet trodde at premissene for forholdet var noe annet. Anonymous poster hash: 262fd...088
Luksusdyret Skrevet 14. februar 2017 #30 Skrevet 14. februar 2017 Og som nevnt forteller det en hel del om kvinners verdi. Er hun menneskelig i då stor grad at hun gjør feil i sitt liv, så er det helt i orden - bare det ikke er knyttet noe seksuelt til den feilen. Da er hun verre enn en prostituert, og "fortjener" å kalles tøs. Det er sånne middelalderske holdninger som gjør sharia-tilhengere alle tjenester. Anonymous poster hash: 9cf21...902 Når du bevisst velger å møte en som du har vært utro med tidligere, vitner det om totalt manglende respekt for mannen. Hvorfor skriver du forresten om "evne til å være seksuelt avholdende?" Man trenger da virkelig ikke være avholdende når man har en mann. De fleste av oss har sex med mannen vet du...
Luksusdyret Skrevet 14. februar 2017 #31 Skrevet 14. februar 2017 Hvis man tenker sånn så trenger man ikke gå inn i et monogamt forhold. Man eier ikke en annen person, men man har rett til å stille krav til personen man er i forhold med. Hvis du ikke er enig, ikke bli sammen med denne personen. Hvis HI, du eller andre synes det er så fælt å bli "eid" så får dere være ærlige om det. Ikke si en ting (godta monogami/late som at det er det dere ønsker) og så gå å være utro. Løgn og bedrag er løgn og bedrag uansett hvilke unnskyldninger man bruker, "sammfunnskonvensjoner" osv. Guess what, dette er et fritt land - det er ingen som vil fengsle deg om du vil ha et åpent forhold. Det er kanskje ikke så sosialt akseptert ennå men jo flere som er ærlige om hva slags forhold de egentlig ønsker, desto raskere vil holdningene endre seg. Å gå bak ryggen på noen bare øker stigmaet, fordi det sårer og skader uskyldige tredjeparter som helt berettighet trodde at premissene for forholdet var noe annet. Anonymous poster hash: 262fd...088 Enig der. Det er ikke sexen i seg selv, men bedrag og løgner som er problemet. De fleste som er gift har lovet å være trofast. Da regner man med at partneren forholder seg til det. På samme måte som Hi hadde steilet hvis en samarbeidspartner eller arbeidsgiver brøt kontrakten uten videre bak ryggen på HI, vil de fleste steile hvis deres mann velger å være utro. Hvis man ønsker å ligge med alt og alle, bør man opplyse om dette til partner FØR man gifter seg. Mange par har polygame forhold, åpne forhold, swingers og så videre. Men det forutsetter at begge vet og er enige at det er slik de ønsker å leve. De aller fleste anser eksklusivt forhold som ekteskap som nettopp det - eksklusivt. I et eksklusivt forhold er det ikke plass til å invitere andre til sengs. Vil man pule rundt - vær så god, vær singel eller finn likesinnet partner som også ønsker åpent forhold. Det som er interessant, er at de fleste utro mennesker aldri hadde akseptert hvis deres partner var utro. Det har vært flere tråder om det på DiB. Dobbeltmoral lenge leve.
Luksusdyret Skrevet 14. februar 2017 #32 Skrevet 14. februar 2017 "Avholdenhet overfor alle andre enn ett individ", da. La oss kalle det det i stedet. Og fortsatt syns jeg ikke det gjør folk til noe spesielt mer verdifulle bare fordi de klarer å klemme låra sammen i visse "gale" situasjoner, men sprer dem i "riktig" setting. Anonymous poster hash: 9cf21...902 Men da bør man opplyse mannen sin FØR ekteskapet at man ønsker å ha den friheten å kunne ligge med andre når man ønsker. På samme måte som aseksuelle mennesker bør opplyse partner før ekteskap at forholdet vil bli å leve i sølibat. Homofile mennesker bør opplyse om dette til sin heterofile partner hvis de ønsker å gifte seg som "skjul" for sin legning. Og så videre. Det er ikke snakk om sex og frihet, men om ærlighet. Et forhold som er inngått på feil premisser vil aldri fungere.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #33 Skrevet 14. februar 2017 Klart man kan ha sex med hvem man vil, men ikke lyv til partneren om det da. Om noen synes det er ok kan man leve i åpent forhold, de som ikke aksepterer det kan velge å gå. Vi er forskjellig, det finnes ikke en fasit. Å gå bak ryggen på noen er bedritent uansett grunn. Anonymous poster hash: 2d16d...094
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #34 Skrevet 14. februar 2017 Så klart er det spennende å føle seg ønsket. Har kjent på det samme, dog uten utroskap etc. Men du er i et forhold og har derfor ansvar for å frastå fra fristelsen. Er bare tull av deg å tro at du kan møte han uten at det skjer noe. Hold deg unna, eller respekterer mannen din nok til å fortelle det. Anonymous poster hash: 30570...3d2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #35 Skrevet 14. februar 2017 Og hvis hi hadde skrevet at det var mannen som var utro for 15 år siden og at han nå skulle møte denne dama igjen? Da hadde hele DIB bedt henn komme seg unna drittsekken så fort som mulig Anonymous poster hash: 19bef...4dc Ja, selvfølgelig hadde de det! Hi, håper ikke du er så dum og tankeløs at du drar og møter denne mannen. Ha litt respekt for mannen din. Anonymous poster hash: 3cb06...1d6
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #36 Skrevet 14. februar 2017 Hvis man tenker sånn så trenger man ikke gå inn i et monogamt forhold. Man eier ikke en annen person, men man har rett til å stille krav til personen man er i forhold med. Hvis du ikke er enig, ikke bli sammen med denne personen. Hvis HI, du eller andre synes det er så fælt å bli "eid" så får dere være ærlige om det. Ikke si en ting (godta monogami/late som at det er det dere ønsker) og så gå å være utro. Løgn og bedrag er løgn og bedrag uansett hvilke unnskyldninger man bruker, "sammfunnskonvensjoner" osv. Guess what, dette er et fritt land - det er ingen som vil fengsle deg om du vil ha et åpent forhold. Det er kanskje ikke så sosialt akseptert ennå men jo flere som er ærlige om hva slags forhold de egentlig ønsker, desto raskere vil holdningene endre seg. Å gå bak ryggen på noen bare øker stigmaet, fordi det sårer og skader uskyldige tredjeparter som helt berettighet trodde at premissene for forholdet var noe annet. Anonymous poster hash: 262fd...088 Å lyve og å ha samleie er to forskjellige ting. Jeg støtter ikke at man lyver, men det er faktisk noe annet. Anonymous poster hash: 9cf21...902
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #37 Skrevet 14. februar 2017 Når du bevisst velger å møte en som du har vært utro med tidligere, vitner det om totalt manglende respekt for mannen. Hvorfor skriver du forresten om "evne til å være seksuelt avholdende?" Man trenger da virkelig ikke være avholdende når man har en mann. De fleste av oss har sex med mannen vet du... Å være seksuelt avholdende i en gitt situasjon der mannen ikke er til stede, for eksempel? Å takke nei til et tilbud er flott det, hvis man ikke ønsker å ligge med personen. Men å nekte seg selv å gjøre hva msn ønsker og leve som man ønsker er ikke synonymt med å være et bra menneske. Og de som følger sine lyster skal kalles "tøs" og "kryp" - altså, hallo? Det er da kun i relasjonen til en evt mann det kan bli problematisk, hvis han er av den sjalu sorten, og ikke i det hele tatt i relasjon til resten av verden. Så at en (fremmed) tredjepart her kommer og mener noe om hennes valg av seksuelle handlinger, det er bare latterlig snerpete. Anonymous poster hash: 9cf21...902
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 14. februar 2017 #38 Skrevet 14. februar 2017 Jeg ville møtt ham. Du gjør jo ingenting galt i å ta en kaffe sammen med en gammel studiekamerat. 15 år er ganske lang tid siden. Ikke ha dårlig samvittighet for det HI.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #39 Skrevet 14. februar 2017 Vi mennesker er ikke skapt for å kun gi oss til ett eneste menneske år etter år. Helt naturlig og vanlig at man bryter dette samfunnsskapte mønsteret. Men dog sårende for den andre partneren som foreløpig ikke hatt behov for å utforske med andre. Tror de færreste kan sitte der som 100 åringer og aldri hatt andre partnere enn den de var gift/samboer med i løpet av de årene de var i et forhold. Men det er lett å sitte her i 20-40 årene å si :"Jeg kommer aldri til å være utro". Anonymous poster hash: 67088...33d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #41 Skrevet 17. februar 2017 Man "skader" ikke andre ved å ligge med noen. Der er ingen tredjepart som har noe med hvem du har samleie med, vet du. Men der fins en masse konvensjoner i samfunnet. Og de påfører deg og en del andre slike vrangforestillinger; som at man kan "tilhøre" et annet menneske og at det finnes en eller annen person i verden som har lov å mene noe om hva du bruker slufsa di til. Men det er altså feil. Anonymous poster hash: 9cf21...902 Morsom du. Kommer til å bite deg selv i halen☺ Anonymous poster hash: 9659d...fd0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #42 Skrevet 17. februar 2017 Dette har jeg aldri fortalt til mannen. .. Det var en ons med en studiekamerat. Han skal hIT til byen hvor jeg nå bor og har sendt meg en mld på fb om vi skal treffes. Kjenner jeg har veldig, veldig lyst og vurderer å møte han. Vet han er gift, ingen barn. Har ikke snakket med han på 15 år og kjenner en veldig spenning i kroppen. Trener som besatt nå, ønsker å se best mulig ut... Mannen min er veldig utadvendt og treffer og snakker med både damer og menn hele tiden. Jeg er den som er mer stille og aldri treffer noen utenom min beste venninne. Derfor er deg så ufattelig spennende og jeg ble så glad at han ville se neg... Har ikke tenkt å Være utro på nytt, men merker at dette har gjort så mye med meg... Hva tenker dere? Burde jeg møte han eller ikke? Anonymous poster hash: 2c6f6...766 Ehhh jo det har du... selvsagt burde du ikke møte fyren. For en dritt du er. Anonymous poster hash: eb9bc...c12
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #43 Skrevet 17. februar 2017 Ehhh jo det har du... selvsagt burde du ikke møte fyren. For en dritt du er. Anonymous poster hash: eb9bc...c12 Den eneste dritten her er du, som dømmer andre ut fra hvem de har sex med. Jeg trodde den tid var forbi da vi dømte kvinner for å ha sex. Men du lever visst på 1800-tallet du! Ta med deg de dømmende holdningene tilbake der du kom fra! Anonymous poster hash: ef899...f2b
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #44 Skrevet 17. februar 2017 Morsom du. Kommer til å bite deg selv i halen☺ Anonymous poster hash: 9659d...fd0 Skremmer meg ikke så veldig. Jeg eier ingen. Anonymous poster hash: 9cf21...902
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2017 #45 Skrevet 17. februar 2017 Den eneste dritten her er du, som dømmer andre ut fra hvem de har sex med. Jeg trodde den tid var forbi da vi dømte kvinner for å ha sex. Men du lever visst på 1800-tallet du! Ta med deg de dømmende holdningene tilbake der du kom fra! Anonymous poster hash: ef899...f2b Ups, der var det visst enda en dritt som dømte annie til en dritt fordi hun dømte hi til en dritt. For noe dritt Dessuten er jeg rimelig sikker på at annie ville dømt en mann til en minst like stor dritt om han oppførte seg som hi. Hun angriper med andre ord ikke din rett til å pule hvem du vil når du vil. Hun reagerer sannsynligvis på at hi var utro, holdt det hemmelig og viser absolutt ingen anger eller forståelse for at mannen hennes kan bli såret av hennes oppførsel samt at hun er veldig klar for å gjenta bragden. Alle som sier at hi har oppført seg dumt eller dårlig angriper herved kvinners rettigheter. Finn frem gapestokken. Anonymous poster hash: 19bef...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå