Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #26 Skrevet 4. februar 2017 Her har mannen bestilt time til sterilisering 👍🏻 At det minsker sjansene hans betraktelig for å eventuelt få barn med en eventuell fremtidig dame ser jeg bare på som en stor bonus 😊 Anonymous poster hash: 33c03...d80
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #27 Skrevet 4. februar 2017 Det er ikke riktig å sterilisere seg... Anonymous poster hash: f8f1d...894
amandine Skrevet 4. februar 2017 #28 Skrevet 4. februar 2017 Det er ikke riktig å sterilisere seg... Anonymous poster hash: f8f1d...894 Atte hva?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #29 Skrevet 4. februar 2017 Atte hva? Kan du ikke lese skikkelig? Anonymous poster hash: f8f1d...894
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #30 Skrevet 4. februar 2017 Det er ikke riktig å sterilisere seg... Anonymous poster hash: f8f1d...894 Hehe, det er "ikke riktig" å bruke prevensjon heller da, man skal ha en unge annenhvert år til man har en gjeng på 8-10 stykker Anonymous poster hash: e2840...dcf
amandine Skrevet 4. februar 2017 #31 Skrevet 4. februar 2017 Kan du ikke lese skikkelig? Anonymous poster hash: f8f1d...894 Jo, jeg leser godt. Jeg trodde bare ikke mine egne blå.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #32 Skrevet 4. februar 2017 Hehe, det er "ikke riktig" å bruke prevensjon heller da, man skal ha en unge annenhvert år til man har en gjeng på 8-10 stykker Anonymous poster hash: e2840...dcf Hvorfor skal man ha det? Hvis du har et ønske om det er det ditt eget valg. Anonymous poster hash: f8f1d...894
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #33 Skrevet 4. februar 2017 Jo, jeg lese. r godt. Jeg trodde bare ikke mine egne blå. Hvis noe sånt sjokkerer deg er du omtrent like skjermet fra virkeligheten som hollywoodstjerner Anonymous poster hash: f8f1d...894
amandine Skrevet 4. februar 2017 #34 Skrevet 4. februar 2017 Hvis noe sånt sjokkerer deg er du omtrent like skjermet fra virkeligheten som hollywoodstjerner Anonymous poster hash: f8f1d...894 Er ikke det heller, jeg bare lar meg forbause over at noen har synspunkter jeg trodde hørte hjemme for 200 år siden eller steder jeg ikke ville ønske å bo.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #35 Skrevet 4. februar 2017 Det er ikke riktig å sterilisere seg... Anonymous poster hash: f8f1d...894 Hvorfor mener du det ikke er riktig å sterilisere seg? Anonymous poster hash: 55691...f88
Mostly Harmless Skrevet 4. februar 2017 #36 Skrevet 4. februar 2017 Jeg gjorde det fordi jeg aldri skal ha flere barn uansett hva som måtte skje med mannen eller forholdet vårt, jeg har ikke helse til å bære frem flere. Jeg er var dessuten ikke redd for å gjøre det, det var mannen Han hadde selvfølgelig gjort det om jeg hadde tvunget han, han sa han kunne gjøre det om jeg ikke ville. Men han hadde ikke lyst til å være sterilisert, han så for seg en feit kastrert hankatt i sofakroken og likte ikke tanken på å være steril (selv om han med fornuften visste at dette bare var teite følelser og ikke reelt). Han var også redd for selve inngrepet siden en kamerat av han fikk en skikkelig infeksjon etter at han gjorde det. Så selv om han sa han kunne gjøre det om jeg mente det var best så var det skinte det tydelig igjennom at han da gjorde det for min skyld og ikke sin egen, og det synes jeg er helt feil. Jeg synes det er deilig å være sterilisert og hadde ingenting imot å gjøre inngrepet. Derfor gjorde jeg det. Anonymous poster hash: e2840...dcf (Vil bare presisere at spørsmålet ikke på noen måte var ment som kritikk, var bare nysgjerrig🙂) Her bestemte mannen seg for at han ville sterilisere seg da vi hadde avsluttet diskusjonen om flere barn. Hadde han hatt motforestillinger, hadde jeg gjort det selv. Kunne ikke tenkt meg å presse ham til et inngrep han var skeptisk til.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2017 #37 Skrevet 4. februar 2017 Her gjorde mannen det for noen mnd siden. Hvis ikke hadde det blitt kondom resten av mine fruktbare år. Det fristet visst ikke 😁 Anonymous poster hash: a8ff0...66e
shari_z Skrevet 4. februar 2017 #38 Skrevet 4. februar 2017 Jeg gjorde det for 1,5 år siden. Søkte på medisinsk grunnlag og var villig og forberedt å betale 6000kr hvis jeg fikk avslag. Mannen kunne uke pga hud problemer som gjør elektive operasjoner uaktuelt (enkel meniskoperasjon endte med blodforgiftning og gulestafylokokker infeksjon som nesten tok livet hans; 11,5mnd sykemelding; alvorlig grad artrose i kneet og erstatning). Jeg fikk avslag, men så ombestemte sykehuset seg og innvilget på medisinsk grunnlag likevel. Jeg betalte kr 75 i materialer. Jeg ankom sykehuset kl 07 og var klar til hjemreise kl 12. Brukte kun Paracet hver 6. time i 2 døgn, men det var forebyggende. Luftsmerter hadde jeg dagen etterpå, men ikke mer enn jeg pleier å ha. Ble operert på en torsdag og var på jobb mandag (har fri fredager). Ingen komplikasjoner, ingen bivirkninger. Det var kikkhullskirugi, hadde 2 sårsteder, én i navlen og én lenger ned på siden på omtrent 1cm hver. Begge leget seg fint. Jeg er veldig fornøyd med valget og ville absolutt gjort det igjen, og ville definitivt betalt fullpris om så. Er så glad for å vite at jeg aldri skal gå gravid igjen og slipper å tenke på prevensjon. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke ba dem fjerne livmoren så jeg kunne slippe mensen. 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå