Gå til innhold

"Gratulerer med graviditet!!!" Jeg er ikke gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt gratulert to ganger uten at jeg var gravid. Jeg Har typisk eplefasong tynne armer og bein og litt for mye på overkroppen. Jeg syntes det var kjempe flaut og ville bare gjemme meg. Men begge gangene kunne jeg ikke det

Anonymous poster hash: c1e80...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg den slemme og sier: Ja du har lagt på deg. Ja du så åpenbart gravid ut. Hun prøvde å være hyggelig.

So what?

Anonymous poster hash: d34b3...39a

Skrevet

Man spør ikke om det uansett om man ser høygravid ut eller ikke. Jeg har en kollega, hun ser ut som hun er 5 måneder på vei hele tiden pga sykdom. Pinlig for dama, ikke for deg. Folk går ikke hjem og snakker om hvem som har mye rundt magen og ikke, men hvem som ikke har manerer.

Anonymous poster hash: 5588c...ee0

Skrevet

Her er jeg den slemme og sier: Ja du har lagt på deg. Ja du så åpenbart gravid ut. Hun prøvde å være hyggelig.

So what?

Enig i at du er den slemme. Og det er vel ikke så positivt..

Har du hørt uttrykket "don't steal my thunder"? De aller fleste liker nok å bestemme selv når de annonserer graviditet.

Anonymous poster hash: 0f1af...f02

Skrevet

So what?

Det handler om at på generell basis skal man da ikke kommentere kroppene til folk på den måten. Uansett om det er ment hyggelig. En kollega av meg gikk ned mange kilo, da sa jeg ikke" WOW, nå har du gått ned mange kilo! Så fin du har blitt!" Nei jeg sa ; "Du ser virkelig flott ut, du stråler for tiden". Har ikke for vane å komme med detaljer om andres kropp..... Vanlig høflighet.

Det denne dama uttalte seg høylydt om på fest til HI, er jo bare lavmål... Om du er gravid eller ei.

Anonymous poster hash: 74419...182

Skrevet

Har skjedd meg å. Var på fest og satt på et langbord. Vedkommende rett ovenfor meg spør plutselig når vi skal ha? Jeg ble jo en smule paff og sier...jeg skal ikke ha noen baby. Hvor han så presterer å si....jo det skal du. Jeg svarte igjen og da var jeg blitt ganske irritert. Jeg skal ikke ha noen baby. Jeg fødte en baby for 9 mnd siden. Og jeg sitter her å drikker rødvin!! Da ble det stille. Altså hvorfor spørre foran masse andre folk, hvor er antennene til sånne folk. Jeg hadde riktig nok ikke returnert helt til førbabyvekt, men jeg hadde ikke noen åpenbar gravidmage heller. Ødela stemningen for meg resten av kvelden for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 0c0e5...1a2

Skrevet

Har skjedd meg å. Var på fest og satt på et langbord. Vedkommende rett ovenfor meg spør plutselig når vi skal ha? Jeg ble jo en smule paff og sier...jeg skal ikke ha noen baby. Hvor han så presterer å si....jo det skal du. Jeg svarte igjen og da var jeg blitt ganske irritert. Jeg skal ikke ha noen baby. Jeg fødte en baby for 9 mnd siden. Og jeg sitter her å drikker rødvin!! Da ble det stille. Altså hvorfor spørre foran masse andre folk, hvor er antennene til sånne folk. Jeg hadde riktig nok ikke returnert helt til førbabyvekt, men jeg hadde ikke noen åpenbar gravidmage heller. Ødela stemningen for meg resten av kvelden for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 0c0e5...1a2

Så utrolig teit person!

Det provoserer meg at noen tenker det er greit å spekulere andres kropp. Og graviditet!

Jeg tror ikke jeg engang ser gravid ut. Men jeg har gått fra størrelse 36 til 38. Har ikke komplekser for kroppen min engang...og allikevel følte jeg gratulasjonen som nedbrytende. Og flaut.

Anonymous poster hash: 0f1af...f02

Skrevet

Tenk dere en ideell fremtidsverden der ingen får lov å forlate ungdomsskolen før de har bestått faget "religion, livssyn, etikk og antenner (RLEA)". Det hadde vært noe😃

Skrevet

Det er rett og slett vanlig folkeskikk å ikke kommentere andres mager, gravid eller ikke.

Jeg ble gratulert med baby, jeg da, ca 3 år etter fødselen. Det var en som satt i kassen på lokalbutikken og som jeg hadde sett jevnlig og ikke kunne skjult noen graviditet for som gratulerte meg med den nye babyen. Lirer fremdele på hva hun tenkte der og da. Jeg var 24 år og slank så jeg såg nok ikke ut som en typisk barselkvinne heller. Noen tenker bare ikke før de snakker, uten at det er noen unnskyldning.

Dama dummet seg ut, hi, ikke du.

Skrevet

Så utrolig idiotisk av denne dama!!!

Jeg hadde svart: "Takk, men vi mistet barnet for et par dager siden, så dette er veldig sårt for oss akkurat nå..." Er mannen din som min, hadde han tatt hintet og strøket meg på ryggen med et trist blikk.

Skal love deg at dama hadde blitt uglesett resten av kvelden, og best av alt: lært en lærepenge!

Anonymous poster hash: df1a3...80a

Skrevet

Så utrolig idiotisk av denne dama!!!

Jeg hadde svart: "Takk, men vi mistet barnet for et par dager siden, så dette er veldig sårt for oss akkurat nå..." Er mannen din som min, hadde han tatt hintet og strøket meg på ryggen med et trist blikk.

Skal love deg at dama hadde blitt uglesett resten av kvelden, og best av alt: lært en lærepenge!

Anonymous poster hash: df1a3...80a

Man lyver ikke om å miste et barn! Ærlig talt, noen folk altså.

Skrevet

Man lyver ikke om å miste et barn! Ærlig talt, noen folk altså.

Kan ikke du lage en liste over ting det er greit å lyve om da? Takk.  :blomst:

Anonymous poster hash: d195d...135

Skrevet

Håper denne dama har lært seg å tenke seg om før hun sier slik!!

Anonymous poster hash: f0f04...488

Skrevet

Da jeg var gravid var det ingen som kommenterte eller nevnte det med et ord før det var helt tydelig at det ikke kunne være noe annet enn graviditet, dvs rundt 7-8 mnd begynte folk jeg ikke kjente så godt å spørre og kommentere. Før det så jeg at folk innimellom så på magen min, men ingen sa noe.

Synes ikke man skal si noe som helst med mindre man er 100% sikker. Jeg sier ikke engang noe når jeg er 100% sikker, med mindre den andre personen sier noe først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...