Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trådstarter her..

Da hadde vi en kjempe krangel da jeg prøvde å snakke om situasjonen og utroskapen, at jeg hadde veldig vanskeligheter med å stole på han. Han skjelte meg ut og sa at det prater vi ikke om! Så kjørte han meg hjem. Så jeg vet ikke om det er slutt nå eller ikke. Men jeg vet jo at det beste er det, men hvorfor det skal være så vanskelig å la han gå etter alt han har gjort vet jeg ikke 😫

Anonymous poster hash: 6d576...fb5

Prøv å se objektivt på dette selvom det er vanskelig pga følelser. Mannen var utro og det er bare et par måneder siden du fant det ut, med tanke på hans reaksjon igår så mener nok han at utroskap ikke er så farlig og det skal hverken snakkes om eller ha noen som helst slags innvirkning på deres forhold. Han tar feil! Hvis dere skal lappe sammen forholdet må han tåle å gå gjennom hele ditt følelsesregister i prosessen på å tilgi han, klarer han ikke det er forholdet dødsdømt. Han prøver å tvinge deg til abort til tross for utfordringene du fikk etter første abort, dette forteller mye om hans manglende evne til empati og hans "gode" evne til å sette seg selv først uansett. Du tok ansvar for at dere feilet i forhold til prevansjon forrige gang, nå som deg er skjedd igjen og du ikke ønsker å ta abort må mannen ta sin del av ansvaret. Du skal ikke ta abort fordi mannen sier det, og iallefall ikke for å redde forholdet da det henger i en tynn tråd uansett pga hans utroskap. Du skal kun ta abort hvis du føler dypt inne i deg selv at det er det rette for deg.

Anonymous poster hash: fd4fd...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med de andre svarene her. Denne beslutningen ligger flere nivåer over ditt kjæresteforhold til denne mannen. Det er så viktig at du tar valget kun utifra dine egne følelser til å få et barn til.

Anonymous poster hash: 08114...0f3
Skrevet

Jeg er nå gravid i uke 7. Dette var ikke en planlagt graviditet. Kjæresten min vil IKKE ha barn og eneste mulighet for han er abort, er ikke vits å prate om noe annet engang. Jeg vil i hovedsak ikke ha flere barn, har ett fra før. Men jeg tok en abort for 5 år siden og det var helt jævelig. Nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg skjønner jo at jeg vil bli helt alene om jeg ikke klarer å fullføre en abort.

Noen som er/har vært i samme situasjon og har noen gode råd??

Jeg var i litt lik situasjon som deg for ett år siden. Vi hadde ett barn sammen fra før og han ønsket ikke flere. Han ønsket abort og sa at han kom til å forlate meg om jeg beholdt. Jeg ønsket dette barnet sterkt og nektet å ta abort. Jeg beholdt barnet, far ble, og smeltet 100% når barnet ble født. Han stiller opp og er en fin pappa, men det var en prosess for han å akseptere flere barn.

Ønsker deg lykke til❤ Ta det valget som hjertet ditt sier.

Anonymous poster hash: 51b1d...300

Skrevet

Hei trådstarter..... Hvordan er det med deg?

Anonymous poster hash: d301c...048

Det går greit, takk for tanken ☺️ Har vært på jobb og holdt tankene opptatt så det har jo hjulpet masse. Er veldig sliten, sov vel ikke mer enn 3 timer i natt 😫 Men de sier at en ikke får mer enn man tåler, så skjønner jeg skal tåle endel da😬

Jeg tenker på den i magen, på han og på alt. Eneste forandring er at jeg har begynt å helle mye mer mot å beholde. Jeg kan ikke helt se for meg at jeg vil ta en abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...