Gå til innhold

Slanking - hva skjer med vekta????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går det ikke an å sammenligne. Nikotin i røyk er avhengighetsfremkallende og det gjelder vel for alle som røyker fast. Alle spiser mat for å leve. Det er ingenting i mat som gjør at kroppen får abstinenser hvis man ikke spiser konstant. Da spiser man feil og blodsukkeret er ute av kontroll.

Anonymous poster hash: b5454...103

Avhengighet er avhengighet uansett hva man er avhengig av. Så enkelt. Så vanskelig

Anonymous poster hash: 17cba...b69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går det ikke an å sammenligne. Nikotin i røyk er avhengighetsfremkallende og det gjelder vel for alle som røyker fast. Alle spiser mat for å leve. Det er ingenting i mat som gjør at kroppen får abstinenser hvis man ikke spiser konstant. Da spiser man feil og blodsukkeret er ute av kontroll.

Overspising er en spiseforstyrrelser, det sitter i psyken. Uansett hvor mange ganger du sier til en person med anoreksia at hun skal skjerpe deg og spise så blir hun ikke frisk, det samme gjelder de med sykelig overvekt.

Anonymous poster hash: 9dcbf...c87

Skrevet

Jeg er då imponert over dem som klarer å redusere vekten, og holde seg der.

Jeg opereres i februar. Etter 20 års kamp mot overvekten har jeg søkt hjelp. Blitt en racer på slanking, men klarer ikke holde vekta når livet blir tøft. Og det har vært tøft mange ganger.

Har nå klart 18 kg på 5 MNDR. Har 40 igjen før jeg er normalvektig. Fått psykologhjelp også. Jeg er mentalt sterkere nå og skal klare dette.

Gleder meg til en lettere hverdag.

Stå på! 3% klarer det på egenhånd!

Anonymous poster hash: 14ead...580

Skrevet

Å velge operasjon med 15-20 kg må jeg si meg enig i at er ekstremt. Tviler på at det er noe du har fått dekt gjennom det offentlige i Norge.

Jeg har en mann som skal gå ned 50 kg. Han er flink i perioder, men jeg ser at sukker blant annet kan være avhengighetsskapende og at ett usunt kosthold kan være vanskelig å endre. Nå har han vært flink i noen uker å jeg tror det har hjulpet at jeg har veiledet han med kosthold å fått han med meg på turer. Han har snakket om slankeoperasjon, men jeg ønsker at det skal være siste utvei. Komplikasjonene er mange å man må uansett både endre kosthold å bevege seg for at det skal være en varig endring.

Har du lagt på deg muskler hi? kanskje du merker stor endring på vekt i neste uke. Vei på morgenen, før du inntar mat og drikke, etter toalettbesøk. Husk at vektens plassering på badet, hvor du er i syklusen og hva du spiste dagen før kan ha innvirkning på vekten. Vekten min varierer med 0,7 kg ut fra hvor på badet vekten står. Har du prøvd å måle? Kanskje er det endringer selv om vekten sier noe annet.

Anonymous poster hash: f3cdb...2e6

Skrevet

Å velge operasjon med 15-20 kg må jeg si meg enig i at er ekstremt. Tviler på at det er noe du har fått dekt gjennom det offentlige i Norge.

Jeg har en mann som skal gå ned 50 kg. Han er flink i perioder, men jeg ser at sukker blant annet kan være avhengighetsskapende og at ett usunt kosthold kan være vanskelig å endre. Nå har han vært flink i noen uker å jeg tror det har hjulpet at jeg har veiledet han med kosthold å fått han med meg på turer. Han har snakket om slankeoperasjon, men jeg ønsker at det skal være siste utvei. Komplikasjonene er mange å man må uansett både endre kosthold å bevege seg for at det skal være en varig endring.

Har du lagt på deg muskler hi? kanskje du merker stor endring på vekt i neste uke. Vei på morgenen, før du inntar mat og drikke, etter toalettbesøk. Husk at vektens plassering på badet, hvor du er i syklusen og hva du spiste dagen før kan ha innvirkning på vekten. Vekten min varierer med 0,7 kg ut fra hvor på badet vekten står. Har du prøvd å måle? Kanskje er det endringer selv om vekten sier noe annet.

Anonymous poster hash: f3cdb...2e6

Det er synd så mange er så redde for å operere når det på sikt er det eneste som hjelper. Folk venter og prøver på nytt og på nytt å slanke seg og ender opp så store at det blir endel mer problemer når de først tar skrittet å opererer. Eller de venter så lenge at de blir for store eller rett å slett dør av overvektsrelaterte sykdommer. Ikke utsett og utsett, de fleste er flinke å prøver og klarer også å gå ned i vekt gang på gang men ender med å gå opp igjen. Da blir man som regel mer deprimert og ender opp enda verre. Ikke vær så redd for operasjon, det er vel utprøvd og er særdeles vellykket på sikt for ca 90% i forhold til usle 3% av de som slanker seg ved omlegging av livsstil. Jeg dekket selvfølgelig min operasjon selv og er strålende fornøyd med endelig å løst problemet mitt!

Anonymous poster hash: 52dea...bdc

Skrevet

Vel det kan jo virke som jeg har mer peiling på kosthold enn dere da siden jeg er normalvektig. Jeg ville ALDRI spist godteri hver dag, helt uavhengig om jeg la på meg eller ei. Hvorfor vil en som har kjempet så hardt for å gå ned gjøre det da? Eller er det nå det kommer historier om dårlig barndom etc og det er sånn dere føler dere bedre?

Jeg er ikke overvektig men vet bedre enn ditt dumme svar.

Anonymous poster hash: 7a8a0...46a

Skrevet

Vel det kan jo virke som jeg har mer peiling på kosthold enn dere da siden jeg er normalvektig. Jeg ville ALDRI spist godteri hver dag, helt uavhengig om jeg la på meg eller ei. Hvorfor vil en som har kjempet så hardt for å gå ned gjøre det da? Eller er det nå det kommer historier om dårlig barndom etc og det er sånn dere føler dere bedre?

Jeg er ikke overvektig men vet bedre enn ditt dumme svar.

Anonymous poster hash: 7a8a0...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...