Gå til innhold

Gråter ved levering til far, 50/50 samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du helt alvorlig, at så små barn skifter hjem ukentlig?!

Altså, er du riktig frisk, kvinne?

Selvfølgelig reagerer han med gråt. Det er jo ekstremt ustabilt for ham, og absolutt ikke anbefalt.

Dette bør dere virkelig revurdere!

Anonymous poster hash: 724e4...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du og barnas far bør komme dere tilbake til familievernkontoret og ta opp samværsordningen på nytt.

Du har en treåring, Hi. Som lever 50/50 hos deg og far. Du forteller at det er en ordning dere har hatt lenge, og at dere trappet opp forsiktig. Men det er jo helt tydelig at 3-åringen din ikke har godt av å ha det slik.

Du sier at du ikke vil ha noen pekefinger, at du bare vil ha svar som viser at du gjør alt riktig og at du slipper å gjøre noe som helst for å bedre livet til 3-åringen. Hvorfor vil du ha støtte for noe som helt tydelig ikke fungerer bra for din 3-åring? Og hvorfor har du og far valgt å ha en samværsordning som er frarådet for barn under 7 år? Dere har jo minst to barn under denne alderen, og har hatt 50/50 lenge. Så hvorfor går dere mot alle råd fra fagfolk om hva som er riktigst for så små barn?

Anonymous poster hash: 86da2...105
Skrevet

Mener du helt alvorlig, at så små barn skifter hjem ukentlig?!

Altså, er du riktig frisk, kvinne?

Selvfølgelig reagerer han med gråt. Det er jo ekstremt ustabilt for ham, og absolutt ikke anbefalt.

Dette bør dere virkelig revurdere!

Anonymous poster hash: 724e4...72f

Det er nok ikke uvanlig. Jeg jobber i  barnehage og det er flere barn her som gjør det, både 1 og 2 åringer

Anonymous poster hash: f08bf...e86

Skrevet

Blir og rystet over at du lar 3 åringen din bo på 2 steder. Helt grusomt!!! Dere er super-egoistiske, tenker overhodet ikke på barnets beste!!

Anonymous poster hash: 9fa33...e6d
Skrevet

Det er nok ikke uvanlig. Jeg jobber i barnehage og det er flere barn her som gjør det, både 1 og 2 åringer

Anonymous poster hash: f08bf...e86

Helt forferdelig!! Pappas rettigheter på bekostning av barnas beste. Likestillingens bakside.
Skrevet

Samværsfordelingen har ikke vært enkel.. jeg ville egentlig ikke ha 50/50 så tidlig på minstemann men far trumfet det igjennom, klimaet oss i mellom ble bedre når hans "farsrettigheter" ikke lengre var krenket... noe som jeg tror kommer barna til gode. Sånn ellers er han en glad gutt.

Føler meg ikke akkurat bedre nå, burde skjønt at et slikt spørsmål var en brannfakkel. Nyere forsking viser forøvrig at i de tilfeller hvor foreldrene har god dialog er 50/50 langt på vei en god ordning.

Som noen nevnte over her, kanskje bedre om far henter istedet for at jeg leverer. Får prøve det. Takk.

Anonymous poster hash: cb491...21a

Skrevet

Samværsfordelingen har ikke vært enkel.. jeg ville egentlig ikke ha 50/50 så tidlig på minstemann men far trumfet det igjennom, klimaet oss i mellom ble bedre når hans "farsrettigheter" ikke lengre var krenket... noe som jeg tror kommer barna til gode. Sånn ellers er han en glad gutt.

Føler meg ikke akkurat bedre nå, burde skjønt at et slikt spørsmål var en brannfakkel. Nyere forsking viser forøvrig at i de tilfeller hvor foreldrene har god dialog er 50/50 langt på vei en god ordning.

Som noen nevnte over her, kanskje bedre om far henter istedet for at jeg leverer. Får prøve det. Takk.

Men dere ser jo begge to at det ikke fungerer for 3-åringen, da er det det dere bør ta tak i.

Tilbake til familievernkontoret!

Foreldre som trumfer gjennom slike ordninger er bare egoistiske, og ikke særlig opptatt av barnas beste. Dere vet nå at det ikke fungerer for 3-åringen, da må dere finne en annen løsning. Problemet blir jo ikke mindre for 3-åringen selv om far henter istedenfor at du leverer. Om han resignerer så vil jo dere bare tolke det som at det fungerer :/

Skrevet

Når en mor ikke ser det som er helt opplagt synes jeg det er helt greit å si fra. At ungen slutter å grine når han skjønner at det ikke nytter likevel betyr ikke at han har det BRA.

Jeg er så drittlei folk som kun bryr seg om seg selv og gir komplett faen i hva ungene føler.

Anonymous poster hash: 68acc...bd4

Men du vet enda mindre om hva det barnet føler enn det mor gjør.

Syns du de ungene som gråter hver dag ved levering i bhg skal få lov å slutte der, og heller gå hjemme hos mor?

Det er en fase. Og som sagt kan den handle atskillig mer om selve situasjonen (at det er tungt å være i avleveringen, at det er tungt å si farvel etc) mer enn det handler om savn.

Du vet åpenbart ganske lite om barn...

Anonymous poster hash: 391dd...767

Skrevet

Men dere ser jo begge to at det ikke fungerer for 3-åringen, da er det det dere bør ta tak i.

Tilbake til familievernkontoret!

Foreldre som trumfer gjennom slike ordninger er bare egoistiske, og ikke særlig opptatt av barnas beste. Dere vet nå at det ikke fungerer for 3-åringen, da må dere finne en annen løsning. Problemet blir jo ikke mindre for 3-åringen selv om far henter istedenfor at du leverer. Om han resignerer så vil jo dere bare tolke det som at det fungerer :/

Joda, det kan lette overleveringen for barnet at far henter istede for at mor leverer. Ved at far henter, trenger ikke barnet blir forlatt av mor, men at barnet blir med far. Men det er jo selvfølgelig en forskjell på at barnet ønsker å bli med far og at barnet blir sendt avsted. Så om de velger å prøve denne løsningen, så må de være forberedt på å bruke tid i hjemmet før de drar.

Ellers er jeg enig med deg i at dette tilfellet ikke framstår som et prakteksempel av en samværsordning, og at fokuset på barnet uteblir. Og sier som deg: Tilbake på familievernkontoret!!

Personlig driter jeg i om farsrettigheten(og morsrettigheten, for den saks skyld) blir krenket, så lenge barnets rettigheter ikke blir det.

Anonymous poster hash: 88ccd...b2b

Skrevet

Da mine var 3 år likte de dårlig endringer. Hvis de var hjemme ville de ikke i barnehagen, men hvis de var i barnehagen ville de ikke hjem. Hvis de var inne ville de ikke ut og om de var ute ville de ikke inn. Den ene gråt og den andre ble rasende. Det kan jo hende det er noe liknende hos dere.

Anonymous poster hash: adea0...51f

Sånn var det med min eldste også. Samme hvor han var og hva han drev med var det nettopp dét han helst ville. Også når han gjorde noe helt hverdagslig og banalt, som at han satt alene med legoen sin på rommet, kunne han bli alterert om jeg avbrøt ham for å gå i bilen og dra et annet sted. Og det var uansett hvor "attraktivt" det var, det vi skulle. Selv å dra i bursdag kunne være feil. Men når han skulle hentes fra bursdagen var det like feil... da ville han ikke hjem til legoen igjen!

Anonymous poster hash: 391dd...767

Skrevet

Hvis barnet er blid og fornøyd kort tid etter levering, er det ikke noe som står på han. Helt normalt at små barn gråter når de vet de ikke skal se den ene forelderen på en stund, f eks når en av dem reiser på jobb osv.

Hvis han mistrives store deler av oppholdet hos faren er det nok best å revurdere ordningen.

Skrevet

borskjemt kalles det. 50/50 er postivt

Anonymous poster hash: 18742...51d

Fy faen å du er dum.

Anonymous poster hash: 82324...28c

Skrevet

Helt forferdelig!! Pappas rettigheter på bekostning av barnas beste. Likestillingens bakside.

Med en slik uttalelse viser du nøyaktig hvorfor likestilling for far, bare er et tomt ord

Anonymous poster hash: 41450...077

Skrevet

Med en slik uttalelse viser du nøyaktig hvorfor likestilling for far, bare er et tomt ord

Anonymous poster hash: 41450...077

Når det gjelder mor-far-barn relasjonen vil det aldri bli 100% likestilt. Det er naturstridig! Mor føder barnet og ammer det og er den barnet er avhengig av for å overleve fra naturens side. Derfor vil mor-barn alltid ha et spesielt bånd. Uansett hvor politisk ukorrekt det er. DET er poenget!

Skrevet

Hvorfor gjør gutten min det? Er det fordi han er veldig mammadalt?

Storebror (5år) og storesøster er glade og fornøyde ved levering.

Lillegutt på 3 år har dårlig språk og litt ekstra utfordringer.

Jeg lager ikke noe nummer ut av det når jeg leverer, sier bare han skal kose seg hos pappa og at vi sees snart.

Jeg og far har en god tone når vi møtes for levering (som regel foregår byttet i bhg)

Av praktiske årsaker er det stort sett jeg som kjører barna til far når byttet ikke skjer i bhg. Vi har hatt 50/50 lenge.

Så, hvorfor gråter lillemann så fælt? Er det bare en treårings forsøk på å manipulere en mor som er myk som smør for minstegutten? Noen trøstende ord og erfaringer?

Hvis byttet skjer i bhg så er det vel du som leverer og han som henter? Du er ikke der da når han henter?

Anonymous poster hash: efa24...bac

Skrevet

Nyere forskning? Ble det gjort på dette barnet?

Anonymous poster hash: efa24...bac

Skrevet

Her er det jo like mye snakk om mors rettigheter. Hadde hun vært mest opptatt av hva som var best for gutten kunne han jo bodd mest hos far.

Anonymous poster hash: adea0...51f

Skrevet

Her er det jo like mye snakk om mors rettigheter. Hadde hun vært mest opptatt av hva som var best for gutten kunne han jo bodd mest hos far.Anonymous poster hash: adea0...51f

Barnet har vært mest med mor å da er det en selvfølge at barnet bor fast hos mor,også har faren barnet annenhver helg som er det mest vanlige.

Men her er dessverre både mor og far like egoistisk!

Synd ingen ringer barnevernet når de ser at barnet lider under denne ordningen.

Anonymous poster hash: 6cc97...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...