Gå til innhold

Hvordan "tømmer" dere hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten til margen, men får ikke sove.

Tusen tanker i hodet, krevende jobb, mye bekymringer.

Hvordan tømmer dere hjernen?

Anonymous poster hash: f843d...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar en tur alene!

Anonymous poster hash: df400...dee

Skrevet

Jeg er her inne. Eller leser. Da tenker jeg på andre ting og slipper å ligge å gruble. Leser til jeg sovner.

Skrevet

Hjernen min er aldri tømt, men jeg har blitt mer avslappet etter at jeg begynte å skrive ned ulike ting på lapper. Eks tannlegetime etc skriver jeg påminnelse på lapp på ytterdøra. Jeg har alltid en liste hvor jeg skriver ulike gjøremål.

Anonymous poster hash: c029b...29a

Skrevet

Tar meg en joggetur, mellom 30-60min. Kommer at på hvor mye gruff som har samlet seg :P

Skrevet

Jeg fikk råd av en lege å skrive ned absolutt alt jeg tenkte på etter jeg har lagt meg,for da får du på en måte tømmet hodet for alt du tenkte på og kan heller ta frem det du skrev dagen etterpå.

Anonymous poster hash: 000db...c36
Skrevet

Jeg leser bok. Legger bort bøker som ikke engasjerer/ griper meg. Leser gjerne på senga og leser til jeg sovner med boka i hånden. Mannen min legger bort boka og slår av lyset for meg.

Anonymous poster hash: 3f48b...5e4

Skrevet

Ved å lese spenningsbøker og lytte på musikk :)

Anonymous poster hash: 82433...ac0

Skrevet

Skriver lister. Masse lister! Og så tar jeg meg noen øl i blant 😀

Anonymous poster hash: 811de...df0

Skrevet

Jeg spiller på mobilen. Det tømmer hodet mitt svært effektivt, og jeg slukner på et kvarter.

Anonymous poster hash: edcfc...76b

Skrevet

Yoga og avspenning. Foretrekker det, men ikke alltid jeg har treningslyst når jeg bør sove...

En ikke så spennende podcast, et behagelig headset, lavt volum, gjerne med monoton stemme, uten musikk, applaus og annet bråk.

Sovner ganske raskt da!

Anonymous poster hash: c84af...e19

Skrevet

Strikker

Anonymous poster hash: f7c1f...ad2
Skrevet

Ser sminkevideoer (Jeffree Star, NickyTutorials, Wayne Goss), matlagingsvideoer og videoer med folk som lager kaker som ser ut som ting 😊😊

Skrevet

Jogger. Går tur. Hører musikk. Spiller musikk. Koser med mann eller barn. Baker. Strikker. Gjør yoga eller pusteøvelser. Leser roman

Skrevet

Ipad med en serie jeg har sett før. For lager jeg mat klarer jeg å koble ut mang av lydene og ikke minst søskenkjærligheten. Reagerer på lyder jeg bør reagere på, men unger som maser, krangler bare for å krangle klarer jeg å stenge ute. Mannen var så irritert over at jeg hadde med meg ipaden over alt og så på det samme. Når jeg da forklarte han at det ble litt det samme som når han sitter og spiller, da kobler han ut. Forskjellen er at jeg gjør ting samtidig og reagerer om det er noe. Samme dag ba jeg ungene spørre han om noe når han spilte. Etter fem min måtte de stille seg forran tv og da spurte jeg han om jeg burde gjøre det samme. Altså ikke reagere selv om en unge står ved siden av meg og spør om noe, hva om den ungen faktisk hadde skadet seg i rommet ved siden av. Etterr det spiller han kun når jeg er hjemme og han sier ifra.

Men jeg trenger en dag innimellom uten noen unger hjemme. Mine og dine unger i hus, en som err psykisk syk og to kronisk syke unger. Hverdagen går helt greit, men innimellom trenger jeg endag uten å ha en eneste unge som lager lyd ellerr roper mamma. Da er det oppladning. Med mine og dine unger skulle en tro vi hadde ungefri innimellom, men det er sjeldent. Mine bor herr hele tiden og hans skal liksom bo her halvparten av tiden, men i teorien er det nitti prosent.

Anonymous poster hash: 4d998...e02

Skrevet

Jeg er sliten til margen, men får ikke sove.

Tusen tanker i hodet, krevende jobb, mye bekymringer.

Hvordan tømmer dere hjernen?

Anonymous poster hash: f843d...810

Tenker så mye jeg rekker, det er viktig å bearbeide ting.

Anonymous poster hash: 6fee3...13e

Skrevet (endret)

Paradise Hotell ,)

Endret av B-real
Skrevet

Jeg løper! Langt!

Anonymous poster hash: e8c1e...188

Skrevet

Før pleide jeg å dikte meg en bestemt dagdrøm før jeg sovnet. Kunne være hva som helst, f eks fortsettelsen på Downton Abbey, med nye skuespillere skrevet inn og stadig nye skandaler. Eller en dramatisk dagdrøm om noen flyktninger som drev i land i Middelhavet og begynte å gå til fots gjennom Hellas og Balkan. Historiene ligger langt fra mitt eget liv....

Men nå er jeg i en litt spesiell situasjon. Det har blitt sånn at jeg som regel ender med å ta innsovningstabletter.

Anonymous poster hash: 75bc6...d98

Skrevet

Laaaang tur i skogen.

Skrevet

Hvis jeg blir liggende å tenke etter jeg har lagt meg leser jeg tegneserier, Pondus,Donald eller noe annet, stort sett veldig effektivt. Hvis jeg likevel ikke får sove finner jeg opp ting i hodet. Enten at vi gjør noe med barna vi har, at jeg plutselig er gravid på nytt og hva jeg ville gjort da, at jeg reiser med venninner el, men selvfølgelig ikke noe som gjør at jeg får enda flere ting å bekymre meg over. Jeg hadde også en periode jeg bruke "telle sauer metoden", dvs jeg telte ikke sauer, men så for meg noe annet repeterende som jeg telte.

Anonymous poster hash: b1508...bbd

Skrevet

Kommer meg ut i frisk luft, helst alene. Sørger for å få slappet av, evt sovet litt. Er ikke så lett, men det er det som hjelper..

Anonymous poster hash: d53b6...b3b

Skrevet

Om jeg er psykisk sliten så hjelper det å gå tur. Om jeg er fysisk sliten så hjelper det å lese bok. Å se på TV hjelper ikke for meg, jeg må ha det stille rundt meg.

Anonymous poster hash: 9cc14...2a1

Skrevet

Går tur med hunden.

Leser en bok.

Trener en tanketom og intens treningsøkt på Barry's bootcamp, med høy, musikk, drivende rytmer, diskobelysnng og trenere som mitiverer.

Anonymous poster hash: 3212b...5a5
Skrevet

Trening om dagen, slik at kroppen er god og sliten. Lese bok på senga til jeg er skikkelig trøtt og bare kan vippe boka over på nattbordet og sovne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...