Gå til innhold

Krangel med mann i dag om bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du tuller nå, håper jeg. Eller tror du seriøst at kollegene til his mann er 14-åringer som lever i en evigvarende konkurranse om å ha den fineste/største/raskeste bilen? Hvorfor ikke ta med hvem som har den sterkeste faren også, når man først skal holde på slik?

Hi: Jeg synes du skal stå på ditt, og så setter dere dere ned og tar en skikkelig prat om dette med biler og fordeling av dem og kjøring av barn en gang dere ikke står midt oppe i en konflikt. Det er ofte lettere å finne gode løsninger da.

En del steder er det slik. Min svoger er advokat i et kjent firma. De får ikke sette gamle biler på parkeringsplassen en gang.

Anonymous poster hash: 6ad5f...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han jobber i anleggsbransjen. Flere av kompisene kjører gamle volvoer for de er så "kule" (de er noen hakk mer Harry enn jeg orker kjenner jeg). Så det er ikke noe problem å parkere en gammel bil der (er det virkelig sånn noen plasser??? Sykt!!)

Vi hadde som sagt kjøpt en ny bil, evt bare nyere bil til hadde vi hatt økonomi. Vi har denne gamle fordi jeg må ha bil også. Jeg rekker ikke alltid å gå fra jobb for å hente alle jeg skal før vi skal hjem, spise og rekke treninger osv. Jeg gikk til jobb hver dag uten å klage i årevis før vi fikk to biler. Han har kjørt hver eneste dag. I en periode med dårligere økonomi enn vanlig nektet han p selge bilen for å ta buss. Han har hatt det veldig lett ift meg når det gjelder å komme seg til jobb og barnehage.

Jeg har ikke alltid tent best. I årevis var jeg hjemme med baby og småbarn samtidig som jeg har tatt småjobber. Var ofte dagmamma på dagtid og jobbet i butikk på kveldstid. Har jobbet ræva av meg for at det skal gå rundt, men likevel tror han nå at siden jeg tener mest nå skal han liksom få "tilbake". At jeg var hjemme med baby i stedet for å ta en utdannelse, at jeg ofret mange jobber fordi det ikke passet med hans jobb, det vil han ikke høre på engang.

Nå har jeg altså fått en utdannelse og en fast godt betalt jobb, og jeg føler på alle økonomiske områder at jeg svømmer mit strømmen. Dette med bilen er bare en filleting ift alle andre krangler om økonomi vi har hatt. så en tur til fvk tror jeg er lurt, ja.

Takk for svar. Det er godt å få støtte selv om jeg ikke kjenner dere ❤️

Anonymous poster hash: e0413...e9b

Skrevet

Hos oss er det den som har barna som har den tryggeste bilen, ferdig snakka. Men så er ingen av oss særlig opptatt av fasade og setter såklart barnas sikkerhet først..

Skrevet

Syns du skal revurdere hele forholdet. Du gjør mest med barn/hjem, tjener mest, kjører farlig bil med barna.... Du er jo sammen med en egoist som setter seg selv foran både barna og deg.

Skrevet

Så mannen føler du skal gjøre opp for at han tjente mest når du hadde små barn hjemme.

Vel da må jo han ta seg mest av barn og hjem nå når du tjener mest.

Anonymous poster hash: f884d...661

Skrevet

Han jobber i anleggsbransjen. Flere av kompisene kjører gamle volvoer for de er så "kule" (de er noen hakk mer Harry enn jeg orker kjenner jeg). Så det er ikke noe problem å parkere en gammel bil der (er det virkelig sånn noen plasser??? Sykt!!)

Vi hadde som sagt kjøpt en ny bil, evt bare nyere bil til hadde vi hatt økonomi. Vi har denne gamle fordi jeg må ha bil også. Jeg rekker ikke alltid å gå fra jobb for å hente alle jeg skal før vi skal hjem, spise og rekke treninger osv. Jeg gikk til jobb hver dag uten å klage i årevis før vi fikk to biler. Han har kjørt hver eneste dag. I en periode med dårligere økonomi enn vanlig nektet han p selge bilen for å ta buss. Han har hatt det veldig lett ift meg når det gjelder å komme seg til jobb og barnehage.

Jeg har ikke alltid tent best. I årevis var jeg hjemme med baby og småbarn samtidig som jeg har tatt småjobber. Var ofte dagmamma på dagtid og jobbet i butikk på kveldstid. Har jobbet ræva av meg for at det skal gå rundt, men likevel tror han nå at siden jeg tener mest nå skal han liksom få "tilbake". At jeg var hjemme med baby i stedet for å ta en utdannelse, at jeg ofret mange jobber fordi det ikke passet med hans jobb, det vil han ikke høre på engang.

Nå har jeg altså fått en utdannelse og en fast godt betalt jobb, og jeg føler på alle økonomiske områder at jeg svømmer mit strømmen. Dette med bilen er bare en filleting ift alle andre krangler om økonomi vi har hatt. så en tur til fvk tror jeg er lurt, ja.

Takk for svar. Det er godt å få støtte selv om jeg ikke kjenner dere ❤️

Anonymous poster hash: e0413...e9b

Det bekrefter det jeg skrev om at det er større problemer i forholdet enn bare denne bilturen. Mannen din er rett og slett veldig urimelig og selvsentrert.

Snakk med mannen i helgen og fortell ham dere har for mye problemer i forholdet, det fungerer ikke for deg slik det er og at mandag bestiller du time til familievernkontoret.

Anonymous poster hash: 17dff...929

Skrevet

Er spent på kva mannen din har sagt no, etter at du har fått all støtten her inne.

Skjønte han logikken med at barns sikkerhet kjem først?

Skrevet

Hadde ikke spurt en gang. Bare sagt at jeg tar den største bilen den dagen.

Anonymous poster hash: 31e87...c16

Skrevet

Jeg hadde ikke engang sagt i fra, jeg hadde bare alltid hatt barnesetene i den nyeste bilen. Den som ikke ville kjøre ungene dit de skulle fikk ta den andre, enkelt og greit.

Jeg hadde KLIKKET hvis det var min mann. Familievernkontoret hadde bare vært begynnelsen. 

Anonymous poster hash: ab6a8...288
Skrevet

Du bor sammen med en dum egosist. Jeg syns synd på deg.

Anonymous poster hash: 2c6e5...47d

Skrevet

Her har vi kjøpt hver vår bil så slipper det å blir krangling😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...