Gå til innhold

Da har jeg endelig gjort det, sterilisert meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en lettelse og et riktig valg og ta. Vi har to flotte barn, jeg er 41år og da synest jeg det var greit.

Anonymous poster hash: 4d132...7fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kostet det? Hvilke konsekvenser utover det opplagte (kan) det ha? Får du oprasjonssår etc? Sykemelding nå? Fortell! 👍😊

Anonymous poster hash: 7abcc...629

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 35, da hadde jeg 4 barn og var helt klart ferdig med barneproduksjon :)

Aldri angret et sekund, deilig å slippe hormonprevensjon som gav meg hodepine, soppinfeksjoner og nedsatt sexlyst.

Anonymous poster hash: e2840...dcf
Skrevet

Spennende da. Vurderer det selv. Men hørte det var så mye bivirkninger

Skrevet

Aldri hørt om noen som har opplevd bivirkninger jeg, og jeg er 43 år og kjenner mange som har gjort det...

Skrevet

Ingen bivirkninger. Helt sytalaust...

Skrevet

Her skal mannen til pers snart. Vi er fint ferdige med barn nå, begge to. Noen spesiell grunn til at dere valgte å la deg gjøre det og ikke ham?

Skrevet

Jeg har også sterilisert meg. Gjorde det under keisersnittet på det siste barnet.

Mannen min har også gjort det. Han hadde allerede time da vi ble uplanlagt gravid med vår attpåklatt.

Anonymous poster hash: c4bba...565

Skrevet

Her skal mannen til pers snart. Vi er fint ferdige med barn nå, begge to. Noen spesiell grunn til at dere valgte å la deg gjøre det og ikke ham?

Jeg gjorde det fordi jeg er ferdig med barn og det er min kropp. Man vet aldri hvor lenge et forhold varer.
Skrevet

Jeg gjorde det fordi jeg aldri skal ha flere barn uansett hva som måtte skje med mannen eller forholdet vårt, jeg har ikke helse til å bære frem flere.

Jeg er var dessuten ikke redd for å gjøre det, det var mannen ;)

Han hadde selvfølgelig gjort det om jeg hadde tvunget han, han sa han kunne gjøre det om jeg ikke ville. Men han hadde ikke lyst til å være sterilisert, han så for seg en feit kastrert hankatt i sofakroken og likte ikke tanken på å være steril (selv om han med fornuften visste at dette bare var teite følelser og ikke reelt). Han var også redd for selve inngrepet siden en kamerat av han fikk en skikkelig infeksjon etter at han gjorde det.

Så selv om han sa han kunne gjøre det om jeg mente det var best så var det skinte det tydelig igjennom at han da gjorde det for min skyld og ikke sin egen, og det synes jeg er helt feil.

Jeg synes det er deilig å være sterilisert og hadde ingenting imot å gjøre inngrepet. Derfor gjorde jeg det.

Skrevet

Vet ikke hva slags bivirkninger det skulle være? Bedre sexliv? Slippe prevensjon?

Skrevet

Hva kostet det? Hvilke konsekvenser utover det opplagte (kan) det ha? Får du oprasjonssår etc? Sykemelding nå? Fortell!

Anonymous poster hash: 7abcc...629

Det gjøres på dagkirurgi, stort sett på fredagene så du er tilbake på jobb mandag. Kikkhullsoperasjon, et bitte lite snitt i navlen og et litt lenger nede (sånn en cm str). Du kan ha litt luftsmerter etterpå, men det er alt. Koster ca 6000. Tror jeg, lenge siden jeg gjorde det.

Skrevet

Jeg gjorde det i forbindelse med keisersnittet når vi fikk tredjemann.

Fantastisk å slippe å tanke på prevensjon :)

Anonymous poster hash: 55691...f88
Skrevet

Er bare å Google så ser man hva slags bivirkninger folk mener de har fått

Skrevet

Er bare å Google så ser man hva slags bivirkninger folk mener de har fått

Som ikke er helt reelle vel

Anonymous poster hash: 7c653...c01

Skrevet

Her var det mannen som gjorde det. Ingen av oss hadde lyst, men begge var enige i at én av oss burde gjøre det.

Etter tre fødsler syntes jeg det var mannens tur til å ofre noe.

Anonymous poster hash: 63863...956

Skrevet

Som ikke er helt reelle vel

Det vet jeg ikke noe om. Derfor er det interessant å følge denne tråden
Skrevet

Leste jeg 6000 kr ?? Dumt sp men..koster det det samme for mann og dame? 😂

Anonymous poster hash: 2030d...8b1

Skrevet

Jeg googlet nå, og fant masse svada og hei og hopp og legene lyver for meg-info.

Jeg har ingen problemer selv, hvertfall, og kan heller ikke forstå hva i det inngrepet som skal kunne gi bivirkninger når det først er gjort. Ethvert kirurgisk inngrep er jo en liten risiko å ta, men at det skal klusse med blodforsyning eller hormoner skjønner jeg ikke.

Skrevet

Jeg googlet nå, og fant masse svada og hei og hopp og legene lyver for meg-info.

Jeg har ingen problemer selv, hvertfall, og kan heller ikke forstå hva i det inngrepet som skal kunne gi bivirkninger når det først er gjort. Ethvert kirurgisk inngrep er jo en liten risiko å ta, men at det skal klusse med blodforsyning eller hormoner skjønner jeg ikke.

Det er jo bare svada. De fjerner jo ikke noe så det kan jo ikke bli bivirkninger. Bortsett fra litt sårsmerter ett par dager.

Skrevet

Det er jo bare svada. De fjerner jo ikke noe så det kan jo ikke bli bivirkninger. Bortsett fra litt sårsmerter ett par dager.

Det var jo det jeg sa. Ikke egentlig sårsmerter heller, jeg hadde hvertfall ikke mer enn ett enslig sting i navlen. Luftsmerter, ja, men ikke sårsmerter.
Skrevet

Det er ut og inn på dagen, kikkhullsoperasjon igjennom navelen og to litt lenger nede. Jeg ble sykmeldt i 5dager, og har ikke lov til og løfte noe på fire uker. 6079,- betalte jeg.

Jeg gjorde dette nå på Torsdag og formen er fin, bortsett fra at jeg er øm rundt navlen. Bruker mye krefter på og sette meg og reise meg.

HI

Anonymous poster hash: 4d132...7fe

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var 39 år. Brukte 4 dager egenmelding.

Eneste "bivirkningen" var at jeg fikk  betennelse i sårene og at tråden brukte veldig lang tid på å løse seg opp.

Skrevet

Vet det er noen som mener blødningene har forandret seg o.l., men gynekologen min sa at de fleste som sier det har blitt sterilisert i forbindelse med keisersnitt. Da er det svangerskapet som har laget endringene i kroppen, ikke steriliseringen.

Det er mange som opplever endringer i kroppen etter svangerskap og amming, mer smertefulle eggløsning, endrede blødninger o.l. og det er helt vanlig, men de som har sterilisert seg samtidig skylder da på steriliseringen. Men det er ingenting ved steriliseringen som kan gi slike endringer i kroppen, og de fleste som opplever slike endringer er jo ikke sterilisert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...