Gå til innhold

Jeg tror barnet mitt er oversensitivt/høysensitivt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke barnet ditt er høysensitivt, virker heller dessverre som han har en diagnose.Anonymous poster hash: e2352...8aa

Det var en pedagog som har observert han i barnehagen som sa han var høysensitiv,å hun ville ikke høre snakk om diagnose på "en så liten gutt".

Anonymous poster hash: dfd8b...93e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det noe å lage en sak av?

Høysensitiv? Hva er det motsatte? Ekstra tøff i trynet?

Guri, vi skal snart tilrettelegge så mye, at vi ikke lenger fungerer. Og normalitetsbegrepet blir til sist så snevert at ingen får plass.

Alt skal ha et navn!

Anonymous poster hash: 3881d...9c2

Skrevet

Det var en pedagog som har observert han i barnehagen som sa han var høysensitiv,å hun ville ikke høre snakk om diagnose på "en så liten gutt".

Nå er vel ikke pedagoger i bhg de som er best på duagnoser eller høysensitivitet, det er jo en grunn til at de henviser videre når barna trengs å utredes

Anonymous poster hash: 8c905...93c

Skrevet

Det var en pedagog fra lavterskeltilbud

Skrevet

Det var en pedagog fra lavterskeltilbud

En pedagog fra lavterskeltibud, hva vil det si? Jeg trodde du mente en barnehagepedagog, så da blir det nok litt annet

Skrevet

Anonymous poster hash: dfd8b...93e [/i

Synd at pedagogen har sagt dette til deg, for det har hun/han ingen faglig bakgrunn for å kunne si noe om. Det blir som om du hadde spurt hvem som helst.

Anonymous poster hash: c1abb...673

Skrevet

Hvorfor er det noe å lage en sak av?

Høysensitiv? Hva er det motsatte? Ekstra tøff i trynet?

Guri, vi skal snart tilrettelegge så mye, at vi ikke lenger fungerer. Og normalitetsbegrepet blir til sist så snevert at ingen får plass.

Alt skal ha et navn!

Vet du.. det er ikke noe nytt eller mote ved det å være høysensitiv.. endelig har de et navn på det og mange har fått roen på seg og skjønner at det er dette de har slitet med hele livet. Tenk litt litt lenger enn til nesetippen. Du tror vel at fibromyalgi er oppspinn også du vel?

Anonymous poster hash: ba496...d83

Skrevet

Anonymous poster hash: dfd8b...93e [/i

Synd at pedagogen har sagt dette til deg, for det har hun/han ingen faglig bakgrunn for å kunne si noe om. Det blir som om du hadde spurt hvem som helst.

Anonymous poster hash: c1abb...673

I barnehagen vår har de ansatte gått på kurs om dette. Så de har peiling. Skjønner ikke hvorfor du må sette spørsmålstegn ?

Skrevet

ame="Anonym bruker" post="148314181" timestamp="1486573644"]

I barnehagen vår har de ansatte gått på kurs om dette. Så de har peiling. Skjønner ikke hvorfor du må sette spørsmålstegn ?

Men de skal uansett ikke sette diagnoser

Skrevet

Hadde spurt om kunne se etter tegn til Aspergers å det var da jeg fikk beskjed om at hun ikke vil høre snakk om noe diagnose når han er så liten enda.

Vet at hun ikke kan sette diagnose men tenkte å høre om hun mente at dette var noe å gå videre med.

Skrevet

En pedagog fra lavterskeltibud, hva vil det si? Jeg trodde du mente en barnehagepedagog, så da blir det nok litt annet Anonymous poster hash: 8c905...93c

Sønnen min utagerer mye i barnehagen å da anbefalte helsesøster at jeg burde kontakte lavterskeltilbud så det gjorde jeg.

Hun skal veilede barnehagen til hvordan de burde håndtere situasjoner med han,å kommer med tiltak til å forebygge at utagering skjer

Skrevet

Sønnen min utagerer mye i barnehagen å da anbefalte helsesøster at jeg burde kontakte lavterskeltilbud så det gjorde jeg.

Hun skal veilede barnehagen til hvordan de burde håndtere situasjoner med han,å kommer med tiltak til å forebygge at utagering skjer

Men hvor kommer lavterskeltibudet fra? Jeg er bare nysgjerrig siden jeg aldri har vært borti noe som kalles lavterskeltilbud, har jobbet mange år i barnehage. Det er alltid fint å få litt veiledning fra folk som har mer greie på det

Skrevet

Men hvor kommer lavterskeltibudet fra? Jeg er bare nysgjerrig siden jeg aldri har vært borti noe som kalles lavterskeltilbud, har jobbet mange år i barnehage. Det er alltid fint å få litt veiledning fra folk som har mer greie på det

Når jeg skulle søke om hjelp fra lavterskeltilbud så måtte jeg sende søknaden til Pedagogisk fagsenter.

Skrevet

Når jeg skulle søke om hjelp fra lavterskeltilbud så måtte jeg sende søknaden til Pedagogisk fagsenter.

Tusen takk for at du gidder å svare meg :) Så det var du som forelder som søkte om det, uavhegig av barnehagen?

Skrevet

Vet du.. det er ikke noe nytt eller mote ved det å være høysensitiv.. endelig har de et navn på det og mange har fått roen på seg og skjønner at det er dette de har slitet med hele livet. Tenk litt litt lenger enn til nesetippen. Du tror vel at fibromyalgi er oppspinn også du vel?

Nei jeg anerkjenner fibromyalgi som en diagnose.

Men her er det snakk om å sette navn på karaktertrekk, og det blir rett og slett for dumt.

Alle mennesker har karaktertrekk, uten å skrive navn på det. Noen av trekkene våre er lette å bære, noen er vonde og vanskelige. Vi trenger ikke et stempel på det.

Som jeg sa, hvis vi skal stemple alt rundt oss, så blir vi jo gal? Vi blir skjøre mennesker, som knapt kan gå utenfor døren fordi vi alle har så mange stempler vi skal ta hensyn til.

Skrevet

Tusen takk for at du gidder å svare meg :) Så det var du som forelder som søkte om det, uavhegig av barnehagen?

Barnehagen måtte skrive hvilken utfordringer de mente sønnen min har også la vi det med i søknaden til pedagogisk fagsenter.

Men skal jeg være helt ærlig så synes jeg egentlig ikke det har hjulpet så mye,angrer på at vi ikke søkte om hjelp fra PPT i stedet.Joda det er mye lengre ventetid hos PPT men regner med at det hadde skjedd mer da.

Føler ikke så mye har skjedd for å bedre situasjonen i barnehagen,bortsett fra at det er litt lettere levere han ettersom det nå er tiltak på sønnen min om at de må ta skikkelig imot han med levering,å at det holder ikke bare å si hei.

Når de tar imot han skikkelig så føler han seg trygg nok på at jeg går fra han,selv om han egentlig ikke ønsker å være i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...