Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #1 Skrevet 26. januar 2017 Her vi bor har vi alltid skikkelig vinter, og dermed også skiløyper. Jeg har begynt å gå på ski og overraskende nok så liker jeg det. Føler alle andre er inne i treningsstudio og løper på mølle, så hvis vanlig er det å bli moderat skientusiast i voksen alder? Anonymous poster hash: 83713...495
Havhesten Skrevet 26. januar 2017 #2 Skrevet 26. januar 2017 Det er det beste i verden, jeg elsker det! Heldige du! Her i Oslo er det så dårlig med snø at jeg ikke har gått en eneste gang i år. Nyt det!
sug lut Skrevet 26. januar 2017 #3 Skrevet 26. januar 2017 Hypotetisk sett, ja. Nydelig for kropp og sjel.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #4 Skrevet 26. januar 2017 Nei. Det er aldri skiføre nok til at jeg kan forsvare innkjøp av ski til 5 stykker... Anonymous poster hash: d72e0...667
Superdolly Skrevet 26. januar 2017 #5 Skrevet 26. januar 2017 Jeg ble skientusiast i voksen alder. Jeg er ikke spesielt flink eller går veldig fort, men jeg elsker det! Vi har også stort sett stabile vintre med bra føre, og jeg går så ofte jeg har sjansen.
Berta_78 Skrevet 26. januar 2017 #6 Skrevet 26. januar 2017 Beste jeg vet. Møkkavinter i Oslo og der vi har hytte - det skriker i kroppen!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Skrevet 26. januar 2017 Nei. Det er aldri skiføre nok til at jeg kan forsvare innkjøp av ski til 5 stykker... Anonymous poster hash: d72e0...667 5 stk? Mener du på fullt alvor at barna ikke har ski? Anonymous poster hash: fbfdb...d75
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Skrevet 26. januar 2017 Hell no! Skyr det som pesten :-P Anonymous poster hash: af69b...6dd
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Skrevet 26. januar 2017 5 stk? Mener du på fullt alvor at barna ikke har ski? Anonymous poster hash: fbfdb...d75 Mine barn har heller ikke ski, de har aldri gått på ski. Det er ikke snø her! Skal vi kjøpe ski slik at de brukes EN dag i løpet av vinteren? Men neste år har jeg bestemt meg for at vi skal investere i ski til hele gjengen. Jeg savner å gå på ski og elsket det som barn, så nå skal vi prioritere å dra utenbys for å få stått på ski i løpet av vinteren. Anonymous poster hash: 269ba...dee
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 Har ski og alt som trengs både til meg selv og barna, men hvor er snøen ? Ikke hatt snø overhodet denne sesongen. I fjor gikk vi på ski to ganger, de to dagene det var snø. Kommer sansynligvis ikke til å kjøpe skiutstyr til barna igjen . Unødvendig dyrt når det står ubrukt. Anonymous poster hash: 47e44...99f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 Mine barn har heller ikke ski, de har aldri gått på ski. Det er ikke snø her! Skal vi kjøpe ski slik at de brukes EN dag i løpet av vinteren? Men neste år har jeg bestemt meg for at vi skal investere i ski til hele gjengen. Jeg savner å gå på ski og elsket det som barn, så nå skal vi prioritere å dra utenbys for å få stått på ski i løpet av vinteren. Anonymous poster hash: 269ba...dee Jeg mener det å beherske ski er likestilt med å kunne sykle og svømme f eks. Det er vår plikt som foreldre å introdusere barna også for ski, og skiutstyr bør være like selvsagt som sykkel. Helt seriøst trodde jeg ikke det fantes folk her i landet hvor barna mangler noe så vesentlig som ski?! Til og med innvandrere får tilskudd til å skaffe nødvendig utstyr som bl a ski! Anonymous poster hash: fbfdb...d75
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #12 Skrevet 26. januar 2017 Jeg står ikke på ski, har stjålet mamma sine ski så jeg har om jeg absolutt må. Heldigvis for meg har jeg ikke trengt å bruke de enda, eller jeg brukt de engang når minst var under året. Kom på da at jeg ikke er glad i å stå på ski. Klarer det helt fint, men ejg eier ikke tolmodighet til det. Greit jeg kommer fradig bortover, men ser jeg noe på siden av løypa vil jeg se på det uten mye styr. De jeg evt går på ski med syns ikke det er kult å stoppe hele tiden, eller aldri komme dit de vil. Og da syns jeg det e bedre å gå seg en tur eller ta p seg trugene. Har blitt med ungene mange ganger i skiløypa, her er det veldig bra skiløype slik at jeg kan holde meg p ett sted og ungene stå på ski. Om det er runder eller de står i bakken varierer veldig, men uansett hva de gjør så er de rett rundt meg. Mila får de ikke gå alene, men det hadde jeg aldri blitt med på heller. Der er vi heldige som har en nabo som drar med seg en haug nabounger for å gå, hans unger går nemlig for fort for han, men med mange unger på slep så blir tmpo riktig for han. Ungene har ski, men om de er riktige lengder til enhver tid er noe helt annet. Sko har vi alltid eller kjøper, men lengden på skia varier. Ser ingen grunn til å ha de perfekte hele tiden, for slik som i år så må jeg straks klippe gresset ser det ut som. Det har blitt grønt igjen så jeg, men de har laget en liten runde i skogen med kunstsnø så de har muligheten om de vil. Og for noen såfå runder så er det helt greit om skia er litt korte. Kjøper nåye når ungene mener de er for små og det er snø slik at de blir brukt litt. Men du er ikke alene om å gå alene på ski. Jeg ser nesten bort i skiløypa fra baderomsvindu, der er det mange som kommer alene og går alene. Anonymous poster hash: 9eefd...f42
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #13 Skrevet 26. januar 2017 Jeg mener det å beherske ski er likestilt med å kunne sykle og svømme f eks. Det er vår plikt som foreldre å introdusere barna også for ski, og skiutstyr bør være like selvsagt som sykkel. Helt seriøst trodde jeg ikke det fantes folk her i landet hvor barna mangler noe så vesentlig som ski?! Til og med innvandrere får tilskudd til å skaffe nødvendig utstyr som bl a ski! Anonymous poster hash: fbfdb...d75 Vel.. Mener du virkelig at barna mangler noe vesentlig når det ikke er snø? Norge er et stort land med store forskjeller når det gjelder været, så selv om det er supert skiføre mesteparten av vinteren noen steder så betyr ikke det at det er sånn alle steder i landet. Her på vestlandet har det knapt vært snø de siste årene så jeg forstår godt at ikke alle invisterer i ski til hele familien. Anonymous poster hash: 5a8a3...dff
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #14 Skrevet 26. januar 2017 Jeg bor i Arendal Ikke antydning til snø, mange plussgrader. Jeg gidder ikke kjøre til fjells for å gå på ski... Anonymous poster hash: 719ce...7e3
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #15 Skrevet 26. januar 2017 Må til fjelles for å gå på ski her, så det blir veldig lite. Helgene er fulle med andre aktivitetet, og skal man dra etter jobb midt i uka er vi ikke fremme før i 18 tiden ( synes det er litt seint for en 5åring ) Anonymous poster hash: 1cea9...b81
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #16 Skrevet 26. januar 2017 Jeg mener det å beherske ski er likestilt med å kunne sykle og svømme f eks. Det er vår plikt som foreldre å introdusere barna også for ski, og skiutstyr bør være like selvsagt som sykkel. Helt seriøst trodde jeg ikke det fantes folk her i landet hvor barna mangler noe så vesentlig som ski?! Til og med innvandrere får tilskudd til å skaffe nødvendig utstyr som bl a ski! Anonymous poster hash: fbfdb...d75 Jeg kunnw fint ha kjøpt ski, men hvordan mener du jeg skulle lært ungene å gå på ski når det faktisk ikke er snø ute? Hadde snøen ligget utenfor døra vår hadde vi jo gladelig gått på ski! Anonymous poster hash: 269ba...dee
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #17 Skrevet 26. januar 2017 5 stk? Mener du på fullt alvor at barna ikke har ski? Anonymous poster hash: fbfdb...d75 Jeg mener for fullt alvor at ingen av mine barn har ski som passer de nå, ja. Jeg har ikke hatt ski siden ungdomsskolen. Mannen kvitta seg nettopp med sine ski, siden de har stått i boden i 10 år og aldri vært brukt (og kjøpt på 80tallet) Tenker du jeg må kjøpe rulleski, da eller? Det har vært EN dag med snø her. En hel dag! Anonymous poster hash: d72e0...667
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #18 Skrevet 26. januar 2017 Jeg mener det å beherske ski er likestilt med å kunne sykle og svømme f eks. Det er vår plikt som foreldre å introdusere barna også for ski, og skiutstyr bør være like selvsagt som sykkel. Helt seriøst trodde jeg ikke det fantes folk her i landet hvor barna mangler noe så vesentlig som ski?! Til og med innvandrere får tilskudd til å skaffe nødvendig utstyr som bl a ski! Anonymous poster hash: fbfdb...d75 Hahaha kødder du eller?? Forrige vinter måka vi innkjørslen 2 ganger. Denne vinteren? Ingen! For det har ikke vært noe snø! Hva mener du vi skal gjøre da? Investere i snøkanon, sørge for å kjøre opp løyper i hagen og skyndte oss og bruke tiden på ski?? Det var 10 grader og sol her forrige uke. Du er helt på jordet! (Evt bor du et sted hvor det er garantert snø på vinteren) Anonymous poster hash: d72e0...667
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #19 Skrevet 26. januar 2017 Jeg mener det å beherske ski er likestilt med å kunne sykle og svømme f eks. Det er vår plikt som foreldre å introdusere barna også for ski, og skiutstyr bør være like selvsagt som sykkel. Helt seriøst trodde jeg ikke det fantes folk her i landet hvor barna mangler noe så vesentlig som ski?! Til og med innvandrere får tilskudd til å skaffe nødvendig utstyr som bl a ski! Anonymous poster hash: fbfdb...d75 Ski er ikke vesentlig, og kan ikke sammenlignes med svømming. Det er kun i Norge at man har skihysteri og skiplikt. Alle andre nasjoner klarer seg fint uten å gå på ski. Og når en enkel skipakke koster flere tusen kroner, er det en utgift mange ikke ønsker å pådra seg. Mine barn driver med flere aktiviteter, blant annet håndball, skøyting og konkurransesvømming. Hvorfor skal de gå på ski, og når skal de få tid til det? Jeg kan ikke gå på ski selv heller (er heller ikke norsk). Anonymous poster hash: b438d...598
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #20 Skrevet 26. januar 2017 Har ikke stått på ski siden leirskole i 7 klasse.. Anonymous poster hash: 3bcd1...060
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #21 Skrevet 26. januar 2017 Det er det beste i verden, jeg elsker det! Heldige du! Her i Oslo er det så dårlig med snø at jeg ikke har gått en eneste gang i år. Nyt det! Det gjør jeg!!! Sjusjøen åpnet løypene i oktober og når man ikke bor så langt unna😍 Anonymous poster hash: 83713...495
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #22 Skrevet 26. januar 2017 Elsker det og jeg er så heldig at 10 minutters kjøretur opp i høyden er det alltid snø. Går på ski hver helg og gjerne en gang i ukedagene også. Anonymous poster hash: 349c2...ace
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #23 Skrevet 26. januar 2017 Har barn som går aktivt langrenn. Til tross for snøfattig vinter klarer kommunen heldigvis å lage fine kunstsnøløyper flere steder i Oslo. Har vært flere skirenn allerede, og nytt renn til helga. Ulempen med ski-barn er imidlertid at vi voksne ikke får brukt helgene til skiturer... Skjønner imidlertid godt at folk som f.eks bor på Sørlandet ikke prioriterer ski før det finnes snø. Anonymous poster hash: 70e1b...3fc
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #24 Skrevet 26. januar 2017 Finnes det en plass i Norge hvor en ikke kan dra på en dagstur og stå på ski? Jeg må kjøre et stykke, barna mine står på ski ganske mange ganger iløpet av vinteren, i helger og ferier. Det er det beste jeg vet, synd for de barna som ikke får prøve. Anonymous poster hash: 711d4...42d
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. januar 2017 #25 Skrevet 26. januar 2017 Mye mindre enn jeg har lyst til. Ingen snø her vi bor, men reiser til fjells noenganger ila vinteren og står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå