Gå til innhold

Vasker du håret hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke jeg. Synes det er rart med folk som vasker det hver dag. Har dere Gollum-hår eller? :) Sånn lite, og tynt..

Her tar det 20 minutter å vaske håret, og 1-2 timer å tørke det. Med mindre jeg står med hårføner, da tar det bare 25 min :)

Og jeg må rette det ut etterpå, det tar meg 30 minutter, i hvert fall! Dvs minst 1 time og 15 minutter hvis jeg skulle gjort det hver dag. F.eks hver morgen. Med en på 3 år og en på 15 mnd går det ikke. 

Dessuten så er håret mitt friskt, lukter friskt i mange dager. Det blir omtrent ikke fett, heller.

Anonymous poster hash: 86644...f88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du heldig.

Anonymous poster hash: 5f2bc...e22

Skrevet

20 minutter å vaske håret :sjokkert:  Da lurer jeg på hva slags hår du har, for det var uhorvelig lenge.

Ja, jeg vasker mitt hver dag,det tar 5 miutter og tørker fort siden jeg har kort hår

Anonymous poster hash: 9396e...d3c
Skrevet

Nei. Jeg vasker det vanligvis en gang i uka. Noen ganger går det 2 uker, men da blir det fett på slutten.

Anonymous poster hash: 5b90a...3a2

Skrevet

Nei, vasker det ved behov (trening, svette osv), men ellers 2-3 dager mellom.

Anonymous poster hash: 18196...746

Skrevet

Ja, jeg vasker det hver dag og nei, det lukter ikke friskt av et hår etter 3 dager.

Skrevet

Nei vasker det hver 2 eller 3 dag. Bruker flere timer på å tørke håret, bruker ikke føner.

Anonymous poster hash: d0193...a00

Skrevet

Nei. Går som regel 2-3 dager mellom. Holder i massevis! 

Anonymous poster hash: 9816b...2bb
Skrevet

Vasker hver dag når jeg jobber, annen hver ca nå når jeg er i permisjon. Kunne hoppe over en dag i helgene også... føler meg mye bedre med nyvaska hår. Dusjer hver dag før jobb, så da tar jeg bare håret i samme slengen. Hadde jeg brukt 20(!?!) min på å vaske håret hadde jeg ikke vaska d hver dag jeg heller. 20 min er veldig lang tid? Hvordan er det mulig 😀

Anonymous poster hash: 0af59...e24

Skrevet

Ja, jeg vasker det hver dag og nei, det lukter ikke friskt av et hår etter 3 dager.

Mitt hår lukter heller ikke friskt etter 3 dager. Hår skal ikke lukte friskt. Det skal helst ikke lukte noen ting.

Senest i går gjorde jeg en test. Da var håret mitt ille. Det var ikke vasket på 9 dager og jeg hadde oppholdt meg i en gamme med bål og masse røyk.

Datteren min hadde med seg en venninne hjem og da vi satt ved bordet spurte jeg om de kunne lukte noe av håret mitt. Det kunne de ikke. Jeg flyttet meg så jeg satt rett ved side nav dem. De luktet det fortsatt ikke. Til slutt ba jeg dem lukte ned i håret. Først sa merket de lukten. Da kjente de at den var sterk også.

Det er sjelden jeg sitter med håret opp i nesa på andre. Det skal derfor ganske mye til før noen merker lukt fra håret.

Anonymous poster hash: 5b90a...3a2

Skrevet

20 minutter å vaske håret :sjokkert:  Da lurer jeg på hva slags hår du har, for det var uhorvelig lenge.

Ja, jeg vasker mitt hver dag,det tar 5 miutter og tørker fort siden jeg har kort hår

Anonymous poster hash: 9396e...d3c

Jeg har mye, og tykt hår :P Må bruke hårkur og balsam hver gang, ellers blir det et kråkereir. Hårkuren skal sitte i, i 5 minutter. 

1: Skyller håret med vann så alt er vått.

2: Vasker med sjampo, skyller ut. Tar 1 minutt.

2: Vasker med sjampo, for å få skum og få renset håret. Tar 3 minutter.

3: Har i hårkur, som skal virke. Tar vel 3 min å få i all kuren i hele håret, og den skal sitte i i 5 min. 

4: Skyller ut hårkuren, tar 1 minutt.

5: Har i balsam, som skal virke et par minutter.

6: Skyller ut balsamen.. tar 1-3 minutter.

Ferdig! 

Skrevet

Ikke ditt, kanskje, men noen av oss lukter bedre enn andre.

Ja, jeg vasker det hver dag og nei, det lukter ikke friskt av et hår etter 3 dager., 

Skrevet

Vasker hver dag når jeg jobber, annen hver ca nå når jeg er i permisjon. Kunne hoppe over en dag i helgene også... føler meg mye bedre med nyvaska hår. Dusjer hver dag før jobb, så da tar jeg bare håret i samme slengen. Hadde jeg brukt 20(!?!) min på å vaske håret hadde jeg ikke vaska d hver dag jeg heller. 20 min er veldig lang tid? Hvordan er det mulig

Anonymous poster hash: 0af59...e24

Mye hår ;) 

Skrevet

Jeg har også tykt og mye hår, krøllete og langt.

Jeg vasker det ca annenhver dag, og jeg bruker ikke 20 min.

Jeg bruker enten kur eller balsam, ikke begge deler.

Jeg tørker det med håndkle, har i litt skum, grer gjennom med grovtannet kam og rufser opp krøllene litt før det lufttørker. 

Retter det ikke ut, og føner ihvertfall ikke for da blir det enormt stort. Tar riktignok noen timer for det å tørke da, men det plager meg ikke.

Anonymous poster hash: c0cde...cc6
Skrevet

Ikke ditt, kanskje, men noen av oss lukter bedre enn andre.

Beklager, men dere gjør ikke det. Dere kjenner det bare ikke selv. Det vises veldig godt hvem som sparer på hårvasken også. Skjønner ikke hvorfor noen virker så stolte av å vaske seg sjelden?

Skrevet

Jeg har også tykt og mye hår, krøllete og langt.

Jeg vasker det ca annenhver dag, og jeg bruker ikke 20 min.

Jeg bruker enten kur eller balsam, ikke begge deler.

Jeg tørker det med håndkle, har i litt skum, grer gjennom med grovtannet kam og rufser opp krøllene litt før det lufttørker. 

Retter det ikke ut, og føner ihvertfall ikke for da blir det enormt stort. Tar riktignok noen timer for det å tørke da, men det plager meg ikke.

Anonymous poster hash: c0cde...cc6

Man skal helst bruke begge deler, det fordi balsamen lukker hårfolliklene igjen så hårkuren får virke...

Skrevet

Beklager, men dere gjør ikke det. Dere kjenner det bare ikke selv. Det vises veldig godt hvem som sparer på hårvasken også. Skjønner ikke hvorfor noen virker så stolte av å vaske seg sjelden?

Haha! Det virker nesten som om du faktisk tror på det. 

Skrevet

Dusjer hver dag, men vasker håret 1-2 ganger i uka pga jeg foretrekker å tilføre kroppen minst mulig kjemikalier.

Anonymous poster hash: fe88f...645

Skrevet

Når dere går forbi meg med hår som ikke er vaska på 4 dager så kjenner jeg det godt! 
det lukter litt vammelt og ekkelt rett og slett...... 
Og selv om dere ikke merker der, merker vi andre det :-)

Anonymous poster hash: aa367...f58
Skrevet

Handler vel ikke om at de er stolt av å vaske håret sjelden. Kanskje de tenker slik som meg, minst mulig "kjemikalier" 😊 Før da jeg vasket håret hver 2. til 3.dag ble det mye fortere fett pga det ble vant tiL "hyppig" hårvask

Skrevet

Når dere går forbi meg med hår som ikke er vaska på 4 dager så kjenner jeg det godt!

det lukter litt vammelt og ekkelt rett og slett......

Og selv om dere ikke merker der, merker vi andre det :-)

Anonymous poster hash: aa367...f58

Det tror jeg ikke på 😊

Skrevet

Ja jeg vasker håret hver morgen når jeg dusjer.

Bruker kur 3-4 ganger i måneden. I helgene når jeg ikke må opp så tidlig 😉

Skrevet

Du kjenner nok ikke lukten selv, men det lukter nok ikke særlig friskt og godt etter mange dager nei. Og 20 min på å vaske håret?? ok..... Og ja, jeg vasker hver dag. Og ja, jeg har ganske tynt, typisk nordisk hår. Jeg føler meg ikke ren om jeg ikke gjør det, selv om jeg strengt tatt kunne vasket det annenhver dag. 

Anonymous poster hash: 141e8...962
Skrevet

Haha! Det virker nesten som om du faktisk tror på det.

Tror på hva? At dere som sparer på hårvasken ikke lukter godt? Det er ikke snakk om å tro, man kjenner det jo selvsagt 😊

Skrevet

Vasker håret annenhver dag.Er man urenslig eller opptatt av å vaske seg så sjelden som mulig da altså?Er ikke det ofte nok?Skjønner at man i perioder dusjer hver dag da...

Anonymous poster hash: 3e0fe...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...