Gå til innhold

USA og innreise for muslimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med de som har familie der?

Kjæresten min er muslim og har familie i USA, kan han ikke besøke de? Kan de dra hit og komme seg tilbake?

Anonymous poster hash: 9474a...770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder visse nasjonaliteter. FORELØPIG...

Anonymous poster hash: ac81e...743

Skrevet

Jeg tror vi skal senke skuldrene og vente litt før vi får panikk. USA er tross alt ikke et land hvor det sitter en diktator på toppen og styrer landet etter eget hode, så mange av disse påfunnene til Trump skal gjennom godkjennelse og diskusjon før det blir endelig vedtatt.

Jeg tror ikke han kommer til å klare gjennomføre alle disse tingene når det kommer til stykket.

Anonymous poster hash: a103c...452
Skrevet

Vet du hvilke? Typen min er fra Kosovo.

Skrevet

Hva med de som har familie der?

Kjæresten min er muslim og har familie i USA, kan han ikke besøke de? Kan de dra hit og komme seg tilbake?

Foreløpig gjelder det statsborgere av syv land (ikke nødvendigvis religiøs tilhørighet): Libya, Yemen, Syria, Somalia, Iran, Irak og ett til som jeg ikke kommer på i farten.

Anonymous poster hash: 885d6...0f7

Skrevet

Takk. Skremmende dette her.

Skrevet

Jeg tror vi skal senke skuldrene og vente litt før vi får panikk. USA er tross alt ikke et land hvor det sitter en diktator på toppen og styrer landet etter eget hode, så mange av disse påfunnene til Trump skal gjennom godkjennelse og diskusjon før det blir endelig vedtatt.

Jeg tror ikke han kommer til å klare gjennomføre alle disse tingene når det kommer til stykket.

Ikke alle.

Men hvis man senker skuldrene for mye, lister endringene seg inn. Tålegrensen for hva som er ok, logisk, greit og fornuftig å gjøre utvides med bittesmå steg. Som Hédi Friel beskrev det på Skavlan: ett lite sandkorn av gangen.

Skrevet

Nå er det vel faktisk sånn at denne endringen allerede er inntruffet, det sitter folk fast i transit flere steder allerede. Det er et gjeldende vedtak i all sin galskap.

Anonymous poster hash: ce2c9...41a

Skrevet

Kommer nok mye galskap ut av den mannen neste 4 år. Om ikke spådommen til snåsamannen treffer inn snart.

Skrevet

Det gjelder visse nasjonaliteter. FORELØPIG...

Det gjelder ikke de landene Trump har økonomiske interesser i... selvfølgelig!

Anonymous poster hash: 017aa...1cc

Skrevet

Fakta er at 192 personer med LOVLIG opphold ble holdt igjen på flyplasser i USA i går. Det er helt hårreisende!

Skrevet

Det gjelder ikke de landene Trump har økonomiske interesser i... selvfølgelig!

Nå har USA en enorm base i Kosovo, forsvinner den blir det ett mindre land i denne verden. Skremmende det og.

Skrevet

Sitter en småbarnsmor på flyplassen i Yemen nå. Ikke får hun reise til USA, ikke får hun reise tilbake til Yemen. Hun og barna er nå statsløse. Det er folks liv det er snakk om 😢

Skrevet

Sitter en småbarnsmor på flyplassen i Yemen nå. Ikke får hun reise til USA, ikke får hun reise tilbake til Yemen. Hun og barna er nå statsløse. Det er folks liv det er snakk om 😢

Hun sitter fast på flyplassen i Ukraina skulle det stå. Ble litt ivrig...

Skrevet

Jeg leste at Canada har sakt seg villige til å la dem som har papirene i orden for å komme til USA, får komme dit i steden. Det løser jo ikke problemet med familiegjenforening ol, men de har gitt folk en mulighet i det minste.

Anonymous poster hash: 63f10...84e

Skrevet

Jeg leste at Canada har sakt seg villige til å la dem som har papirene i orden for å komme til USA, får komme dit i steden. Det løser jo ikke problemet med familiegjenforening ol, men de har gitt folk en mulighet i det minste.

Anonymous poster hash: 63f10...84e

Flott at Canada står opp for de svake!

Men det hjelper nok ikke denne moren som har mannen sin i USA...

Skrevet

Nå må resten av verden reise seg mot denne gale mannen.

Skrevet

Skru på CNN nå!

Skrevet

Skru på CNN nå!

Takk. Ser nå..

Skrevet

Mange personlige tragedier på CNN nå... En kvinne med innvilget innreise blir holdt tilbake, hun skulle besøke sin døende, kreftsyke mor...

Skrevet

Det føles sånn ihvertfall. Dette er første gangen jeg ser USA president som diktator. Han har skrevet under presidentordre og overkjørte kongressen. Ordren er allerede i bruk. Visste ikke det gikk an for det var alltid kongressen som må godkjenne (republikkanerne er i flertall). Så ja,dette her ser ut som diktatur. Forstår ikke helt hvordan det går an i USA.

Anonymous poster hash: 1adca...f5a

Skrevet

Jeg skulle reist til USA om 14 dager, men fordi jeg har bodd i Iran og dermed registrert som innvandrer fra Iran kommer jeg mest sannsynlig ikke inn i USA. Selv om jeg har etnisk norske foreldre og er født i Norge. For foreldrene mine står også registrert som innvandrere fra Iran.

Snakket med ambassaden på fredag og de kunne ikke gi klart svar på dette. Håpløst opplegg!!!

Anonymous poster hash: d1a85...405

Skrevet

Jeg skulle reist til USA om 14 dager, men fordi jeg har bodd i Iran og dermed registrert som innvandrer fra Iran kommer jeg mest sannsynlig ikke inn i USA. Selv om jeg har etnisk norske foreldre og er født i Norge. For foreldrene mine står også registrert som innvandrere fra Iran.

Snakket med ambassaden på fredag og de kunne ikke gi klart svar på dette. Håpløst opplegg!!!

Hvorfor oppført som innvandrer? Hadde ikke reist blir nok stoppa på grensa.

Skrevet

Hvorfor oppført som innvandrer? Hadde ikke reist blir nok stoppa på grensa.

Fordi vi meldte utflytting da vi flyttet dit og ble dermed innvandret fra Iran da vi kom tilbake igjen.

Jeg var barn da vi bodde der.

Skrevet

Nå har USA en enorm base i Kosovo, forsvinner den blir det ett mindre land i denne verden. Skremmende det og.

Hva mener du med at det blir et land mindre i verden?

Anonymous poster hash: 738f4...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...