Gå til innhold

Krangel med mann i dag om bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har felles økonomi og to biler. Ene bilen har vi hatt i årevis. 99-modell, ganske liten, men den duger. Andre bilen er en 2008-modell, god plass og mye bedre på alle måter. Mannen har fått for seg at den er hans... I hverdagen er det OK, han har lang vei til jobb. Jeg går eller kjører til min jobb, henter i bhg og skole, kjører eller går til treninger. Er turer på maks 5 minutter i 30/40-sone.

Jeg skal til legen med et av barna neste uke, må kjøre i 30 minutter. Sa til mannen at da vil jeg ha nyebilen. Han klikket og sa at nei den andre er min og sånn er det. Han klarte ikke å skjønne hvorfor jeg ikke kunne kjøre "min" bil, den var da god den også. Det er jo selvfølgelig den nyeste bilen som er tryggest når jeg skal kjøre i 30 minutter i 80-sone!

Så begynner han å kjefte og styre på, jeg argumenterer, men han blir alltid like sur når jeg "alltid må dra økonomi inn". Vi har felles økonomi, jeg tener mer enn ham, jeg betalte forrige verkstedregning på 20 000! Han tror den er hans fordi han har tatt opp lån og kjøpt den (har betalt mange av de regningene i tillegg til mine faste).

Er jeg så grusomt urimelig som ber om å bruke bilen som også er min for å kjøre et av barna, som også er hans, til legen? For å gjøre turen både mer komfortabel og ikke minst tryggere? Har til og med plass til å handle, noe som vi mø kjøre samme strekning for å gjøre.

Gaaah, blir så oppgitt!!! 😖😖😖

Anonymous poster hash: e0413...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Men ta å kjøp deg en ny bil, veldig mye større sjans for død/alvorlig skade i en gammel bil. Og aldri, ALDRI, la mannen din kjøre den du kjøper

Skrevet

Si at han skal ta seg fri og kjøre selv, da vel. Da velger han fritt...

Anonymous poster hash: 35e62...93f

Skrevet

Han er en tulling som ikke unner kone og barn den mest trafikksikre bilen. Særlig når han kan sitte og prompe i den alltid ellers.

Du har helt rett i å bli sur

Anonymous poster hash: a8465...beb

Skrevet

Herregud for en idiot...

Anonymous poster hash: 35db3...5c6

Skrevet

Herregud. Han er håpløs! Sett han på plass og kjøp deg et skikkelig glis av en bil! Da skrumper nok tissen hans inn, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 1ed4e...851

Skrevet

Her har mannen en -03-modell og jeg kjøpte nylig en -17-modell med hensyn av baby som er på vei. Vi har fellesøkonomi når det gjelder hus, men ikke bil. Likevel hjelper vi hverandre dersom det kommer uforutsette utgifter med bil og andre ting. Er det en ting vi var enige om når VI kjøpte nybilen, var det at barnet skal prioriteres når det gjelder bruk av bil. Jeg bruker bilen så lenge jeg er i permisjon og ellers oppfølging med barnet, så bruker han den når jeg starter opp i jobb igjen. Sikkerheten til barnet er det viktigste for oss, og da er det selvsagt at barnet sitter på i den nyeste bilen som er mest trafikksikker. 

Hadde laget et stort poeng ut av dette, spesielt med tanke på at dere har felles økonomi på alt. 

Anonymous poster hash: 388db...450
Skrevet

1. Send mannen til legen med barnet

2. Kjøp deg ny bil (som bare er din)

Anonymous poster hash: ce46a...9a9

Skrevet

Er det langtur med bilen eller barn i bilen over en slik strekke trumfer det mannens jobbkjøring. Mannen min har betalt begge bilene og den nyeste var "hans", mens han kjøpte en litt eldre "konebil" jeg kunne kjøre på mange km. Da vi fikk nr 2 her var det ikke engang en diskusjon hvem som skulle ha den nyeste bilen. Han har 5-10 min til jobb og jeg kjører bare til og fra skolen i permisjonen. Siden jeg har barna i bilen er det selvsagt jeg som skal ha den nyeste bilen. Barna er mer verdt enn kun en enkelt voksen i bilen for å ai det slik...

Anonymous poster hash: c1cbc...79d

Skrevet

Mannen din vil at du skal kjøre rundt med barnet hans i en 18 (!!!!) år gammel bil?

Og kun fordi han vil kjøre "sin" bil?

Makan til egoist.

Må le litt av at du også referer til en 2008 modell som "nybilen"' men det er en avsporing 🙈

Anonymous poster hash: 2fd0c...a25

Skrevet

Hos oss betaler jeg for den store nye trygge bilen og mannen betaler for en litt "eldre" mindre bil. Likevel er det våre biler. Den som har barna kjører den største bilen.

Anonymous poster hash: d3dea...38a

Skrevet

Mannen din vil at du skal kjøre rundt med barnet hans i en 18 (!!!!) år gammel bil?

Makan til egoist.

Må le litt av at du også referer til en 2008 modell som "nybilen"' men det er en avsporing 🙈

Denne avsporingen hang jeg meg litt opp i også. Ville vel ikke sagt at en 2008 var ny, men men🙈

Anonymous poster hash: dba30...cee

Skrevet

Makan til egoist.

Hvorfor så frekk? Hun mener vel nybilen i forhold til den andre bilen deres! Og en 08 modell kan no være ganske bra! Herregud blir helt matt jeg...

Anonymous poster hash: 21fbd...81c

Skrevet

Utrolig barnslig oppførsel.

Anonymous poster hash: 948a3...9e6

Skrevet

Her følger den nyeste bilen barna. Den som frakter barna mest er den som kjører den nyeste bilen. Samme hvor langt.

Anonymous poster hash: 7e048...782

Skrevet

Er ikke alle som har økonomi til to nyere biler. Hadde kjøpt ny bil hadde vi hatt råd, men nå hadde vi ikke hatt råd til å reise noen plass uansett...

Kaller det ny-bilen fordi den er nyest. For oss er den helt super. Gidder ikke sammenligne hva vi har med naboen. Den er mer en god nok.

Takk for svar alle. Jeg vet jeg har rett, men er så utrolig irritert på at det i det hele tatt er noe å diskutere!

Anonymous poster hash: e0413...e9b

Skrevet

Den tanken som slår meg er at mannen din har komplekser fordi du tjener mer enn ham og dermed bidrar mest i utgangspunktet. Han føler seg sikkert som mer "mann" når han kjører den største og nyeste bilen (biler fungerer for noen menn med dårlig selvtillit som en penisforlenger). Når du sier du vil kjøre den nyeste bilen føler han at han blir fratatt sin mandighet (som tydeligvis ikke er stor i utgangspunktet), og så opptrer han som en sutrete treåring som blir fratatt yndlingsleken sin.

Om jeg var deg ville jeg IKKE gitt meg på dette, Hi.

Om du ikke får bilen så ville jeg ringt fvk og bedt om time til parterapi, for det er faktisk et større problem i forholdet når mannen velger å prioritere egne egoistiske følelser fremfor sikkerheten til sine kjære. Når mannen er så steil på dette så er det større problemer i forholdet, og det må dere ta tak i før problemene blir mye større.

Anonymous poster hash: 17dff...929
Skrevet

Vi hadde to biler en periode, og vi hadde "min" og "din" bil, men jeg kunne da fritt ta hans bil hvis jeg ville eller trengte den.

Utrolig sært å nekte deg å bruke bilen én gang.

Skrevet

Oi spesielt! Her i huset er den mest trafikksikre bilen "unga sin", så den som kjører unger har alltid den bilen

Anonymous poster hash: 53836...7fb

Skrevet

Tipper han er flau for å ta den andre på jobb.

Anonymous poster hash: b7e45...407

Skrevet

Skjønner at det er irriterende, men siden det er viktig med sikkerhet i bil så hadde jeg virkelig vurdert om det var god nok økonomi til å kjøpe en nyere bil.

Da slipper du dette problemet, OG dere har en stødigere bil.

Anonymous poster hash: dba30...cee

Skrevet

Hvor lang kjørevei har mannen til jobb og kan han komme på jobb i en så gammel bil uten å bli utleid eller snakket om?

Anonymous poster hash: 6ad5f...c03

Skrevet

Hvor lang kjørevei har mannen til jobb og kan han komme på jobb i en så gammel bil uten å bli utleid eller snakket om?

Hva? Er de 14?

Anonymous poster hash: 53836...7fb

Skrevet

Du tuller nå, håper jeg. Eller tror du seriøst at kollegene til his mann er 14-åringer som lever i en evigvarende konkurranse om å ha den fineste/største/raskeste bilen? Hvorfor ikke ta med hvem som har den sterkeste faren også, når man først skal holde på slik?

Hi: Jeg synes du skal stå på ditt, og så setter dere dere ned og tar en skikkelig prat om dette med biler og fordeling av dem og kjøring av barn en gang dere ikke står midt oppe i en konflikt. Det er ofte lettere å finne gode løsninger da.

Skrevet

Hvis du ikke "får lov" å bruke argumentet om at dere har felles økonomi og bilen derfor er like mye din, så ville jeg rett og slett krevd separat økonomi. (Han må da selvsagt kjøpe deg ut av bilen.) Og kjøpt meg en nyere bil. Hadde ikke giddet å ha felles økonomi med en som mente jeg ikke hadde like mye jeg skulle ha sagt som ham.

Anonymous poster hash: 27eed...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...