Gå til innhold

Skuffet over svigerinne!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konklusjonen har blitt at de reiser på egenhånd til danmark og så kommer til oss en uke. Svigermor fikk nyss i dette (uten at jeg eller min mann sa noe til henne) og proklamerte at planene deres var uakseptable. I følge henne kunne de drite i hele greia dersom de ikke kunne klare en uke i familiens selskap.

Mannen har, til sommeren, ikke sett familien sin på et år. Vi har lagt alt til rette for at de skal kunne komme hit samlet og ha en uke sammen, og da føles det frekt å ønske å benytte seg av vår generøsitet til å heller få en billig danmarksferie mens alle andre er i Norge. Foreldrene hans er skrøpelige og ønsker ikke en uke med parker og badeland, de ønsker å være her hos oss, så at alle reiser til danmark er ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: 9b0fb...d46

Bra det er tak i svigermora di!

Anonymous poster hash: 0d6ce...35f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bo sammen med familie i en uke er slitsomt. Da må man i h ert fal ha noe å gjøre hver dag. Kunne det ikke gått an å endre litt på opplegget slik at de bare bodde noen dager hos dere og så ble mannen med dem til Danmark?

Vi kor heller ikke å være for lenge hos damilie uten noe opplegg, selv om vi er svært glade i dem.

Anonymous poster hash: d72c8...bc9

Skrevet

Å bo sammen med familie i en uke er slitsomt. Da må man i h ert fal ha noe å gjøre hver dag. Kunne det ikke gått an å endre litt på opplegget slik at de bare bodde noen dager hos dere og så ble mannen med dem til Danmark?

Vi kor heller ikke å være for lenge hos damilie uten noe opplegg, selv om vi er svært glade i dem.Anonymous poster hash: d72c8...bc9

HVis mannen stikker til Danmark sitter jo foreldrene hans igjen i Norge uten grunnen for å være der.

Ingen tvinger søsteren han til å takke ja til tilbudet. De kan takke nei og bli hjemme, men de kan også betale turen selv og da styre dagene akkurat som de vil mellom Norge og Danmark.

Tilbudet til HI var utrolig raust.

Skrevet

Vi kor heller ikke å være for lenge hos damilie uten noe opplegg, selv om vi er svært glade i dem.

Det liker ikke jeg heller når det blir flere familieenheter. Blir for mange mennesker og for tett. 

Derfor ville jeg heller ikke takket ja til at andre batalte turen for meg men sagt nei til hele opplegget. Eller betalt turen selv og styrt hvor mange dager det hadde blitt sammen.

Anonymous poster hash: 608e7...72f

Skrevet

De burde jo være fornøyde med dyreparken, badelandet, klatreparken, aquarama osv.

Og tilbringe ettermiddager og kvelder sammen med dere, eventuelt dra på utflukter sammen?

Kanskje du kan opplyse henne litt om hva Kristiansand har å by på, og samtidig være ærlig om at dere har invitert dem vit for at mannen skal få tilbringe tid med familien han savner...

Anonymous poster hash: c6fd1...ab3

Skrevet

HVis mannen stikker til Danmark sitter jo foreldrene hans igjen i Norge uten grunnen for å være der.

Ingen tvinger søsteren han til å takke ja til tilbudet. De kan takke nei og bli hjemme, men de kan også betale turen selv og da styre dagene akkurat som de vil mellom Norge og Danmark.

Tilbudet til HI var utrolig raust.

Men kanskje det hadde vært lurt at foreldrene kom en uke før festen og de andre kunne komme til festen og heller dra med mannen til Danmark uka etter.

Skrevet

Når vi besøker dem handler alt om at vi må være sammen. Det blir sett stygt på dersom vi som familie har lyst til å finne på noe uten at vi inviterer dem med. Dette handler ene og alene om at de ser en mulighet til å utnytte vårt tilbud om biletter til sin fordel.

Vi har et stort hus, og etter deres forhold bor vi i en stor by, og jeg er faktisk en strålende vert som gleder meg til å varte opp hele min svigerfamilie. Her får de egne rom, eget bad (mannens søster med familie får faktisk en etasje for seg selv siden de er 5 stk)

De må gjerne reise til Danmark i sin egen tid, men om de vil benytte seg av vår gjestfrihet forventer jeg faktisk at d3 tilbringer tiden med oss. Jeg vil jo at barna våre skal få tid med sine søskenbarn og mannen tid med sin søster og svoger. Ikke sponse dem med danmarksferie.

Skrevet

Bra svigermor er tøff og direkte! Og det løste seg jo fint, men jeg forstår ikke de få i denne posten som kommer med ideer til at mannens egosentriske og utaknemlige søster skal bli fornøyd. Hvorfor i alle dager foreslå at svigers blir igjen hos dere og mannen bli med søsters familie til legoland etter selskapet? De kommer vel for fettere/ kusiner / nieser og nevøer? Og mannen til hi har da egne barn. Skal han dra fra egne barn for å være med søsteren sin? Hæ? Og nei ikke foreslå han tar med egne og, skal hi sitte med svigers alene i de 4 dagene da eller? Kanskje svigers vil se mannens og hi sine barn også.... fatter ikke de som ikke synes svigerinne er hinsides latterlig!

Anonymous poster hash: 6e66d...f47

Skrevet

Og jeg er veldig glad i svigerforeldrene mine 😀 pga tidsforskjell sov jeg meg gjennom hele dramatikken og våknet til meldinger fra både svigermor og svigerinne om at alt nå var ordnet og avtalt 😂😂😂

Skrevet

Så bra at det ordnet seg.

Ja, det kan være slitsomt med en hel uke med familiebesøk, men ingen sier at alle skal sitte oppå hverandre absolutt hele tiden. Når mannen ikke har sett dem på et år høres det ut som det er et godt stykke til hjemlandet, og da er det bare slik at man ikke kan dra dit så ofte. Dermed må man utnytte den tiden man har med familien, selv om det kan være litt mye på en gang. Er det for mye kan de trekke seg tilbake litt, HI har jo tom en hel etasje.

Dessuten er Kristiansand en ferieregion i seg selv, Nordmenn reiser langtveisfra for å feriere der. Man trenger rett og slett ingen Danmarkstur når man ikke har vært på Sørlandet om sommeren tidligere!

Anonymous poster hash: 7cfb6...310
Skrevet

Det er mer enn nok å finne på i Kristiansand en uke!!

Anonymous poster hash: 51b5c...40d

Skrevet

Opplegg? Hva slags opplegg trenger man? Samtaler, turer i lokalområdet, finn på noe selv!

Skrevet

Så bra det ordnet seg, Hi :)

Flott svigermor du har! :D

Anonymous poster hash: 2dd00...5ef
Skrevet

Det er plenty å finne på om sommeren på sørlandet. Folk flest drømmer jo om å ha en feriebolig i nærheten av det blide sørlandet om sommeren 😉 mange flotte strender, dyreparken,flotte turområder, Sørlandsbadet og kristiand er en flott by i seg selv.

Tviler på at de kommet til å kjede seg så voldsomt den uken altså.

Skrevet

Det er plenty å finne på om sommeren på sørlandet. Folk flest drømmer jo om å ha en feriebolig i nærheten av det blide sørlandet om sommeren 😉 mange flotte strender, dyreparken,flotte turområder, Sørlandsbadet og kristiand er en flott by i seg selv.

Tviler på at de kommet til å kjede seg så voldsomt den uken altså.

Jeg tviler og på det. Holdningen deres er " vi var der jo for 4 år siden, nå vil vi prøve noe nytt " 😂😋😋😋

Skrevet

Men hvorfor spanderer dere for dem om de har råd til å reise videre til legoland ! Dette er jo dyrt selv for mange norske familier ?

Bare lurer altså :)

Anonymous poster hash: 72691...206

Skrevet

Men hvorfor spanderer dere for dem om de har råd til å reise videre til legoland ! Dette er jo dyrt selv for mange norske familier ?

Nå måtte jeg flire litt :) Man spanderer vel ikke kun på folk som ikke har råd? Gir du feks kun gaver som folk ikke har råd til å kjøpe selv?

HI ville gjøre noe fint for familien til mannen sin. Det heter å være generøs ;)

Anonymous poster hash: 66660...c0e

Skrevet

Vi spanderer for at de skal komme. Eneste grunnen til at de har råd til å reise videre til Legoland er jo at vi betaler den dyreste delen av reisen 😉 men nå må de jo betale den ene veien selv, så da er det ikke sikkert det blir noe...

Foreldrene hans har relativt dårlig råd, så vi gir hele familien biletter i jule og bursdagsgave dette året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...