Et lite nurk Skrevet 26. januar 2017 #26 Skrevet 26. januar 2017 Det blir mange barn i bursdag også. Respekter at der er bursdagsbarnets dag, ikke en arena for å prøve ut ditt barn. Bli med
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #27 Skrevet 26. januar 2017 Når du vet han blir utagerende med mange barn rundt seg blir det helt feil å sende han alene i bursdag. Å risikere å ødelagge den spesielle dagen til et annet barn er ikke noe du burde vurdere engang. Bli med og holde deg i bakgrunnen slik at du kan se etter tegnene og trekke han ut hvis det tetter seg til. 10 minutter unna er for langt hvis det blir skikkelig kræsj. Anonymous poster hash: e029d...f2f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #28 Skrevet 26. januar 2017 Jeg HAR oppdratt gutten min godt,derfor en han veldig snill og omsorgsfull hjemme og når vi er på besøk. Er kun i barnehagen han utagerer,han takler ikke å ha 19 barn så tett på seg. Anonymous poster hash: 2e9e1...767 Blir det færre barn i bursdagen da? Det er typisk ansvarsfraskrivelse, dessverre. Hvis du vet at han utagerer når det er mange barn rundt ham, er det ditt ansvar å følge ham. Bursdagsbarnet fortjener ikke å få sin dag ødelagt av ditt barn fordi du er lat. Anonymous poster hash: 86a27...475
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #29 Skrevet 26. januar 2017 Gi gutten din litt kred. Oppmuntre han til å oppføre seg fint, lag avtaler, vis han tillit og send han alene. Han behøver følelsen av mestring. Anonymous poster hash: 0fdb4...07f Nope. BURSDAGSBARNET behøver å ha en fin dag. Det er ikke HI sitt barn hovedfokuset skal være på akkurat denne dagen. Anonymous poster hash: 86a27...475
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #30 Skrevet 26. januar 2017 Jeg HAR oppdratt gutten min godt,derfor en han veldig snill og omsorgsfull hjemme og når vi er på besøk. Er kun i barnehagen han utagerer,han takler ikke å ha 19 barn så tett på seg. Anonymous poster hash: 2e9e1...767 Foretrekker at mitt barn utagerer hjemme mot meg, fremfor å lage et H i bhg., i andres hjem, og etter hvert på skolen. Vil påstå at du har feilet når han får lov til å ha uønsket oppførsel ute. For ditt barns skyld bør du lære han å være snill mot andre, ellers går han en ensom fremtid i møte. Det vil du vel ikke? Anonymous poster hash: bc4d1...9a5
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. januar 2017 #31 Skrevet 26. januar 2017 Ville uten tvil vært med. Det er ikke gøy for hverken gutten din, bursdagsbarnet eller foreldrene til bursdagsbarnet dersom han skulle lage oppstyr.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #32 Skrevet 26. januar 2017 Ville uten tvil vært med. Det er ikke gøy for hverken gutten din, bursdagsbarnet eller foreldrene til bursdagsbarnet dersom han skulle lage oppstyr. Det er sikkert de samme foreldrene som klager på at deres barn blir utestengt fra bursdager. Veldig ofte er det en grunn til det, nemlig at bursdagsbarnet vil ha fred og ro på sin egen dag, og ikke fullt fokus på et annet barn som ødelegger ting, skriker og hyler. Anonymous poster hash: 86a27...475
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #33 Skrevet 26. januar 2017 Foretrekker at mitt barn utagerer hjemme mot meg, fremfor å lage et H i bhg., i andres hjem, og etter hvert på skolen. Vil påstå at du har feilet når han får lov til å ha uønsket oppførsel ute. For ditt barns skyld bør du lære han å være snill mot andre, ellers går han en ensom fremtid i møte. Det vil du vel ikke? Anonymous poster hash: bc4d1...9a5 Selvsagt får han ikke lov å være stygg mot andre barn når han er utenfor hjemme heller,for ett latterlig svar!Han takler ikke ha 19 barn rundt seg hele tiden i barnehagen å blir utrygg av det,å da utagerer han. Å selvsagt er han lært opp til at han skal være snill mot alle! Hvor tar du alle disse anntagelsene om at vi har fri barneoppdragelse hjemme?? Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #34 Skrevet 26. januar 2017 Når du vet han blir utagerende med mange barn rundt seg blir det helt feil å sende han alene i bursdag.Å risikere å ødelagge den spesielle dagen til et annet barn er ikke noe du burde vurdere engang.Bli med og holde deg i bakgrunnen slik at du kan se etter tegnene og trekke han ut hvis det tetter seg til.10 minutter unna er for langt hvis det blir skikkelig kræsj. Anonymous poster hash: e029d...f2f Jeg vet ikke at han kommer til å utagere selv om det blir 11 barn men det er en viss risiko for det.Men jeg har som sagt ingen problem å være med i bursdagen så lenge foreldrene syns det er greit. Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #35 Skrevet 26. januar 2017 Uoppdragent barn og mor med piggene ute. Tipper han ved skolestart får en diagnose, og kan fortsette i samme sporet. Dessverre for barnet, så vil andre barn og foreldre skygge unna. Anonymous poster hash: bc4d1...9a5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #36 Skrevet 26. januar 2017 Ville uten tvil vært med. Det er ikke gøy for hverken gutten din, bursdagsbarnet eller foreldrene til bursdagsbarnet dersom han skulle lage oppstyr. Nei sant det,jeg skal snakke med moren å forklare situasjonen å spørre om jeg kan være med. Anonymous poster hash: 2e9e1...767
bønni Skrevet 26. januar 2017 #37 Skrevet 26. januar 2017 Kan du ikke være med en liten stund, og hvis det går fint, tar du deg en tur i nabolaget og lar festen gå sin gang. Så kommer du tilbake i god tid til avslutning. Sånne fester pleier bare å vare et par timer, så det skulle vel gå fint. Synes det høres ut som det er store sjanser for at du ikke trengs der (uten at jeg vet noe egentlig, bare inntrykket jeg fikk når du har beskrevet sønnen din her). Snakk litt med foreldrene, ta gjerne en telefon før selskapet, akkurat når barneselskap starter pleier det å være hektisk, og ikke tid for vertene å ta i mot så mye ny informasjon ;-) Hvis de gjerne vil at du skal være der, så er du det. Hvis de synes det er ok at du forsvinner ut en tur, så gjør det. Litt jobb for deg, men på sikt blir det bra ettersom sønnen din vokser til og modnes og lærer seg å takle sosiale situasjoner bedre.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #38 Skrevet 26. januar 2017 Kan du ikke være med en liten stund, og hvis det går fint, tar du deg en tur i nabolaget og lar festen gå sin gang. Så kommer du tilbake i god tid til avslutning. Sånne fester pleier bare å vare et par timer, så det skulle vel gå fint. Synes det høres ut som det er store sjanser for at du ikke trengs der (uten at jeg vet noe egentlig, bare inntrykket jeg fikk når du har beskrevet sønnen din her). Snakk litt med foreldrene, ta gjerne en telefon før selskapet, akkurat når barneselskap starter pleier det å være hektisk, og ikke tid for vertene å ta i mot så mye ny informasjon ;-) Hvis de gjerne vil at du skal være der, så er du det. Hvis de synes det er ok at du forsvinner ut en tur, så gjør det. Litt jobb for deg, men på sikt blir det bra ettersom sønnen din vokser til og modnes og lærer seg å takle sosiale situasjoner bedre. Jeg tror egentlig at han hadde oppført seg fint ettersom det er bursdag,men så tenker jeg hele tiden tenk om han er stygg mot noen likevel da. Jeg har nå sendt melding til moren å forklart situasjonen,godt mulig hun syns det er greit at jeg går etter en liten stund om hun ser at det går fint og om jeg er rett i nærheten Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #39 Skrevet 26. januar 2017 Nope. BURSDAGSBARNET behøver å ha en fin dag. Det er ikke HI sitt barn hovedfokuset skal være på akkurat denne dagen. Anonymous poster hash: 86a27...475 Tror faktisk at jeg og far til bursdagsbarnet skulle klart å tatt hånd om et utagerende barn, om det skulle oppstå en eller flere situasjoner i løpet av en to timers lang bursdag... Det er vel ikke snakk om at femåringen skal ha hjemme alene fest? Og dessuten... Man har vel aldri noen garanti for at barn oppfører seg eksemplarisk - uansett hvilken englestatus foreldrene ønsker å ikle dem. Jeg mener det er viktig å respektere at barn er forskjellige til forskjellige situasjoner. Det bør vi forholde oss til, og håndtere - på lik linje med hvordan vi oppfører oss mot voksne. La gutten din gå alene i bursdag. Anonymous poster hash: 0fdb4...07f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #40 Skrevet 26. januar 2017 Tror faktisk at jeg og far til bursdagsbarnet skulle klart å tatt hånd om et utagerende barn, om det skulle oppstå en eller flere situasjoner i løpet av en to timers lang bursdag... Det er vel ikke snakk om at femåringen skal ha hjemme alene fest? Og dessuten... Man har vel aldri noen garanti for at barn oppfører seg eksemplarisk - uansett hvilken englestatus foreldrene ønsker å ikle dem. Jeg mener det er viktig å respektere at barn er forskjellige til forskjellige situasjoner. Det bør vi forholde oss til, og håndtere - på lik linje med hvordan vi oppfører oss mot voksne. La gutten din gå alene i bursdag. Anonymous poster hash: 0fdb4...07f Vet at både moren og faren til bursdagsbarnet skal være der så det blir hvertfall minst to voksne. Nå har jeg hvertfall forklart situasjonen til moren til bursdagsbarnet så får de bestemme om jeg skal være med eller ikke. Er vel kanskje best uansett at det er de som tar den avgjørelsen hva de ønsker ettersom det er de som eventuelt må takle problemene som oppstår. Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #41 Skrevet 26. januar 2017 Du høres ut som du er en fornuftig og god mamma Anonymous poster hash: 0fdb4...07f
Superdolly Skrevet 26. januar 2017 #42 Skrevet 26. januar 2017 Jeg synes du virker fornuftig, hi. Lurt av deg å si fra til foreldrene til bursdagsbarnet på forhånd og la dem avgjøre om de vil ha deg der eller ikke. Det er ikke alle voksne som er helt komfortable med å takle andres barn hvis de utagerer. Det er heller ikke alle barn som takler å bli irettesatt av mer eller mindre fremmede voksne. Så jeg synes du valgte en god løsning.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #43 Skrevet 26. januar 2017 Absolutt bli med!! Her går barna i 5.klasse og det var nettopp to barn som ikke ble invitert i en bursdag. Årsaken var at de alltid lager dårlig stemning og er kranglete. Det er vanskelig for én voksen å passe godt nok på dem. Den episoden gjorde at jeg undret meg veldig over at ikke foreldrene til disse barna følger dem mer opp og blir med dem på aktiviteter som bursdag feks. Alternativet er jo nettopp at de fungerer så dårlig at de ikke blir bedt etter hvert. Anonymous poster hash: 8ec26...e45
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #44 Skrevet 26. januar 2017 Nå fikk jeg til svar av moren at vi kan prøve å la han være i bursdagen uten meg om sønnen min forsatt vil det,også ringer hun bare om det skulle oppstå noe. Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anniedoug Skrevet 26. januar 2017 #45 Skrevet 26. januar 2017 Det høres ut som du håndterer dette på veldig godt vis. Det er alltid en vanskelig balansegang når man har barn med litt andre utfordringer. På den ene siden vil det være kjempefint for gutten din å klare det selv og oppleve mestring. På den andre siden vil det kunne være tilsvarende nedtur om det ikke går bra. Åpenhet overfor de andre foreldrene er beste strategi. De fleste voksne er mer tolerante overfor et barn man på forhånd vet kan oppleve ting som vanskelig, og høyst sannsynlig vil de være litt i forkant av evt episoder og på den måten hindre at det skjer. At du har tatt kontakt gjør også at det er lettere for bursdagsbarnets foreldre å ta kontakt med deg om det skulle skje noe Jeg ville vært der litt i starten til bursdagen er godt i gang og den verste spenningen har lagt seg. Deretter ville jeg gått en tur i nærområdet og latt gutten være litt alene. Da får dere tatt det litt steg for steg. Det vil jeg tro er godt både for deg og ham Har selv vært gjennom slike runder med min eldste. Han reagerte sjelden med utagering men med å trekke seg unna og bli trist/gråt når han var utrygg. Ting måtte tas veldig steg for steg, men ble heldigvis mye bedre etterhvert.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. januar 2017 #46 Skrevet 26. januar 2017 Nei sant det,jeg skal snakke med moren å forklare situasjonen å spørre om jeg kan være med. Anonymous poster hash: 2e9e1...767 Er nok lurest det ;-) Går sikkert fint, men det kan være greit å være tilstede i tilfelle noe skulle skje. Tryggest for deg og ditt barn, og kjekkest for de andre.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #47 Skrevet 28. januar 2017 Nå har han vært i bursdag i over en time uten at foreldrene har ringt,så det må jo være godt tegn Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #48 Skrevet 28. januar 2017 Absolutt bli med!! Her går barna i 5.klasse og det var nettopp to barn som ikke ble invitert i en bursdag. Årsaken var at de alltid lager dårlig stemning og er kranglete. Det er vanskelig for én voksen å passe godt nok på dem. Den episoden gjorde at jeg undret meg veldig over at ikke foreldrene til disse barna følger dem mer opp og blir med dem på aktiviteter som bursdag feks. Alternativet er jo nettopp at de fungerer så dårlig at de ikke blir bedt etter hvert. Anonymous poster hash: 8ec26...e45 Dei virket overhodet ikke som moren vill ha meg der hvertfall. Jeg prøvde å levere han i bursdagen også bare gå igjen,men sønnen min klamret seg fast til meg og tviholdt hånden min. Han var helt tydlig veldig utrygg ettersom han verken kjenner moren eller kjenner så godt de andre barna som var kommet. Så jeg bestemte meg for å bli igjen til bestevennen hans kom i bursdagen. Moren viste tydlig at hun ikke synes noe om at jeg ble igjen. Men tenker at det er mye større sjanse for at han hadde utagert om jeg bare hadde gått fra han når han følte seg utrygg,istedenfor å bare vente til bestevennenen kom som gir han trygghet til å være der uten meg. Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #49 Skrevet 28. januar 2017 Du høres ut som du er en fornuftig og god mamma Anonymous poster hash: 0fdb4...07f takk for det Anonymous poster hash: 2e9e1...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå