Merdee Skrevet 2. februar 2017 #26 Skrevet 2. februar 2017 (endret) Og hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt til barnet mitt at det måtte delta på trening ut semesteret før det fikk slutte. Å spille lagidrett innebærer også en forpliktelse ovenfor lagkameratene. Og livet innebærer både konflikter og urettferdighet, og noe av det viktigste vi kan lære barna våre er å ikke gi opp hver gang de har lyst til det, men forsøke å finne måter å håndtere det på. I første omgang hadde jeg forsøkt å være diplomatisk og løsningsorientert her, fremfor å anklage og gå i strupen. Og som jeg sa over, så hadde jeg også vurdert om barnets kondis er så dårlig at det er det som skaper problemer og behov for "skjerming". Endret 2. februar 2017 av Winterlady.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #27 Skrevet 3. februar 2017 Var vel mer treneren som ble tatt i en løgn, men jeg skal se mer på det. Har vært mye tilstede opp gjennom og har på ingen måte englebarn, men det er nok ikke helt uten grunn de ikke har lag igjen nesten heller Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Har du vært mye tilstede, så vet du jo hvor problemet ligger. Er treneren urettferdig, eller er det barnet ditt som ikke gjør det han skal /ikke har kondis? Anonymous poster hash: a6d22...b08
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #28 Skrevet 3. februar 2017 Hadde det tulla eller ikke hørt etter så hadde det vært en enkel sak, men hensyn til astma som ikke finnes synes jeg ble litt vanskelig å forholde seg til kjenner jeg. I grunnen veldig trist for dette barnet var så motivert, har vært med en stund og de sliter allerede med rekruteing/barn som slutter. Slutter mitt også tror jeg ikke de har noe lag igjen. Jeg vil så gjerne det fortsetter, men dette ble bare ikke bra for noen Det skal så utrolig lite til for å snu en som føler det mestrer til og bli en taper. Jeg får invitere trener på en samtale, men utifra barnets oppfatning har jeg aldri hørt det mer bombastisk på at det skal slutte enn nå. "Er jo ikke vits om jeg bare skal stå å se på og ikke få løpe som de andre..." "Da trenger de meg ikke og jeg kan like gjerne gjøre annet". Ja..., det er aldri folk som står igjen i forsvar, som dere kanskje forstår. Bortsett fra nå plutselig tydeligvis. Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Jeg ville først tatt en telefon til treneren og hørt dennes side av saken. Og så tenker jeg at det uansett etter det bør tas til klubbledelsen. Her er det et lag hvor små barn stadig slutter. Treneren har tydeligvis heller ikke oversikt over hvilke barn som bruker medisiner og ikke (det bør en trener ha!). Når så mange barn slutter så må klubbledelsen vurdere om det kanskje kan være treneren som ikke er egnet til å trene små barn. Jeg tror jeg ville forhørt meg litt diskret med foreldrene til de barna som tidligere har sluttet også. For så små barn skal trening være glede og mestring, ikke slik som det virker å være her. Anonymous poster hash: afb57...c3e
Pobie Skrevet 3. februar 2017 #29 Skrevet 3. februar 2017 I all verden. Hvordan skal man bli flinkere i en aktivitet eller sport hvis man ikke får delta fordi man ikke er like flink som de andre? Ved å få delta mindre, havner de jo enda lenger etter de andre. Det kan godt hende barnet har misforstått da, at han faktisk tullet og ødela for de andre, og da han ble bedt om å gå og sette seg trodde han det var fordi han ikke løp like raskt som de andre. Her må man ta en skikkelig prat med treneren og finne ut hva som faktisk skjedde.
Mamma_til_2 Skrevet 3. februar 2017 #30 Skrevet 3. februar 2017 Min jente spillte fotball på fra 1 til ca 3 kl, hun syns det var kjempegøy helt til trenerne ( fedre) begynte og favorittisere noen spillere forran andre, jeg var på alle treningene og så hvordan det utviklet seg, det var ikke de som spillte best eller løp fortest etc som ble favorittene men lekegruppa/ vennene til døtrene. Helt horribelt det er mange trenere som ikke skulle vært trenere og def skulle vært forbudt at en forelder og trene sitt eget barn.
Iiiiik Skrevet 3. februar 2017 #31 Skrevet 3. februar 2017 Min jente spillte fotball på fra 1 til ca 3 kl, hun syns det var kjempegøy helt til trenerne ( fedre) begynte og favorittisere noen spillere forran andre, jeg var på alle treningene og så hvordan det utviklet seg, det var ikke de som spillte best eller løp fortest etc som ble favorittene men lekegruppa/ vennene til døtrene. Helt horribelt det er mange trenere som ikke skulle vært trenere og def skulle vært forbudt at en forelder og trene sitt eget barn. Du skjønner at det betyr at også lagidretter blir dyre å være med på. Selv legger jeg inn ca 10 timer i uka på laget til sønnen min, helt gratis. Jeg er nok ikke noen perfekt trener, men jeg setter altså av temmelig mye tid for at mange barn i nabolaget skal ha et idrettstilbud. Jeg tviler på at ditt forslag er gjennomførbart, hvem skal trene alle disse lagene hvis man skal nekte foreldrene å gjøre det? Og altså - hva skjer da med de familiene som ikke har råd til dyrere treningsavgift?
sug lut Skrevet 3. februar 2017 #32 Skrevet 3. februar 2017 Min jente spillte fotball på fra 1 til ca 3 kl, hun syns det var kjempegøy helt til trenerne ( fedre) begynte og favorittisere noen spillere forran andre, jeg var på alle treningene og så hvordan det utviklet seg, det var ikke de som spillte best eller løp fortest etc som ble favorittene men lekegruppa/ vennene til døtrene. Helt horribelt det er mange trenere som ikke skulle vært trenere og def skulle vært forbudt at en forelder og trene sitt eget barn. Men da er jo det store spørsmålet: har du meldt deg selv og vist at det er mulig å ikke favorisere? OG hadde du syntes det var greit å trene et annet lag enn der ditt barn spilte, slik at du dro på kamper og treninger utenom den tiden ditt eget barn var aktiv?
amandine Skrevet 3. februar 2017 #33 Skrevet 3. februar 2017 Hvis jeg leser det du det skrev i HI ordentlig er det to ting jeg reagerer på. Du skriver at trener var bekymret for astma. Det har antakelig en grunn, og hvis barnet ditt har hørtes ut som om det hadde problemer med pusten og virkelig hadde det, hva slags trener hadde presset barnet til å fortsette? En trener som hadde presset et barn med pusteproblemer til å fortsette er ikke en trener du vil ha. Så sier du trener reagerer på at barnet ble hentet uten at trener ble varslet. Selvfølgelig reagerer trener på det! Nok en gang, hva slags trener hadde ikke reagert på det? Om et barn blir satt ut pga sykdom og så bare forsvinner? Tror du ikke trener blir bekymret? Jeg sier ikke at alt er ok og greit, men jeg tenker du kanskje kommer lengst med å ikke ta det som en selvfølge at det er treneren som er det største problemet, eller det eneste problemet. Og din rolle må uansett være å få løst denne konflikten på det laveste nivået. Jeg har aldri sett en unge ødelegge for laget pga manglende evner (ja, okei, sjelden da) som 9-åring. Men jeg har sett flere som ødelegger fordi de ikke prøver eller gidder, fordi de har for dårlig kondis og ikke vil strekke seg og jobbe. De puster tungt og klovner gjerne rundt for å skjule svakheten sin når de er små, når de blir eldre får de skader hver gang det butter i mot. Og for de ungene er det kanskje ekstra viktig at de fortsetter? De trenger både treningen og det sosiale. Som en annen her også nevnte, hvis det er sånn at det er en lagidrett er det - hvertfall for mine barn - helt uaktuelt å slutte midt i en sesong, så nå rett før sesongstart i fotball er det greit å ta en prat om at hvis du er med så er du med.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #34 Skrevet 3. februar 2017 Hadde det tulla eller ikke hørt etter så hadde det vært en enkel sak, men hensyn til astma som ikke finnes synes jeg ble litt vanskelig å forholde seg til kjenner jeg. I grunnen veldig trist for dette barnet var så motivert, har vært med en stund og de sliter allerede med rekruteing/barn som slutter. Slutter mitt også tror jeg ikke de har noe lag igjen. Jeg vil så gjerne det fortsetter, men dette ble bare ikke bra for noen 😔 Det skal så utrolig lite til for å snu en som føler det mestrer til og bli en taper. Jeg får invitere trener på en samtale, men utifra barnets oppfatning har jeg aldri hørt det mer bombastisk på at det skal slutte enn nå. "Er jo ikke vits om jeg bare skal stå å se på og ikke få løpe som de andre..." "Da trenger de meg ikke og jeg kan like gjerne gjøre annet". Ja..., det er aldri folk som står igjen i forsvar, som dere kanskje forstår. Bortsett fra nå plutselig tydeligvis. Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Hvis det var en lisforståelse om astmamedisin er jo det enkelt å forklare for barnet. Om det gjelder en nye taktikk i spillestil bør det også kunne forklares. Anonymous poster hash: 808d1...b7e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #35 Skrevet 3. februar 2017 Hvis jeg leser det du det skrev i HI ordentlig er det to ting jeg reagerer på. Du skriver at trener var bekymret for astma. Det har antakelig en grunn, og hvis barnet ditt har hørtes ut som om det hadde problemer med pusten og virkelig hadde det, hva slags trener hadde presset barnet til å fortsette? En trener som hadde presset et barn med pusteproblemer til å fortsette er ikke en trener du vil ha. Så sier du trener reagerer på at barnet ble hentet uten at trener ble varslet. Selvfølgelig reagerer trener på det! Nok en gang, hva slags trener hadde ikke reagert på det? Om et barn blir satt ut pga sykdom og så bare forsvinner? Tror du ikke trener blir bekymret? Jeg sier ikke at alt er ok og greit, men jeg tenker du kanskje kommer lengst med å ikke ta det som en selvfølge at det er treneren som er det største problemet, eller det eneste problemet. Og din rolle må uansett være å få løst denne konflikten på det laveste nivået. Jeg har aldri sett en unge ødelegge for laget pga manglende evner (ja, okei, sjelden da) som 9-åring. Men jeg har sett flere som ødelegger fordi de ikke prøver eller gidder, fordi de har for dårlig kondis og ikke vil strekke seg og jobbe. De puster tungt og klovner gjerne rundt for å skjule svakheten sin når de er små, når de blir eldre får de skader hver gang det butter i mot. Og for de ungene er det kanskje ekstra viktig at de fortsetter? De trenger både treningen og det sosiale. Som en annen her også nevnte, hvis det er sånn at det er en lagidrett er det - hvertfall for mine barn - helt uaktuelt å slutte midt i en sesong, så nå rett før sesongstart i fotball er det greit å ta en prat om at hvis du er med så er du med. Ang astma, så er det nytt for meg og da har barnet jo selvfølgelig ikke astmamedisiner heller, så å være bekymret for manglende astmamedisiner blir da for meg veldig rart. Ang henting så ble det gitt beskjed om at barnet måtte hentes, noe det ble bekreftet at vi ville gjøre og da barnepasser henter 5 min etterpå tror man barnet er borte fordi det ikke sa hade. Etter mitt skjønn er det mye kommunikasjonssvikt her og jeg kjenner jeg blir rimelig oppgitt over det. Det hjelper ikke på at trener sier man blir irritert på barnet fordi det ikke sa hade. Ungen tenkte seg ikke om og det gjorde heller ikke barnepasser, treneren kommer ingen vei med irritasjon heller, *sukk* Ang lagidrett og videre deltagelse. Som sagt rimelig mange ganger vil jeg forsøke oppmuntre osv til videre deltagelse og jeg vil be treneren komme for å møte barnet. Jeg håper det løser opp i ting, men er akuratt nå stygt redd for at den ungen som tidligere gikk på trening med glede og lyst vil bli et problem heretter. Vanskelig å tvinge unger til å yte om lyst og motivasjon ikke er der 😔 Min tanke er vel at man skal være rimelig forsiktig med å skjerme unger for oppkonstruerte kanskje problemer dersom ungen uansett har lyst. Som her. Ungen har lyst til å løpe, men får ikke lov fordi det ikke er så rask og flink, samtidig som astma blir nevnt (noe det ikke har). Barnet trener andre idretter også og aldri hørt før at det er farlig å bli andpusten. Som sagt er heller ikke dette en idrett der folk står igjen i forsvar så at en plutselig blir påtvinger det blir veldig synlig. Hvis treneren hadde så store bekymringer rundt barnets helse er det rart det ikke er nevnt en eneste gang de to årene det har trent der og at dette ikke tas opp med oss foreldre når vi er rimelig tilgjengelige for en prat, sms, epost, tlf - hva som helst. Det før barnet begrenses mener jeg. Er trener syk stepper vi inn som avløsere, så vi er ikke usynlige foreldre som aldri er tilstede. Derfor virker det hele fryktelig meningsløst i øyeblikket. Men, skjedd er skjedd, spist er spist, så får det bli min utfordring og forsøke løse dette best mulig Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
Iiiiik Skrevet 3. februar 2017 #36 Skrevet 3. februar 2017 Men er det snakk om en trener barnet har hatt i to år, og som nå gjorde en dårlig vurdering en gang? Da synes jeg det er en stor overreaksjon å betegne det som fryktelig meningsløst? Jeg ville tatt med meg barnet hjem til treneren for å snakke om hendelsen, og som de andre sier - tvunget barnet til å fullføre sesongen. Antar det er håndball det er snakk om siden ingen står igjen i forsvar, og da er det ikke så lenge igjen av sesongen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #37 Skrevet 3. februar 2017 Ser for meg ungen er blitt anpusten, trener har spurt om han har astma, noe ungen kanskje har bekreftet. Da er det ikke rart han tar pause på benken. Men uansett, hvem bryr seg, det er bare fotball. Få han inn på kulturskolen, med kvalifiserte pedagoger, ikke bare " en far som liker fotball" Anonymous poster hash: 96885...334
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #38 Skrevet 3. februar 2017 Men er det snakk om en trener barnet har hatt i to år, og som nå gjorde en dårlig vurdering en gang? Da synes jeg det er en stor overreaksjon å betegne det som fryktelig meningsløst? Jeg ville tatt med meg barnet hjem til treneren for å snakke om hendelsen, og som de andre sier - tvunget barnet til å fullføre sesongen. Antar det er håndball det er snakk om siden ingen står igjen i forsvar, og da er det ikke så lenge igjen av sesongen. Ikke første gang og ikke uten grunn de er for få 😔 Mange har sluttet og få har startet. Jeg har forsøkt å løse det på min måte ved å være mye på trening, backe opp ved sykdom etc, løse praktiske problemer opp mot kamper osv, men denne gangen var jeg selv syk..., og ja jeg er litt sliten hele "greia". ja, jeg skal invitere trener og barn til en prat sammen. Og ja, jeg skal oppmuntre til videre deltagelse, så får vi se... Må bare bli frisk selv først Egentlig burde laget vært gitt opp for lenge siden, men vi kjemper på videre (nå er de 6) ✌️ Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #39 Skrevet 3. februar 2017 Ser for meg ungen er blitt anpusten, trener har spurt om han har astma, noe ungen kanskje har bekreftet. Da er det ikke rart han tar pause på benken. Men uansett, hvem bryr seg, det er bare fotball. Få han inn på kulturskolen, med kvalifiserte pedagoger, ikke bare " en far som liker fotball" Anonymous poster hash: 96885...334 Jøssenavn. Det ene utelukker da virkelig ikke det andre 😂 Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #40 Skrevet 3. februar 2017 Med fare for å virke brutal ... hvis barnet løper for sakte og spiller for dårlig er det kanskje like greit å bytte aktivitet? I Norge er det ikke OK med eliteskoler, men når det gjelder idrett er saken en helt annen ... Nå er det vel sånn at idrettsforbund og fotball forbund nasjonalt sett har fokus på bredde! De skal ha fokus på bredde. Ungene er 9 år, og alle skal få være med ut fra egne forutsetninger. Nevøen min når han var 9 år, sto å peller seg i nesa, spiser buser og fjaset vekk hele fotballtreningene. Nå er han 12 og en av de beste. Det var som han plutselig en dag endret seg. Idrettslagene får mye av offentligheten sine penger. Sponsing, tilskudd og grasrot andel. De har et sosialt ansvar. En kan ikke kreve for mye av dugnadstrenere, men at de opererer innenfor klubb og forbund sin filosofi bør en kunne forvente, Små barn, det er bredde som gjelder. Ikke elite. Voss cup som er en av de store tilstelningene på Vestlandet, sendte hjem et helt lag, fordi de toppet laget. Så nei, det er ikke noe helt annet innen idretten. Årsaken til at en satser på bredde er fordi idrettshøyskole på Lillehammer har funnet ut at det gir beste spiller, både de som er eksepsjonelt flinke fra tidlig alder bli bedre som voksne, så vel som de som er midt på treee opplever mestring, holder på med idrett lengre. Det gir eg løft både for den enkelte uavhengig av nivå, og økt helsegevinst for barn og unge generelt. Anonymous poster hash: 15409...b6e
amandine Skrevet 3. februar 2017 #41 Skrevet 3. februar 2017 Ang astma, så er det nytt for meg og da har barnet jo selvfølgelig ikke astmamedisiner heller, så å være bekymret for manglende astmamedisiner blir da for meg veldig rart. Ang henting så ble det gitt beskjed om at barnet måtte hentes, noe det ble bekreftet at vi ville gjøre og da barnepasser henter 5 min etterpå tror man barnet er borte fordi det ikke sa hade. Etter mitt skjønn er det mye kommunikasjonssvikt her og jeg kjenner jeg blir rimelig oppgitt over det. Det hjelper ikke på at trener sier man blir irritert på barnet fordi det ikke sa hade. Ungen tenkte seg ikke om og det gjorde heller ikke barnepasser, treneren kommer ingen vei med irritasjon heller, *sukk* Ang lagidrett og videre deltagelse. Som sagt rimelig mange ganger vil jeg forsøke oppmuntre osv til videre deltagelse og jeg vil be treneren komme for å møte barnet. Jeg håper det løser opp i ting, men er akuratt nå stygt redd for at den ungen som tidligere gikk på trening med glede og lyst vil bli et problem heretter. Vanskelig å tvinge unger til å yte om lyst og motivasjon ikke er der 😔 Min tanke er vel at man skal være rimelig forsiktig med å skjerme unger for oppkonstruerte kanskje problemer dersom ungen uansett har lyst. Som her. Ungen har lyst til å løpe, men får ikke lov fordi det ikke er så rask og flink, samtidig som astma blir nevnt (noe det ikke har). Barnet trener andre idretter også og aldri hørt før at det er farlig å bli andpusten. Som sagt er heller ikke dette en idrett der folk står igjen i forsvar så at en plutselig blir påtvinger det blir veldig synlig. Hvis treneren hadde så store bekymringer rundt barnets helse er det rart det ikke er nevnt en eneste gang de to årene det har trent der og at dette ikke tas opp med oss foreldre når vi er rimelig tilgjengelige for en prat, sms, epost, tlf - hva som helst. Det før barnet begrenses mener jeg. Er trener syk stepper vi inn som avløsere, så vi er ikke usynlige foreldre som aldri er tilstede. Derfor virker det hele fryktelig meningsløst i øyeblikket. Men, skjedd er skjedd, spist er spist, så får det bli min utfordring og forsøke løse dette best mulig Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Men tenker du at trener har funnet opp en astmadiagnose, da? Jeg vil jo ikke tro det er noe de ville bare finne på?Jeg vet jo ikke hva som har skjedd her, men muligens ligger sannheten et sted midt mellom trenerens, barnets og din versjon. Og det eneste man kan gjøre er å ta en prat om det uten å være anklagende. Er du det vil treneren gå i forsvar og det blir vel bare verre.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #42 Skrevet 3. februar 2017 Bytt klubb. Slike trenere har ingenting i barneidretten å gjøre. Har opplevd tilsvarende selv, og du kommer nok ingen vei ved å snakke med trener/klubb. Anonymous poster hash: a9e5c...053
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #43 Skrevet 3. februar 2017 Men tenker du at trener har funnet opp en astmadiagnose, da? Jeg vil jo ikke tro det er noe de ville bare finne på? Jeg vet jo ikke hva som har skjedd her, men muligens ligger sannheten et sted midt mellom trenerens, barnets og din versjon. Og det eneste man kan gjøre er å ta en prat om det uten å være anklagende. Er du det vil treneren gå i forsvar og det blir vel bare verre. Etter hva jeg kjenner til er ikke treneren lege og siden barnet er utredet for astma hos spesialist for et par år siden uten funn vil jeg tro kanskje utredningen har rett? For meg er det avgjørende at barnet har det moro på trening og føler barnet for å løpe uten og få lov, ser jeg jo at barnet ikke finner det moro. Er barnet plaget av dårlig arbeidsvilje, astma eller annet vil det da ikke bli lei seg for ikke få løpe? Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #44 Skrevet 3. februar 2017 Bytt klubb. Slike trenere har ingenting i barneidretten å gjøre. Har opplevd tilsvarende selv, og du kommer nok ingen vei ved å snakke med trener/klubb. Anonymous poster hash: a9e5c...053 Jeg tror dessverre du har rett. Jeg har foreslått å kjøre til nabokommunen, men barnet kjenner ingen der så det sitter dessverre litt langt inne. Antagelig blir det ikke lag neste sesong, så vi får se da Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
amandine Skrevet 3. februar 2017 #45 Skrevet 3. februar 2017 (endret) Etter hva jeg kjenner til er ikke treneren lege og siden barnet er utredet for astma hos spesialist for et par år siden uten funn vil jeg tro kanskje utredningen har rett? For meg er det avgjørende at barnet har det moro på trening og føler barnet for å løpe uten og få lov, ser jeg jo at barnet ikke finner det moro. Er barnet plaget av dårlig arbeidsvilje, astma eller annet vil det da ikke bli lei seg for ikke få løpe? Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Jeg mente ikke at treneren hadde satt en diagnose på barnet ditt! Men jeg syntes det hørtes rart ut at han liksom skulle ha funnet det på. Derfor tenker jeg at det kanskje er mer bak enn det som har kommet frem. Det er jo ingen grunn til at en trener skal finne på noe sånt? Og jo, selvfølgelig vil barnet bli lei seg om de har fått beskjed om å sette seg på sidelinjen om det ikke er en medisinsk grunn til det? Da er det jo en irettesettelse? Det spiller jo ingen rolle egentlig, for ingen her vet hva som skjedde og hva som ligger bak. Men barnet har uansett alt å vinne på at det blir løst på en smidig måte. Lagidrett er jo viktig sosialt også, så jeg regner med dette er en setting hvor venner og klassekamerater også er. Da er det enda viktigere, både at barnet ikke mister ansikt, og at ikke mamma blir hun folk tenker på som kranglete. Jeg sier ikke at dette er tilfellet her, heller, men det er ikke alltid lett å se hvordan egne barn er når man ikke selv er til stede. Og for ordens skyld, jeg vet det finnes gode foreldretrenere rundt omkring, men også mange dårlige. Endret 3. februar 2017 av amandine
Iiiiik Skrevet 3. februar 2017 #46 Skrevet 3. februar 2017 Etter hva jeg kjenner til er ikke treneren lege og siden barnet er utredet for astma hos spesialist for et par år siden uten funn vil jeg tro kanskje utredningen har rett? For meg er det avgjørende at barnet har det moro på trening og føler barnet for å løpe uten og få lov, ser jeg jo at barnet ikke finner det moro. Er barnet plaget av dårlig arbeidsvilje, astma eller annet vil det da ikke bli lei seg for ikke få løpe? Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Jeg ser for meg følgende scenario: treneren sier at i dag skal vi jobbe med returløp, det betyr at det er viktig at alle løper raskt tilbake til forsvar etter at angrepet er avsluttet. Barnet ditt henger etter flere ganger, motstanderen får mål fordi det mangler en i forsvar. Trener oppfordrer til mer helhjertete returløp, barnet sier at det ikke klarer/orker. Trener ser allikevel at barnet henger med i løpene i angrep. Trener gjentar oppfordringen om returløp, barnet gjør det ikke. Trener gir beskjed om at da får du heller bli stående i forsvar, barnet blir sur (for angrep er morsommere enn forsvar). Barnet blir mer i nok et angrep, trener blir irritert fordi barnet ikke er med i returløpet, gir beskjed om at da får du heller droppe å være med, og ringer hjem. Altså - det er viktig å finne ut av hva som skjedde, og sikre deg at det ikke bare er trener som er dust før du lar barnet droppe idretten.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #47 Skrevet 3. februar 2017 Jeg tror dessverre du har rett. Jeg har foreslått å kjøre til nabokommunen, men barnet kjenner ingen der så det sitter dessverre litt langt inne. Antagelig blir det ikke lag neste sesong, så vi får se da Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc Min sønn byttet klubb. Kjente ingen da han startet, og han er ikke spesielt frempå av seg. Men ble kjent med guttene etter hvert. Dette skjedde da han var 9 eller 10 år. Nå er han 14 og spiller fortsatt fotball, det hadde han garantert ikke gjort hvis han hadde fortsatt i den første klubben. Anonymous poster hash: a9e5c...053
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #48 Skrevet 3. februar 2017 Som gjentatt til det kjedsommelige; dette er ingen konflikt mellom trener og meg. Jeg er med på irettesettelse, men ikke at det mangler astmamedisiner. Og her er faktisk treneren sin forklaring som gjør meg i stuss, ikke barnets. Jeg vil uansett forsøke motivere for videre innsats, men ser jeg nå sitter med et vrangt barn som ikke ønsker. Jeg er stort sett alltid til stede og ting har aldri vært et problem tidligere med mitt barn, men når laget nå består av 2 spillere mindre enn de min bør, er det vel ganske innlysende at det her er flere problemer enn jeg og dere har oversikt på?! Mitt spørsmål var opprinnelig i hvor stor grad man bør presse barnet til videre deltagelse, for her er tydelig noe ungen reagere sterkt på, da jeg aldri har opplevd det så til de grader bestemt på og ikke skulle være med noen gang igjen. I stor kontrast til forrige ukes uttalelser om å bli ol mester ✌️😊 Laget består forøvrig ikke av klassekamerater etc, så sosialt sett på den måten har det liten verdi (men jeg ser verdien av bredere sammensetning av venner) Jeg får ikke gjort annet enn å forsøke oppmuntre, men kjenner vel at å presse ikke er helt riktig det heller akuratt nå, da vi har strekt oss langt som familie allerede i etforsøk på å redde denne idretten i kommunen, men noe eller noen gjør at det dessverre ikke lykkes. Mitt barn er ingen helgen, ei heller super dyktig i idretten, men jeg trodde at trenere tok eventuelt medisinbruk med meg og at på trening fikk i det minste ungene lov til å bli med og utvikle seg, heller enn å bli parkert fordi de ikke klarer alt enda. Er det ikke slik ser jeg jo barnet heller bør bruke tiden sin på annet. Og ps: jeg finnes ikke sur på trener, men funker det ikke så funker det ikke... Trener og jeg kommer til å omgås som før i andre sammenhenger. Jeg er mest opptatt av å gjøre ting rett ovenfor barnet, treneren er voksen og klarer stå opp for seg selv. Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #49 Skrevet 3. februar 2017 Min sønn byttet klubb. Kjente ingen da han startet, og han er ikke spesielt frempå av seg. Men ble kjent med guttene etter hvert. Dette skjedde da han var 9 eller 10 år. Nå er han 14 og spiller fortsatt fotball, det hadde han garantert ikke gjort hvis han hadde fortsatt i den første klubben. Anonymous poster hash: a9e5c...053 Så bra det løste seg 👍 Jeg skal virkelig forsøke oppmuntre til dette altså, for barnet har virkelig glede av idretten som sådan 😊 Hi Anonymous poster hash: 983d1...5dc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #50 Skrevet 3. februar 2017 Nå har jeg bare lest hovedinnlegget, men ser at ungen ikke hadde god nok innsats, ble sur og gikk i ut på gangen. Dette er trenerens feil fordi?? Unger som blir sure fordi de får tilsnakk må jo bare ta seg en pause. De er 9 år, du kan forvente folkeskikk. Folkeskikk er for eksempel å gi beskjed før man går. Anonymous poster hash: 382cc...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå