Gå til innhold

Mamma, du lukter bæsj!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette sier min fire år gamle sønn med ujamne mellomrom.

Jeg dusjer og skifter klær hver dag, jeg bruker ikke mye skyllemiddel eller sterk parfyme. Ofte sier han det når jeg er nydusjet. Det kan være når jeg hjelper han med klærne, eller når han kommer oppi sengen for å kose.

Jeg har bedt mannen lukte på meg, jeg har bedt min mor lukte og ingen kjenner annet enn svak lukt av deo. Ingen vond kroppslukt altså.

Noen som aner hva han kjenner? Jeg jobber tett på mennesker og kjenner at jeg blir litt paranoid av dette.

Av barn og fulle folk....osv...

Anonymous poster hash: 4d692...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig ånde?

Anonymous poster hash: c1275...d55

Skrevet

Dårlig ånde tenkte jeg også på.

Anonymous poster hash: d3685...a21
Skrevet

Dårlig ånde... det merker man ikke selv.

Anonymous poster hash: a9bf5...eab

Skrevet

Det er også sjekket ut på mann og mor, uten resultat. Om morgenen er det jo et reelt problem, men han sier det når jeg ligger med ryggen til han også - han liker å kroe seg bak ryggen min om morgenen.

Skjønner ingenting altså.

Hi

Skrevet

Det er også sjekket ut på mann og mor, uten resultat. Om morgenen er det jo et reelt problem, men han sier det når jeg ligger med ryggen til han også - han liker å kroe seg bak ryggen min om morgenen.

Hi

Dette gjaldt forslaget om dårlig ånde.

Skrevet

Har ei venninne, og hun har en forferdelig dårlig ånde. Tenkte på sånne mandelsteiner, har du gapet godt opp og sett på sidene bak drøvelen om det er noen gulhvite små klumper der feks? De må evt pirker bort med q-tips eller lignende og bruke munnvann for å skylle etterpå.. mistenker venninnen min har sånne klumper, og de lukter som barnet sier: Bæsj!

Anonymous poster hash: 0352a...d91

Skrevet

Eller så er han som alle andre 4 åringer veldig opptatt av bæsj og promp og sier det for å være morsom😉

Skrevet

Han har ikke så mye bæsjehumor, og han sier det ikke på tøys.

Dårlig ånde er som sagt sjekket ut av folk jeg stoler på. De ville jo også ha kjent det?

Han er veldig var på lukter da, han klarer f.eks ikke st et par sko står i gangen for å tørke fordi de lukter litt.

Takker for forslag, altså. Jeg vil jo gjerne vite om det er noe jeg kan gjøre, men først må jeg jo finne kilden 🙈

Hi

Skrevet

Hvitløk? Noen er mer sensitiv med lukt av dette og kanskje din mor og samboer ikke kjenner det fordi de også har spist det?

Anonymous poster hash: 4b97e...ed7

Skrevet

Hi

Dårlig ånde er jo ikke konstant, mer som et problem som kommer og går.

Anonymous poster hash: 8db79...473

Skrevet

Har ei venninne, og hun har en forferdelig dårlig ånde. Tenkte på sånne mandelsteiner, har du gapet godt opp og sett på sidene bak drøvelen om det er noen gulhvite små klumper der feks? De må evt pirker bort med q-tips eller lignende og bruke munnvann for å skylle etterpå.. mistenker venninnen min har sånne klumper, og de lukter som barnet sier: Bæsj!

Gud bedre.... mandelstein?!

Vet du hva mandlene er der for? Og pirke bort med q-tips??

Anonymous poster hash: 93276...d69

Skrevet

Ja, men jeg har spurt mannen rett etter at gutten har sagt det. Jeg tygger tyggis hele dagen siden jeg også tenker at det er den mest logiske forklaringen.

Gutten klarer ikke å forklare nærmere når jeg spør, men jeg mistenker faktisk at han kan reagere på deo'en siden det ofte kommer når jeg er rimelig nydusjet. Har skiftet merke uten at han gir seg, og deo må jeg jo ha.

Alle problemer man kan ha, altså 😂

Hi

Skrevet

Det var en bastant påstand. Jeg har det kronisk, samme hva jeg gjør. Er ikke mandelsteiner heller. Pusser tenner 2-3 ganger daglig, bruker munnskyll, Tanntråd, børster tungen, spiser sink, drikker vann, bruker nesespray. Nope. Det kommer ikke og går her, med mindre mN regner de første 8 min etter tannpuss da ;)

Anonymous poster hash: a1974...e25

Skrevet

Sier han det når du feks har mensen?

