Gå til innhold

Spørsmål angående dusjing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer dusjer hver dag... først idag oppdaget jeg at han vasker seg 2 ganger mens han står i dusjen. Både kropp og hår. Og da skjønner jeg hvorfor jeg synes det går så mye såpe....

Han mener dette er normalt og å vaske seg en gang er som kattevask å regne......

Så til spørsmålet; vasker dere også dere selv 2 ganger med seg dere står i dusjen??

Anonymous poster hash: 1a8ce...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret vaskes alltid to ganger basert på anbefaling fra frisører, men å såpe inn kroppen to ganger gjør jeg ikke.

Anonymous poster hash: 8277a...01b

Skrevet

Nei. Dusjer hver dag. Vasker ikke håret hver gang. Bruker såpe kun på hender. Kroppen trenger ikke såpe.

Anonymous poster hash: 0c60e...d3b

Skrevet

Håret vaskes alltid to ganger basert på anbefaling fra frisører, men å såpe inn kroppen to ganger gjør jeg ikke.

Samme her :)

Anonymous poster hash: fe436...c81

Skrevet

Jeg vasker håret 2 ganger med sjampo før jeg har i balsam, men bruker ikke å vaske meg selv ellers 2 ganger. Vasker håret 2-3 ganger i uken alt etter hvor fett det blir. 

Anonymous poster hash: ba152...03b
Skrevet

Jeg tror jeg har minst fire runder altså. To runder med sjampo og balsam. Dusjer morgen og kveld pga jobb.

Anonymous poster hash: e7dd5...a8e
Skrevet

Jeg vasker håret med sjampo og balsam, såper inn kroppen en gang. Skyller. Dusjer nesten hver dag, men hvis jeg har dusjet om kvelden, gjør jeg det ikke neste morgen.

Anonymous poster hash: 3978c...1b1

Skrevet

Tja, jeg vasker håret to ganger med sjampo, har så i balsam som får virke mens jeg vasker kroppen.

Jeg vasker ikke hele kroppen to ganger, men vasker ofte armhuler og underliv en ekstra gang med såpe etter første innsåping.

Det handler om å være helt sikker på at jeg ikke lukter svette...

Anonymous poster hash: 276ac...77b

Skrevet

Tja, jeg vasker håret to ganger med sjampo, har så i balsam som får virke mens jeg vasker kroppen.

Jeg vasker ikke hele kroppen to ganger, men vasker ofte armhuler og underliv en ekstra gang med såpe etter første innsåping.

Pleier det å lukte svette fra fitten din altså?? :P

Anonymous poster hash: ba3d0...e15

Skrevet

Det høres litt overdrevent for ikke å si tvangspreget ut.. Som andre her vasker jeg håret to ganger dør jeg har i balsam.

Såpe bruker jeg kun under armene og på føttene, ellers føler jeg at blir ren nok med vann. Vasker meg bare en gang da...!

Anonymous poster hash: e9614...b5f

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, men bruker såpe maks en gang i uka. Vasker håret 1-2 ganger i uka

Anonymous poster hash: 03b7a...09d

Skrevet

Samme her. 

Anonymous poster hash: b4fde...cd3

Skrevet

Det høres litt overdrevent for ikke å si tvangspreget ut.. Som andre her vasker jeg håret to ganger dør jeg har i balsam.

Såpe bruker jeg kun under armene og på føttene, ellers føler jeg at blir ren nok med vann. Vasker meg bare en gang da...!

Anonymous poster hash: e9614...b5f

Hvorfor er det mer overdrevent og tvangspreget å vaske kroppen to ganger, enn å vaske håret 2 ganger?

Anonymous poster hash: fccc9...2b5

Skrevet

Noen ganger så vasker jeg håret 2 ganger, føler det trengs i blant siden jeg bruker voks. Vasker meg alltid 2 ganger under armene, og ofte 2 ganger i underlivet.

Skrevet

Jeg er utbrent, utslitt og gravid. Ofte vasker jeg meg sikkert både 4 og 5 ganger i dusjen, klarer ikke huske om jeg har gjort det eller ei, så da gjør jeg det en gang til for sikkerhetsskyld  :danse:

Anonymous poster hash: d9223...65a
Skrevet

Etter en dag på jobb ( bhg) så føler jeg at kroppen trenger dobbel omgang såpe.

Skrevet

Synes ikke det er rart å vaske seg to ganger, og synes definitivt ikke det høres tvangspreget ut.

Jeg vasker håret hver dag, så vasker det bare en gang. Såper meg inn en gang som regel, ofte 2 ganger under armene for å være sikker

Anonymous poster hash: 69c43...c4a

Skrevet

Jeg vasker ikke kroppen med såpe. Olje er mye bedre for huden 👍🏼

Anonymous poster hash: 3dc9c...e4c

Skrevet

På DiB får man virkelig innsyn i hvor mange rare problemstillinger folk kan drøfte i fullt alvor i ekteskapet sitt, og her inne. Gjør det noe om han vasker hele kroppen to ganger med såpe? Selv hvis han var den eneste i verden som gjorde det - er det virkelig noe å problematisere? Har dere så dårlig råd at økt såpeforbruk velter lasset? 

Skrevet

Hvorfor er det mer overdrevent og tvangspreget å vaske kroppen to ganger, enn å vaske håret 2 ganger?

Fordi hvis man bruker hårprodukter som skum, voks, hårspray så blir ikke håret rent. Først må det vaskes en gang for å fjerne hårprodukter, og så vaske engang til slik at håret og hodebunnen blir såpet inn uten å ha et lag med hårprodukter som ligger som et skjold på hårstråene.

Skrevet

På DiB får man virkelig innsyn i hvor mange rare problemstillinger folk kan drøfte i fullt alvor i ekteskapet sitt, og her inne. Gjør det noe om han vasker hele kroppen to ganger med såpe? Selv hvis han var den eneste i verden som gjorde det - er det virkelig noe å problematisere? Har dere så dårlig råd at økt såpeforbruk velter lasset?

Nei har ikke det. Men har aldri tenkt over at det skal vaskes 2 ganger. Og da skjønner jeg mer hvorfor det går mye såpe. Var bare et spørsmål.

Anonymous poster hash: 1a8ce...743

Skrevet

Hvis man må såpe inn håret to ganger, da bruker man feil shampoo...

Anonymous poster hash: 8f759...ebd

Skrevet

Hvis man må såpe inn håret to ganger, da bruker man feil shampoo...

Anonymous poster hash: 8f759...ebd

Hos alle frisørene jeg har vært hos så vasker de håret 2 ganger med sjampo før de har i balsam eller kur.

Skrevet

Aldri hørt om noen som vasker håret to ganger. Sikkert bare noe produsentene av sjampo har innprentet hos frisørene for å selge mer😂

Anonymous poster hash: 7cefb...310

Skrevet

Vasker håret en gang og har så balsam i. Såper meg som oftest inn en gang når jeg dusjer, men av og til er det deilig å dusje leeenge og da kan jeg såpe meg inn både tre og fire ganger.

Min frisør sier det er mer enn nok å såpe inn håret en gang, og ofte er det ikke nødvendig å bruke såpe i det hele tatt ,men kun balsam. I utlandet kalles balsam rinse, og i følge henne er balsam.nok til å rense håret rent. Har prøvd det noen ganger, og det merkes ikke store forskjellen uten shampoo. Skal sies at jeg ikke bruker stylingprodukter i håret, så ingen seige greier som skal baskes ut.

Anonymous poster hash: 90a58...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...