jojoen Skrevet 3. februar 2017 #26 Skrevet 3. februar 2017 HI Min kjæreste er norsk og Norge er hans hjemland. Familien i utlandet, er resultatet av hans besteforeldres søsken som slo seg ned i et annet land (norske de også)... Jeg synes kjæresten er kompromissløs, og uforstående. Jeg har to barn (den eldste er så gammel at han "klarer seg selv"). I julen for eksempel, dro jeg og barna til kjæresten min og feiret jul sammen med foreldrene hans. Jeg er VELDIG familiekjær, og det var faktisk første gang jeg feiret jul uten mine egne foreldre og søsken. Hadde det likevel veldig koselig da. Så begynner plutselig kjæresten min å prate om påsken, og at det nærmest er en selvfølge at jeg kommer til han i påska, og er hos foreldrene hans da. Jeg liker ikke å bli "beordret", og sa at jeg faktisk ikke hadde tenkt så langt fram. I tillegg får familien hans besøk av noen andre slektninger i påska, og det kjenner jeg at jeg rett og slett ikke orker... Han ble snurt da jeg sa at vi kunne være hos mine foreldre i påska, siden jeg hadde vært der hele jula. Det er koselig folk å være hos altså, men jeg kjenner at jeg ikke orker å være der i en uke når de allerede har andre som skal dit på besøk. Gå oppå hverandre, og hele tiden ha folk rundt seg er bare slitsomt. Jeg synes fremdeles kjæresten min er urimelig som ønsker at 3 uker av ferien skal være i utlandet hos hans familie, bo hos hans familie. Jeg skjønner at det er stas for han, og dette er jo mennesker han kjenner. Men for meg, som ikke kjenner de, så blir det slitsomt å skal bo i deres stue i 3 uker. Etter disse 3 ukene i utlandet, mener han at vi skal være 1-2 uker hos hans foreldre etterpå også.. (Han har ferie i 6 uker i år pga "jobbgode", og jeg er student og har ferie like lenge). Han mener også at langweekend med min bror kan jeg ta når som helst på året, og derfor ikke burde gjøre det i sommer. Det er forsåvidt sant, men det blir mye mer stress å skulle planlegge det for alle oss utenom ferien, og i tillegg er det jo penger som kommer inn i sommer vi hadde tenkt å bruke på dette. Akk..Blir irritert bare av å skrive dette. Anonymous poster hash: 6c4cf...510 Men det må jo være mulig å kompromisse litt likevel? Hva med to uker ferie med hans familie + en weekend med din bror? Evt. At dere er i hans hjemland i tre uker, men tar en uke bare dere to i en annen by/del av landet. Dere virker litt lite fleksible og konstruktive, begge to
Englenemine Skrevet 3. februar 2017 #27 Skrevet 3. februar 2017 Du kan ikke flytte barna vekk fra familie , skole og venner for en mann! Så enkelt er det, skjønner han ikke det ber du han gå. Ungene dine først, alltid . Men han virker også generelt ego så mer enn fremtidig bosted blir jo problemer.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #28 Skrevet 3. februar 2017 Selvfølgelig må man gi og ta i et forhold, men når man har barn må deres behov dekkes først, før man kan begynne gi noe til en mann Selvfølgelig kan du ikke rykke barna opp med rot pga en mann! Ønsker han å være sammen med deg nå han flytte til dine barn sitt hjemsted, ferdig snakka. Er han ikke villig til det kan dere ikke være sammen Men du må jo også gi da, så om han bosetter seg på din hjemplass må nok du regne med å bruke en del ferier på å besøke hans hjemsted og familie Jeg bor på mannens hjemsted, og selvfølgelig reiser vi til min familie noen ganger i året Dette året er planen en uke hos min familie i sommer, pluss en langhelg i forbindelse med påske og en langhelg i forbindelse med et stort familieselskap til høsten. I tillegg får vi nok besøk to-tre helger i året av min familie hit til oss. Men vi har også en uke i utlandet og et par uker her hjemme med ferie bare oss i kjernefamilien. Det er mulig å få til begge deler Anonymous poster hash: a6dde...f51
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #29 Skrevet 3. februar 2017 Selvfølgelig må man gi og ta i et forhold, men når man har barn må deres behov dekkes først, før man kan begynne gi noe til en mann Selvfølgelig kan du ikke rykke barna opp med rot pga en mann! Ønsker han å være sammen med deg nå han flytte til dine barn sitt hjemsted, ferdig snakka. Er han ikke villig til det kan dere ikke være sammen Men du må jo også gi da, så om han bosetter seg på din hjemplass må nok du regne med å bruke en del ferier på å besøke hans hjemsted og familie Jeg bor på mannens hjemsted, og selvfølgelig reiser vi til min familie noen ganger i året Dette året er planen en uke hos min familie i sommer, pluss en langhelg i forbindelse med påske og en langhelg i forbindelse med et stort familieselskap til høsten. I tillegg får vi nok besøk to-tre helger i året av min familie hit til oss. Men vi har også en uke i utlandet og et par uker her hjemme med ferie bare oss i kjernefamilien. Det er mulig å få til begge deler Anonymous poster hash: a6dde...f51 Dette er planen i år, falt ut et par ord der Anonymous poster hash: a6dde...f51
Iiiiik Skrevet 3. februar 2017 #30 Skrevet 3. februar 2017 Du har tydeligvis bestemt deg - han tar feil og du har rett. For hver gang det kommer et svar som tar hans perspektiv, kommer du med informasjon som punkterer denne innfallsvinkelen. I dette ligger vel svaret - du ønsker ikke hans ferieopplegg. Og kanskje ønsker du heller ikke ham? Han er urimelig, han bare krever og ikke gir, og han vil ikke ta hensyn til barna dine. Hva vil du da med ham? Tenker du at hvis du sier at du har fått andres syn på saken, og at de støtter deg, så vil han endre seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå