Gå til innhold

Espen pirelli på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Espen ester pirelli skal på ungdomsskolen å holde foredrag for ungdommene, usikker på hva jeg føler om det da jeg syns det er ikke rett arena at skolen skal ha forholds og seksuell retning på foredrag elevene må delta på.

Nå har jeg ei jenta som har venninner som anser seg selv som lesbisk, biseksuell og et intet kjønn og har ingen problemer med at noen foretrekker dette og en annen dette. Men er noe som reagerer på at akkurat Espen/Ester er den som skal være der for enkelte av hans holdninger er litt "out there", ikke bestemt meg om jeg syns det er sunt for unge, lett påvirkelig ungdom skal høre på hans "sannhet" om det ene og det andre.

Er jeg for gammeldags ? Er dette rett arene for et slikt foredrag egentlig ?

Skeiv ungdom skal vist ha to timer i klasserommet dagen etterpå, det syns jeg er bedre en han da de er ungdommer selv og ikke fullt så svevende om noen skjønner hva jeg mener.

Anonymous poster hash: 05c39...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, hva med han reagerer du på?

At han mener det er mennesker som er født i feil kropp?

At barn og unge trenger flere forbilder?

Tror du at ungene vil bli påvirket til å skifte kjønn? Eller at de "plutselig" er homofile?

Du er gammeldags hvis du tror at barn kan påvirkes til å bli noe annet enn det de allerede er.

Man blir født homofil. Man blir født heterofil. Og noen blir født i feil kropp.

At ungdommer lærer om det betyr at de kanskje kan bli mer tolerante enn foreldregenerasjonen er. Og det igjen kan faktisk redde liv, for noen vil kanskje tørre å stå fram som seg selv og få aksept for det.

Espen Esther har levd et langt liv hvor han har følt både på skammen og på frigjøringen. For en fantastisk erfaring å kunne dele med de unge!

Skrevet

Du er nok gammeldags ja. 

Espen Esther er ikke bare "en mann som kler seg i dameklær", han er en veldig flink lege! Har masse kunnskaper innenfor dette og det kan nok ikke bli noen bedre til å holde foredrag om dette temaet. Han har hjulpet mange og er til og med høyt respektert av de eldre i byen her som hadde han som fastlege tidligere. 

Anonymous poster hash: bcb61...2e4
Skrevet

Lett påvirkelig ungdom? Tror du virkelig noen ser Espen benestad og tenker 'transe, det vil jeg og være! Jeg skifter kjønn!"?

Skrevet

Er ikke skolens oppgave dette tenker jeg, nei jeg tror ikke ungene blir påvirket til å plutselig bli homofile eller det ene eller det andre. Reagerer bare han som person, har sett dokumentaren han gjorde med sin sønn og har ikke et positivt inntrykk av han.

Hadde holdt med kun skeive ungdom da men nå ser jeg uke helt behovet for slike foredrag i skoletiden. Frivillig opplegg etter skoletid er noe annet, da kan en og enhver velge selv å delta og ikke bli tvunget til å sitte der om det føles ukomfortabelt.

Skrevet

Er ikke skolens oppgave dette tenker jeg, nei jeg tror ikke ungene blir påvirket til å plutselig bli homofile eller det ene eller det andre. Reagerer bare han som person, har sett dokumentaren han gjorde med sin sønn og har ikke et positivt inntrykk av han.

Hadde holdt med kun skeive ungdom da men nå ser jeg uke helt behovet for slike foredrag i skoletiden. Frivillig opplegg etter skoletid er noe annet, da kan en og enhver velge selv å delta og ikke bli tvunget til å sitte der om det føles ukomfortabelt.

Føle seg ukomfortabel? Nettopp den setningen der gjør at dette er nødvendig. Hvordan tror du det er for ungdommer som er født feil kropp når de voksne blir ukomfortable med å vite at ungene skal høre om det? Du er navlebeskuende. Ikke skolens ansvar. Hvem sitt ansvar er det da? Skolen er en utmerked arena for å rive ned fordommer!!! Mange barn har foreldre som deg og må derfor på en annen arena enn hjemmet for å bli fordomsfrie voksne!!

Skrevet

du er gammeldags ja

Skrevet

Mer uopplyst og muligens dum enn gammeldags.

Anonymous poster hash: 6b3f2...74a
Skrevet

Jeg kjenner Esben Esther ganske godt. Er mor til et barn som har kjønnsidentitetsforstyrrelse. Jeg blir lei meg når jeg ser hva du skriver HI.

Esben Esther er et fantastisk menneske! Og hen er ekstremt flink med barn og ungdom. Mitt barn går i samtaler hos EE, og det er møter fulle av varme, humor, og der mitt barn lærer og akseptere seg selv. Transpersoner har en selvmordsrate som topper alle statistikker. Det EE driver med er faktisk livredning!

Jo flere som får informasjon, jo mindre fordommer og mobbing blir det der ute. Informasjon er ufarlig!

Anonymous poster hash: b7c30...821

Skrevet

Du er trangsynt og kjip

Skrevet

Helt uproblematisk at Espen Ester skal prate på skolen. Han er flink til å holde foredrag for unge.

Skrevet

Har ikke fordommer nei, har en biseksuell datter og spiller ingen rolle per hodet om hun var lesbisk eller i tvil om hun var født jente eller gutt. Men saken er at hun er rygg på seg selv og sterk type som ikke bryr seg om hva folk sier.

Men hun har venninner som ikke har kommet så langt, ble diskusjon her hjemme da hun syns synd på en av jenta da ønsker ikke fokus på sin legning og slettes ikke å bli tvunget til å sitte der og høre på EE og at alle på skolen vil være der og så se på henne og komme med dumme kommentarer.

Flott at du liker EE men det gjør jeg ikke, lærer vi barna tidlig at legning/kjønn har ikke noe å si da det er like naturlig som heterofili så vil de kanskje bli tryggere på seg selv selv med motstand fra andre.

Dette er foreldrenes jobb, ikke skolens syns jeg. Nesten litt sent å begynne i Ungdomskole alder, hvorfor ikke ha dette på frivillig basis også som du selv nevner så er det noen ungdommer som trenger både tid og hjelp å sortere følelser og komme til punktet om selvaksept. Noen er så sårbare at super fokus på skolen om themaet gjør de ukomfortable.

Gammeldags er jeg kanskje, syns ikke dette hører under skole undervisning.

Skrevet

Sorry, stavefeil. Auto correct på mobil og jeg leste ikke over.

Men artig å se hvordan noen av dere automatisk syns jeg er både dum og fordomsfull 😂😂😂 så DIB

Skrevet

Man blir jo ikke homofil eller transseksuell av å høre et foredrag om seksuell identitet..

...man blir opplyst..

Det er jo alle som har behov for denne kunnskapen.. kanskje mest av at de som definerer seg som heterofile og skal klare å møte dem med en annen legning med forståelse og respekt.

Anonymous poster hash: f11df...e18

Skrevet

Har ikke fordommer nei, har en biseksuell datter og spiller ingen rolle per hodet om hun var lesbisk eller i tvil om hun var født jente eller gutt. Men saken er at hun er rygg på seg selv og sterk type som ikke bryr seg om hva folk sier.

Men hun har venninner som ikke har kommet så langt, ble diskusjon her hjemme da hun syns synd på en av jenta da ønsker ikke fokus på sin legning og slettes ikke å bli tvunget til å sitte der og høre på EE og at alle på skolen vil være der og så se på henne og komme med dumme kommentarer.

Flott at du liker EE men det gjør jeg ikke, lærer vi barna tidlig at legning/kjønn har ikke noe å si da det er like naturlig som heterofili så vil de kanskje bli tryggere på seg selv selv med motstand fra andre.

Dette er foreldrenes jobb, ikke skolens syns jeg. Nesten litt sent å begynne i Ungdomskole alder, hvorfor ikke ha dette på frivillig basis også som du selv nevner så er det noen ungdommer som trenger både tid og hjelp å sortere følelser og komme til punktet om selvaksept. Noen er så sårbare at super fokus på skolen om themaet gjør de ukomfortable.

Slutt å sammenligne seksuell legning og kjønnsidentitet. Jo, du har fordommer!

Skrevet

Selvfølgelig har du fordommer! Siden EE kommer på skolen er det 99,9% sikkert at det er en elev der som sliter med f.eks. kjønnsidentitet og har bedt EE komme.

Jeg var også forutinntatt før første møte, det er et meget fargerikt menneske! Men jeg kan love deg at det inntrykket jeg hadde smuldret opp etter et par minutter.

Skrevet

Men foreldre flest gjør ikke jobben med å opplyse. De fleste foreldre er i tillegg uopplyste om temaet, dermed har de ingen mulighet til å lære barna noe om det.

Jeg blir stadig sjokkert over hvor stor andel av de som er her inne som ikke snakker med barna sine om kropp og seksualitet. Og kjønnsidentitet er nok enda mindre på agendaen i de norske hjem.

Skrevet

Sammenligner ikke legning og kjønns identitet, sier at begge er helt naturlige ting. Noen blir født homofile og noen blir født i feil kropp, sier ikke at det er like men ulike men spiller det noen rolle om en er det eller det. Er vi ikke alle mennesker 😉

Skrevet

Sammenligner ikke legning og kjønns identitet, sier at begge er helt naturlige ting. Noen blir født homofile og noen blir født i feil kropp, sier ikke at det er like men ulike men spiller det noen rolle om en er det eller det. Er vi ikke alle mennesker 😉

Jo, det er det vi andre her mener: at vi alle er mennesker! Så hvorfor skrev du hovedinnlegget ditt? Hvorfor er du i mot opplysning i skoletiden? Det gagner jo alle til syvende og sist. Mer informasjon= mindre fordommer og mobbing. Win-win situation.

Skrevet

Og at EE kommer på skolen er kanskje for nabo kommunen har nettopp gjennomført samme opplegg.

Skal den ene jenta føle seg ukomfortable og være i fokus da en annen elev kanskje vil informere miljøet rundt seg ? Nå er det ikke tilfellet her da men det går an å fokusere på å gjøre individene tryggere på seg selv for da gir de f*** i hva andre mener og tenker 😉

Skrevet

Les det jeg skrev så skjønner du det 😂 hører ikke hjemme på skole arenaen dette, og ihvertfall ikke med EE.

Skrevet

Les det jeg skrev så skjønner du det 😂 hører ikke hjemme på skole arenaen dette, og ihvertfall ikke med EE.

Skrevet

Når en mor som mener seg opplyst greier å lire av seg såpass med pisspreik som du gjør, tror jeg det er bra skolen er seg sitt ansvar bevisst. Da unngår kanskje barnet ditt å bli som deg.

Jeg får assosiasjoner til "jeg er ikke rasist, men..."

Anonymous poster hash: f1285...069

Skrevet

Det er for tiden stadig større fokus på å forebygge psykisk uhelse hos barn og ungdom, og jeg vil tro at dette er et tiltak forbundet med det. Fantastisk, sier jeg! Du fremstår rimelig fordomsfull.

Anonymous poster hash: 30c50...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...