Anonymous poster hash: 2ea1a...cfe

Skrevet

Det kan jo hende han rett og slett er frekk da, og sier det for å være kjip. (Jo, det kan barn finne på, han kan ha sett at du har blitt usikker når han har sagt det en gang, og så blir det et "spill".) Det kan selv den nusseligste av barn finne på. Det er sånn barna kan finne på å si til hverandre i barnehagen. Så det er faktisk på sin plass å forklare ham at sånn sier man faktisk ikke til andre, fordi da blir de lei seg. Kan gjerne be ham forklare når han påstår det lukter.

Evt så har han bihulebetennelse? Da kan mye lukte bæsj uten at det stemmer 😂

Anonymous poster hash: b3a00...b56

Skrevet

Gud bedre.... mandelstein?!

Vet du hva mandlene er der for? Og pirke bort med q-tips??

Eh.. har du aldri hørt om å få hull i mandlene? Her samler det seg bakterier og det kommer ut hvite klumper som stinker helt jævlig. De fleste fjerner mandlene av den grunn. Jeg sliter med disse. Brekke emeg om det plutselig faller en ut av seg selv. Og noen ganger kommer de bare halvveis ut og det kjennes ut som om du går med hår i halsen som klør konstant. Det er helt jævlig. Skal selvfølgelig ta det med legen så jeg får operert bort men har visst bare utsatt og utsatt...

Anonymous poster hash: e1365...451

Skrevet

Eh.. har du aldri hørt om å få hull i mandlene? Her samler det seg bakterier og det kommer ut hvite klumper som stinker helt jævlig. De fleste fjerner mandlene av den grunn. Jeg sliter med disse. Brekke emeg om det plutselig faller en ut av seg selv. Og noen ganger kommer de bare halvveis ut og det kjennes ut som om du går med hår i halsen som klør konstant. Det er helt jævlig. Skal selvfølgelig ta det med legen så jeg får operert bort men har visst bare utsatt og utsatt...

Anonymous poster hash: e1365...451

Selvsagt har jeg hørt om BETENTE mandler.

De gule steinene du snakker om er et resultat av at mandlene dine tar knekken på bakterier. Og det er åpninger i mandlene som dette skal ut av...

Skrevet

Kaffeånde kan lukte som bæsj

Anonymous poster hash: b0499...a5c
Skrevet

De gule steinene du snakker om er et resultat av at mandlene dine tar knekken på bakterier. Og det er åpninger i mandlene som dette skal ut av...

Jeg fikk fjerne mine mandler pga gule klumper.mandlene mine så ut som en sveitserost,og det skulle ikke være sånn.luktet død

Skrevet

Det er ikke det samme som betente mandler. Søk på tonsil stones på youtube du ;) Disse klumpene lukter helt, helt grusomt. Og når man har en slik så kjenner man at lukten kommer ut av både munnen og nesa. Det er skikkelig hemmende. 

Anonymous poster hash: 7c4a7...3b0

Skrevet

Hadde mannen og moren din bekreftet at du hadde dårlig ånde, om du har det? Eller at du luktet vondt? Det er jo et sårt tema, og de begge vet hvordan du jobber for å ikke lukte vondt og hvor vanskelig det er for deg med kommentarene. De sitter jo rett og slett i et dilemma hvis de kjenner noe lukt de også. 

Anonymous poster hash: 7c4a7...3b0
Skrevet

Slanker du deg? Ketolyseånde?

Anonymous poster hash: ecaed...a6f
Skrevet

Kaffeånde eller røykeånde kan lukte bæsj. Mensen?

Anonymous poster hash: cef61...11e

Skrevet

Ja, men jeg har spurt mannen rett etter at gutten har sagt det. Jeg tygger tyggis hele dagen siden jeg også tenker at det er den mest logiske forklaringen.

Gutten klarer ikke å forklare nærmere når jeg spør, men jeg mistenker faktisk at han kan reagere på deo'en siden det ofte kommer når jeg er rimelig nydusjet. Har skiftet merke uten at han gir seg, og deo må jeg jo ha.

Alle problemer man kan ha, altså 😂

Hi

Jeg kunne ikke bruke fructis-sjampo fordi xen min syntes den lukta spy

Anonymous poster hash: 9e3f3...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...