gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Hei! Vi har skaffet oss en liten valp, har hatt to uker fri til nå. Og planen etter det var kortere dager på jobb, hjem for luftetur i pausen, fri fast en dag i uken(jobber 80%) skolebarn hjemme kl 14.00 og mannen som jobbet turnus. Mannens jobbsituasjon endret seg og ble 8-16 jobb.(dette måtte han da ta eller stå uten inntekt) På jobb endret det seg også da vi måtte flytte en ansatt fra min avdeling til en annen. Det jeg tenker nå er å ha den med på jobb frem til 12 så kjører jeg valpen hjem og så alene 2 timer til sønnen er hjemme kl 14.00 og lufter han og er der som selskap til vi er hjemme 16-17.00 Jobber i barnehage, (jeg eier) hunden er allergivennlig og er straks 10 uker, er rolig og sover mye. Hunden vil da ha et stort bur på et rom borte fra barna, men så jeg kan se etter den, matet og få luftet den når d passer sånn. Syns dere det høres ut som en god løsning? ihvertfall noen måneder? Og når den blir litt større så vil jeg ha den hjemme fra 8-9 til jeg kommer 12 og lufter og koser en time så 2 timer til gutten vår er hjemme. Så fri en dag pr uke så tenker vi hundelufter en dag i uka😊
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Selvfølgelig tar du ikke valpen med på jobb! Det er fryktelig dårlig gjort mot den. Dette var elendig planlegging av dere, jeg hadde sendt den tilbake til oppdretter og ventet til jeg faktisk hadde tid til hund. Anonymous poster hash: 6e139...312
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 For de med sterk allergi/astma er det ikke noe som heter allergivennlig hund. Er det én plass jeg forventer at barnet mitt ikke er rundt hunder så er det i barnehagen, hadde meldt til fylkeslegen hvis jeg måtte økt medisinering fordi styrer tok med hunden på jobb. En annen ting er at valper kan bli fryktelig stresset av lydene til titalls av barn og du kan ikke vite hvordan den vil reagere når de skal hilse ved lufting/hjemreise. Anonymous poster hash: 59297...b54
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Har ikke foreldrene (kundene dine) takket ja til en barnehage med hund/dyr må du først påse at de synes det er ok! Ikke vi. Anonymous poster hash: b5b7a...af4
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2017 Skjønner det. Ikke noe problem tror heg, vi har hund i andre Etg av barnehagen. Som innimellom titter innom. Ingen problem for noen. 30 % av Bhg barna har hund/katt også. Flere har hilst på min. Jeg spør ikke om det er greit for dere, men for en hund med hvor lenge alene å spnn er d jeg lurer på😊
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Ok, jeg synes det høres dårlig planlagt ut. Hunden kan jo like gjerne være alene hjemme som å være alene på et rom i barnehagen der den hører deg. Det går sikkert bra. Mye rart dyrehold og som regel går det bra, men optimalt er det ikke Anonymous poster hash: b5b7a...af4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Hva synes sjefen din ? Anonymous poster hash: 0d6cc...075
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Så ikke at du var eier 😊 Anonymous poster hash: 0d6cc...075
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Det kommer til å gå veldig dårlig. Stakkars hund Du burde nok lest litt om valp før du skaffet deg det stakkars dyret Anonymous poster hash: f8d34...1d9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Jeg hadde min hund med på jobb (yrkessjåfør) fungerte bra det... men i en barnehage, det høres litt for stressende ut. Tror hunden har det bedre hjemme noen timer. Anonymous poster hash: 6db7a...dd4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har med valp på jobb, men har hunden ved siden av meg. Kan ikke gå fra, da må jeg få kollegaer til å passe på for meg. Ikke optimalt egentlig. Og det tar ikke så lang tid før valpen din er mer aktiv enn nå. Men kanskje du har en rolig rase? Jeg gleder meg i alle fall til den er litt eldre og kan begynne å være alene hjemme. Anonymous poster hash: 2362d...bb9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Dere som er så kritiske - Hi og mannen hadde jo planlagt dette nøye. At det så plutselig og uventet blir såpass store endringer i jobbsituasjonene til både henne og mannen, det kunne de jo ikke forutse. Nå forsøker de å gjøre det beste ut av situasjonen for valpen ut fra den endrede livssituasjonen de har. Jeg kan ikke nok til å råde deg, Hi, men ut fra det du forteller tenker jeg at det kanskje er beste løsningen du foreslår. Om dere ikke bor langt fra oppdretter kanskje dere kan snakke med denne og høre om han eller hun er villig til å være hundepasser noen timer i den perioden inntil dere får ordnet dere litt bedre og valpen blir større? Da vil valpen være i kjente omgivelser og med kjente personer. Anonymous poster hash: 475e3...6e4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Ting ble ikke som dere hadde planlagt, så da kan det være en grei løsning å ta den med. Men først bør dere sende ut en mail til alle foreldre og spørre om det er noen har så sterke allergier at det vil bli et problem. Dere bør også spørre om barna kan få lov til å være litt med hunden. For da er det jo bare å utnytte situasjonen maksimalt. Barn har godt av å ha et dyr å ta seg av. Å la valpen få bli med på tur og hilse på er bra sosialisering. JEg hadde likt det veldig godt i vår barnehage....så lenge hunden ikke er aggressiv og blir passet på da Det er jo bare for en kort stund. Anonymous poster hash: 62d33...4ad
Gemini77 Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har hatt med valp på jobb men jeg jobber ikke i barnehage. Og hadde han med for at han skulle være med meg, ikke alene på kontoret. Så den lå på teppe på kontoret mitt. Gikk helt fint. Angående det å være alene. Har dere begynt å trene på det da? Man kan ikke bare la en hund være alene bare fordi "den er gammel nok". Den må trenes opp slik at den er trygg på å være alene. Dere må starte veldig forsiktig. Så vi kan umulig svare på hvor lang tid det er greit at din hund er alene. dette finner dere fort ut under treningen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #15 Skrevet 30. januar 2017 Så lenge foreldrene i barnehagen syns at dette er greit er det jo bare å kjøre på. Jeg vet om flere barnehager for ansatte/sjef har med seg hunden sin (vel å merke ikke valp, men det spiller jo ingen rolle) Syns dette var en god ide, HI. Samtidig må jeg si at dere er veldig kjappe med alenetreningen på valpen og det kan slå ganske uheldig ut når den er så mye alene så tidlig. Anonymous poster hash: 8c99c...eb8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Skrevet 30. januar 2017 Jeg synes støy i en barnehage er uheldig for valpen. Om det ikke er noe allergi i barnehagen synes jeg besøk av dyr er supert. I vår barnehage har de jevnlig besøk av husdyr, kanin, fugl, hund, katt osv. De har til og med hatt besøk av minigris. Synes det er flott å lære barn omgang med dyr. Hvordan oppføre seg rundt de, klappe, stelle osv. En valp har ikke noe i barnehage å gjøre er min mening. Alt for stressende og høylytt. Anonymous poster hash: f2bfa...155
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Skrevet 30. januar 2017 Du tar den IKKE med på jobb. Da ville jeg holdt mitt barn hjemme! Det er ikke greit. Jeg synes forøvrig det er hårreisende at man tar 2 uker fri fra jobb pga en valp også.... Om du allikevel skal ta med dyret i bhg, så må du informere ALLE foreldre først. De har rett til å vite det, og rett til å si hva de synes om det. Anonymous poster hash: e32e9...574
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #18 Skrevet 30. januar 2017 Jeg synes forøvrig det er hårreisende at man tar 2 uker fri fra jobb pga en valp også.... Anonymous poster hash: e32e9...574 Ikke vanskelig å skjønne at du ikke har snøring på hva det innebærer å få en valp på 8 uker. Sikkert like greit! Anonymous poster hash: 8c99c...eb8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Skrevet 30. januar 2017 Selvfølgelig tar du ikke valpen med på jobb! Det er fryktelig dårlig gjort mot den. Dette var elendig planlegging av dere, jeg hadde sendt den tilbake til oppdretter og ventet til jeg faktisk hadde tid til hund. Anonymous poster hash: 6e139...312 Samme her. Anonymous poster hash: 4ac59...e2c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #20 Skrevet 30. januar 2017 Du tar den IKKE med på jobb. Da ville jeg holdt mitt barn hjemme! Det er ikke greit. Jeg synes forøvrig det er hårreisende at man tar 2 uker fri fra jobb pga en valp også.... Om du allikevel skal ta med dyret i bhg, så må du informere ALLE foreldre først. De har rett til å vite det, og rett til å si hva de synes om det. Anonymous poster hash: e32e9...574 Hva man bruker egen ferie og evt ubetalte fridager på er vel ett fett? Du liker kanskje å dra til syden i ferie? Andre liker å feriere hjemme... Anonymous poster hash: 2362d...bb9
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #21 Skrevet 30. januar 2017 Jeg synes forøvrig det er hårreisende at man tar 2 uker fri fra jobb pga en valp også.... Jeg er enig i at det var få uker Det beste hadde nok vært å få den på sommeren der hi og mannen hadde ferieukene sine etter hverandre slik at hunden hadde hatt 8- 10 uker hjemme. Anonymous poster hash: bdf6f...8e8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #22 Skrevet 30. januar 2017 Siden du jobber i barnehage vil jeg si nei. Hadde det vært på kontor hvor valpen kunne hatt plass under skrivebordet ditt etc er det noe annet. Anonymous poster hash: 37b0a...be1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #23 Skrevet 30. januar 2017 Hva når hunden bjeffer og piper, skal du løpe fra alle barna for å lufte/trøste osv? Anonymous poster hash: e23e9...b78
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #24 Skrevet 30. januar 2017 Du tar den IKKE med på jobb. Da ville jeg holdt mitt barn hjemme! Det er ikke greit. Jeg synes forøvrig det er hårreisende at man tar 2 uker fri fra jobb pga en valp også.... Om du allikevel skal ta med dyret i bhg, så må du informere ALLE foreldre først. De har rett til å vite det, og rett til å si hva de synes om det. Anonymous poster hash: e32e9...574 Jeg håper i så fall der er pga allergi du ville ha holdt barnet hjemme? Hvis ikke så begynner jeg å skjønne hvorfor så mange barn er så livredde hunder. Gale foreldre! Er det hårreisende å ta 2 uker ferie for å passe en valp? Du har da ingenting med hva folk velger å gjøre i feriene sine?? Anonymous poster hash: 05870...c94
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2017 #25 Skrevet 30. januar 2017 Jeg håper i så fall der er pga allergi du ville ha holdt barnet hjemme? Hvis ikke så begynner jeg å skjønne hvorfor så mange barn er så livredde hunder. Gale foreldre! Er det hårreisende å ta 2 uker ferie for å passe en valp? Du har da ingenting med hva folk velger å gjøre i feriene sine?? Anonymous poster hash: 05870...c94 [/acronym Det er opp til hver enkelt forelder hva de gjør. Mine barn er rundt hunder de, men nei, jeg ville ikke latt min lille 1 åring være rundt en valp uten skikkelig tilsyn. Hundeeiere og særlig de med valp har en tendens til å tro at de er verdens mest forsiktige... valper leke-biter og kan være veldig voldsomme fordi de er "barn". Anonymous poster hash: e32e9...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå