Gå til innhold

Er dette mye eller lite i årslønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en brutto årslønn på 343.464,-

Jeg er ung ufør og får også barnetillegg for to barn. Skal kjøpe bolig nå. Er det mulig å få lån med denne inntekten?

Anonymous poster hash: 49514...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud for å få lån er egenkapital, du må ha minst 15% av lånesummen i egenkapital

Som regel får man låne ca tre ganger inntekten sin, og om du finner noe til den summer kommer an på hvor i landet du bor

Har du foreldre som kan kausjonere for deg?

Jeg er ikke sikker på hvordan bankene ser på barnetillegget, om de regner det med i inntekten din når det ikke er varig, du mister jo det når ungene blir 18 år

Ville hørt med kommunen jeg, kanskje du er en kandidat for startlån

Anonymous poster hash: 16220...ed7

Skrevet

Første bud for å få lån er egenkapital, du må ha minst 15% av lånesummen i egenkapital

Som regel får man låne ca tre ganger inntekten sin, og om du finner noe til den summer kommer an på hvor i landet du bor

Har du foreldre som kan kausjonere for deg?

Jeg er ikke sikker på hvordan bankene ser på barnetillegget, om de regner det med i inntekten din når det ikke er varig, du mister jo det når ungene blir 18 år

Ville hørt med kommunen jeg, kanskje du er en kandidat for startlån Anonymous poster hash: 16220...ed7

Jeg får kommunalt startlån gjennom kommunen med litt andre betingelser enn i vanlig bank. Det er bestemt at jeg skal få lån der bare ikke hvor mye.

HI

Skrevet

Jeg får kommunalt startlån gjennom kommunen med litt andre betingelser enn i vanlig bank. Det er bestemt at jeg skal få lån der bare ikke hvor mye.

HI

Hvorfor spør du om det er mulig å få lån hvis du allerede har fått beskjed om at du får lån?!?

Anonymous poster hash: f6062...1c6

Skrevet

Hvorfor spør du om det er mulig å få lån hvis du allerede har fått beskjed om at du får lån?!?Anonymous poster hash: f6062...1c6

Fordi jeg lurer på hvordan retningslinjene angående lån er i en vanlig bank.

HI

Skrevet

Det er en ganske lav årslønn. Sånn er det å være ufør.... man kan ikke alltid kjøpe bolig og det man måtte ønske....

Anonymous poster hash: bfeb0...d3e
Skrevet

Jeg er ung ufør og får også barnetillegg for to barn. Skal kjøpe bolig nå. Er det mulig å få lån med denne inntekten?

Du får nok ikke noe særlig boliglån som rekker til å kjøpe noe utover det du måtte ha i egenkapital. Som enslig med barn og så lav lønn gis det lite. Bruk bankenes lånekalkulator så ser du det fort.

Anonymous poster hash: 96d84...55f

Skrevet

For å få lønn må man jobbe, du får trygd.

Anonymous poster hash: 1ed0c...69c

Skrevet

Du skal kunne betjene lånet også så du får nok ikke mer enn max 1 mill og da må du ha minst 15% ek utenom.

Hvor mye har du spart deg opp?

Anonymous poster hash: c78a6...aab
Skrevet

Du har ikke lønn. Lønn er noe man får for å arbeide.

Anonymous poster hash: 24af3...722

Skrevet

I forhold til at du er ufør, så er det vel en bra inntekt

Anonymous poster hash: 54dd8...fbd

Skrevet

Du har ikke lønn. Lønn er noe man får for å arbeide. Anonymous poster hash: 24af3...722

Unnskyld feil ordvalg da. Årsinntekt, er det bedre for deg?

Skrevet

For å få lønn må man jobbe, du får trygd.Anonymous poster hash: 1ed0c...69c

Beklager feil ordvalg da. Årsinntekt, er det bedre for deg?

Skrevet

Åh.. enda en som lever på mine skattepenger fra privat sektor. Jeg blir matt.

Anonymous poster hash: 4dc9a...ac0
Skrevet

3 ganger innekt er nok en maksgrense i ditt tilfelle. Det fordi du har tatt inn i regnestykke barnetillegg som vil forsvinne etterhvert, helt sikker før du har nedbetalt lånet. Du må også ta høyde for at renten stiger, selv om det ikke ser ut som det for nåværende tidspunkt. I motsetning til andre har du ikke mulig å øke inntekten iom du er ufør.

Anonymous poster hash: 3a802...796
Skrevet

Åh.. enda en som lever på mine skattepenger fra privat sektor. Jeg blir matt.

tror du er veldig ambisiøs i dine tanker om hvordan ditt bldrag til felleskapet monner, privat sektor eller ei.

tror virkelig du samfunnet/staten hadde savnet ditt personlige skattbidrag om det ikke lenger kom?

bli matt, du.

Anonymous poster hash: 8fd2f...0b7

Skrevet

Kommer barnetillegg på toppen av inntekten du skrev? Og det er på 3000 i mnd pr barn? Eller...?

Anonymous poster hash: 6ec4d...f43

Skrevet

Husk at lån skal betales tilbake. Hvor mye har du råd til å betale i renter og avdrag pr måned? Og man må ta høyde for økt rente.

Anonymous poster hash: c137c...98d

Skrevet

Hvilken kommune tenkte du å kjøpe i? Boligpriser varierer veldig fra sted til sted.

Skrevet

Det er lavt ja. Men det er jo ikke årslønn når du ikke jobber. Så til å være trygd er det jo kanskje ikke så lavt?

Du får jo lån fra kommunen sier du, så om du får kjøpt deg bolig kommer jo an på hvor mye lån du får og prisene der du tenker å kjøpe. Blir dermed vanskelig for noen her inne å svare deg.

Anonymous poster hash: 984b7...3bf
Skrevet

Åh.. enda en som lever på mine skattepenger fra privat sektor. Jeg blir matt. Anonymous poster hash: 4dc9a...ac0

Jeg er allvorlig traumatisert etter mishandling og massive overgrep og ville heller vært de opplevelsene og virkningen av dem foruten og heller hatt muligheten til å fungere i en jobb om jeg så bare tjente halvparten av det jeg får nå. Til gjengjeld er jeg aktiv i Røde Kors og bidrar med veldedig arbeid uten å få en krone for det. Vær glad for at du har såpass god helse at du kan fungere i jobb og håndtere det livet du har.

HI

Skrevet

Jeg er allvorlig traumatisert etter mishandling og massive overgrep og ville heller vært de opplevelsene og virkningen av dem foruten og heller hatt muligheten til å fungere i en jobb om jeg så bare tjente halvparten av det jeg får nå. Til gjengjeld er jeg aktiv i Røde Kors og bidrar med veldedig arbeid uten å få en krone for det. Vær glad for at du har såpass god helse at du kan fungere i jobb og håndtere det livet du har.

HI

Hvordan klarer du fungere i ulønnet arbeid, men ikke i en jobb?

Anonymous poster hash: 7d9a4...1a4

Skrevet

Hvordan klarer du fungere i ulønnet arbeid, men ikke i en jobb? Anonymous poster hash: 7d9a4...1a4

Fordi jeg kan velge selv når jeg vil arbeide. Har jeg en "god" dag kan jeg ta på meg en vakt eller stille opp å få unna noe forefallende arbeid. Jeg fungerer ikke i normalt arbeid da det krever at jeg er tilgjengelig til bestemte tider. Helsen og dagsformen min er svært varierende, men jeg velger å stille opp med litt frivillig arbeid de dagene jeg har mulighet til å fungere noen timer. Det er ikke så ofte jeg tar på meg vakter i Røde Kors, men en gang i blant hender det jeg kan bidra. Jeg har nå vært lagt inn på psykiatrisk avdeling i et helt år! Det sier noe om omfanget av min sykdom jeg er blitt påført av andre.

HI

Skrevet

Fordi jeg kan velge selv når jeg vil arbeide. Har jeg en "god" dag kan jeg ta på meg en vakt eller stille opp å få unna noe forefallende arbeid. Jeg fungerer ikke i normalt arbeid da det krever at jeg er tilgjengelig til bestemte tider. Helsen og dagsformen min er svært varierende, men jeg velger å stille opp med litt frivillig arbeid de dagene jeg har mulighet til å fungere noen timer. Det er ikke så ofte jeg tar på meg vakter i Røde Kors, men en gang i blant hender det jeg kan bidra. Jeg har nå vært lagt inn på psykiatrisk avdeling i et helt år! Det sier noe om omfanget av min sykdom jeg er blitt påført av andre.

HI

Hvordan i all verden har du klart å få barna dine tilbake da? Blir de fulgt opp slik at de har det bra og at din helse ikke går ut over de? Hvem bodde de hos når du var innlagt i ett år?

Skrevet

Hvordan i all verden har du klart å få barna dine tilbake da? Blir de fulgt opp slik at de har det bra og at din helse ikke går ut over de? Hvem bodde de hos når du var innlagt i ett år?

Du vet at det er mulig å komme seg etter psykiske kriser? Og at psykiske problemer ikke nødvendigvis innebærer at man er uskikket som forelder?

Anonymous poster hash: 99f6c...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...