Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Mannen min er ikke norsk. Til sommeren fyller han 40, og den siste tiden (spesielt i jula) har han savnet familien sin i hjemlandet. For å muntre ham opp har jeg invitert hele familien til oss i sommer for å feire 40 års dagen. Nå får jeg beskjed fra søsteren hans om at de planlegger ferie i Danmark (vi bor i Kristiansand så det er så enkelt å ta båten over) fordi det nok lønner seg for dem, da.der er mere å gjøre der for ungene. Altså skal vi betale bilettene til Norge for at de skal svippe videre til danmark på billigferie mens hennes bror og barnas søskenbarn er i Norge... angrer på at jeg i det hele tatt kom med ideen nå, mannen kommer til å bli så skuffet!!! Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Hva svarer du, da?! Hadde sagt hva jeg mente i rene ord om det der... Anonymous poster hash: 78892...b0e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Men bare følg opp planene. Velger de denne utveien så går jo mannen sett hvorfor de ikke var verdt å savne 😉 Anonymous poster hash: e67d9...731
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Forstår jeg deg rett - dere betaler billetter for henne og familien tur-retur Norge fra landet de bor i. Og nå planlegger hun og familien hennes å takke ja til billettene til Norge, men ikke bli i Norge, men dra til Danmark og bruke tiden der? I så fall hadde jeg gjort det klart at tilbudet ble trukket tilbake. Det hun planlegger da er jo frekkere enn frekt. Man trenger ikke la seg utnytte av andre, og i alle fall ikke av personer som da med vilje vil såre andre igjen. Inviter de i familien hans som setter pris på invitasjonen, og om søsteren insisterer på å bruke tiden i Danmark, så velg heller å invitere en eller to av din manns beste kompiser istedenfor søsteren. En ting til - jeg ville informert hans foreldre og ev. andre søsken om hvorfor søsteren ikke blir invitert likevel slik at hun ikke kan gjøre deg til syndebukk og hevde du holder henne utenfor. Anonymous poster hash: 2dd00...5ef
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Men de skal vel ikke dra direkte til Danmark etter å ha landet i Norge på din bekostning? Å reise til Danmark etter feiringen må da være greit når de først er i området. Hvis de derimot hopper over det du har planlagt for å reise til Danmark, hadde jeg sakt "sorry, men det er for å være med din bror at jeg spanderer, vil dere reise andre steder får dere dekke billetten selv". Anonymous poster hash: e1365...2fd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Jeg sendte henne en melding med at vi jo ønsker å tilbringe tid med dem, selv om vi ikke kan by på lalandia og Legoland.... ikke fått noe svar. Selv bor de på en ganske gudsforlatt plass, så skjønner at de ønsker å oppleve ting, men det er jo ikke som om der er et kjempetilbud når vi besøker dem, men vi tilbrakte 3 uker hos dem forrige sommer og nesten 3 uker sommeren for 3 år siden... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Men de skal vel ikke dra direkte til Danmark etter å ha landet i Norge på din bekostning? Å reise til Danmark etter feiringen må da være greit når de først er i området. Hvis de derimot hopper over det du har planlagt for å reise til Danmark, hadde jeg sakt "sorry, men det er for å være med din bror at jeg spanderer, vil dere reise andre steder får dere dekke billetten selv". Anonymous poster hash: e1365...2fd De planlegger å lande her, tilbringe en natt, så ta båten til danmark og være der noen dager, komme tilbake hit for 40 års kalaset og så reise hjem... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Jeg sendte henne en melding med at vi jo ønsker å tilbringe tid med dem, selv om vi ikke kan by på lalandia og Legoland.... ikke fått noe svar. Selv bor de på en ganske gudsforlatt plass, så skjønner at de ønsker å oppleve ting, men det er jo ikke som om der er et kjempetilbud når vi besøker dem, men vi tilbrakte 3 uker hos dem forrige sommer og nesten 3 uker sommeren for 3 år siden... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Men du svarte ikke på spørsmålet om når de hadde tenkt å reise til Danmark! Er det istedenfor å være med dere her i Norge i det heletatt? Er det etter litt tid i Norge, men ikke så lenge du hadde håpet? Eller er det etter at planene her er ferdig, at de bare forlenger ferien i Danmark? Anonymous poster hash: e1365...2fd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 De planlegger å lande her, tilbringe en natt, så ta båten til danmark og være der noen dager, komme tilbake hit for 40 års kalaset og så reise hjem... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Det synes jeg likevel er ganske frekt, så jeg opprettholder det jeg skrev over her som nr. fire. På en måte kan jeg selvfølgelig forstå at de ønsker å få med seg det de kan, men da burde de ha lagt det utenom den tiden dere har planlagt å være sammen, ev. spurt om det er greit at de utsetter hjemreisen noen dager fordi de gjerne vil få med seg Danmark også, og da heller dele på billettutgiftene. Men å gjøre det på den måten de gjør det er bare frekt. Trist for mannen din, for hans søster sier jo ganske tydelig at de egentlig ikke kommer for å være særlig sammen med ham, mest for å få en billig tur til Danmark og så bare bli med på festen hans. Anonymous poster hash: 2dd00...5ef
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 Går det an å gjøre en avtale om at dersom de ønsker å kun tilbringe halvparten av tiden med dere, så kan dere dekke halvparten av kostnadene for billetten? Norge er jo et ganske kostbart land å feriere i, men på en annen måte, Kristiansand har jo både dyrepark og andre attraksjoner som bør bli satt pris på. Legoland og lalandia er jo heller ikke direkte billig, så om det er deres økonomi det skorter på, så er det jo en merkelig måte å gjøre det på. Anonymous poster hash: 60267...ab1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 De planlegger å lande her, tilbringe en natt, så ta båten til danmark og være der noen dager, komme tilbake hit for 40 års kalaset og så reise hjem... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Da hade jeg svart: Billettene fra xxx til Norge er ikke billig, men jeg gjør det fordi broren din savner familien sin og vil tilbringe tid med blant annet deg. Jeg spanderer ikke dette på dere for at dere skal tilbringe tiden i Danmark, så hvis det er planen må jeg trekke tilbudet tilbake. Hva dere gjør etter de 10 (? kun et eks) dagene her er opp til dere, da er det fritt fram for å reise til Danmark. Anonymous poster hash: e1365...2fd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #12 Skrevet 28. januar 2017 Men du svarte ikke på spørsmålet om når de hadde tenkt å reise til Danmark! Er det istedenfor å være med dere her i Norge i det heletatt? Er det etter litt tid i Norge, men ikke så lenge du hadde håpet? Eller er det etter at planene her er ferdig, at de bare forlenger ferien i Danmark? Anonymous poster hash: e1365...2fd Jo, se svaret over ditt. Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #13 Skrevet 28. januar 2017 Jo, se svaret over ditt. Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Det kom mens jeg skrev, etter at du hadde postet innlegget jeg svarte det på Anonymous poster hash: e1365...2fd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #14 Skrevet 28. januar 2017 Fikk et halvsurt svar om at dette jo var deres ferietid. Sendte da tilbake at vi kan avbestille hjembiletten og at de da kan reise hvor de vil etter selskapet og reise hjem når de ønsker. (Bilettene vi har kjøpt er for en uke i norge) Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #15 Skrevet 28. januar 2017 Fikk et halvsurt svar om at dette jo var deres ferietid. Sendte da tilbake at vi kan avbestille hjembiletten og at de da kan reise hvor de vil etter selskapet og reise hjem når de ønsker. (Bilettene vi har kjøpt er for en uke i norge) Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Din svigerinne er... vel, sær og uhøflig og ikke så lite frekk, mener jeg. Hun bekrefter jo hele tiden at hun egentlig ikke kommer fordi hun ønsker å tilbringe tid med broren og familien, men for å få en gratis tur. Synes du viser stor velvilje med det svaret ditt. Hva hun svarer til det er jo en annen sak. Anonymous poster hash: 2dd00...5ef
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #16 Skrevet 28. januar 2017 Fikk et halvsurt svar om at dette jo var deres ferietid. Sendte da tilbake at vi kan avbestille hjembiletten og at de da kan reise hvor de vil etter selskapet og reise hjem når de ønsker. (Bilettene vi har kjøpt er for en uke i norge) Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Toppen av utakknemlighet. Hadde droppet dem helt, svart at "siden det er deres ferietid skal de selvfølgelig få bestemme selv. Turen til Norge var bare et tilbud, så ønsker de å gjøre noe annet er det helt greit, men da må de betale selv også. Billettene deres er nå avbestilt!" Anonymous poster hash: e1365...2fd
Yellow Brick Road Skrevet 28. januar 2017 #17 Skrevet 28. januar 2017 Fikk et halvsurt svar om at dette jo var deres ferietid. Sendte da tilbake at vi kan avbestille hjembiletten og at de da kan reise hvor de vil etter selskapet og reise hjem når de ønsker. (Bilettene vi har kjøpt er for en uke i norge) Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Det har hun forsåvidt rett i. Men jeg antar at dere ikke har kommet med trusler for at de skal komme, så de står helt fritt til å takke ja eller nei til tilbudet. Når det er sagt, så kan ting også avhenge litt av selve invitasjonen og hvordan den ble lagt fram.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #18 Skrevet 28. januar 2017 Det har hun forsåvidt rett i. Men jeg antar at dere ikke har kommet med trusler for at de skal komme, så de står helt fritt til å takke ja eller nei til tilbudet. Når det er sagt, så kan ting også avhenge litt av selve invitasjonen og hvordan den ble lagt fram. De er invitert i 40 års selskap, vi betaler bilettene for foreldre, 2 søsken og deres familier. Personlig synes jeg de har takket ja til å tilbringe en uke hos oss (vi har god plass så de bor og spiser gratis her) og blir derfor skuffet over at de planlegger å tilbringe 4 av 7 dager i Danmark... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Gjest Skrevet 29. januar 2017 #19 Skrevet 29. januar 2017 De er invitert i 40 års selskap, vi betaler bilettene for foreldre, 2 søsken og deres familier. Personlig synes jeg de har takket ja til å tilbringe en uke hos oss (vi har god plass så de bor og spiser gratis her) og blir derfor skuffet over at de planlegger å tilbringe 4 av 7 dager i Danmark...Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Hva som foregår inni hodet på enkelte mennesker er ikke alltid like greit å skjønne. Hadde svart henne at det er leit at hun føler det slik, men å være hos dere er helt valgfritt. Ønsker de ikke å komme til dere er det helt grei, men da kan du heller ikke betale flybillettene deres. Enkelt og greit. Her skal du ikke godta noe som helst. Danmark kan de besøke etter uken hos dere, det er like enkelt å reise ned da.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 De planlegger å lande her, tilbringe en natt, så ta båten til danmark og være der noen dager, komme tilbake hit for 40 års kalaset og så reise hjem... Anonymous poster hash: 9b0fb...d46 Det er da vel ikke noe problem? Anonymous poster hash: 9c2bc...763
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #21 Skrevet 29. januar 2017 Det er jo faktisk så frekt, at det er vanskelig å finne ordene for det.. Det er ikke ok Anonymous poster hash: 3b44f...986
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #22 Skrevet 29. januar 2017 Oi 😳 Hadde jeg aldri turt! Er jeg invitert ei uke, kunne jeg til nød spurt pent om å få utsatt hjemreisen ei uke etc fordi vi også ønsker å besøke Danmark, altså etter uka hos dere. Hvilket land kommer de fra? Anonymous poster hash: bc7ac...e9c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #23 Skrevet 29. januar 2017 Kunne dere tilbrakt noen dager hos dere så dratt til danmark alle sammen til legoland? Det er også en måte å feire bursdag på? Selv om jeg forstår deg! Anonymous poster hash: ca97b...61f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #24 Skrevet 29. januar 2017 Konklusjonen har blitt at de reiser på egenhånd til danmark og så kommer til oss en uke. Svigermor fikk nyss i dette (uten at jeg eller min mann sa noe til henne) og proklamerte at planene deres var uakseptable. I følge henne kunne de drite i hele greia dersom de ikke kunne klare en uke i familiens selskap. Mannen har, til sommeren, ikke sett familien sin på et år. Vi har lagt alt til rette for at de skal kunne komme hit samlet og ha en uke sammen, og da føles det frekt å ønske å benytte seg av vår generøsitet til å heller få en billig danmarksferie mens alle andre er i Norge. Foreldrene hans er skrøpelige og ønsker ikke en uke med parker og badeland, de ønsker å være her hos oss, så at alle reiser til danmark er ikke aktuelt. Anonymous poster hash: 9b0fb...d46
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #25 Skrevet 29. januar 2017 Applaus for svigermor. Dette endte jo til 10 i poeng. Anonymous poster hash: e1365...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå