Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Er det noen grunn til å ikke kjøpe dem? Jeg mener, er de skadelige for føttene til de små? Noen her som kjøper dem? Jeg syns de ser veldig fine ut, jeg. Anonymous poster hash: 806cd...392
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Kjøper "pyntesko", men brukssko mener jeg bør ha kvalitet for å forebygge problemer. Anonymous poster hash: 7025b...0d9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Er det noen grunn til å ikke kjøpe dem? Jeg mener, er de skadelige for føttene til de små? Noen her som kjøper dem? Jeg syns de ser veldig fine ut, jeg. Anonymous poster hash: 806cd...392 Blir forferdelig fort slitt. Er fine en stund. Ungene har ikke klagd de gangene de har brukt hm-sko. Anonymous poster hash: 6fb4b...9f0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Blir forferdelig fort slitt. Er fine en stund. Ungene har ikke klagd de gangene de har brukt hm-sko. Anonymous poster hash: 6fb4b...9f0 Vær så snill, ikke kjøp hm-sko til å ha i bhg. De er ikke gode nok der. Anonymous poster hash: 6fb4b...9f0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 Vær så snill, ikke kjøp hm-sko til å ha i bhg. De er ikke gode nok der. Anonymous poster hash: 6fb4b...9f0 Jeg tenkte ikke på innesko i bhg, men vårsko. Sånne litt ankelhøye joggesko. Er det skadelig for små føtter å bruke slike?HI Anonymous poster hash: 806cd...392
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 Jeg tenkte ikke på innesko i bhg, men vårsko. Sånne litt ankelhøye joggesko. Er det skadelig for små føtter å bruke slike? HI Anonymous poster hash: 806cd...392 Ville absolutt ikke gjort. Kjøp utesko av kvalitet....det er ikke hm. Anonymous poster hash: 38950...f96
TinaK 1990 Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 Pyntesko ja, men ikke sko barnet skal bruke ute hver dag. Aldri!
Serepta Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 Flate, stive såler. Barnas føtter er i utvikling og skal gå mange mil gjennom livet. Gode sko er viktig!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 Flate, stive såler. Barnas føtter er i utvikling og skal gå mange mil gjennom livet. Gode sko er viktig! Jo, men det er akkurat det. Når jeg kjenner på HM-skoene i butikken, er de ikke stive, tvert i mot. Dyre merkesko i skobutikker, derimot, er ofte stive som stokker. Umulige å bøye og bende. Er det noe bra, da?HI Anonymous poster hash: 806cd...392
soleia Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 Jo, men det er akkurat det. Når jeg kjenner på HM-skoene i butikken, er de ikke stive, tvert i mot. Dyre merkesko i skobutikker, derimot, er ofte stive som stokker. Umulige å bøye og bende. Er det noe bra, da? HI Anonymous poster hash: 806cd...392 Sko skal ikkje vere for mjuke i sålen, dei skal gje støtte til foten. Har ikkje kjøpt sko på HM, men kunne nok kjøpt "pyntesko" som berre skal brukast bittelitt. Hadde ikkje kjøpt brukssko på HM.
Mamma_til_2 Skrevet 2. februar 2017 #11 Skrevet 2. februar 2017 Kunne aldri fullt meg inn og kjøp sko til barna på hm, jeg prøvde ett par til meg selv en gang det var det verste jeg hadde ever hatt på bena! Ikke la barna få vonde ben av dårlige sko.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #12 Skrevet 2. februar 2017 Jeg kjøper kun "pyntesko" på HM, altså sko hun bruker når vi ikke skal gå mye. Til barnehage/tur/utelek kjøper jeg ordentlige sko. Anonymous poster hash: 39151...a46
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #13 Skrevet 2. februar 2017 Jeg tenkte ikke på innesko i bhg, men vårsko. Sånne litt ankelhøye joggesko. Er det skadelig for små føtter å bruke slike? HI Anonymous poster hash: 806cd...392 Jeg mente heller ikke inne-sko! Ikke kjøp hm til å bruke ute! De som bruker de her i bhg blir våte og kalde med en gang vi kommer i skog eller bare litt våt grusveg. Kjøp skikkelige sko!! Anonymous poster hash: 6fb4b...9f0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2017 #14 Skrevet 2. februar 2017 Vi kjøpe faktisk joggesko der en gang, når gutten var 6 år. De var fine de, ble fort slitt men det gjør omtrent alle skoene. Når jeg spurte gutten om hvem som var best å bruke av billig eller dyr, svarte han faktisk billig 😁 Anonymous poster hash: 6e7d7...a5f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #15 Skrevet 3. februar 2017 Jeg tror faktisk sko fra hm har et ufortjent dårlig rykte. Noen sier de er for stive, andre sier de er for myke. De samme argumentene kan brukes om alle sko, dyre som billige. Finnes det noen forskning på det, tro? HI Anonymous poster hash: 806cd...392
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 Er det skinn? Er det syntet, bør du bare glemme det. Varme, klamme og former seg ikke etter føttene. Barn bør han pustende, vanntette skinnsko med god demping og støtte for å forebygge fremtidige rygg og kne problemer. Jeg hadde aldri kjøpt HM sko til barnet mitt. Anonymous poster hash: c52c0...c04
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 Jeg tror faktisk sko fra hm har et ufortjent dårlig rykte. Noen sier de er for stive, andre sier de er for myke. De samme argumentene kan brukes om alle sko, dyre som billige. Finnes det noen forskning på det, tro? HI Anonymous poster hash: 806cd...392 Hvis du synes sko fra HM er så fantastiske så kjøp det da. Men tro meg....beste investering for barnas føtter er å kjøpe kvalitet. Hør med en fysioterapeut.... Jeg hadde aldri kjøpt vårsko som barnet bruker mange timer hver dag i en lik butikk. Prøv selv å jogge med disse skoene...flere timer. .for det er det barna gjør, de løper, klatrer, går mye...og da med elendige sko. Lykke til. For all del. Anonymous poster hash: 38950...f96
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 Nyere forskning sier at barn ikke skal ha stive sko med støtte. Det er ganske logisk igrunn. For da får ikke musklene utviklet seg slik de skal da de blir støttet opp. Barn har det best uten sko for å få trent opp muskulaturen. Jeg tenker selv at variasjon av sko er viktig, at man ikke bruker de samme skoene hele tiden. Anklene trenger ikke ekstra støtte, derfor skal unger ikke begynne med sko før etter de har gått støtt alene i noen uker. Nå vet ikke jeg hvor gammel ungen er, men få barn bruker sko 12 timer om dagen. Når det er sagt, så ser jeg ikke helt vitsen med å kjøpe billig-sko når sko som koster litt mer ofte er bedre for foten over tid. Anonymous poster hash: ffb75...65a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 Hvis du synes sko fra HM er så fantastiske så kjøp det da. Men tro meg....beste investering for barnas føtter er å kjøpe kvalitet. Hør med en fysioterapeut.... Jeg hadde aldri kjøpt vårsko som barnet bruker mange timer hver dag i en lik butikk. Prøv selv å jogge med disse skoene...flere timer. .for det er det barna gjør, de løper, klatrer, går mye...og da med elendige sko. Lykke til. For all del. Anonymous poster hash: 38950...f96 Jeg er veldig bevisst kvalitet på sko, men avfeier ikke merker på