Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Husker dere meg fra her om dagen som spurte om et hus pĂ„ Ă rnes? Her er jeg igjenđ Det er kommet et hus igĂ„r, og lurer pĂ„ hva dere synes om dette? Ser dere noe som bĂžr legges merke til?  Jeg og mannen liker det utrolig godt, synes det er sÄÄÄÄ fint đ Men,,,kommer et men.. Liker ikke at naboen er sĂ„ tett pĂ„ og at hovedetasje er i andre, altsĂ„ at man mĂ„ gĂ„ opp til stua. Vi har bodd i et slikt hus, og likte det ikke, etterhvert blir det slitsomt med mye trappegĂ„ing.  Men, hva tenker dere?  https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=89770924  Anonymous poster hash: d3eef...ff7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Liker ikke funkis. Syns det var dyrt  Det andre huset var finere  Anonymous poster hash: 18d1a...c20
soleia Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Er flott innvendig, men utruleg lita tomt, og naboar pÄ alle kantar. Likar heller ikkje at ein mÄ gÄ opp ei trapp for Ä komme til hovudetasjen. Innvendige flater kan ein alltids gjere noko med etter kvart som ein fÄr rÄd til det, men beliggenheit og tomtestÞrrelse kan de ikkje endre utan Ä kjÞpe noko anna.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #4 Skrevet 28. januar 2017 Det er da ikke noe problem Ä gÄ i trapper? Hvis det er Sà slitsomt, hÞres det nesten ut som om dere trenger den lille trimmen det vil gi dere i hverdagen...  Anonymous poster hash: 02c60...b66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Det var fint innvendig men : -Dyrt -i praksis en "stor" borettslags leilighet med naboer pÄ alle kanter=null privatliv - du for enebolig til den prisen og vel sÄ det. -ser ikke ut som om det gÄr an Ä Äpne vinduet pÄ barnerommet.  Ellers fint innredet og alt det der men fÞler det fÞlger med sÄ mange restriksjoner nÄr man bor sÄ tett opp pÄ andre. Og i tilleg den prisen da!  Anonymous poster hash: 3701c...b6a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Det er da ikke noe problem Ă„ gĂ„ i trapper? Hvis det er SĂ slitsomt, hĂžres det nesten ut som om dere trenger den lille trimmen det vil gi dere i hverdagen...  Anonymous poster hash: 02c60...b66  Haha, den var teit. Men jeg svarer, vi er normalvektige đ Det er bare sĂ„ slitsomt Ă„ gĂ„ opp Ă„ ned trapper, med alle poser etc,,,  Hi   Anonymous poster hash: d3eef...ff7
soleia Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Haha, den var teit. Men jeg svarer, vi er normalvektige Det er bare sÄ slitsomt Ä gÄ opp Ä ned trapper, med alle poser etc,,,  Hi   Anonymous poster hash: d3eef...ff7 i tillegg er det problematisk om ein feks har besÞk av gamle slektningar som er dÄrlege til beins, eller andre familie/vener som slit med helsa. Eller dersom nokon i familien sjÞlv skulle byrje Ä slite med helsa. Eg er kanskje yrkesskada, men tenkte pÄ dette dÄ vi sÄg etter hus. Hadde ikkje trivdes i dette rekkehuset for min del. Det gÄr mest pÄ lite uteareal og tett i tett med naboar. Er og lite areal pÄ kvar av dei tre etasjane.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Det er da ikke noe problem Ä gÄ i trapper? Hvis det er Sà slitsomt, hÞres det nesten ut som om dere trenger den lille trimmen det vil gi dere i hverdagen...  Anonymous poster hash: 02c60...b66 Det kan fort bli et problem. Om man ikke blir utsatt for sykdom eller ulykker i ung alder, sÄ kommer alderdom og funksjonstap. Jeg har sett alt for ofte at eldre som mÄ flytte pga dÄrlig tilrettelagt bolig ender opp med Ä mistrivrs, fordi de ikke lenger er i stand til Ä bygge nye relasjoner pÄ det nye bostedet. Det er en god investering Ä kjÞpe en universelt utformet bolig fra begynnelsen av.  Anonymous poster hash: 43b43...b52
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Haha, den var teit. Men jeg svarer, vi er normalvektige đ Det er bare sĂ„ slitsomt Ă„ gĂ„ opp Ă„ ned trapper, med alle poser etc,,,  Hi   Anonymous poster hash: d3eef...ff7 Jeg mĂ„ bare fĂ„ presisere at jeg ikke har sagt noe som helst om vekten deres, og overhodet ikke hadde det i tankene heller. Det er fullt mulig Ă„ vĂŠre lat og vĂŠre dĂ„rlig trent nĂ„r man er tynn ogsĂ„.  Jeg synes dette er en merkelig tankegang. De aller fleste rekkehus jeg har sett har denne typen planlĂžsning. Ser virkelig ikke noe problem med det. Men det er jo bare Ă„ lete videre dersom dere syntes det blir et sĂ„ stort problem.  Jeg synes huset var fint og hadde en stor, fin balkong.  Anonymous poster hash: 02c60...b66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 Jeg mÄ bare fÄ presisere at jeg ikke har sagt noe som helst om vekten deres, og overhodet ikke hadde det i tankene heller. Det er fullt mulig Ä vÊre lat og vÊre dÄrlig trent nÄr man er tynn ogsÄ.  Jeg synes dette er en merkelig tankegang. De aller fleste rekkehus jeg har sett har denne typen planlÞsning. Ser virkelig ikke noe problem med det. Men det er jo bare Ä lete videre dersom dere syntes det blir et sÄ stort problem.  Jeg synes huset var fint og hadde en stor, fin balkong.  Anonymous poster hash: 02c60...b66 Du fÄr tenke hva du vil, jeg spurte ikke om dere synes vi er late eller ei.  For det fÞrste sÄ sliter mamma med helsa, for henne er det ikke lett Ä gÄ opp trappa. LikesÄ for svigermor ogsÄ. Og jeg vil gjerne ha besÞk av dem mer enn en gang i mnd. I tillegg har vi en hund, og det er gjerne mye ut Ä inn nÄr man har hund.     Anonymous poster hash: d3eef...ff7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 Det kan fort bli et problem. Om man ikke blir utsatt for sykdom eller ulykker i ung alder, sÄ kommer alderdom og funksjonstap.  Jeg har sett alt for ofte at eldre som mÄ flytte pga dÄrlig tilrettelagt bolig ender opp med Ä mistrivrs, fordi de ikke lenger er i stand til Ä bygge nye relasjoner pÄ det nye bostedet. Det er en god investering Ä kjÞpe en universelt utformet bolig fra begynnelsen av.  Anonymous poster hash: 43b43...b52 Det er da virkelig ikke vanlig Ä kjÞpe bolig med livstidsstandard hver eneste gang man kjÞper bolig. Da er det mange boliger i Norge som ville vÊrt uegnet for salg. Synes ogsÄ det er merkelig Ä skulle kjÞpe bolig ut fra eventuelle besÞkendes behov i stedet for ens egne behov. Hvem er det som skal bo der og bruke boligen daglig? Det er heller ikke vanlig Ä kjÞpe en bolig som man blir boende i resten av livet.  Anonymous poster hash: 02c60...b66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #12 Skrevet 28. januar 2017 Det kan fort bli et problem. Om man ikke blir utsatt for sykdom eller ulykker i ung alder, sÄ kommer alderdom og funksjonstap.  Jeg har sett alt for ofte at eldre som mÄ flytte pga dÄrlig tilrettelagt bolig ender opp med Ä mistrivrs, fordi de ikke lenger er i stand til Ä bygge nye relasjoner pÄ det nye bostedet. Det er en god investering Ä kjÞpe en universelt utformet bolig fra begynnelsen av.  Anonymous poster hash: 43b43...b52 Mener du seriÞst man skal kjÞpe bolig med tanke pÄ at man kanskje er uheldig Ä bli utsatt for en ulykke i ung alder? Det er rimelig spesielt og i overkant negativistisk mÄ jeg si. Hvis man faktisk bli feks lam og har behov for tilpasninger vil det uansett ikke hjelpe ned et rekkehus selv om stuen er i fÞrste etasje. Man mÄ jo komme seg opp til soverom uansett. I fÞlge denne logikken mÄ man jo bare kjÞpe bolig pÄ et plan. I tilfelle liksom...  Anonymous poster hash: 02c60...b66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #13 Skrevet 28. januar 2017 Det er da virkelig ikke vanlig Ä kjÞpe bolig med livstidsstandard hver eneste gang man kjÞper bolig. Da er det mange boliger i Norge som ville vÊrt uegnet for salg. Synes ogsÄ det er merkelig Ä skulle kjÞpe bolig ut fra eventuelle besÞkendes behov i stedet for ens egne behov. Hvem er det som skal bo der og bruke boligen daglig? Det er heller ikke vanlig Ä kjÞpe en bolig som man blir boende i resten av livet.  Anonymous poster hash: 02c60...b66 For de som ikke er spesielt glad i Ä flytte er det veldig vanlig Ä tenke universell utforming.  Vi fikk faktisk krav om universell utforming da vi bygde. Usikker pÄ hva som utlÞste kravet, men vi har nÄ snusirkel for rullestol i alle rom i hovedetasjen, og alle nÞdvendige rom i denne etasjen. OgsÄ rampe i stedet for trapp ute, breie dÞrer og terskeleliminator ut til veranda. Ikke noe problem for oss, vi hadde valgt det uansett. Vi har nemlig ikke lyst til Ä flytte nÄr behovet for tilrettelagt bolig melder seg.  Anonymous poster hash: 43b43...b52
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #14 Skrevet 28. januar 2017 Det var kjempefint đ Â Anonymous poster hash: 298b3...80a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #15 Skrevet 28. januar 2017 Mener du seriÞst man skal kjÞpe bolig med tanke pÄ at man kanskje er uheldig Ä bli utsatt for en ulykke i ung alder? Det er rimelig spesielt og i overkant negativistisk mÄ jeg si. Hvis man faktisk bli feks lam og har behov for tilpasninger vil det uansett ikke hjelpe ned et rekkehus selv om stuen er i fÞrste etasje. Man mÄ jo komme seg opp til soverom uansett. I fÞlge denne logikken mÄ man jo bare kjÞpe bolig pÄ et plan. I tilfelle liksom...  Anonymous poster hash: 02c60...b66 Vi har to plan, men alle nÞdvendige rom pÄ hovedplan. Det var ikke bare et Þnske, men faktisk et krav for Ä fÄ byggetillatelse. SÄ jo, mer og mer vanlig at folk (og myndigheter) ser fremover. Vi kan ikke flytte pÄ sykehjem idet behovet for rullator melder seg, det har ikke samfunnet rÄd til. Dessuten vil jeg vÊre min egen herre sÄ lenge som mulig. Det er ikke negativistisk Ä tenke pÄ at en fÄr funksjonstap etterhvert. Tvert imot, eneste mÄte Ä unngÄ det pÄ er Ä dÞ fÞr det skjer.  Anonymous poster hash: 43b43...b52
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #16 Skrevet 28. januar 2017 Du fÄr tenke hva du vil, jeg spurte ikke om dere synes vi er late eller ei.  For det fÞrste sÄ sliter mamma med helsa, for henne er det ikke lett Ä gÄ opp trappa. LikesÄ for svigermor ogsÄ. Og jeg vil gjerne ha besÞk av dem mer enn en gang i mnd. I tillegg har vi en hund, og det er gjerne mye ut Ä inn nÄr man har hund.     Anonymous poster hash: d3eef...ff7 Eh... det var du selv som tok opp problemstillingen med trappen, og deretter spurte hva vi tenker. Jeg tok tak i problemstillingen du selv tok opp, og prÞver Ä fortelle deg at det er akkurat et sÄ stort problem som dere selv gjÞr det til.  Du nevnte ingenting om verken mÞdre eller svigermÞdre. Hvis du nÄ, etter Ä ha tenkt pÄ det og synes dette er problematisk mtp dem, og sÄ problematisk at det vil skape store problemer for dere, sÄ har du vel svaret ditt der.  JEG tror ikke det er en veldig aktuell problemstilling, heller ikke mtp pÄ mÞdre/svigermÞdre. Men det kommer ho selvsagt an pÄ hva slags helseproblemer de har. Min egen svigermor var operert fire ganger pga knÊr og korsrygg og hadde utfordringer med trapper og gÄing pga dette. Hun bodde likevel i toetasjers hus og kom pÄ besÞk til oss i tredje etg uten heis. Hun syntes det gikk greit, sÄ lenge hun kunne ta seg god tid. Men det var HENNE. Du mÄ jo vurdere hva som er best for dere.  Anonymous poster hash: 02c60...b66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #17 Skrevet 28. januar 2017 Vi har to plan, men alle nÞdvendige rom pÄ hovedplan. Det var ikke bare et Þnske, men faktisk et krav for Ä fÄ byggetillatelse. SÄ jo, mer og mer vanlig at folk (og myndigheter) ser fremover. Vi kan ikke flytte pÄ sykehjem idet behovet for rullator melder seg, det har ikke samfunnet rÄd til. Dessuten vil jeg vÊre min egen herre sÄ lenge som mulig.  Det er ikke negativistisk Ä tenke pÄ at en fÄr funksjonstap etterhvert. Tvert imot, eneste mÄte Ä unngÄ det pÄ er Ä dÞ fÞr det skjer.  Anonymous poster hash: 43b43...b52 Det Ä sÞke om byggetillatelse er noe helt annet enn Ä kjÞpe brukt bolig.  Anonymous poster hash: 02c60...b66
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #18 Skrevet 28. januar 2017 Jeg forstÄr ikke hvorfor bo pÄ landet med god plass og sÄ bo oppÄ naboen. Jeg ville valgt stor tomt  Anonymous poster hash: f2afd...9ec
*Miss Marple* Skrevet 28. januar 2017 #19 Skrevet 28. januar 2017 Du fÄr tenke hva du vil, jeg spurte ikke om dere synes vi er late eller ei.  For det fÞrste sÄ sliter mamma med helsa, for henne er det ikke lett Ä gÄ opp trappa. LikesÄ for svigermor ogsÄ. Og jeg vil gjerne ha besÞk av dem mer enn en gang i mnd. I tillegg har vi en hund, og det er gjerne mye ut Ä inn nÄr man har hund.     Anonymous poster hash: d3eef...ff7 Men hvis det er et sÄ stort problem for deres familie Ä ha hovedetasjen i 2 etg sÄ er det vel bare Ä utelukke denne boligen? Da skjÞnne jeg ikke helt hvorfor du spÞr her, vi kan jo bare svare ut fra vÄr mening.  Jeg har bodd i hus med hovedetasjen i 2 og tenkte aldri pÄ det som et problem.
sug lut Skrevet 28. januar 2017 #20 Skrevet 28. januar 2017 (endret) Det andre huset var jo en perle, mens dette er inneklemt. Dessuten likte jeg ikke at det var sÄ fÄ og smÄ vinduer. Jeg ville heller ikke vÊrt avhengig av trapp til hovedetasje, jeg vil komme inn i den etasjen man oppholder seg mest. Endret 28. januar 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #21 Skrevet 28. januar 2017 Det Ä sÞke om byggetillatelse er noe helt annet enn Ä kjÞpe brukt bolig.  Anonymous poster hash: 02c60...b66 Grunnen til at kravene endrer seg er jo at tankene rundt hva som er egnede boliger endrer seg. SÄ selv om brukt bolig blir annerledes, og man mÄ fire pÄ noen Þnsker, sÄ er det vel ikke helt uvanlig Ä lete etter en bolig det faktisk gÄr an Ä bo i over tid. Jeg var pÄ visning i noen hus fÞr vi bygde, og det var faktisk mange som var "uegnede" etter hvert. Det var ganske gjennomgÄende at de gost tilrettelagte boligene gikk over takst og de dÄrlig tilrettelagte lÄ lenge pÄ markedet og oppnÄdde lavere pris. SÄ dette er absolutt noe boligkjÞpere tenker pÄ, ikke bare byggesakskontoret.  Anonymous poster hash: 43b43...b52
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #22 Skrevet 28. januar 2017 Det andre huset var finere. Â Anonymous poster hash: 239e3...a96
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #23 Skrevet 28. januar 2017 Fint innvendig - men om jeg skal pirke sÄ skjÞnner jeg ikke hvorfor de Þdelegger den stramme stilen med Ä ha taklister.  Men: Utvendig ble det for Äpent og "kaldt" synes jeg.  Nesten som Ä bo i blokk.  Selv bor jeg i rekkehus, men jeg kan sole meg naken i hagen uten at naboene ser... Anonymous poster hash: 8e61e...0f7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #24 Skrevet 28. januar 2017 Hva med dette hi ? Â https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=89634745 Anonymous poster hash: f2afd...9ec
Sint naken biltyv Skrevet 28. januar 2017 #25 Skrevet 28. januar 2017 Nydeligđ Men altfor lite og null privatliv med folk rundt overalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