Gå til innhold

Hvordan er dette på din arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men synes ikke du det irriterende at hun slipper endel av jobben som du må ta?

Anonymous poster hash: 3a62b...1a3

Ehh, hun er jo sjef, så hun har nok av andre oppgaver å gjøre. Mener du virkelig at han skal gjøre de samme oppgavene som dere andre?

Anonymous poster hash: ee761...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ledelsen kommer først og sitter lengst. I tillegg er de aldri syke og har alltid tid til å steppe inn når det "brenner" et sted. Mistenker at de er supermennesker.

Skrevet

Men synes ikke du det irriterende at hun slipper endel av jobben som du må ta?

Anonymous poster hash: 3a62b...1a3

Nei. 

Skrevet

Herregud, HI.

Du driter deg bare ut.

Nei, det skal SELVFØLGELIG ikke være likt for alle, hvis de ikke er ansatt i eksakt samme stilling og med samme vilkår.

Anonymous poster hash: d6de5...903

Skrevet

En sjef har andre oppgaver enn de han er sjef for.

Jeg er avdelingsleder i bhg og jeg har mer ansvar enn førskolelærerne, jeg passer ikke like mye barn som de jeg jobber sammen med, smører ikke like mye mat eller skifter like mye bleier, jeg har dager jeg kommer etter andre og dager jeg er tidlig på jobb men går litt før andre selv om jeg går i vaktsystemet.

Jeg jobber og mange kvelder og søndager når det er sykdom og annet fravær så nå det inn vikarer eller det må rokeres på teamene.

Jeg må og passe på at alle som skal ha plantid, plandager kurs og veiledning får det når de skal samt passe på at det er folk nok under innkjøring.

Skrevet

Jeg er avdelingsleder i bhg og jeg har mer ansvar enn førskolelærerne, jeg passer ikke like mye barn som de jeg jobber sammen med, smører ikke like mye mat eller skifter like mye bleier, jeg har dager jeg kommer etter andre og dager jeg er tidlig på jobb men går litt før andre selv om jeg går i vaktsystemet.

Jeg jobber og mange kvelder og søndager når det er sykdom og annet fravær så nå det inn vikarer eller det må rokeres på teamene.

Jeg må og passe på at alle som skal ha plantid, plandager kurs og veiledning får det når de skal samt passe på at det er folk nok under innkjøring.

Kan jeg spørre hvilken kommune du jobber i?

Anonymous poster hash: 16187...4bc

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken kommune du jobber i?

Anonymous poster hash: 16187...4bc

Hva har det med saken og gjøre?

Skrevet

Jeg er leder, og er der alltid først.

Anonymous poster hash: 62cc1...776

Skrevet

Sjefen jobber langt mer fleksibelt enn oss andre i forhold til når han er på kontoret. Noen dager passer det bedre å ikke komme inn i en halvtime før han skal ut igjen i et møte, noen dager er det langt mer matnyttig å ha hjemmekontor (fordi han jobber med noe viktig og trenger å sitte uforstyrret - hvilket ikke vil skje om han er inne), og noen dager tar han rett og slett en sen morgen fordi han satt og skrev årsrapport eller whatever til klokka halv to natta før.

Jeg vet at enkelte i sin enfoldighet har knurret på at han "aldri er på jobb". Faktum er jo at han alltid er på jobb - han har med seg pc og jobbtelefon overalt; på sydenferie og på påskefjellet... alltid på og han jobber nok minst 150%. Men det ser ikke de stakkarene som jobber 07.30-15.30, de ser bare at han ikke alltid er på kontoret like tidlig som dem.

Skrevet

Er avdelingsleder i barnehage det samme som styrer?

Skrevet

Er avdelingsleder i barnehage det samme som styrer?

Nei

Skrevet

Nei

Hva er det da? Jeg er bare nysgjerrig, Har jobbet i barnehage i mange år, og har aldri vært borti noen som er ansatt som avdelingsleder

Skrevet

Sjefen vår møter kl 9 hver dag, vi andre møter litt før 10 når vi har tidligvakt. På senvaktene slutter vi kl 19, men sjefen er vel værende til 20-21 på en vanlig dag. I tillegg jobber han ca 2 av 3 lørdager, og har ikke en eneste ferie der han kobler helt ut.

At ikke han har krepert for lenge siden skjønner jeg ikke. Mtp arbeidsmengden han har ville det ikke brydd meg om han møtte kl 12 på dagen heller.

Anonymous poster hash: 0cf86...914

Skrevet (endret)

Hva er det da? Jeg er bare nysgjerrig, Har jobbet i barnehage i mange år, og har aldri vært borti noen som er ansatt som avdelingsleder

Min bhg er delt opp i 3 avdelinger, med 3 team a 4 voksne på hver avd, det er en avd.leder på hver av avdelingene som skal få dagene på sin avd til og gå smertefritt.

Styrer har nokk og gjøre om hun ikke skal styre med vikarer, vaktlister ol itillegg.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Det er da helt vanlig i større barnehager?!

Anonymous poster hash: 18ec0...c58

Skrevet

Min bhg er delt opp i 3 avdelinger, med 3 team a 4 voksne på hver avd, det er en avd.leder på hver av avdelingene som skal få dagene på sin avd til og gå smertefritt.

Styrer har nokk og gjøre om hun ikke skal styre med vikarer, vaktlister ol itillegg.

Takk for svar

Skrevet

Det er da helt vanlig i større barnehager?!

Anonymous poster hash: 18ec0...c58

Det er det helt sikkert, bare ikke vært borti den tittelen i barnehagesammenheng, så derfor lurte jeg på om det var det samme som styrer eller kanskje pedleder. Er vant til at det er pedledere som styrer avdelingene. Jeg jobber selv som pedleder i en stor barnehage med mange store barnegrupper.

Skrevet

På min arbeidsplass har vi alle flexitid, avtaler våre egne møter, og får unna våre egne arbeidsoppgaver.

Samme for meg når sjefen kommer, bare hun er tilgjengelig når vi har avtalte drøftinger og møter.

Anonymous poster hash: 8b5e6...e91

Skrevet

Tipper at du er relativt ny i jobben?

Du virker å ha lite peil på hvordan et sykehjem fungerer.

Selv jobber jeg på en stor avdeling med ca 20 pasienter. Noen av oss begynner på jobb 07, resten 0730. Det er alltid sykepleier på vakt, og hun er sjef når avdelingsleder ikke er der.

Hos oss jobber AVD leder 0730-1530 ca.

Vi greier fint å planlegge dagens gjøremål uten henne. Er det noe vi må ta henne med på råd på, venter vi til hun kommer.

Vet ikke hva dere driver på med der du jobber, men her er det ikke vanlig å involvere avdelingssykepleier i rutinepregede oppgaver som stell, dusjing og aktiviteter. Hun har andre oppgaver å passe.

Forøvrig enig i at mellomleder i helsevesenet er verdens mest utakknemlige jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...