grunn av pris. Jeg vurderer hvert skopar. Min sønn har brede føtter og høy vrist. Svært få konvensjonelle merker som selges i norske butikker lager sko som passer for ham. De fleste er for smale og har avrundet tupp som gir for liten tå-boks. Merker som Angulus og BIsgaard kan funke, men de er ofte for smale over vristen igjen. Derfor har han nettop fått sitt andre par med skinn-sneakers fra HM. De har fleksibel såle og stiv hælkappe (det siste er strides de lærde om), men viktigst av alt så klemmer de ikke foten hans. Vi kjøper også tøysko til ham på HM av samme grunn. Det viktigste er uansett å variere, men her i Bergen blir det mye støvler. HM skoene er "fritidssko", han får andre joggesko i tillegg. Anonymous poster hash: d41f1...a5b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #20 Skrevet 3. februar 2017 Jeg er veldig bevisst kvalitet på sko, men avfeier ikke merker på grunn av pris. Jeg vurderer hvert skopar. Min sønn har brede føtter og høy vrist. Svært få konvensjonelle merker som selges i norske butikker lager sko som passer for ham. De fleste er for smale og har avrundet tupp som gir for liten tå-boks. Merker som Angulus og BIsgaard kan funke, men de er ofte for smale over vristen igjen. Derfor har han nettop fått sitt andre par med skinn-sneakers fra HM. De har fleksibel såle og stiv hælkappe (det siste er strides de lærde om), men viktigst av alt så klemmer de ikke foten hans. Vi kjøper også tøysko til ham på HM av samme grunn. Det viktigste er uansett å variere, men her i Bergen blir det mye støvler. HM skoene er "fritidssko", han får andre joggesko i tillegg. Anonymous poster hash: d41f1...a5b Du om det. Anonymous poster hash: 38950...f96
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #21 Skrevet 3. februar 2017 Da poden gikk i barnehagen kjøpte jeg sko til rundt hundrelappen på Ebay, skoene ble skrytt opp i skyene av Ped. ledere på to avdelinger som ville kjøpe samme til sine barn. Jeg har kjøpt flere sko på HM eller tilsvarende butikker som har funket, men det har da vært snakk om joggesko. Ellers er vi på skobutikker. Anonymous poster hash: 2bc08...054
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #22 Skrevet 3. februar 2017 Du om det. Anonymous poster hash: 38950...f96 Anonymous poster hash: d41f1...a5b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #23 Skrevet 3. februar 2017 Jaja. Det ser ikke ut til at noen har noen spesifikk forskning å komme med, kun synsing. Og det er greit det. Jeg kjenner for så vidt en fysioterapeut, og hun hadde heller ingenting å si om hm-sko, verken positivt eller negativt. Jeg har en følelse av at hm-skoene har et ufortjent dårlig rykte, og at de ikke er spesielt mye verre enn andre dyrere skomerker på markedet. Jeg tror heller ikke at alle de "godkjente" merkene, som Pony eller Skofus kun er laget av skinn og med myk såle. Eller hva med Kamik? Stive som fy. HI Anonymous poster hash: 806cd...392
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #24 Skrevet 3. februar 2017 Jaja. Det ser ikke ut til at noen har noen spesifikk forskning å komme med, kun synsing. Og det er greit det. Jeg kjenner for så vidt en fysioterapeut, og hun hadde heller ingenting å si om hm-sko, verken positivt eller negativt. Jeg har en følelse av at hm-skoene har et ufortjent dårlig rykte, og at de ikke er spesielt mye verre enn andre dyrere skomerker på markedet. Jeg tror heller ikke at alle de "godkjente" merkene, som Pony eller Skofus kun er laget av skinn og med myk såle. Eller hva med Kamik? Stive som fy. HI Anonymous poster hash: 806cd...392 Hvorfor oppretter du en tråd når du likevel har bestemt deg for at hm sko er så bra??? Anonymous poster hash: 38950...f96
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2017 #25 Skrevet 3. februar 2017 Har selv hatt et par sko fra H&M, og aldri mer! Tenker at sko derfra sikkert kan være greie til og fra butikken, på vei til besøk osv, men ikke for en hel dag i barnehage/på skole/SFO. Anonymous poster hash: 8b99c...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå