Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Jeg vet jeg kan for jeg har gått ned førti kilo for noen år siden. Har dessverre på grunn av egen dumhet gått opp tretti av de igjen. Nå SKAL tyve av frem mot sommeren. Startet for en uke siden. Levt sunt, men ikke så nazi som sist. Ikke trent hardt som sist men gått gode turer hver dag. Veide meg nå og har gått opp i vekt den siste uka. Altså?? Skikkelig motiverende ;-p Anonymous poster hash: ef041...869
Sisera Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Det blir vanskeligere å slanke seg for hver gang. Når man blir eldre er det også vanskeligere. Du sier jo også at du spiste sunnere og trente mer sist du slanket deg.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Med så høy overvekt er det kun ca 3 % sjanse for å klare å gå ned og BLI DER. Som du sier selv gikk du ned 40 kg og opp igjen 30 kg. Sånn fungerer så å si alle kropper med overvekt. Det eneste som pr dags dato fungerer ved så høy overvekt er dessverre kirurgi. Slanker du deg 30 kg igjen vil du bare ende opp misfornøyd igjen når de sniker seg på. Anonymous poster hash: 52dea...bdc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Vekta kan være merkelig innimellom, ikke gi opp Skal ned 30 kg selv nå (har gått ned 30 kg før jeg gikk opp igjen) Jeg har begynt å krysse av på kalenderen alle dagene jeg er flink haha Anonymous poster hash: 3fade...4e5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Vekta kan være merkelig innimellom, ikke gi opp Skal ned 30 kg selv nå (har gått ned 30 kg før jeg gikk opp igjen) Jeg har begynt å krysse av på kalenderen alle dagene jeg er flink haha Anonymous poster hash: 3fade...4e5 Gikk du fort ned og hvor lenge holdt du vekta før du gikk opp igjen? Jeg har gått ned 20 kilo, og skal ned 20 til. Vil virkelig ikke opp igjen Anonymous poster hash: 0a55d...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Jeg vet jeg kan for jeg har gått ned førti kilo for noen år siden. Har dessverre på grunn av egen dumhet gått opp tretti av de igjen. Nå SKAL tyve av frem mot sommeren. Startet for en uke siden. Levt sunt, men ikke så nazi som sist. Ikke trent hardt som sist men gått gode turer hver dag. Veide meg nå og har gått opp i vekt den siste uka. Altså?? Skikkelig motiverende ;-p Anonymous poster hash: ef041...869 Gikk du fort ned og hvor lenge holdt du vekta før du gikk opp igjen? Jeg har gått ned 20 kilo, og skal ned 20 til. Vil virkelig ikke opp igjen Anonymous poster hash: 0a55d...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Vekta kan være merkelig innimellom, ikke gi opp Skal ned 30 kg selv nå (har gått ned 30 kg før jeg gikk opp igjen) Jeg har begynt å krysse av på kalenderen alle dagene jeg er flink haha Anonymous poster hash: 3fade...4e5 Ja dere kommer til å ende opp ned å gjøre dette "hele" livet. Ned-opp-ned-opp og gjerne et par kilo til.. jeg har vært der selv men heldigvis ikke så ekstremt (15-20 kg). Jeg tok tilslutt et valg om at dette ikke gikk mer og opererte meg. Nå er vekten nede, sulten og suget borte og ingen andre enn min mann vet at dette er grunnen;-) Anonymous poster hash: 52dea...bdc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 Gikk du fort ned og hvor lenge holdt du vekta før du gikk opp igjen? Jeg har gått ned 20 kilo, og skal ned 20 til. Vil virkelig ikke opp igjen Anonymous poster hash: 0a55d...c0f Kiloene kommer som regel tilbake gitt og som regel med et par ekstra. Særlig når du er så ekstremt overvektig. Anonymous poster hash: 52dea...bdc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 Ja dere kommer til å ende opp ned å gjøre dette "hele" livet. Ned-opp-ned-opp og gjerne et par kilo til.. jeg har vært der selv men heldigvis ikke så ekstremt (15-20 kg). Jeg tok tilslutt et valg om at dette ikke gikk mer og opererte meg. Nå er vekten nede, sulten og suget borte og ingen andre enn min mann vet at dette er grunnen;-) Anonymous poster hash: 52dea...bdc Jeg må si jeg syns det er ekstremt å slankeoperere seg ved 15 kilo overvekt. En slankeoperasjon er ingen garanti for å holde vekten nede. Vet om flere som er tilbake på originalvekt etter operasjon. Jeg holdt vekten lenge men sluttet helt å trene og begynte med store mengder snop hver dag. Derfor gikk den opp igjen. HI Anonymous poster hash: ef041...869
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 Gikk du fort ned og hvor lenge holdt du vekta før du gikk opp igjen? Jeg har gått ned 20 kilo, og skal ned 20 til. Vil virkelig ikke opp igjen Anonymous poster hash: 0a55d...c0f Gikk ned en halv kg i uka Satset på sunn livsstil istedenfor slanking. Holdt vekta i et halvt år, var ikke savnet etter mat eller latskap som gjorde at jeg gikk opp. Lær gode matvaner ila tiden du går ned i vekt så skal det litt til for å skli ut igjen Anonymous poster hash: 3fade...4e5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Gikk ned en halv kg i uka Satset på sunn livsstil istedenfor slanking. Holdt vekta i et halvt år, var ikke savnet etter mat eller latskap som gjorde at jeg gikk opp. Lær gode matvaner ila tiden du går ned i vekt så skal det litt til for å skli ut igjen Anonymous poster hash: 3fade...4e5 Takk for svar og lykke til :)Jeg har stabilisert vekta i 5 måneder nå med et mer moderat kosthold, før jeg skal fortsette på de neste 20 kiloene. Anonymous poster hash: 0a55d...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Gikk ned en halv kg i uka Satset på sunn livsstil istedenfor slanking. Holdt vekta i et halvt år, var ikke savnet etter mat eller latskap som gjorde at jeg gikk opp. Lær gode matvaner ila tiden du går ned i vekt så skal det litt til for å skli ut igjen Anonymous poster hash: 3fade...4e5 Ja det er ca 3% som lykkes på lang sikt.. det blir sikkert deg. Anonymous poster hash: 52dea...bdc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Gikk ned en halv kg i uka Satset på sunn livsstil istedenfor slanking. Holdt vekta i et halvt år, var ikke savnet etter mat eller latskap som gjorde at jeg gikk opp. Lær gode matvaner ila tiden du går ned i vekt så skal det litt til for å skli ut igjen Anonymous poster hash: 3fade...4e5 Ja det er ca 3% som lykkes på lang sikt.. det blir sikkert deg. Anonymous poster hash: 52dea...bdc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Ja det er ca 3% som lykkes på lang sikt.. det blir sikkert deg. Anonymous poster hash: 52dea...bdc Hva er egentlig problemet ditt? Anonymous poster hash: 0a55d...c0f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Hva er egentlig problemet ditt? Anonymous poster hash: 0a55d...c0f Hun har ikke greid det selv. Anonymous poster hash: ef041...869
amandine Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 Har var det fullt av hyggelige solstråler! Hjelpe meg så trist det må være å være så kjip. Kom an HI! Dette blir bra! Lykke til! Bøy nakken og gå på. Opp i vekt kan være væske, mensen hva som helst. Så lenge det går mindre inn og mere ut vil du gå ned.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 Jeg må si jeg syns det er ekstremt å slankeoperere seg ved 15 kilo overvekt. En slankeoperasjon er ingen garanti for å holde vekten nede. Vet om flere som er tilbake på originalvekt etter operasjon. Jeg holdt vekten lenge men sluttet helt å trene og begynte med store mengder snop hver dag. Derfor gikk den opp igjen. HI Anonymous poster hash: ef041...869 Når man har vært så EKSTREMT flink til å gå ned så masse (for det er jo utrolig bra!!) hvordan går det an å begynne med "ekstreme mengder snop hver dag" og slutte å trene? Kan skjønne at man ikke orker å telle kalorier hele tiden og letter litt på maten men det er stor forskjell mellom å løsne litt på grepet og begynne med ekstremt dårlig kosthold som INGEN bør spise - overvekt eller ei. Jeg har aldri vært overvektig selv så vet ikke hvordan det er å slanke seg men lever sunt og trener jevnlig. Ville aldri ha spist snop hver dag uansett. Du må se på grunnen til at du kaster seg utfor stupet etter en stund. Anonymous poster hash: b5454...103
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 Når man har vært så EKSTREMT flink til å gå ned så masse (for det er jo utrolig bra!!) hvordan går det an å begynne med "ekstreme mengder snop hver dag" og slutte å trene? Kan skjønne at man ikke orker å telle kalorier hele tiden og letter litt på maten men det er stor forskjell mellom å løsne litt på grepet og begynne med ekstremt dårlig kosthold som INGEN bør spise - overvekt eller ei. Jeg har aldri vært overvektig selv så vet ikke hvordan det er å slanke seg men lever sunt og trener jevnlig. Ville aldri ha spist snop hver dag uansett. Du må se på grunnen til at du kaster seg utfor stupet etter en stund. Anonymous poster hash: b5454...103 Nettopp. Du svarer egentlig på det selv. Du har aldri vært overvektig eller slanket deg. Da aner du ikke hvordan det er. Anonymous poster hash: ef041...869
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #19 Skrevet 29. januar 2017 Når man har vært så EKSTREMT flink til å gå ned så masse (for det er jo utrolig bra!!) hvordan går det an å begynne med "ekstreme mengder snop hver dag" og slutte å trene? Kan skjønne at man ikke orker å telle kalorier hele tiden og letter litt på maten men det er stor forskjell mellom å løsne litt på grepet og begynne med ekstremt dårlig kosthold som INGEN bør spise - overvekt eller ei. Jeg har aldri vært overvektig selv så vet ikke hvordan det er å slanke seg men lever sunt og trener jevnlig. Ville aldri ha spist snop hver dag uansett. Du må se på grunnen til at du kaster seg utfor stupet etter en stund. Anonymous poster hash: b5454...103 Du har virkelig IKKE peiling..... Anonymous poster hash: 7a8a0...46a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 Lavkarbo kan være tingen! Jeg har gått ned hhv 23 og 35 kilo med det, men pga en hel masse ytre påvirkninger har jeg ikke klart å holde vekta. Har tatt operasjon for et år siden og har nå gått ned 34 kilo. De siste 5 kiloene sitter godt! Men det er fordi jeg ikke er så flink med maten som jeg bør, jeg spiser rett og slett altfor lite. Så gratistiden min er over, nå må jeg jobbe for det selv! Har et mål om å klare det innen utgangen av februar, for da skal jeg på kontroll. Jeg var veldig heldig og har ikke fått noe problemer i ettertid, så for meg har det virkelig vært verdt det! Anonymous poster hash: 17cba...b69
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #21 Skrevet 29. januar 2017 Ja det er ca 3% som lykkes på lang sikt.. det blir sikkert deg. Anonymous poster hash: 52dea...bdc Hva mener du alternativet er da, gi faan? På landets overvektsklinikker får de med bmi mellom 25 og 35 beskjed om å mosjonere, kutte sukker og spise sunt. Ikke slanke seg, men legge om til et så sunt kosthold de klarer og bli en så sunn utgave av seg selv som mulig Målet skal ikke være å slanke seg til en bmi på 19, men å akseptere at man er litt lubben og likevel bli så sunn som mulig. Da vil vekten gå litt ned og man oppnår store helsefordeler Anonymous poster hash: 9dcbf...c87
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #22 Skrevet 29. januar 2017 ER så lei av alle som mener at det eneste som funker er å bli operert! Er vel ikke mange dagene siden det var i media at slankeoperasjon ikke hadde noen varig effekt det heller? Uansett hva en overvektig gjør, er det noe annet man heller burde gjort. Tar man tak, enten igjen eller strammer ytterligere inn på den allerede subbe livsstilen, er det feil okke som. Anonymous poster hash: 7944d...4ed
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #23 Skrevet 29. januar 2017 Du har virkelig IKKE peiling..... Anonymous poster hash: 7a8a0...46a Vel det kan jo virke som jeg har mer peiling på kosthold enn dere da siden jeg er normalvektig. Jeg ville ALDRI spist godteri hver dag, helt uavhengig om jeg la på meg eller ei. Hvorfor vil en som har kjempet så hardt for å gå ned gjøre det da? Eller er det nå det kommer historier om dårlig barndom etc og det er sånn dere føler dere bedre? Anonymous poster hash: b5454...103
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #24 Skrevet 29. januar 2017 Vel det kan jo virke som jeg har mer peiling på kosthold enn dere da siden jeg er normalvektig. Jeg ville ALDRI spist godteri hver dag, helt uavhengig om jeg la på meg eller ei. Hvorfor vil en som har kjempet så hardt for å gå ned gjøre det da? Eller er det nå det kommer historier om dårlig barndom etc og det er sånn dere føler dere bedre? Anonymous poster hash: b5454...103 Nei du har ikke peiling. Det og være overvektig og avhengig av mat er en sykdom på linje med alkoholisme. Avhengighet kommer i alle former, og av alle mulige årsaker. Det er mer sammensatt enn og bare "ikke spise" dritt hver dag. Jeg er feit. Har vært ekstremt overvektig. Jeg vet nøyaktig hva jeg skal spise og ikke for å gå ned i vekt og også hvordan jeg skal bli der. Men det skjer noe i kroppen og hodet som gjør at jeg ikke får det til! Og sånn er det for veldig veldig mange! Det er som å si "det er jo bare å slutte og røyke", eller "du trenger ikke være redd for veps". Det er ikke så enkelt... Anonymous poster hash: 17cba...b69
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #25 Skrevet 29. januar 2017 Nei du har ikke peiling. Det og være overvektig og avhengig av mat er en sykdom på linje med alkoholisme. Avhengighet kommer i alle former, og av alle mulige årsaker. Det er mer sammensatt enn og bare "ikke spise" dritt hver dag. Jeg er feit. Har vært ekstremt overvektig. Jeg vet nøyaktig hva jeg skal spise og ikke for å gå ned i vekt og også hvordan jeg skal bli der. Men det skjer noe i kroppen og hodet som gjør at jeg ikke får det til! Og sånn er det for veldig veldig mange! Det er som å si "det er jo bare å slutte og røyke", eller "du trenger ikke være redd for veps". Det er ikke så enkelt... Anonymous poster hash: 17cba...b69 Det går det ikke an å sammenligne. Nikotin i røyk er avhengighetsfremkallende og det gjelder vel for alle som røyker fast. Alle spiser mat for å leve. Det er ingenting i mat som gjør at kroppen får abstinenser hvis man ikke spiser konstant. Da spiser man feil og blodsukkeret er ute av kontroll. Anonymous poster hash: b5454...103
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå