Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #26 Skrevet 29. januar 2017 Jeg leste alt jeg fikk av info de 2 gangene før også, men fikk ingen info om dette som du tydeligvis har fått info om. Ikke engang for 12 år siden. HI Anonymous poster hash: b3aeb...894 Det lå ute på matportalen.no den gangen også Anonymous poster hash: d3fa7...9c8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #27 Skrevet 29. januar 2017 Synes ikke det er så mye vi ikke kan spise. Kan ha noe med at jeg til vanlig ytterst sjelden spiser noe av det på den nei lista. Eneste jeg savner er spekemat. Anonymous poster hash: 7736e...963
Mostly Harmless Skrevet 29. januar 2017 #28 Skrevet 29. januar 2017 (endret) mye av det som står du ikke bør spise kan du fint spise, er så mye tull og advarseler som ikke stemmer, spiste det jeg ville med mine 4 barn på 1, 4, 5 og 14 ingen skader på dem Anonymous poster hash: a0b77...4c4 Absolutt ingen i min familie har rødt hår. Derav kan jeg konkludere at rødt hår ikke finnes.QED. Og nettopp derfor kan ikke retningslinjene utarbeides av folk med null peiling på statistikk. Endret 29. januar 2017 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #29 Skrevet 29. januar 2017 Det lå ute på matportalen.no den gangen også Anonymous poster hash: d3fa7...9c8 Hadde ikke internett selv den gang, og jeg var såpass ung både for 17 år siden og for 12 år siden, at jeg tenkte rett og slett ikke på å søke slik infomasjon når ikke lege eller jordmor ga meg info om det. Nå som "voksen" gravid kan det hende jeg ville søkt den infoen om den ikke hadde poppet opp av seg selv. HI Anonymous poster hash: b3aeb...894
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #30 Skrevet 29. januar 2017 mye av det som står du ikke bør spise kan du fint spise, er så mye tull og advarseler som ikke stemmer, spiste det jeg ville med mine 4 barn på 1, 4, 5 og 14 ingen skader på dem Anonymous poster hash: a0b77...4c4 Du er jo rett og slett litt «kort». Den konklusjonen der er så stusselig. Anonymous poster hash: 2d6f3...b47
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #31 Skrevet 29. januar 2017 Egentlig er de fleste matrådene litt tullete. Ihvertfall for de av oss som går ned i vekt i løpet av graviditeten eller amminga. De matrådene ang listeria og toxoplasmose er fine. Men resten dreier seg om miljøgifter. Absolutt viktige stoffer å unngå. Men om jeg spiser tunfiskbiff i svangerskapet, eller om jeg gjør det mange år før jeg blir gravid, så får barnet mitt i seg det kvikksølvet uansett. Jeg går ned i vekt hele svangerskapet. Det vil si at jeg mister mye fettvev. I dette fettvevet er alt jeg har fått i meg av miljøgifter igjennom 30 år lagret, og nå går det inn i fosteret mitt. Egentlig burde vi holdt oss borte fra den miljøgiftige maten (slik som tunfisk og stor innlandsfisk og svolværpostei osv) hele livet, helt til vi var ferdige med å amme vårt siste barn. Først da kan vi forsikre oss om at barna ikke får i seg giftene. Jeg holder meg unna alt av frarådet mat når jeg er gravid. Men samtidig så vet jeg jo at den blykoppen jeg drakk av som barn, kombinert med min vektnedgang, fører til at mine barn har høyere blyverdier enn de burde.. noe som igjen vil ramme mine barnebarn. Anonymous poster hash: 9c6fd...00c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #32 Skrevet 29. januar 2017 Grunnen til at man "kunne spise det før" og ikke nå er jo så enkelt som at man ikke visste bedre. Takket være forskning og læring vet man mye mer nå enn for 10 og 20 år siden. Og takk og lov for det, er mye som var normalt og greit for 20 år siden som jeg overhodet ikke ville gjort nå. Det var en gang det ikke var farlig å røyke også. Og ja jeg holdt meg unna nei-mat når jeg var gravid. Syns ikke det var noe problem, var masse masse mat jeg kunne spise. Og mye av tingene på lista er ting jeg uansett ikke har i mitt daglige kosthold. Og å be om å få gjennomstekt biff istedenfor "rå" når vi spiste ute, gjør jeg uansett Anonymous poster hash: f9d98...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå