Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #26 Skrevet 6. februar 2017 Ja, fascinerende å se hvordan de fleste mener at en vanlig 7,5 timers arbeidsdag er helt uutholdelig uten at det er behov for en eneste time overtid. Vi klager over innvandrere som kommer hit og er late, men til syvende og sist er det vår egen latskap som kommer til å kjøre Norge AS i grøfta. Men who cares? Her må hver kvinne tydeligvis bare tenke på seg selv, så kan heller barna våre ta konsekvensene. Anonymous poster hash: bfd2c...06b Men du prøver jo å argumentere for at 15 timers arbeid på 7,5 timer er helt ok. I helsevesenet er det veldig uvanlig med overtidsbetaling. Hvis hi skal avspasere overtiden er arbeidsplassen uten arbeidskraft..kan ikke tenke meg det er gangbart. Og vi klager over innvandrere? Snakk for deg selv. Jeg klager ikke over det, er ikke engang enig i premisset. Anonymous poster hash: 09b6a...47a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #27 Skrevet 6. februar 2017 Men du prøver jo å argumentere for at 15 timers arbeid på 7,5 timer er helt ok. I helsevesenet er det veldig uvanlig med overtidsbetaling. Hvis hi skal avspasere overtiden er arbeidsplassen uten arbeidskraft..kan ikke tenke meg det er gangbart. Og vi klager over innvandrere? Snakk for deg selv. Jeg klager ikke over det, er ikke engang enig i premisset. Anonymous poster hash: 09b6a...47a Mulig jeg gjentar meg selv her, men blir nødt til det siden du misser hele poenget: Det er IKKE 15 timers arbeid hvis det er mulig å utføre oppgavene i løpet av 7,5 timer! Anonymous poster hash: bfd2c...06b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #28 Skrevet 6. februar 2017 Mulig jeg gjentar meg selv her, men blir nødt til det siden du misser hele poenget: Det er IKKE 15 timers arbeid hvis det er mulig å utføre oppgavene i løpet av 7,5 timer! Anonymous poster hash: bfd2c...06b Men nå er det faktisk sånn at HI aldri har påstått at hun rekker å gjøre alle oppgavene på 7,5 time... Det står ikke noe sted at hun ikke må jobbe over. Og vet du hva annet som skjer når det blir sånn som dette på et sykehus? Det går ut over servicen overfor pasienter, noe som er en vel så viktig jobb for sekretærer på et sykehus. Anonymous poster hash: 102bc...098
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #29 Skrevet 6. februar 2017 Vet du, nå må du faktisk ta å roe deg kraftig ned her. Anonymous poster hash: 102bc...098 Jøssenavn! Du flirer godt av en kommentar om at jeg hates! Og så synes du jeg er frekk??? Dobbeltmoral much? Anonymous poster hash: bfd2c...06b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #30 Skrevet 6. februar 2017 Mulig jeg gjentar meg selv her, men blir nødt til det siden du misser hele poenget: Det er IKKE 15 timers arbeid hvis det er mulig å utføre oppgavene i løpet av 7,5 timer! Anonymous poster hash: bfd2c...06b Du tenker at arbeidstakere i Kina har skjønt mer enn oss. Nytter ikke å diskutere med noen med et så skakkjørt menneskesyn. Folk flest er ikke ute etter å jobbe så lite som mulig. Og arbeidstrivsel henger veldig mye sammen med produktivitet. Finnes mye forskning på dette, men du tenker muligens det er fake news. Anonymous poster hash: 09b6a...47a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #31 Skrevet 6. februar 2017 Jøssenavn! Du flirer godt av en kommentar om at jeg hates! Og så synes du jeg er frekk??? Dobbeltmoral much? Anonymous poster hash: bfd2c...06b Jeg sa ikke noe om at jeg synes du er frekk, jeg ba deg roe deg ned. Og faktisk så lo jeg av kommentaren om mellomledere, ikke om at du hates. Men ser at det kunne misforstås. Anonymous poster hash: 102bc...098
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #32 Skrevet 6. februar 2017 Du tenker at arbeidstakere i Kina har skjønt mer enn oss. Nytter ikke å diskutere med noen med et så skakkjørt menneskesyn. Folk flest er ikke ute etter å jobbe så lite som mulig. Og arbeidstrivsel henger veldig mye sammen med produktivitet. Finnes mye forskning på dette, men du tenker muligens det er fake news. Anonymous poster hash: 09b6a...47a Ser at du vet pinlig lite om Kina. Hvis du virkelig er opptatt av Norges produktivitet burde du heller sette deg inn i arbeidet Produktivitetskommisjonen har gjort i Norge. Og menneskesynet mitt vet du ingenting om. Dårlig hersketeknikk kan du spare deg for. Anonymous poster hash: bfd2c...06b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #33 Skrevet 6. februar 2017 Ser at du vet pinlig lite om Kina. Hvis du virkelig er opptatt av Norges produktivitet burde du heller sette deg inn i arbeidet Produktivitetskommisjonen har gjort i Norge. Og menneskesynet mitt vet du ingenting om. Dårlig hersketeknikk kan du spare deg for. Anonymous poster hash: bfd2c...06b Flott at hele denne tråden nå handler om deg. Det var jo målet ditt med å kalle HI for unnasluntrer når hun forteller at hun gjør alt som er normert til to personer arbeid, ikkd sant? Anonymous poster hash: c448a...9e7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #34 Skrevet 6. februar 2017 Flott at hele denne tråden nå handler om deg. Det var jo målet ditt med å kalle HI for unnasluntrer når hun forteller at hun gjør alt som er normert til to personer arbeid, ikkd sant? Anonymous poster hash: c448a...9e7 Det som er ekstra leit er at produktivitet som denne personen er så opptatt av henger så utrolig mye sammen med et godtfungerende merkantil enhet. Når pasienter ikke kommer igjennom på telefon (og vi kan vel alle være enige om at hi ikke kan svare på to telefoner samtidig) så blir det en flaskehals som forsinker mye behandling. Hvis det er sykemelding hos våre sekretærer så påvirkes hele klinikken. Selvsagt. Hvis ikke sekretæroppgaver blir gjort må andre gjøre dem. Og vi behandlere har ikke deres kompetanse. Selv en enkel pasientreise-søknad tar meg mye lengre tid enn nødvendig hvis jeg må gjøre det selv. Så hi, stå opp for deg selv. Dere gjør en kjempeviktig jobb! Anonymous poster hash: 09b6a...47a
Tough Shit Skrevet 7. februar 2017 #35 Skrevet 7. februar 2017 Hadde ikke skadet med en dæsj samfunnsøkonomi i hodet ditt heller, men er kanskje ikke plass? Anonymous poster hash: bfd2c...06b Herregud.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #36 Skrevet 7. februar 2017 Hadde ikke skadet med en dæsj samfunnsøkonomi i hodet ditt heller, men er kanskje ikke plass? Anonymous poster hash: bfd2c...06b Det stemmer at det ikke hadde skadet med litt kunnskap om samfunnsøkonomi, men ikke for Anonym men for deg. Det er overhodet ikke en fordel for samfunnsøkonomien at folk blir sykmeldte, og hvis hi skal fortsette å jobbe for to er det det som blir resultatet til slutt. Alle kan jobbe mer enn hva kroppen tåler i utgangspunktet, men da i en liten periode. Blir perioden langvarig som den har blitt for hi, reagerer kroppen først med å bli sliten fordi den går over sin egen kapasitet, og så reagerer den med å bli skikkelig syk og da tar det også ofte lang tid å bli frisk igjen. Jeg er leder og eier min egen bedrift og selvfølgelig skulle jeg ønske at mine ansatte jobbet utover sin egen kapasitet slik at jeg fikk en bedre inntjening. Men jeg innehar evnen til å se at skal min bedrift gå bra må mine ansatte ha en arbeidshverdag som ikke sliter dem ut. Det er faktisk så enkelt. Anonymous poster hash: 94b0c...39b
Ophiophagus Hannah Skrevet 7. februar 2017 #37 Skrevet 7. februar 2017 Er det et sted jeg ser for meg at det allerede er "sparsomt" bemannet så er det i helsesektoren, så jeg kan fint se for meg at mye sykefravær, og mangel på vikarer, er et problem her. Jeg vil også tro at arbeidsplasser, med høy andel av kvinnelige ansatte, ofte har mye sykefravær, dessverre. Jeg har forstått det slik at kvinner oftere er langtidssyke, og generelt har høyere sykefravær, enn menn. Jeg tenker at det overordnete problemet her, er ikke at hi blir sliten, men at vi i Norge har mye sykefravær og mange som er sykemeldte. Dette er opp til en enhver arbeidsplass og se på, og jobbe med å forbedre. Jeg er veldig glad i velferdssystemet vårt, men mener samtidig at det høye sykefraværet, på generell basis, er et samfunnsproblem, og det må snakkes om. Min arbeidsplass har vi også mye sykefravær. Og mitt inntrykk er at for enkelte er terskelen for å bli hjemme svært lav. I mens andre virkelig, aldri er borte. Dette holder jeg for meg selv på jobb, men jeg kan skrive det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå