Gå til innhold

Hvordan er dette på din arbeidsplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når møter din leder på jobb? Før eller etter resten av arbeidsstokken?

Vi er et arbeidslag som irriterer oss grusomt over at lederen vår ikke kommer på jobb før kl 08 når vi andre må møte på jobb kl 07.30. Er det ikke likhet for alle?!

Synes det er grusomt irriterende når lederen sier at han jobber etter kontortid-systemet. Vi begynner ikke selve jobben før kl 08, men da har jo leder gått glipp av arbeidsplanleggingen!

Jeg jobber på sykehjem.

Hvordan fungerer dette på din arb.plass?

Anonymous poster hash: 3a62b...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i bhg. Går ikke de samme vaktene som sjefen, men hun har kortere vakter pga plantid. Hun har mange arb.oppg vi ikke har. Så hadde vi gått like vakter hadde hun jobbet 150% minst!

Anonymous poster hash: 6ee6c...75d

Skrevet

Det har vært veldig forskjellig. Der jeg jobber nå er det noen som beg på jobb 07, noen som beg 08 og noen som beg 09. Sjefen begynner klokken 08. Vi har ikke noe problem med det.

Anonymous poster hash: eaf68...7f4

Skrevet

Men synes ikke du det irriterende at hun slipper endel av jobben som du må ta?

Skrevet

Hun har garantert en hel del oppgaver som du og de andre ikke har!!

Anonymous poster hash: 6f4b9...ac9

Skrevet

Det er det da ikke. Jeg kan garantere deg at sjefen din har langt flere arbeidsoppgaver enn det du har.

Skrevet

Jeg begynte halv 8 til halv 4. Sjefen hadde arbeidstid fra 8-15, men valgte å være med på rapport med oss fra halv 8 hver dag. En avdelingsleder skal nødvendigvis ikke være med i rapport. De skal heller ikke være med i stell , selvom faktisk vår sjef valgte å stelle den tyngste hver dag . Jobbet også på sykehjem . Hun valgte også å bli med på rapporten på ettermiddagen , men dette var frivillig. Hun jobbet altså da gratis en time stort sett hver dag , og ofte mer også

Anonymous poster hash: 4b1a8...d4f

Skrevet

Hvordan vet du at avd.lederen har så mye mer jobb enn deg? Han bruker ord som at vi "skal dra lasset sammen", men han er jo ikke her og drar lasset sammen med oss. Vi sliter røven av oss for å få alle ferdige, men han besøker kun pasienter om de er syke eller snakker med pårørende. Det kaller ikke jeg å dra lasset sammen altså.

Skrevet

Hos oss er det samme tendensen som hos dere, nemlig at mange at de ansatte ikke skjønner jobben til sjefen. De irriterer seg over at han sitter et annet sted enn oss andre og at han ikke automatisk skjønner når han må hjelpe til. Når de klager over at han ikke hatt hjulpet til når jeg ikke et der, spør jeg om de ha beskjed, men det har de ikke gjort.

Sjefen har normalt ikke de samme oppgavene som de ansatte, men mye papirarbeid osv, men de bør hjelpe til når det er noe spesielt.

Anonymous poster hash: 4aae1...063

Skrevet

Vi begynner 8 og han er her stort sett lenge før oss, og drar lenge etter oss. Hvis man skal regne timelønn så er han dårligst betalt til tross for at han har 37.5 time ekstra med avspasering i året.

Anonymous poster hash: 51915...e5b

Skrevet

På min arbeidsplass kommer sjefen litt senere enn oss andre, men hun sitter også lengre på ettermiddagen. Vi har flexitid og kan styre dette litt selv.

Skrevet

Nå jobber jeg i butikk da, og er butikksjef, så det kan kanskje ikke sammenlignes?

Men jeg jobber mye mer enn mine ansatte, jeg bruker mye tid på planlegging, budsjetter, godkjenne fakturaer, rette opp i feil på pakksedler, feilleveringer, returer, sette opp vaktlister, rydde og gjøre klart til kampanjer, leverandørmøter og samtaler, ledermøter, rapportering til områdesjef osv osv.

Jeg er ca 40 timer i uken i butikk, pluss at jeg jobber mye hjemmefra. Om jeg begynner på jobb 7 eller 9 har ingen betydning for arbeidsmengden min, bare når jeg gjør den.

Anonymous poster hash: 43cbd...f06
Skrevet

På min arbeidsplass kommer sjefen litt senere enn oss andre, men hun sitter også lengre på ettermiddagen. Vi har flexitid og kan styre dette litt selv.

Samme her :) Gjør meg ingenting om sjefen kommer senere så lenge vedkommende gjør en god jobb, og stiller opp for oss når vi trenger det.

Anonymous poster hash: eba26...d0d

Skrevet

Hvordan vet du at avd.lederen har så mye mer jobb enn deg? Han bruker ord som at vi "skal dra lasset sammen", men han er jo ikke her og drar lasset sammen med oss. Vi sliter røven av oss for å få alle ferdige, men han besøker kun pasienter om de er syke eller snakker med pårørende. Det kaller ikke jeg å dra lasset sammen altså.

Han er sjefen deres, og har andre oppgaver enn deg. Du skjønner det? Han har ansvar for helt andre ting enn deg og har en annen rolle å fylle enn deg. Det er ikke meningen at en sjef skal gjøre akkurat det samme som sine medarbeidere. Så enkelt er det. 

Skrevet

Jo det er så absolutt  å dra lasset sammen. Det er jo helt tragisk for arbeidsplassen din hvis dere vanlig ansatte bruker tid på å irritere dere over en leder som ikke gjør deres arbeidsoppgaver. Han er ikke ansatt for å gjøre dine arbeidsoppgaver, han er ansatt for å gjøre ledelsesoppgaver som personalledelse, strategi som f.eks arbeidsplanlegging, rapportering oppover i systemet mm. Hvis derer virkelig tror at sjefen skal gjøre det samme som dere må dere ta dere er realitetsjekk, og faktisk begynne å forstå forkjellen på å være vanlig ansatt og leder. Det er også helt tydelig at du aldri har innhatt noen lederfunksjon når du tror at leder jobber mindre enn deg. Det er heller ikke lederen som er problemet det er det dere som er.

Anonymous poster hash: 3c12a...ad6

Skrevet

Nå jobber jeg i butikk da, og er butikksjef, så det kan kanskje ikke sammenlignes?

Men jeg jobber mye mer enn mine ansatte, jeg bruker mye tid på planlegging, budsjetter, godkjenne fakturaer, rette opp i feil på pakksedler, feilleveringer, returer, sette opp vaktlister, rydde og gjøre klart til kampanjer, leverandørmøter og samtaler, ledermøter, rapportering til områdesjef osv osv.

Jeg er ca 40 timer i uken i butikk, pluss at jeg jobber mye hjemmefra. Om jeg begynner på jobb 7 eller 9 har ingen betydning for arbeidsmengden min, bare når jeg gjør den.

Jeg har jobbet i butikk i mange mange år. Aldri vært butikksjef men har gjort alt det du beskriver ovenfor. Ikke så mye vaktliste, men det er en annen sak. Der jeg har jobbet, delegerer sjefene oppgaver til de ansatte slik at de ikke bare skal stå å ekspedere kunder men også delta i driften av butikken. Har jobbet på 4 forskjellige plasser og har bestandig hatt det slik. Så du MÅ jo ikke gjøre alt selv.

En plass var bestandig sjefen sein og jeg gjorde ALL jobben hennes. Utrolig irriterende.

Anonymous poster hash: 052b2...3e4

Skrevet

Hvis du tror en sykehjemsavdeling gjør seg selv uten noen form for administrasjon tar du rimelig feil. De skal ikke jobbe på gulvet , men med alt som ikke dere gjør

Anonymous poster hash: 4b1a8...d4f

Skrevet

Det er nok ingen stilling som er kjipere enn mellomleder i helsevesenet. De ansatte klager på deg samtidig som dine sjefer legger press på deg.

En sjef med personalansvar skal selvsagt ikke utføre lik arbeid som sine ansatte..

Og den sjefen som beskrives i tråden som jobbet gratis hver dag. Sukk! Snakk om å undergrave sin viktighet og lønn, samt gi ledelsen feilaktig inntrykk av hvor mye jobb det er i helsevesenet.

Anonymous poster hash: dca50...cb7

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk i mange mange år. Aldri vært butikksjef men har gjort alt det du beskriver ovenfor. Ikke så mye vaktliste, men det er en annen sak. Der jeg har jobbet, delegerer sjefene oppgaver til de ansatte slik at de ikke bare skal stå å ekspedere kunder men også delta i driften av butikken. Har jobbet på 4 forskjellige plasser og har bestandig hatt det slik. Så du MÅ jo ikke gjøre alt selv.

En plass var bestandig sjefen sein og jeg gjorde ALL jobben hennes. Utrolig irriterende.

Anonymous poster hash: 052b2...3e4

Selvfølgelig må en sjef også delegere bort arbeidsoppgaver, men sjefen har ekstra betalt for å ha ansvaret, for å ha oversikten, for å at alle oppgaver blir gjort og må ta støyten om ting ikke blir gjennomført som de skal. Derfor står ikke alltid sjefen side om side med de ansatte "på gulvet", sjefen må også ta noen (kjedelige) timer på kontoret for å gjøre den delen av jobben sin. Det virker ikke som HI skjønner at en sjef har andre arbeidsoppgaver enn henne, og derfor en litt annen rytme på dagen sin.

Jeg har også jobbet i butikk i mange mange år, og akkurat nå jobber jeg i en liten butikk hvor jeg er den eneste som jobber full tid så jeg må gjøre det meste selv ja ;) Men joda, du har helt rett, en god sjef delegerer også bort ansvar og jeg har selvfølgelig en assisterende butikksjef i en 60% stilling som kan alt det jeg kan og tar ansvaret når jeg ikke er der. Vi er stort sett bare en på jobb i åpningstiden, så mitt kontorarbeid må jeg ta utenom åpningstid/arbeidstid.

Skrevet

Jobber også på sykehjem.

Har hatt  fire ledere på mine 8 år der. pluss at jeg var leder selv et halvt år.

leder nr 1: ikke tilstede i det hele tatt.... så henne sjelden, sluttet etter kort tid etter at jeg begynte

leder nr 2: bodde lenger unna, tilgjengelig på telefon 7-9, tilstede fra 9-16, jobbet hjemmefra resten av kvelden. endte opp med magesår fordi hun aldri tok seg fri. Hjalp endel i stell. veiledet oss. diskuterte løsninger sammen med oss.

Leder nr 3: tilstede fra kl 7 (vi begynner 7.30) og til kl. 17. pluss mye på kveld.  tilstede på rapporter og var mye i postene på dag tid og hjalp ved behov. endte opp med utslitthet og mindre tilstedeværelse, men fikk ansatt en nestleder i en periode, det funkte veldig bra.

Meg selv:  jobbet fra 7.15- 16. pluss  hjemmefra 20.00-2300.  var med i rapporter der jeg rakk.

Leder nr 4:  jobber 8-15. pluss 2-3 timer på kveld. lite tilstede i postene, ikke på rapporter.

Min erfaring var at jobben aldri tok slutt, den var med meg når jeg lagde middag, lekte med unger osv.  Jeg tror ledere bør være endel synlige, men ikke nødvendigvis hver dag.  Når jeg satt og jobbet med noe kom det alltid noen med noe som hastet, så jeg fikk ikke tenkt ferdig en tanke og ting tok utrooolig lang tid.  presset fra min leder igjen var helt ekstremt. Det forventes full lojalitet oppover. Jeg ble aldri ferdig med det jeg skulle. der jeg før sukket over ledere har jeg skjønt at det er en grunn for at de er så mye borte og ikke i postene.  Det var ingen som gjorde jobben min ved ferie/ avspasering.... skjønt jeg hadde masse å avspasere, men ikke mulig å gjøre det....

Jeg skal ikke ha en sånn magesårstilling igjen.

Anonymous poster hash: 4309d...29f
Skrevet

Jeg hadde følt meg overvåket og at lederen min ikke hadde tillit til meg om han/hun var tilstede uten at det var nødvendig når jeg gjorde min jobb.

Skrevet

Jobber som ekstravakt på sykehjem. Bogruppekoordinator møter presis, men hun er dårlig likt på "hele huset"

Hun snakker voldsomt mye og skal støtt og stadig påpeke hva vi bør gjøre og hun tror tydeligvis at vi har mye bedre tid enn vi har da hun alltid kommer med mye forslag som er urealistiske.

Hvis hun komer inn på avdelingen og noen sitter sier hun "hvorfor sitter dere her".

Hun henger seg opp i småting og da korken på kaviartuben var borte sa hun "vi må huske å ta vare på korkene"

Anonymous poster hash: 03a96...4e3

Skrevet

Jeg har stort sett bare hatt vaktbaserte jobber, hvor leder er med på vaktrotasjon, eller kontorjobber med fleksitid. At en leder da ikke har samme arbeidstid eller benytter seg av fleksitidsordningen er jo selvfølgelig greit :)

Men, en jobb jeg hadde i det offentlige, hvor leder kom klokken halv ti og gikk halv fire. Hvor vi hadde masse ugjort arbeid hvor vi var avhengig av leders tilstedeværelse, og i tillegg var personen aldri tilgjengelig per telefon...da var jeg rimelig forbanna og misfornøyd med min sjef. Hadde tilslutt ingen respekt igjen for leder og sa opp.

Anonymous poster hash: d118d...9fc
Skrevet

Sjefen er her en halv time før meg. Men det er regulert i arbeidstidsplaner. Hans plan er ikke lik min, akkurat som hans oppgaver gudskjelov ikke er mine oppgaver. Det er derfor han er sjef og ikke jeg.

Skrevet

Min sjef kommer ofte kl 7.30. Vi andre begynner kl 8.

Hun er tidlig ute for å få oversikt over om det er noen syke da hun må Gjøre om arbeidslisten. Og hun holder morgenmøte kl 8. Da får vi beskjed om det har skjedd endringer i den planlagte listen og andre beskjeder som kan påvirke dagen. Jobber på en stor poliklinikk på sykehus.

Anonymous poster hash: 66655...9a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...